Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
pejeka schreef:
14-12-2019 16:22
Wat zijn "onlogische plaatsen"? Je borsthaar?
:rofl:

Nee, gelukkig heb ik daar geen last van.

Maar het grijs komt in plukken totaal oneven verdeeld over mijn hoofd. Linkerslaap wel, rechts niet, pluk hier, pluk daar. Het ziet er nu echt gek uit vind ik.
Heb een afspraak staan voor babylights.
pejeka schreef:
14-12-2019 16:22
Wat zijn "onlogische plaatsen"? Je borsthaar?

Op de kin in je hals ,daar gaan ook haren groeien naarmate je ouder wordt.
Superhuisvrouw schreef:
14-12-2019 19:09
Op de kin in je hals ,daar gaan ook haren groeien naarmate je ouder wordt.
Van die keiharde stekels o_o

Maar bij mannen groeit er ineens een bos in hun oren. Is veel erger!
Ik schrik van de berichten hierboven. Ik denk dat ik maar gewoon jong ga blijven want ik wil geen harige kin o_o
Sjulia schreef:
14-12-2019 21:15
Ik schrik van de berichten hierboven. Ik denk dat ik maar gewoon jong ga blijven want ik wil geen harige kin o_o
Van die borstelige 'varkensharen' die opeens in je wenkbrauwen verschijnen, nog zo'n fijne verrassing. (weet je dat ook alvast) :D
RegretteRien schreef:
14-12-2019 21:23
Van die borstelige 'varkensharen' die opeens in je wenkbrauwen verschijnen, nog zo'n fijne verrassing. (weet je dat ook alvast) :D
Hmmm... ik heb wel een vreemde lange stugge haar uit mijn buik groeien, heel plots en heel vreemd. (En ook erg sexy) Misschien is het wel al begonnen dan 😱
Sjulia schreef:
14-12-2019 21:28
Hmmm... ik heb wel een vreemde lange stugge haar uit mijn buik groeien, heel plots en heel vreemd. (En ook erg sexy) Misschien is het wel al begonnen dan 😱
Gefeliciteerd, de aftakeling is begonnen. :proud:
Afbeelding
amarna schreef:
14-12-2019 21:09
Van die keiharde stekels o_o

Maar bij mannen groeit er ineens een bos in hun oren. Is veel erger!

Dat ook nog ja. :-o
Oorhaar epileren lijkt me ook best pijnlijk.
Dat laten ze wegbranden.
@Firedraakje, ik ben nu zo een maand of 4 bezig met laten uitgroeien, het gaat best rap eigenlijk. Over 2 weken gaat er een aantal centimeter af om weer wat model erin te krijgen.

Eigenlijk heeft ook nog niemand wat gezegd over mijn uitgroei, denk dat het voor mij belangrijker is dan anderen.

Een leuk topic vind ik dit, meestanders en tegenstanders, leuk dat we kunnen delen wat de mening ook mag zijn.

@Jongengrijs, als je wil graag ern update over Koffijberg, ondanks dat ik te duur vind hoor ik graag wat en hoe.
Sjulia schreef:
14-12-2019 21:44
Oorhaar epileren lijkt me ook best pijnlijk.
Iedere week ga ik met een speciale minitondeuze door zn oren :-D

En ik houd zn wenkbrauwen bij.

Geloof me, ook mannen die ouder worden hebben zo hun vervelende uiterlijke kenmerken.
amarna schreef:
15-12-2019 10:03
Iedere week ga ik met een speciale minitondeuze door zn oren :-D

En ik houd zn wenkbrauwen bij.

Geloof me, ook mannen die ouder worden hebben zo hun vervelende uiterlijke kenmerken.
Haha lief wel, dat je dat voor hem doet. Dat laatste weet ik wel. Ik wist alleen niet dat ze ook harige oren kregen. :-D
Yep. A la Lambik, het zakt gewoon van bovenop naar de zijkanten...

En de rest wordt ook grijs. Zowel bij man als bij mij. Op de logische plaatsen én de onlogische plaatsen. Ik ben ´s winters gestopt met scheren, veel te veel werk. Behalve oksels.

Volgens mijn moeder wordt het haar steeds minder. Dus er komt een tijd dat scheren helemaal niet meer nodig zal zijn.
Ben je eindelijk zover dat je de poes hebt die je altijd al wilde hebben, krijg je zelfs daar te maken met rimpels. Tsssss.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
firedraakje schreef:
14-12-2019 08:54
Met alle discussies weet ik niet precies wie er nu nog meer aan het uitgroeien is?
Ik ben ook bezig, bijna zes maanden, haarlengte ongeveer tot bh-bandje. Er komt prachtig dik haar tevoorschijn, zoals ik het vroeger had voor het verven. Wie weet heb ik straks van nature weer die dikke bos.
Kijk, 6 maanden dat schiet tenminste op!
Nu ongeveer 3 maanden bezig. De uitgroeispray gaat steeds minder goed z’n werk doen. Ik heb wel een beetje hetzelfde als thistle, het haar dat tevoorschijn komt is echt mooier. Het glanst. Nou, dat is wel wat anders dan die geverfde bos stro die ik eerst had. En ik had altijd best last van jeuk op m’n hoofdhuid en dat is ook totaal verdwenen. Of ik het echt mooi ga vinden, weet ik nog niet. Gisteren stak ik het op en als ik dan m’n hoofd wat naar achteren boog, leek ik helemaal grijs in de spiegel. Dat was toch even wennen.
thistle schreef:
15-12-2019 15:56
Ik ben ook bezig, bijna zes maanden, haarlengte ongeveer tot bh-bandje. Er komt prachtig dik haar tevoorschijn, zoals ik het vroeger had voor het verven. Wie weet heb ik straks van nature weer die dikke bos.

Je hebt toch dik haar of je hebt het niet? Het wordt toch niet dunner van het verven?
moonlight schreef:
17-12-2019 09:47
Je hebt toch dik haar of je hebt het niet? Het wordt toch niet dunner van het verven?
Van jarenlang verven wordt het niet beter. Mijn van oorsprong stevige haar werd na 20 jaar verven ook iets dunner, viel meer uit.
Mijn grijze bos is voller.
TO heb je instagram? Anders is het misschien wel leuk om een account aan te maken voor dit proces. Er staat zoveel op instagram, van modellen tot en met de ‘gewone’ vrouw die nu met uitgroei bezig zijn. Erg leuk en ik denk motiverend om naar te kijken.

Kijk eens op instagram op o.a. openly.grey heel veel verschillende leeftijden. Leuk om naar te kijken als je met dit proces bezig bent.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 17-12-2019 12:03
1.81% gewijzigd
Misschien kleuren met donkerbruin henna ipv verf? Heel erg grijsdekkend is het niet, maar het is meer een tussenweg dan.
moonlight schreef:
17-12-2019 09:47
Het breekt veel sneller af, dus de dikte verandert misschien niet, maar je houdt een ielig bosje haar over.
thistle schreef:
17-12-2019 10:51
Het breekt veel sneller af, dus de dikte verandert misschien niet, maar je houdt een ielig bosje haar over.

En als je regelmatig laat bijpunten en goede verzorgingsproducten gebruikt, breekt het toch niet af? En alleen je uitgroei verven ipv alles helemaal in de verf zetten scheelt ook al.

Ik hoef dan gelukkig niet heel vaak bij te verven omdat ik nog maar enkele grijze heb, maar het valt erg op in m’n donkere haar. Als Eva Jinek grijs wordt valt het niet erg op en is de overgang ook niet zo groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven