Mode & Beauty alle pijlers

goede elastiekjes, waar?

18-05-2011 08:37 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voor mijn dochter en mezelf gebruik ik elastiekjes. Ik heb ze van alle drogisterijen, hema, zeeman ed geprobeerd maar geen van allen bevallen goed. Ze lubberen uit, te weinig elastiek, of ze knappen. Wie heeft een tip waar je goede stevige elastiekjes kunt kopen?

(sorry voor het non-onderwerp)
H&M. Maar ja, ook die lubberen na een paar maanden, maarja.. ze kosten 1,90 per 10 dus die uitgave kan er nog wel vanaf.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb onlangs bij de h&m voor mijn dochter, hello Kitty elastiekjes gekocht en er is er nog geen een geknapt. Maar ze zijn wel vrij stug.

Maar in het algemeen vind ik het ook een probleem.
Ik gebruik gewoon die van Zenner (of zoiets?) van het kruidvat of de etos. Knappen bijna nooit, lubberen wel na een tijdje uit, maar dat is echt pas na flink wat maanden vervelend en dan pak ik een nieuwe. Ik koop denk ik hooguit 2 pakjes per jaar.
Stay in Hair van Zenner.

Deze:

http://www.zenner.nl/?page_id=2047

Blijven echt goed zitten en lubberen ook niet (snel) uit.
Hier ook H&M, ik doe ze ook gewoon in de wasmachine, en dan zijn ze weer als nieuw. Maar goed, bij intensief gebruik (wat ik niet doe) hoe lang wil je met een elastiekje doen? Misschien liggen je verwachtingen van de levensduur van een gemiddeld elastiekje wel te hoog
Bedankt voor de tips! Ik ga straks even kijken
Ja maar winkelfanaat, ze moeten toch ook 10 jaar mee kunnen, er zit toch garantie op?

De elastiekjes die ik koop zijn meestal al zeer stug, weinig rek, zo irritant, krijg ze dan niet goed in. Ik ga eens naar zenner en H&M kijken.
Ik gebruik nu ook Zenner. Tot nu toe tevreden over.

Had er eerst altijd van de H&M maar ik vind die kwaliteit echt achteruit gaan. Ik heb daarvan elastiekjes gehad die al na 1x gebruiken al helemaal uit gelubberd waren en dat vond ik wel erg snel.
Hier
Ik heb ze nu van de Wibra, voor 50 cent een pakje van veel. (15 ofzo). Erg tevreden, goede rek, geen metaal.
Ja die van de Wibra zijn goed. Ik heb nu voor mijn dochter die dikke elastiekjes en ook de haarbanden. Goedkoop, lubbert nog niet en ze blijven goed zitten (dochter heeft dik haar, dus moet stevige elastiekjes hebben).
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Zenner zonder metaalstukje. Lubberen na een tijd wel uit, maar mijn haar is zó dik. Doe er ook meestal twee in.
Ik koop ze altijd bij de Action. iets van 15 op een kaartje voor 50 cent. Nou voor dat geld gooi ik ze na een week weg hoor!
quote:rikst schreef op 18 mei 2011 @ 08:49:

Stay in Hair van Zenner.

Deze:

http://www.zenner.nl/?page_id=2047

Blijven echt goed zitten en lubberen ook niet (snel) uit.Deze vond ik juist helemaal ruk. Binnen no-time was ik er doorheen, want ze knappen heel snel.
The time is now
[quote]winkelfanaat schreef op 18 mei 2011 @ 08:49:

Hier ook H&M, ik doe ze ook gewoon in de wasmachine, en dan zijn ze weer als nieuw. Maar goed, bij intensief gebruik (wat ik niet doe) hoe lang wil je met een elastiekje doen? Misschien liggen je verwachtingen van de levensduur van een gemiddeld elastiekje wel te hoog ;-)[/quote]

Eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En als je heel dik en heel zwaar haar hebt? Die van Zenner krijg ik niet goed om mijn staart, omdat ze de derde slag niet kunnen maken en bij 2 slagen zitten ze te los.
Grief is just love with nowhere to go
quote:Maleficent schreef op 18 mei 2011 @ 09:24:

En als je heel dik en heel zwaar haar hebt? Die van Zenner krijg ik niet goed om mijn staart, omdat ze de derde slag niet kunnen maken en bij 2 slagen zitten ze te los. Heb ik ook. Daarom doe ik er twee in.
Mijn haar is ook te dik. Ik kan nu nog zo'n elastiekje in zonder metaal omdat al mijn haar nog net niet in de staart past. Straks moet ik weer op zoek naar andere.

Ik heb ooit elastiekjes gehad die niet rond waren maar langwerpig. Aan beide kanten zat een haakje. Je maakt dan een staart, haakt een haakje vast, draait en draait tot het bandje op is en haakt het 2e haakje vast. Dat zat altijd lekker strak en bleef goed zitten. Kon ik ook makkelijk zo'n wilde knoedel mee maken terwijl me dat met gewone elastiekjes niet lukt (want haar is te dik). Maar deze kocht ik in Noord Ierland. Geen idee of ze in Nederland ook zulke goede hebben.
Ik koop bij kruidvat van die elastiekjes zonder metaal en dan inderdaad 2 tegelijk. Dan zit het prima geloof ik. Ik red 3 keer ook niet met 1, maar met 2 zit het veel steviger.
quote:elastiekje schreef op 18 mei 2011 @ 08:55:

Hier

Echt waar? Je lubbert niet uit, staat niet op knappen en je bevalt goed?

Zien = geloven!
Ik gebruik ook altijd die van de H&M. Die gaan nog best lang mee, ze hebben vaak leuke kleurtjes, maar ook gewoon zwart of bruin. En ze kosten geen drol!
quote:12twister schreef op 18 mei 2011 @ 10:08:

[...]

Echt waar? Je lubbert niet uit, staat niet op knappen en je bevalt goed?

Zien = geloven! Ik heb helaas nog geen bevalling meegemaakt
quote:Banba schreef op 18 mei 2011 @ 09:13:

[...]

Deze vond ik juist helemaal ruk. Binnen no-time was ik er doorheen, want ze knappen heel snel.

Precies. Ondingen.

Ik heb badstoffen bij een euroshop gekocht. Die zijn wel goed, maar het ziet er dan weer niet uit. Alleen geschikt om mee te sporten.
Zenner en dan de dikke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven