Mode & Beauty alle pijlers

Goede kleurshampoo oid?

29-09-2012 17:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn haar de laatste tijd gewoon een beetje futloos qua kleur, soms is het gewoon zo grauw. Mijn eigen kleur is gewoon donkerblond/bruin maar vind het echt geen bruin meer maar gewoon echt duf... en dat terwijl ik nog maar 24 ben!

Dus...... ik bedacht me, ik kan best een keer zo'n kleurshampoo oid kopen en eens kijken hoe dat uitpakt! Maar ik hoor nu al van veel vriendinnen (die wel regelmatig hun haar verven/bonderen) begin er niet aan! Niet per definitie aan die kleurshampoo maar gewoon aan verven, want je komt er nooit meer vanaf....

Maarja, een kleurshampootje is toch niet zo erg?

Heeft er iemand ervaring met dit soort kleuringen die mij ook beetje kan vertellen welk merk goed is oid?

Ben benieuwddddd
Ohja, misschien dat dit nog nuttig is: omdat mijn haar dus zo grauwig is wil ik het nét een tintje donkerder, lijkt me dan een stuk warmer ogen voor de winter
Tja, ik heb ook heel lang mijn haar gekleurd, Eerst geblondeerd, daarna overgestapt naar bruin. Nu ben ik terug aan het gaan naar mijn eigen kleur, omdat ik merkte dat mijn haar ontzettend ongezond was, voornamelijk van al het kleuren. Heb er dus nog 1 keer een kleur overheen gedaan die lijkt op mijn eigen kleur, en ben nu al ruim een jaar bezig dit uit te laten groeien. Omdat deze kleur al leek op mijn eigen kleur en door het niet bij te houden met verven ook vervaagd, heeft niemand in de gaten dat ik niet meer verf. Moraal van het verhaal: je kunt dus nog wel af komen van het kleuren van je haar. Denk wel goed na wat voor verf je gebruikt, want het kan je haar dus ook ontzettend beschadigen.
Bedoel je gewoon een shampoo voor bruin haar?
quote:helena2 schreef op 29 september 2012 @ 17:45:

Bedoel je gewoon een shampoo voor bruin haar?Nee nee, ik bedoel wel echt een shampoo/spoeling die je haar net een ander tintje geeft!
Dan moet je bij de tuinen color boost halen en dan rood bruin of donker bruin..die laat je eenhalf uun intrekken..mijn haar word door het high lighten ook grauw en ik neem dan coperboost..die is fel oranje..maar zie je dus niet..mijn haar word er wel warm van..je kan het ook op driog haar doen en lang laten intrekken..je kan het gewoon uitspoene en als shampio gebruiken..ik ben erg tevreden hier over.
Gelijk je handen wassen..want het geeft dus echt wel een kleurtje!!
Gebruik dan een tijdelijke kleurspoeling, eentje die er met een paar weken uitgewassen is. Dat gaat geleidelijk en dan heb je geen uitgroei. Dus geen echte verf gebruiken die uit moet groeien. Want dat moet je inderdaad bijhouden (zei zij die om de 3/4 weken haar haar moet verven).
Gelijk je handen wassen..want het geeft dus echt wel een kleurtje!!

Het is van Henna..en zit in een flesje met een pompje erop.
ik zou het verven aangezien een kleurshampoo maar voor 2 dagen mooi is en dan al vervaagd. (zeker als je warme gloed wil op bruin haar) De kruitvat eigen merk haar verven zijn heel goed !
Ik verf mijn haar al jaren, eerst met een kleurspoeling van 8-16 wassingen maar toen ik echt teveel grijs begon te zien echt verf.

Het argument dat je er nooit meer vanaf komt vind ik ook niet kloppen want als je er vanaf wilt verf je het gewoon in een kleur die op je eigen kleur lijkt en laat dat uitgroeien. Niemand die het ziet.
een behandeling met wat ze kleurshampoo noemen (permanente kleuring) is een drastische ingreep. De haren worden geopend, de eigen kleur wordt grotendeels verwijderd en vervangen door een kunstmatige kleur.
it's a big club and you ain't in it
omdat warmte de behandeling intensiveert wordt het gedeelte dicht bij de haarwortels vaak zwaarder gebleekt dan de rest wat resulteert in lichtere haarwortels.
it's a big club and you ain't in it
quote:closednote schreef op 29 september 2012 @ 18:38:

Het argument dat je er nooit meer vanaf komt vind ik ook niet kloppen want als je er vanaf wilt verf je het gewoon in een kleur die op je eigen kleur lijkt en laat dat uitgroeien. Niemand die het ziet.Ik kan je garanderen dat als ik stop met mijn haar verven je echt een dikke, vette, witte uitgroei van heel veel grijs/witte haren tussen mijn bruine haren gaat zien. Misschien maakt het niet zoveel uit als je blond bent. Maar met bruin haar steken die grijs/witte krengen gruwelijk af tegen de bruine haren.
pakt donkerbruin haar een blonde kleurshampoo? Ik en mijn vriendin hebben allebei een erg donkere haar kleur, dus wij wilden een keer iets lichters proberen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven