Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik begon op mijn 27e al flink grijs te worden en 20 jaar later is het volgens mij geheel grijs. Weet ik niet zeker want ik verf het altijd.

Het lijkt me best een bevrijding, niet meer elke maand met die rommel aan de gang maar ik durf het nog niet aan. Ik vind het bij vrouwen in de 40 inderdaad vaak ouder maken. Alsof dat erg is, he.... 'ouder'... maar goed, ik heb het al lastig genoeg met hormonale veranderingen, rimpels die van de een op de andere dag verschijnen dus deze stel ik nog maar even uit.

Wellicht dat ik over een jaar of 10 voor dit ga, inclusief rode lippenstift (wat zo lekker in de fijne lijntjes gaat zitten:

Afbeelding

Linda Rodin, achter in de 60, ziet er ook heel fantastisch uit met haar grijze haar.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@Jongengrijs,

Die plaatjes die hier gepost worden zijn allemaal van vrouwen rond de 70 jaar. Je had nog geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom je er eigenlijk 30 jaar eerder per se zo uit wil zien? En vanwaar je nick?
Am Yisrael Chai!
Mijn moeder heeft haar verf uit laten groeien. Ze verfde het altijd rood, maar de laatste keer liet ze het blond verven, waardoor de uitgroei niet zo'n enorm contrast was met het grijze haar. Inmiddels is het helemaal uitgegroeid en ik vind het véél beter dan dat rode haar dat ze had. Het staat veel zachter
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
29-11-2019 23:07
En nog een argument: de vrouwen die je op foto's ziet die wel mooi of hip grijs zijn, zijn allemaal ook geverfd, en vaak nog wel bewerkelijker ook dan in kleur verven. Want grijs wordt ook snel grauw, of gelig, is vaak dof, om grijs echt mooi te laten zijn heb je in principe meestal alsnog highlights, lowlights, zilverspoelingen, ontkleuringen etc nodig. En ook niet onbelangrijk: omdat het onbewust ook associaties van oud, verlept, onvruchtbaar en dat soort zaken oproept, kom je met grijs haar ook niet meer weg met "even snel in een kloffie en je haar in een staart". Want dan zie je er heel snel uit als een soort Ma Flodder. Om er leuk uit te zien met grijs haar moet je eigenlijk altijd in de make up en extra leuk aangekleed zijn om het wat te compenseren.

Dus grijs is niet minder werk, moet nog steeds geverfd worden en maakt je onnodig oud. Dus waarom zou je het doen?
Wow, wat een fixatie op uiterlijk...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Hier 36 en al flink grijs, no wayyyy dat ik verf. Krijg de leukste complimenten over m'n haar :heart:
Het lijkt nu dus net of ik het geverfd heb, omdat het heel mooi gemêleerd grijs wordt.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 09:15
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
29-11-2019 23:11
Mijn eigen haarkleur is nu grijs, ik zit nu dicht bij mijn oorspronkelijke haarkleur (lichtbruin of donkerblond) en dan valt de uitgroei erg op.

Fashion victim, je mag natuurlijk je mening geven. Interessanter vind ik het om ervaringen te lezen van vrouwen dit het proces naar grijs worden al hebben doorgemaakt of er nog middenin zitten.
To ik ben nu begin 50 en werd op m'n 19 de al grijs. Ik heb jaren gekleurd maar zo rond mijn 35te was ik dat echt zat. Van nature was ik middenbruin. Mijn zus die donderblond was, kleurde niet en was op die leeftijd prachtig grijs: Alle schakeringen van wit tot zilver door elkaar en ze kreeg steeds meer krul. Zij kreeg zo vaak de vraag welke kapper dit voor elkaar kreeg (en dat was voor dat grijs kleuren in de mode was), dat ik ook de moed bij elkaar schraapte.
De kapper heeft me in eerste instantie een handje geholpen door in mijn strakke bob wat lagen te knippen en low lights aan te brengen. Dat heb ik een jaartje gedaan terwijl ik het ook langer liet groeien. Bij bij bleef de kleur in het dekhaar het langst behouden, al werd dat ook steeds lichter. Toen ik genoeg lengte had om mijn haar op te steken, ben ik gestopt met kleuren. Opgestoken had ik ook al die tinten wit/grijs/zilver en de kleur die er nog in zit, zie je niet als het opgestoken is. Nu ben ik zo ver dat ik weer op zoek ga naar een kapper die me weer een mooie bob kan knippen, want mijn dekhaar is nu (nog steeds niet helemaal grijs) zo licht geworden dat het mooi in de mengeling van tinten past. Succes.
oudblond wijzigde dit bericht op 30-11-2019 09:20
1.62% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 45 en heb al mijn hele leven een wat onbestemde, donkerblonde haarkleur. In de zomer licht het wat op, maar dat is het dan wel. Ik meen nu af en toe een grijze haar te bespeuren, maar bij mij vallen die vanwege mijn natuurlijke haarkleur niet zo op. Ik heb mijn haar nog nooit geverfd en ben dat ook zeker niet van plan als ik serieus grijs word. Geen uitgroei issues dus.

Wat is dat toch voor iets raars dat vrouwen er altijd jonger uit zouden moeten zien dan ze zijn?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-11-2019 09:07
@Jongengrijs,

Die plaatjes die hier gepost worden zijn allemaal van vrouwen rond de 70 jaar. Je had nog geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom je er eigenlijk 30 jaar eerder per se zo uit wil zien? En vanwaar je nick?
@fashionvictim: waarom zou iemand er niet naar zijn leeftijd willen uitzien? Je ziet het toch wel, dat ligt niet alleen aan je haarkleur. Jonge gezichten missen juist ‘karakter’ en dat vind ik saai. Ik vind dat mijn uiterlijk een weerspiegeling van mijn leeftijd moet zijn en mijn leeftijd zegt iets over mijn levenservaring. Ik zou niet jonger geschat willen worden, ik vind dat slechts een poging tot slijmen die jammerlijk faalt omdat ik niet gefocust ben op mijn uiterlijk. Ik krijg liever complimenten over mijn prestaties!
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
30-11-2019 09:18
Ik ben 45 en heb al mijn hele leven een wat onbestemde, donkerblonde haarkleur. In de zomer licht het wat op, maar dat is het dan wel. Ik meen nu af en toe een grijze haar te bespeuren, maar bij mij vallen die vanwege mijn natuurlijke haarkleur niet zo op. Ik heb mijn haar nog nooit geverfd en ben dat ook zeker niet van plan als ik serieus grijs word. Geen uitgroei issues dus.

Wat is dat toch voor iets raars dat vrouwen er altijd jonger uit zouden moeten zien dan ze zijn?
Ik vind het juist andersom: waarom zou je er ouder uit moeten zien? Ik vind van een heleboel veertigers dat ze er gewoon zo oud zien als ze zijn, zeker niet jonger. Vind ik van mezelf ook niet. Maar als ik grijs zou zijn zou ik er wel ouder uitzien, denk ik.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
30-11-2019 09:20
@fashionvictim: waarom zou iemand er niet naar zijn leeftijd willen uitzien? Je ziet het toch wel, dat ligt niet alleen aan je haarkleur. Jonge gezichten missen juist ‘karakter’ en dat vind ik saai. Ik vind dat mijn uiterlijk een weerspiegeling van mijn leeftijd moet zijn en mijn leeftijd zegt iets over mijn levenservaring. Ik zou niet jonger geschat willen worden, ik vind dat slechts een poging tot slijmen die jammerlijk faalt omdat ik niet gefocust ben op mijn uiterlijk. Ik krijg liever complimenten over mijn prestaties!
Ik vind mezelf er naar mijn leeftijd uitzien, dat zei ik net. Maar ik ben in de veertig, dus ik zie geen reden om er net zo uit te zien als een vrouw van 70 zoals die hier gepost worden. Dat doe ik wel als ik ook daadwerkelijk 70 ben.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
sinds mijn 35ste compleet grijs. Nooit geverfd.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
30-11-2019 09:18
Ik ben 45 en heb al mijn hele leven een wat onbestemde, donkerblonde haarkleur. In de zomer licht het wat op, maar dat is het dan wel. Ik meen nu af en toe een grijze haar te bespeuren, maar bij mij vallen die vanwege mijn natuurlijke haarkleur niet zo op. Ik heb mijn haar nog nooit geverfd en ben dat ook zeker niet van plan als ik serieus grijs word. Geen uitgroei issues dus.

Wat is dat toch voor iets raars dat vrouwen er altijd jonger uit zouden moeten zien dan ze zijn?

Ik vind dat altijd zo makkelijk praten, als je zelf niet grijs bent. Net als zeggen dat je aan één been genoeg hebt, terwijl je met twee rondloopt.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-11-2019 09:21
Ik vind het juist andersom: waarom zou je er ouder uit moeten zien? Ik vind van een heleboel veertigers dat ze er gewoon zo oud zien als ze zijn, zeker niet jonger. Vind ik van mezelf ook niet. Maar als ik grijs zou zijn zou ik er wel ouder uitzien, denk ik.
Maar je ziet er dus niet 'ouder' uit als je alle camouflage achterwege laat. Dan zie je er normaal uit. Maar omdat vrouwen massaal hun best doen om het verouderingsproces te verhullen, lijkt een natuurlijk uiterlijk dan opeens oud.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-11-2019 09:23
Ik vind mezelf er naar mijn leeftijd uitzien, dat zei ik net. Maar ik ben in de veertig, dus ik zie geen reden om er net zo uit te zien als een vrouw van 70 zoals die hier gepost worden. Dat doe ik wel als ik ook daadwerkelijk 70 ben.
Aha, jij denkt dat grijs haar ouder maakt. Ik vind van niet. Een vrouw van 70 heeft wel meer dingen die haar er naar haar leeftijd laten uitzien dan slechts haar haarkleur.
Ik snap niet dat grijs nog met oud geassocieerd wordt. Ten eerste is de kleur lang 'hip' geweest onder jongeren.
En ten tweede, duizenden vrouwen worden al in hun twintiger/dertiger jaren grijs. Dat is super jong.

Al dat gekleur inderdaad, daarmee moeten we maar maskeren wat zich aandient. Vreselijk zonde dat je niet gewoon kunt zijn wie je bent.

Bij mij maakt grijs mij echt niet ouder, het staat natuurlijk en leuk. Heb gewoon m'n 36 jarige hoofd erbij.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 09:28
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
30-11-2019 09:24
Ik vind dat altijd zo makkelijk praten, als je zelf niet grijs bent. Net als zeggen dat je aan één been genoeg hebt, terwijl je met twee rondloopt.
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat ik het best moeilijk had gevonden als ik bijvoorbeeld voor mijn 35e al grijs zou zijn geworden. Van de andere kant weet ik zeker dat er heel veel vrouwen zijn die als ze mijn onbestemde donkerblonde haar hadden gehad, al hun leven bezig waren geweest met verven en highlights en zo.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ik vind grijs haar nooit mooi bij een vrouw en het maakt inderdaad veel ouder. Ik snap die jonge meiden ook niet die het grijs verven. De foto's van die grijze vrouwen die hier geplaatst zijn vind ik ook niet mooi. Ik vind het zo vreselijk saai staan.
Alle reacties Link kopieren
Jongengrijs, ik ben benieuwd of de spray je bevalt. Ik vind het voor nu een heel goede oplossing maar op een gegeven moment zal ik toch iets anders moeten gaan doen. Ik lees geïnteresseerd de tactiek van Oudblond want zoiets was ik ook van plan. Ik kan het al wel opsteken maar een centimeter langer zou net iets beter zijn, dus dat wordt de volgende fase denk ik. Ik probeer highlights te vermijden want ik ben bang dat het dan alleen maar langer duurt. Heb trouwens wel een vriendin die het op die manier aanpakt en haar staat het fantastisch. Maar zij is van nature lichtblond en dan is het toch iets makkelijker vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-11-2019 09:07
@Jongengrijs,

Die plaatjes die hier gepost worden zijn allemaal van vrouwen rond de 70 jaar. Je had nog geen antwoord gegeven op mijn vraag waarom je er eigenlijk 30 jaar eerder per se zo uit wil zien? En vanwaar je nick?
De eerste is echt geen 60+
De tweede wel maar daar is serieus aan 'gesneden', gelaat, nek en ogen zijn gelift.

Niemand ziet er naturel zoals die 2 uit als 60+
Alle reacties Link kopieren
Ben wel heel erg verbaasd dat zoveel vrouwen zo jong grijs worden, dat wist ik niet. Naar mijn idee gebeurde dat pas rond je 50ste.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
30-11-2019 09:24
Maar je ziet er dus niet 'ouder' uit als je alle camouflage achterwege laat. Dan zie je er normaal uit. Maar omdat vrouwen massaal hun best doen om het verouderingsproces te verhullen, lijkt een natuurlijk uiterlijk dan opeens oud.
Als ik nooit geverfd had was ik op mijn 35e compleet grijs. Dan had ik er echt wel ouder uit gezien.

Eerlijk gezegd vind ik het fijn als mensen me jonger schatten. Schaam ik me niet voor. Zo voel ik me ook.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
dora-wee schreef:
30-11-2019 08:51
Van L’Oréal en hij heet Magic Retouch. Je hebt hem in een aantal kleuren. Ik koop het gewoon bij Etos, het zit in een klein spuitbusje. Ik heb er een in m’n tas, altijd bij me en een in de badkamer. Ideaal!
Die heb ik ook. Daarmee stel ik het verven 2 weken uit.
I wanna live my life with the volume full!
als je er uit wilt zien als 70: doen
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 10:08
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
30-11-2019 09:42
Als ik nooit geverfd had was ik op mijn 35e compleet grijs. Dan had ik er echt wel ouder uit gezien.

Eerlijk gezegd vind ik het fijn als mensen me jonger schatten. Schaam ik me niet voor. Zo voel ik me ook.
Waarom is het fijn als mensen je jonger schatten? Is jonger beter, spannender, interessanter? Is 30 beter dan 50? Wilde jij er op je 20e dan ook als 12 uitzien, want jonger is beter?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven