Gezichtsroutine
zondag 8 januari 2017 om 23:08
Hoe verzorgen jullie je huid 's ochtends en 's avonds?
Ik zelf doe 's ochtends en 's avonds gezicht wassen met zo'n schuim, vervolgens doe ik tonic op en als laatste een creme.
Alleen ben ik hier vaak al langer dan een kwartier mee bezig en vroeg me af hoelang jullie ermee bezig waren omdat ik 't gevoel heb dat ik als enige zo lang erover doe.
Ik zelf doe 's ochtends en 's avonds gezicht wassen met zo'n schuim, vervolgens doe ik tonic op en als laatste een creme.
Alleen ben ik hier vaak al langer dan een kwartier mee bezig en vroeg me af hoelang jullie ermee bezig waren omdat ik 't gevoel heb dat ik als enige zo lang erover doe.
zondag 8 januari 2017 om 23:13
quote:Philae2 schreef op 08 januari 2017 @ 23:09:
Ik doe alleen nivea op als mijn huid erg droog is. Verder ben ik behoorlijk lui wat gezichtsverzorging betreft.
Dus soms een halve minuut om nivea op te smeren, maar meestal nog niet eens een seconde Een seconde nivea uitsmeren?... dan ben je 1 witte vlek
Ik doe alleen nivea op als mijn huid erg droog is. Verder ben ik behoorlijk lui wat gezichtsverzorging betreft.
Dus soms een halve minuut om nivea op te smeren, maar meestal nog niet eens een seconde Een seconde nivea uitsmeren?... dan ben je 1 witte vlek
zondag 8 januari 2017 om 23:14
zondag 8 januari 2017 om 23:16
Ik heb dezelfde routine als jij, maar ben daar zeker geen kwartier mee bezig. In de ochtend was ik onder de douche mijn gezicht, daarna een paar seconden een watje met tonic over mijn gezicht en daarna crème. In de avond haal ik mijn make-up eraf met een watje en micellair water, daarna face wash en dan nachtcrème. Bij elkaar misschien 5 minuten mee bezig. Hoe kan het dat het zo lang duurt bij jou?
zondag 8 januari 2017 om 23:18
quote:Maccaron schreef op 08 januari 2017 @ 23:13:
[...]
Een seconde nivea uitsmeren?... dan ben je 1 witte vlek
Gemiddeld he? De meeste dagen niets, sommige dagen per maand een halve minuut Nivea is nog geen seconde per dag... xP hahaha
On topic: eens per week mijn huid scrubben, elke avond reinigen met van die reinigingsdoekjes, naspoelen met water en dan nachtcreme. De volgende ochtend hetzelfde, dan reinig ik ook even lekker de huid na het slapen (onder de douche of met zo'n doekie) en dan een dagcreme erop.
Zo'n 2 minuten in de ochtend en zo'n 2 minuten in de avond. Gemiddeld... xP
[...]
Een seconde nivea uitsmeren?... dan ben je 1 witte vlek
Gemiddeld he? De meeste dagen niets, sommige dagen per maand een halve minuut Nivea is nog geen seconde per dag... xP hahaha
On topic: eens per week mijn huid scrubben, elke avond reinigen met van die reinigingsdoekjes, naspoelen met water en dan nachtcreme. De volgende ochtend hetzelfde, dan reinig ik ook even lekker de huid na het slapen (onder de douche of met zo'n doekie) en dan een dagcreme erop.
Zo'n 2 minuten in de ochtend en zo'n 2 minuten in de avond. Gemiddeld... xP
zondag 8 januari 2017 om 23:23
quote:Philae2 schreef op 08 januari 2017 @ 23:14:
[...]
Zo zie ik er dan ook uit
En ik gebruik alleen nivea als het echt nodig is. Verder doe ik niets (soms een verdwaalde puist uitknijpen, vandaar die ene seconde)
Ik snap hem
Heerlijk lijkt mij dat! Ik moet echt elke ochtend en avond een crème op, anders scheur ik finaal in tweeën.
[...]
Zo zie ik er dan ook uit
En ik gebruik alleen nivea als het echt nodig is. Verder doe ik niets (soms een verdwaalde puist uitknijpen, vandaar die ene seconde)
Ik snap hem
Heerlijk lijkt mij dat! Ik moet echt elke ochtend en avond een crème op, anders scheur ik finaal in tweeën.
zondag 8 januari 2017 om 23:27
Je bent een kwartier bezig met 3 simpele handelingen?
Ik reinig mijn huid met een gezichtsborstel van Philips, de visapure.
Ik gebruik producten van Hannah. S'ochtends reinigen, milk en dagcrème. Daarna make up. S'avonds reiniger, tonic en serum.
Kost me maximaal 5 minuten, en dan neem ik het ruim.
Verder 1 keer in de week een masker en elke 4 weken een gezichtsbehandeling.
Ik reinig mijn huid met een gezichtsborstel van Philips, de visapure.
Ik gebruik producten van Hannah. S'ochtends reinigen, milk en dagcrème. Daarna make up. S'avonds reiniger, tonic en serum.
Kost me maximaal 5 minuten, en dan neem ik het ruim.
Verder 1 keer in de week een masker en elke 4 weken een gezichtsbehandeling.
zondag 8 januari 2017 om 23:37
's Morgens reinigingscrème, dan dagcrème en foundation, dan make-up. Kost me een minuut of tien. 's Avonds oogmake-up eraf, dan weer reinigingscrème (doe ik onder de douche) en nachtcrème. Daar ben ik maximaal een minuut of vijf mee bezig in totaal. Scrubben en masker doe ik één keer per week, ook onder de douche.
zondag 8 januari 2017 om 23:41
Een kwartier? Zo lang doe ik er niet eens over als ik 'de uitgebreide versie' doe.
Ik reinig mijn huid met een olie of een micellair water, en breng oogcreme, serum en dag- of nachtcreme aan.
2-4 keer per week reinig ik wat uitgebreider met een Clarisonic, en 1-2 keer per week een scrub en masker.
Ik ben normaal max 3-5 minuutjes bezig, misschien net wat langer als ik uitgebreid reinig.
Ik reinig mijn huid met een olie of een micellair water, en breng oogcreme, serum en dag- of nachtcreme aan.
2-4 keer per week reinig ik wat uitgebreider met een Clarisonic, en 1-2 keer per week een scrub en masker.
Ik ben normaal max 3-5 minuutjes bezig, misschien net wat langer als ik uitgebreid reinig.
zondag 8 januari 2017 om 23:47
'S avonds haal ik mijn oog make-up weg met een Etos doekje, spring onder de douche en gebruik een schoonmaak gel van Nivea. Na het haar föhnen smeer ik Etos uiercrème op mijn gezicht.
'S ochtends haal ik een natte washand met niks over m'n gezicht en smeer een primer en wat BB cream op mijn gezicht.
'S ochtends haal ik een natte washand met niks over m'n gezicht en smeer een primer en wat BB cream op mijn gezicht.
maandag 9 januari 2017 om 00:12
Een kwartier bezig??
Voor al die mensen die zeggen dat ze alleen water op hun gezicht smeren...voelt je huid dan niet ontzettend droog en trekkerig aan?? Daarnaast is het wel heel erg belangrijk om je huid gehydrateerd te houden. Dat werkt mee aan je huid in een goede conditie te houden en zal ook op lange termijn je huid ten goede komen (lees rimpels...) Om maar niet te spreken van spf zonbescherming overdag van april-september. Nu krijg ik vast commentaar van mensen die 50 zijn en eruit zien als 25 met alleen het gebruik van water. Hoe dan ook, ik snap niet waarom je niet iets extra's zou willen doen voor je huid. Dit hoeven echt geen dure cremes te zijn, maar ik vind het altijd belangrijk om naar actieve ingredienten te kijken waarvan de werking is bewezen.
Om antwoord te geven op je vraag, sochtends was ik mn gezicht in de douche, soms een toner, daarna een serum van oil of olaz en een dagcreme (met spf). ' s avonds ben ik erg lui, dus ik was m'n gezicht alleen als ik 's avonds douche en daarna een oil in serum.
Voor al die mensen die zeggen dat ze alleen water op hun gezicht smeren...voelt je huid dan niet ontzettend droog en trekkerig aan?? Daarnaast is het wel heel erg belangrijk om je huid gehydrateerd te houden. Dat werkt mee aan je huid in een goede conditie te houden en zal ook op lange termijn je huid ten goede komen (lees rimpels...) Om maar niet te spreken van spf zonbescherming overdag van april-september. Nu krijg ik vast commentaar van mensen die 50 zijn en eruit zien als 25 met alleen het gebruik van water. Hoe dan ook, ik snap niet waarom je niet iets extra's zou willen doen voor je huid. Dit hoeven echt geen dure cremes te zijn, maar ik vind het altijd belangrijk om naar actieve ingredienten te kijken waarvan de werking is bewezen.
Om antwoord te geven op je vraag, sochtends was ik mn gezicht in de douche, soms een toner, daarna een serum van oil of olaz en een dagcreme (met spf). ' s avonds ben ik erg lui, dus ik was m'n gezicht alleen als ik 's avonds douche en daarna een oil in serum.
maandag 9 januari 2017 om 00:15
Ik haal 's avonds mijn make up er af met een watje met micellair water. Daarna een natte washand er over en dan Nivea er op. Duur: 1,5 minuut.
's Morgens alleen natte washand er over en weer Nivea. Als ik mijn ogen daarna gelijk wil opmaken haal ik nog even een watje met micellair water over mijn oogleden zodat ze niet te vettig zijn. Duur: 1 minuut.
En 1 x per week scrubben.
's Morgens alleen natte washand er over en weer Nivea. Als ik mijn ogen daarna gelijk wil opmaken haal ik nog even een watje met micellair water over mijn oogleden zodat ze niet te vettig zijn. Duur: 1 minuut.
En 1 x per week scrubben.
maandag 9 januari 2017 om 00:25
Wow.
Alle mensen die savonds alleen water op hun gezicht doen en gaan slapen..
Ook al draag je geen make up je huid is toch hartstikke vies na een dag.
ik heb dan ook wel een erg gevoelige huid dus moet elke avond eerst oog make up reinigingsolie, dan normale make up reinigingsmelk en daarna een tonic en nachtcrème.
En in de ochtend alleen de tonic en dagcrème.
1 keer in de week een scrub inclusief masker en tussendoor soms speciale crème op de droge plekken..
Alle mensen die savonds alleen water op hun gezicht doen en gaan slapen..
Ook al draag je geen make up je huid is toch hartstikke vies na een dag.
ik heb dan ook wel een erg gevoelige huid dus moet elke avond eerst oog make up reinigingsolie, dan normale make up reinigingsmelk en daarna een tonic en nachtcrème.
En in de ochtend alleen de tonic en dagcrème.
1 keer in de week een scrub inclusief masker en tussendoor soms speciale crème op de droge plekken..
maandag 9 januari 2017 om 00:31
maandag 9 januari 2017 om 00:43
maandag 9 januari 2017 om 04:41
Onder de douche Hema reinigingsschuim.
2 of 3 keer per week met de reingingsborstel en kruidvat scrub, ook onder de douche.
Voor het aankleden gezichtscreme.
Na het aankleden als ik moet werken foundation en make up.
S avonds make up eraf met een reinigingsdoekje of remover op een watje.
Als ik eens zin heb plak ik van die pleisters op neus voorhoofd en kin en trek er zo wat vuil uit.
Soms een maskertje.
2 of 3 keer per week met de reingingsborstel en kruidvat scrub, ook onder de douche.
Voor het aankleden gezichtscreme.
Na het aankleden als ik moet werken foundation en make up.
S avonds make up eraf met een reinigingsdoekje of remover op een watje.
Als ik eens zin heb plak ik van die pleisters op neus voorhoofd en kin en trek er zo wat vuil uit.
Soms een maskertje.