Mode & Beauty alle pijlers

Gezichtsroutine

08-01-2017 23:08 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe verzorgen jullie je huid 's ochtends en 's avonds?

Ik zelf doe 's ochtends en 's avonds gezicht wassen met zo'n schuim, vervolgens doe ik tonic op en als laatste een creme.

Alleen ben ik hier vaak al langer dan een kwartier mee bezig en vroeg me af hoelang jullie ermee bezig waren omdat ik 't gevoel heb dat ik als enige zo lang erover doe.
Was m'n gezicht s'ochtends onder de douche, alleen met water. Daarna gebruik ik de klassieke blauwe blik nivea creme.

Als ik make-up op heb dan haal ik dit s'avonds er weer af met water of make-up reiningsdoekjes en daarna weer de nivea creme.
•°: Don't be the same, be better!
quote:Pretzel66 schreef op 12 januari 2017 @ 07:43:

Ik die veel mensen een tonic/toner gebruiken als reiniging ik heb altijd geleerd dat je die pas reiniging met bv een milk of andere ckeanser gebruikt.

Een tonic op zich doet niet zoveel.

Dit. Idem met micelair water en van die doekjes: de viezigheid op je huid bindt zich aan vet, dat moet je eerst losmaken en dat doe je het beste met een reiniger die zelf vet is (olie of milk), daarna haal je de eerste reiniger weg met tonic/micelair water.

Die vochtige doekjes vind ik trouwens veel te agressief om op m'n gezicht te gebruiken, heb er werkelijk nog geen een gevonden waarvan m'n huid niet prikt.

Zo'n microvezeldoek erbij was voor mij wel de ontdekking van afgelopen jaar: veel minder boenen, is vooral fijn voor de huid rond m'n ogen, en uitgerekend mascara is normaal zo'n lastige om helemaal weg te krijgen.

Die doek in combi met kokosolie haalt mascara op een doeltreffende maar zachte wijze helemaal weg

(doekjes gevonden in de Action voor 0.85€, eentje gekocht om te testen, daarna onmiddellijk een stuk of tien gaan halen )
quote:Pioenroos81 schreef op 11 januari 2017 @ 18:13:

Tijd valt wel mee als ik het topic lees maar sommige merken die hier genoemd worden zijn inderdaad niet

goedkoop.

Ik zou graag producten van Jetske Ultee willen proberen maar de prijs houdt me tegen. Nu gebruik ik producten van het kruidvat of the bodyshop maar ik ben daar toch niet zo tevreden over.

Ik zou er dan toch wel in investeren. Ik gebruik nu Paula's Choice. Mijn facewash is 25,-, maar ik doe er sinds juni mee en gebruik hem bijna elke dag, tweemaal. Ik vind het handig dat je bij Paula's Choice ook mini's/samples kan kopen, en niet van die proefzakjes die je bij de Douglas krijgt, maar echt mini's die je een poosje kunt gebruiken. Het is mij het geld wel waard, want mijn hoofd is toch mijn visitekaartje.

(En nee, geen aandelen bij Paula. Hahaha)
Ik ben voor de gekkigheid 's gaan opschrijven wanneer een product open gaat en wanneer het leeg is, en dan even uitrekenen wat het per dag kost.

Kan je wel vertellen dat er veel hobby's zijn die pakken duurder uitkomen

Dagprijs komt echt op een paar cent, je moet al heel gek doen wil je voor je hele routine €1,00/dag kwijt zijn
Letten jullie ook altijd braaf of dat icoontje wat aangeeft hoelang iets houdbaar is als het open is geweest? Ik dus echt niet. Ik geloof dat ik al 2 jaar met mijn pot vaseline doe. Volgens het stickertje moet ie na een (half?) jaar weg.
Ik koop niks 'nat' in een pot, alleen in tubes of pompjes, dat scheelt imo al veel qua bederf.

Dat icoontje is voor mij een richtlijn, zolang het nog oké ruikt, er niet raar uitziet, niet schift,... dan gebruik ik het nog.

Voor poeder/oogschaduw/... let ik al helemaal niet op die houdbaarheidsdatum.

Spullen worden droog en donker bewaard (niet in de badkamer dus), kan dus volgens mij niet zoveel mee misgaan.

Als ik alles zou weggooien dat al langer dan een (half) jaar open is, dan is 3/4 van mijn stash weg, dat wil ik echt niet
Dat heb ik dus ook. Ik heb ook veel in pompjes en tubes, dat doseert ook iets makkelijker. En zolang het niet gaat branden bij het opsmeren, ga ik er van uit dat het wel goed is.
Naar aanleiding van dit topic de site van Jetske eens doorgelezen. Ik ben ook zo makkelijk te beïnvloeden, want heb zojuist voor bijna 100 euro aan spullen gekocht. Terwijl ik tot nog toe alleen water en soms wat nivea gebruikte

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik heb altijd een hele gave huid gehad, op een verdwaald puistje na, maar de laatste maanden begin ik steeds meer acné te ontwikkelen en de eerste lijntjes dienen zich al aan.

Ik heb zojuist een 'voor'-foto gemaakt en een reminder in mijn telefoon gezet om over een half jaar een 'na'-foto te maken

Oh en Monica, bedankt voor je tip van de kokosolie! Ik ben altijd 10 minuten aan het boenen voor mijn (niet waterproof!) eyeliner en mascara er af zijn.
Ja ik bleef voorheen ook altijd maar mascara wegboenen.

Dacht ik dat het er allemaal af was, de huid rond m'n ogen helemaal schraal van het wrijven, deed ik oogcrème op, had ik weer van die zwarte randen rond m'n ogen

Doek+kokosolie is zoveel sneller en zachter voor de huid en haalt het gewoon allemaal in 1 keer weg, love it
quote:Semafoor schreef op 09 januari 2017 @ 00:12:

Voor al die mensen die zeggen dat ze alleen water op hun gezicht smeren...voelt je huid dan niet ontzettend droog en trekkerig aan?? Daarnaast is het wel heel erg belangrijk om je huid gehydrateerd te houden. Dat werkt mee aan je huid in een goede conditie te houden en zal ook op lange termijn je huid ten goede komen (lees rimpels...) Om maar niet te spreken van spf zonbescherming overdag van april-september. Nu krijg ik vast commentaar van mensen die 50 zijn en eruit zien als 25 met alleen het gebruik van water. Hoe dan ook, ik snap niet waarom je niet iets extra's zou willen doen voor je huid. Dit hoeven echt geen dure cremes te zijn, maar ik vind het altijd belangrijk om naar actieve ingredienten te kijken waarvan de werking is bewezen.

Ik heb alleen last van een trekkerige huid in de winter als ik veel in de gure wind loop en als ik veel gezwommen heb.

quote:welcomehome schreef op 09 januari 2017 @ 00:25:

Wow.

Alle mensen die savonds alleen water op hun gezicht doen en gaan slapen..

Ook al draag je geen make up je huid is toch hartstikke vies na een dag.

Ik heb een tijdje schoonmaakdoekjes gebruikt en ik vond het best meevallen wat er qua vuil van af kwam.

Ik gebruik dus alleen water met een waslap en 's avonds smeer ik er nog wel eens uiercrème op. Ik gebruik ook geen make-up, alleen als ik veel buiten ben smeer in zonnenbrand, maar een pet vind ik veel effectiever omdat het ook de zon uit mijn ogen houdt.

Ik heb met periodes wel verschillende dagcremes geprobeerd, maar ik moest ze dan op school/werk op gaan smeren omdat ik het er anders tijdens het fietsen af zweette. Daarnaast kreeg ik er vaak pukkels van of het prikte/werd rood, omdat het blijkbaar toch te aggressief was.

Ik ben ook te lui en niet ijdel genoeg om mij er verder in te verdiepen en meer crèmes ed te proberen. Nou ja, dan maar rimpels. Ik denk dat ik er wel mee kan leven, want ik ben ook niet ijdel genoeg om mij druk te maken over die grijze haren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:lunaleeflang schreef op 12 januari 2017 @ 11:29:

Naar aanleiding van dit topic de site van Jetske eens doorgelezen. Ik ben ook zo makkelijk te beïnvloeden, want heb zojuist voor bijna 100 euro aan spullen gekocht. Terwijl ik tot nog toe alleen water en soms wat nivea gebruikte

.

hahaha ik zat ook lekker alles in mijn winkelwagentje te pleuren tot ik de prijzen zag... Zag trouwens wel dat je een samplepakketje kon krijgen van dezelfde producten (ik deed het huidadvies), dat was €12,95 dus goed te doen. Maar ik heb hem sowieso weggeklikt.

Mijn routine is: facewash elke avond (Soap & Glory), dan serum (Estee Lauder of Collistar net waar ik zin in heb) en dan nachtcreme (momenteel Eucarin maar dat varieert).

's Morgens onder de douche maar doe niets met mijn gezicht behalve dan dat het nat wordt, dan gezichtsolie (Dr Organic) en daaroverheen dagcreme (meestal Olaz 7 effects maar momenteel Speed Plump van Soap & Glory).

Verder foundation (bourjous healthy mix), concealer en wat ookmake-up. In de zomer of als ik veel buiten ben Clinique City Block, factor 40 geloof ik.
quote:ainne schreef op 12 januari 2017 @ 12:53:

[...]

hahaha ik zat ook lekker alles in mijn winkelwagentje te pleuren tot ik de prijzen zag... Zag trouwens wel dat je een samplepakketje kon krijgen van dezelfde producten (ik deed het huidadvies), dat was €12,95 dus goed te doen. Maar ik heb hem sowieso weggeklikt.Oh ik heb uiteindelijk niets van haar zelf gekocht! Ben gaan kijken bij haar productadvies en heb wat reviews van producten gelezen en heb zo mijn keuze gemaakt. Bij wehkamp was toevallig ook veel in de aanbieding.
quote:MonicaG schreef op 12 januari 2017 @ 08:56:

[...]

Dit. Idem met micelair water en van die doekjes: de viezigheid op je huid bindt zich aan vet, dat moet je eerst losmaken en dat doe je het beste met een reiniger die zelf vet is (olie of milk), daarna haal je de eerste reiniger weg met tonic/micelair water.

Die vochtige doekjes vind ik trouwens veel te agressief om op m'n gezicht te gebruiken, heb er werkelijk nog geen een gevonden waarvan m'n huid niet prikt.

Zo'n microvezeldoek erbij was voor mij wel de ontdekking van afgelopen jaar: veel minder boenen, is vooral fijn voor de huid rond m'n ogen, en uitgerekend mascara is normaal zo'n lastige om helemaal weg te krijgen.

Die doek in combi met kokosolie haalt mascara op een doeltreffende maar zachte wijze helemaal weg

(doekjes gevonden in de Action voor 0.85€, eentje gekocht om te testen, daarna onmiddellijk een stuk of tien gaan halen )

Die rose doeken in zo'n kokertje ?

Waar haal jij kokosolie en dat handige brushcleaner ding ?
Ja, die roze doeken ja

Ik maak ze wel eerst nat.

De 'echte' doeken claimen zonder product al je make-up te kunnen weghalen maar daar geloof ik niks van.

Kokosolie haal ik gewoon bij de AH, dacht dat zelfs Aldi het tegenwoordig al heeft.

Ik smelt het, giet het in een klein vierkant potje, als het gestold is ontvorm ik het en wrijf dan het blokje over m'n gezicht. Door de warmte van m'n huid smelt het net voldoende, daarna het blokje wel even schoonmaken met een tissue of zo.

Doe dit pas sinds een paar maand, ik vermoed dat ik het tijdens de zomer wel in de koelkast zal moeten bewaren.

Brushcleanserding bij bol.com gevonden, elders zag ik 'm wel een paar euro goedkoper maar dat werd dan weer gecompenseerd met de verzendingskosten die ik bij bol niet had.

Ik gebruik trouwens gewone douchegel/shampoo/handzeep en niet zo'n speciaal kwastenreinigersproduct, daar zie ik dan weer de meerwaarde niet van in.

Er zaten sampels product bij de tool, kan niet zeggen dat het resultaat met speciaal product verschilde dan van reinigen met wat ik zelf heb.
Oh de normale kokosolie waarmee je ook kunt koken ?

Die heb ik nog staan een ongebruikte pot , bedankt voor de tip !

Rose doeken heb ik ook ding ga ik bestellen
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-01-2017 17:18
Reden: spam
% gewijzigd
Riekt een beetje naar spam je eerste bericht en een merk noemen wat niemand kent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven