Mode & Beauty alle pijlers

Goede foundation?!

17-03-2013 19:24 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu een goede foundation? Welke gebruiken jullie en raad je aan?

Wat ik graag wil is een foundation die je net even een gezonder/bruiner teintje geeft, dekkend is, geen plamuurlaag maar redelijk luchtig én lang blijft zitten. ZO :D

kom maar op met tips!
Ik heb clinique. Duur maar doe er erg lang mee! Gewoon bij de Douglas even vragen of ze de goede kleur mee helpen uitzoeken.
Ik vind serieus die BB cream van de kruidvat vrij goed, en de matte foundation van essence, ook lekker goedkoop dus! Enige puntje is dat beide niet heel de dag blijven zitten...
BB ook voor mij, die van L'Óreal
Of een foundation lang blijft zitten, is erg afhankelijk van je huidtype icm de foundation.

Ik heb een hele vette huid, voor mij dus geen foundation op olie-, maar op waterbasis. Ik zweer bij die van Dior.
BB van Nivea

(Die van Garnier heb ik gehad maar mwoa..)

Kost ¤9,50
Clinique pore refining foundation. Erg fijn en licht dragend. Je hoeft er per keer maar weinig van gebruiken. Ik betaalde er 26 euro voor bij Douglas.
Foundation is niet bedoeld om je een bruiner kleurtje te geven. Het is bedoeld om een egale "ondergrond" te krijgen. Kies een kleur die dichtbij je eigen huidskleur ligt en werk daarna met blusher oid om dat blosje te krijgen. Een bruine kleur maken met foundation is vaak niet zo flatteus.

Ik zelf gebruik intelligent colour van no.7. Deze neemt de kleur van je huid aan. Hij is er ook alleen in light, medium en dark. Vind hem heel prettig. Hij voelt heel licht, het is een crème maar na aanbrengen verpoederd hij op je huid. Dat voelt heel fijn en zacht en zorgt er ook voor dat hij heel goed verdeelt en je geen strepen of vlekken krijgt.
Voor een bruinere teint gebruik je bronzer, foundation is alleen om je huid egaal te maken.

Om antwoord te geven op je vraag. Ik gebruik de foundation van Dior, maar heel weinig nodig en geeft een heel naturel effect. Bronzer heb ik van Clinique, het was een hell om er een te vinden zonder shimmer.
Laydeee, sephora heeft die, met zo'n drie voor tien euro actie geniaal.
Ik gebruik Chanel Vitalumiere en wil geen andere meer. Duur, maar ik gebruik heel weinig per keer dus dan valt het mee. Ik vind het fijn dat je natuurlijke huidskleur erdoorheen komt, het is geen alles dekkende foundation, dat vind ik zelf niks. Ik zou je even laten adviseren bij Douglas/Sephora, het is zo verschillend per persoon.
M.A.C. Studio Fix vind ik persoonlijk de beste. Maar zoals hier boven opgemerkt ligt het natuurlijk ook aan je huidtype. Sowieso altijd primer onder je foundation doen, dan blijft het langer en beter zitten.
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.
Thanx Ster! Ik zag in de folder van de V&D dat er op de valreep nog een Sephora actie is, ga ik van de week even kijken.
Ik gebruik: DayWear Sheer Tint Release Advanced Multi-Protection Anti-Oxidant Moisturizer SPF15 van Estee Lauder.

Het is duur, maar werkt én ruikt lekker.
Ik heb die van Clinique de superbalanced maakt je huid niet bruiner , maar egaler. Voor wat kleur gebruik ik of een bronzer of wat blush.
Ik gebruik Chanel Vitalumiere en Shiseido, beide mooi en fijn. Goedkopere merken vind ik echt minder.
Matte finish van de hema
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik zal het nummer dat ik heb even voor je opzoeken Laydeee (en bedankt voor je tip van de actie! )
Het heet poudre de soleil clair light no. 01 (Sun disk bronzing powder) en hij is ongeveer 10 cm doorsnede en rond. Ik doe al jaaaaaren met 1 doosje!
Radiant foundation van de Hema.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Nu ik heel goed keek zag ik wel dat er een héél lichte shimmer in zit maar dat is me werkelijk nog nooit opgevallen op m'n huid. Kan ook zijn omdat ik dezelfde kwast gebruik met een andere bronzing powder
Vitalumière van Chanel, en ik wil nooit meer een ander. Dekkend maar olieachtig dus geen laagje. Hij is prachtig! Ik raad je aan een proefje te vragen bij je parfumerie. En je doet er heel lang mee!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Guirlian lingerie au peu of zoiets. Ik zal het wel verkeerd schrijven.

Duur maar ik vind m geweldig, de enige waar je buiten in zonlicht nog natuurlijk lijkt! Heel licht maar toch dekkend, perfect voor mij ik zweer erbij

Clinique druipt er bij mij na een paar uur af en geeft af...of je moet elk uur willen poederen.

Maar ja dat soort dingen verschillen per huid ook he.

Succes!!
Ik ben heel erg tevreden met de bronzing pearls van John van G. Deze zorgen voor een licht laagje in plaats van je gezicht te plamuren.
quote:Ster_ schreef op 17 maart 2013 @ 20:59:

Nu ik heel goed keek zag ik wel dat er een héél lichte shimmer in zit maar dat is me werkelijk nog nooit opgevallen op m'n huid. Kan ook zijn omdat ik dezelfde kwast gebruik met een andere bronzing powder

Misschien een idee om je kwast na gebruik te reinigen?

Is ook hygienisch.

Aangezien je bekend bent met Sephora heb je daar kleine flesjes reinigingsmiddel voor een paar euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven