Gezichtsprimer echt nodig?
woensdag 16 januari 2019 om 12:53
Een tijd terug heb ik me bij de MAC store een primer aan laten smeren voor onder mijn foundation. Ik vraag me alleen af of zoiets nu echt nodig is? Tot nog toe gebruikte ik dagcrème onder mijn foundation en dat werkte volgens mij prima.
Ook lijkt me dat al die lagen (dagcrème, primer en foundation) nou ook niet heel goed is voor mijn huid (ik heb snel last van onzuiverheden).
Ook lijkt me dat al die lagen (dagcrème, primer en foundation) nou ook niet heel goed is voor mijn huid (ik heb snel last van onzuiverheden).
woensdag 16 januari 2019 om 17:03
ik heb een groene primer van de Hema, die verdoezelt roodheid een beetje. Bovendien geloof ik ook wel in de 'plamuur' functie van zo'n primer: het effent en dekt alles net wat meer.
Erover heen een licht dekkende foundation en voor bijzondere gelegenheden en wat zwaarder dekkende foundation en altijd nog een laagje poeder.
Ik ben een fan van make-up. Vind het mooi en verzorgd bij mezelf en ik zie er niet geplamuurd uit.
Maxima en andere beroemdheden zitten ook altijd goed in de make up en niet voor niets lijkt mij: het maakt iets mooier.
Erover heen een licht dekkende foundation en voor bijzondere gelegenheden en wat zwaarder dekkende foundation en altijd nog een laagje poeder.
Ik ben een fan van make-up. Vind het mooi en verzorgd bij mezelf en ik zie er niet geplamuurd uit.
Maxima en andere beroemdheden zitten ook altijd goed in de make up en niet voor niets lijkt mij: het maakt iets mooier.
woensdag 16 januari 2019 om 18:32
Hillegonda1 schreef: ↑16-01-2019 17:03ik heb een groene primer van de Hema, die verdoezelt roodheid een beetje. Bovendien geloof ik ook wel in de 'plamuur' functie van zo'n primer: het effent en dekt alles net wat meer.
Alleen die beroemheden hebben een visagiste. De meeste mensen die dit soort dingen gebruiken niet. Overgrote deel word er juist lelijker van. Vind ik.
woensdag 16 januari 2019 om 18:42
Is het een idee om je foundation te mengen (voor het aanbrengen) met je dagcreme? Doe ik ook vaak, ben ook heel bleek van mezelf.. en anders doe ik een dagcreme met alleen een minerale poederfoundation (en soms concerteren, als ik er wat frisser uit wil zien) .. primer heb ik nog nooit gebruikt iig.Vixxen schreef: ↑16-01-2019 13:38Ik heb speciale dagcrème voor acnehuid en die is er niet in gekleurde vorm.
Overigens voor het beeld: ik ben niet elke dag compleet vol geplamuurd hoorMeestal ben ik make-up loos.
edit: ik ben nogal bleek en met name in de winter gebruik ik vaker foundation omdat ik er dan wat minder ziekelijk uit zie.
woensdag 16 januari 2019 om 19:16
Eens.Lucifer2018 schreef: ↑16-01-2019 18:31Ik vind foundation al onwijs onnodig dus nee.. Is niet echt nodig.
woensdag 16 januari 2019 om 19:17
Ook eens.Lucifer2018 schreef: ↑16-01-2019 18:32Alleen die beroemheden hebben een visagiste. De meeste mensen die dit soort dingen gebruiken niet. Overgrote deel word er juist lelijker van. Vind ik.
woensdag 16 januari 2019 om 20:43
Bij mij ligt het aan welke foundation ik gebruik. Ik gebruik sinds kort de foundation van Jetske Ultee, laat je niet wijsmaken dat dat schadelijk is voor je huid. Het is een verzorgende foundation zonder rommel erin. Maar hij is wel erg 'glowy' en tamelijk transparant, en is echt mooier met een primer eronder. Dat heb ik niet bij elke foundation.
Ik gebruik een primer op siliconen basis, die erg goed werkt, maar zeer gedoseerd gebruikt moet worden. Teveel werkt averechts. Mijn primer is van The Ordinary trouwens.
Ik gebruik een primer op siliconen basis, die erg goed werkt, maar zeer gedoseerd gebruikt moet worden. Teveel werkt averechts. Mijn primer is van The Ordinary trouwens.
woensdag 16 januari 2019 om 20:49
Ik vind dat gebash op mensen die foundation dragen helemaal niet nodig. Dat was niet de vraag, en bovendien lees ik hier ook wat kortzichtige en achterhaalde info over foundation.
Ik geef toe dat ik er gevoelig voor ben; mijn schoonmoeder en -zussen zitten ook vaak zo af te geven op mensen die make up dragen (ik dus, ik ben gek op make up. )
Dat praten over 'dicht plamuren ' en zo vind ik tamelijk denigrerend overkomen. Ik draag veel make up, elke dag, en zie er zeer zeker niet 'dicht geplamuurd' uit. En al was dat wél zo, laat me dat lekker zelf weten. Je hoeft toch niet neer te kijken op mensen die graag make up gebruiken?
Ik geef toe dat ik er gevoelig voor ben; mijn schoonmoeder en -zussen zitten ook vaak zo af te geven op mensen die make up dragen (ik dus, ik ben gek op make up. )
Dat praten over 'dicht plamuren ' en zo vind ik tamelijk denigrerend overkomen. Ik draag veel make up, elke dag, en zie er zeer zeker niet 'dicht geplamuurd' uit. En al was dat wél zo, laat me dat lekker zelf weten. Je hoeft toch niet neer te kijken op mensen die graag make up gebruiken?
woensdag 16 januari 2019 om 21:22
Ee natuurlijke huid is lichtelijk transparant van zichzelf. Het breekt het licht zodanig dat wij de structuur en het voorkomen ervaren als een huid en niet als iets anders zoals een stuk papier of plastic. Daar zijn onze hersenen zó goed in dat we feilloos alleen aan de schijn van de huid kunnen opmaken hoe oud iemand is, en dan gaat het nieteens over rimpels. Om de aanschijn van een natuurlijke huid te faken zal je dus de gehele huid moeten faken en niet alleen het toplaagje. Voor een film/tv-opname kan dat prima. Daar hebben ze hun materialen voor.
Vergelijk een kroon op een tand waarbij de lagen over elkaar (geelwit tandbeen van binnen en opaalkleurig email aan de buitenkant) cruciaal zijn voor een mooie kunsttand. Slecht gemaakte kronen zie je meteen. Het eerste wat je denkt is "nep" omdat dat wat onnatuurlijk is de aandacht trekt; iets wat je juist probeerde te voorkomen.
Vergelijk een kroon op een tand waarbij de lagen over elkaar (geelwit tandbeen van binnen en opaalkleurig email aan de buitenkant) cruciaal zijn voor een mooie kunsttand. Slecht gemaakte kronen zie je meteen. Het eerste wat je denkt is "nep" omdat dat wat onnatuurlijk is de aandacht trekt; iets wat je juist probeerde te voorkomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 17 januari 2019 om 08:24
Eens, en ik genoeg mensen die foundation gebruiken wat er gewoon heel natuurlijk uitziet.Jufjoke schreef: ↑16-01-2019 20:49Ik vind dat gebash op mensen die foundation dragen helemaal niet nodig. Dat was niet de vraag, en bovendien lees ik hier ook wat kortzichtige en achterhaalde info over foundation.
donderdag 17 januari 2019 om 10:48
MissHuo schreef: ↑16-01-2019 18:42Is het een idee om je foundation te mengen (voor het aanbrengen) met je dagcreme? Doe ik ook vaak, ben ook heel bleek van mezelf.. en anders doe ik een dagcreme met alleen een minerale poederfoundation (en soms concerteren, als ik er wat frisser uit wil zien) .. primer heb ik nog nooit gebruikt iig.
O dat is inderdaad een goed idee! Daar was ik zelf nog niet opgekomen. Ik heb me die primer ook laten aansmeren omdat mijn huid wat vet is en dat daar van alles na een tijdje bijna vanaf druipt.
Als je trouwens een beetje handig bent met make-up zie je helemaal niet dat je foundation gebruikt. De mensen bij wie je het wel goed ziet, zijn gewoon niet goed met make up.
donderdag 17 januari 2019 om 13:06
Er zijn dagen dat ik geen primer (of foundation) gebruik en dan gebeurt er helemaal niets raars dat ik daaraan kan relateren. Mijn conclusie is dan ook dat het NIET nodig is. Net als make-up en hoge hakken. Het leven gaat gewoon door zoals het al ging, mensen lopen niet kotsend voor je weg en niemand wijst je na.
donderdag 17 januari 2019 om 18:53
Ik vind primer geweldig. Maar dan wel een dikkere primer die fijne lijntjes en grote poriën opvult en onzichtbaar maakt. Ik draag sowieso alleen maar foundations die de hele dag goed blijven zitten, long wear, dus daarvoor gebruik ik geen primer. Mijn moeder draagt vaak alleen primer zonder foundation. Ziet er ook mooi uit. Filter over de huid.
donderdag 17 januari 2019 om 18:55
Welke gebruik je voor grote poriën?Sjulia schreef: ↑17-01-2019 18:53Ik vind primer geweldig. Maar dan wel een dikkere primer die fijne lijntjes en grote poriën opvult en onzichtbaar maakt. Ik draag sowieso alleen maar foundations die de hele dag goed blijven zitten, long wear, dus daarvoor gebruik ik geen primer. Mijn moeder draagt vaak alleen primer zonder foundation. Ziet er ook mooi uit. Filter over de huid.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 17 januari 2019 om 19:12