Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
amarna schreef:
17-12-2019 09:52
Van jarenlang verven wordt het niet beter. Mijn van oorsprong stevige haar werd na 20 jaar verven ook iets dunner, viel meer uit.
Mijn grijze bos is voller.
Mijn haar wordt al bijna 30 jaar geverfd. Niet dun. Valt niet uit. Glanst. Ik snap de droge bosjes niet.... dat ligt toch aan de verzorging?
Ik denk dat het een beetje van het type haar afhangt. Iemand noemde hier trouwens henna, maar daar werd mijn haar toch een partij droog van.

Ik krijg trouwens nogal wat opmerkingen over mijn haar, maar niet over de uitgroei. Mensen valt vooral de lengte op :) Nu nog wel ... Zus gaat deze week naar koffijberg, ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
vivapimpelmees schreef:
17-12-2019 12:41
Mijn haar wordt al bijna 30 jaar geverfd. Niet dun. Valt niet uit. Glanst. Ik snap de droge bosjes niet.... dat ligt toch aan de verzorging?
Als je thuis verft met drogisterij verf zal je haar er wel onder lijden.
Kappersverf is wel anders. Ik merk ook geen verschil in gezondheid haar of ik nou verf of niet.
Ik werd net door iemand eind 30 geschat. Toch leuk, en je lijkt dus niet per definitie ouder met grijze lokken. Het was een vrouw die het zei, en ze had niets van me nodig :-)
Wat was jouw leeftijd ook alweer, MinkeDeWit?
Ja een collega van mij heeft dat ook. Prachtig glanzend geverfd haar. Maar bij mij werkt het dus anders, ook al heb ik het altijd bij de kapper laten kleuren. Nog nooit zelf gedaan. En ik verzorg me een breuk maar het hielp gewoon altijd maar heel even. Het zal dus wel per persoon verschillen.
vivapimpelmees schreef:
17-12-2019 12:41
Mazzelaar! Ik geef kapitalen uit aan haar verzorging: shampoo, conditioner en masker van de kapper, verven door de kapper, mijn haar laten onderzoeken om te bepalen welke producten het beste waren. En dan nog werd het droog. Verven is en blijft ongezond voor je haar, verzorging kan dit deels compenseren, bij de één een beetje meer dan bij de ander.
ik zag net een filmpje voorbij komen op instagram van een kapper die vrouwen helemaal grijs maakt: jackmartincolorist.

https://www.instagram.com/p/B5suiLQJovM ... 6ztnsm551w

Deze vrouw gaat er bijzonder op vooruit. Maar ze heeft ook mooi dik lang haar :heart:
Babette2017 schreef:
19-12-2019 15:47
ik zag net een filmpje voorbij komen op instagram van een kapper die vrouwen helemaal grijs maakt: jackmartincolorist.

https://www.instagram.com/p/B5suiLQJovM ... 6ztnsm551w

Deze vrouw gaat er bijzonder op vooruit. Maar ze heeft ook mooi dik lang haar :heart:
Oh mijn god, wat een afknapper die vrouw! Ga stuk om hoe fout ze in dat filmpje praat :HA:

Het gaat om het grijs, dat ontneemt ze volledig door die attitude
Qiyara schreef:
19-12-2019 16:11
Oh mijn god, wat een afknapper die vrouw! Ga stuk om hoe fout ze in dat filmpje praat :HA:

Het gaat om het grijs, dat ontneemt ze volledig door die attitude
Ja inderdaad, wat een irritant mens!
En ook al is het mooi grijs geverfd, feit blijft dat ook zij er 15-20jr ouder uitziet als dat ze het in haar goud-blonde kleur had laten verven.
Wow, prachtig dat haar!
Zus was bij Koffijberg en ondanks dat het resultaat heel mooi is geworden vind ik dat er echt nog best veel geverfd is. Dat wordt de komende maanden natuurlijk wel minder, maar toch. Het idee dat mijn tergend langzaam groeiende haar opnieuw wordt geverfd staat me toch niet helemaal aan. En ik denk ook dat je al heel snel weer uitgroei gaat zien, waardoor je toch weer (tijdelijk) vastzit aan regelmatig terugkerende kappersbezoeken.

Maar toegegeven, het resultaat is mooi en het is dus zeker iets om te overwegen.

Ik vind dat het bij mij tot nu toe nog best mooi blendt, ligt waarschijnlijk aan mijn krullende haar. Tot nu toe stoor ik me niet aan mijn uitgroei en ben ik trots op de grijze haren die tevoorschijn komen. Mocht ik lowlights willen laten zetten, dan zeker niet voor maart/april.

Ik dacht ook dat ik veel meer gebruik zou maken van uitgroeispray en haarbanden, maar tot nu toe heb ik die niet nodig gehad. Voel me er wel ok bij eigenlijk en dat had ik echt niet verwacht toen ik hieraan begon.

Ik zit nu op 7 weken trouwens.
Elf november is de laatste keer dat mijn haar is geverfd. Is mijn laatste kappers knip beurt was denk drie weken terug voor ik naar Spanje ging. Ik heb nu al flinke uitgroei, maar bij mij krult het ook dus het nog niet storend. Wanneer ik meer uitgroei heb ga ik denk voor een korte pixie. Mijn model is altijd al kort geweest. Gus het vergrijzen zal niet zo langzaam gaan.

Ook groeit mijn haar heel snel. wat ook wel een voordeel is.
Ik ben ook overstag! Mede door dit topic. Had altijd gedacht niet voor mijn 60e te stoppen met verven, maar dat duurt nog bijna 15 jaar en ik ben het zat. Krijg steeds meer last van mijn hoofdhuid en het zelf verven gaat door een chronische blessure steeds lastiger. En ik heb ook gewoon geen zin meer in elke keer dat gedoe.

De eerste stap is ook al gezet. Ik heb geen zin in een lang traject met haar waarvan de onderste helft geverfd is en de bovenste helft grijs. Als tussenstap ben ik gister van schouderlang naar een vrij kort kapsel gegaan. Nog niet superkort, maar dat komt de volgende keer. De bedoeling is om het dan zo kort te laten knippen dat alle verf er in 1x uit is!

Ik heb nu al behoorlijk wat uitgroei, maar met een korter kapsel valt dat toch minder op. Ik vind gelukkig zelf wel dat ik een mooie grijze kleur heb en dat helpt wel. Ben ook van plan een paar leuke kleurige brillen te kopen om het geheel wat minder saai te laten ogen. Ik vind het reuze spannend, maar kan me er aan de andere kant ook op verheugen!
Mijn voorbeeld qua kapsel is voor nu even Jamie Lee Curtis:

https://www.google.nl/search?newwindow= ... 3sQ4dUDCAY

Superkort, maar dan ben je wel alle verf in 1x kwijt. En bevalt het niet, dan is het snel genoeg weer langer.
Had nooit verwacht dat dit topic zo lang zou worden. En grappig, dat zo veel vrouwen zo bang zijn voor grijs/grijzend haar. En ook een beetje zielig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Leuk AnnaMarianna! Leuk dat mensen daadwerkelijk naar aanleiding van dit topic stoppen met verven.

Hier gaat het nog steeds erg goed, ben nu bijna 2 maanden onderweg en ik voel me prima en ben trots op het grijs dat tevoorschijn komt. Zus heeft het moeilijker, ondanks haar verbeurt bij koffijberg. Ik moet zeggen dat ik het resultaat niet fantastisch vind en als je dan nagaat dat ze 180 euri heeft betaald voor een paar lowlights dan zou ik het niemand aanraden. Gewoon cold turkey, dan ben je het snelste klaar.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 25-12-2019 17:25
0.68% gewijzigd
Hmmm… misschien moet ik me dan toch eens op mannen gaan storten die op hun 58e nog met strak roodbruin geverfd haar rondlopen, als het bij vrouwen zo aantrekkelijk gevonden wordt, zijn die mannen waarschijnlijk ook onweerstaanbaar en zien ze er ook nog geen dag ouder uit dan 35 dankzij die geverniste lokken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
25-12-2019 16:19
Had nooit verwacht dat dit topic zo lang zou worden. En grappig, dat zo veel vrouwen zo bang zijn voor grijs/grijzend haar. En ook een beetje zielig.
Vooral het laatste.
Zoals een eerder bericht van jou stelde: jarenlang blijven verven en dan plots naar een kort kapsel met een felle kleur om aan te geven dat ze nog jong zijn. :rolling:
pejeka schreef:
25-12-2019 17:10
Hmmm… misschien moet ik me dan toch eens op mannen gaan storten die op hun 58e nog met strak roodbruin geverfd haar rondlopen, als het bij vrouwen zo aantrekkelijk gevonden wordt, zijn die mannen waarschijnlijk ook onweerstaanbaar en zien ze er ook nog geen dag ouder uit dan 35 dankzij die geverniste lokken...
Ik vind grijze mannen 100x aantrekkelijker dan geverfde kerels.
pejeka schreef:
25-12-2019 17:10

Ja ik denk het ook...... :nope: ..... :rofl:
amarna schreef:
25-12-2019 18:30
Zo, echt wel!
amarna schreef:
25-12-2019 18:30
Ja dat wel weer.
Moirmel schreef:
25-12-2019 17:21
Vooral het laatste.
Zoals een eerder bericht van jou stelde: jarenlang blijven verven en dan plots naar een kort kapsel met een felle kleur om aan te geven dat ze nog jong zijn. :rolling:

Wel goed lezen hè. Dat korte kapsel is om de verf in 1x kwijt te raken, niet om aan te geven nog jong te zijn. Voor hetzelfde geld laat ik het daarna weer groeien. En een kleurige bril om niet saai te ogen zou ik op mijn 80e net zo goed nog kunnen dragen, dus ook dat is niet om aan te geven nog jong te zijn.
Wat is er mis met kort grijs haar?
Ooit stond er een foto van mij op dit forum en men vond me op Jamie Lee Curtis lijken.
Langer haar staat me niet. Had het ooit tot op mn schouders maar toen kreeg ik steeds opmerkingen dat ik er moe uit zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven