Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
06-12-2019 13:08
heb ik ook al eens geprobeerd, maar helaas. Dat was trouwens in de zomer, 's winters durf ik het dus helemaal niet aan. (was een tip van mijn moeder) Ook uierzalf en vaseline zijn niet fijn.
Verhuizen naar een warm land dan maar...

Jeetje. Ik heb alleen maar een hekel aan de winter omdat het dan zo donker en somber is, maar dat is nog wel een tikje te ondervangen met lampen, kaarsjes, dekens en de verwarming.
Vaseline niet fijn kan ik me dan wel voorstellen. Ik heb het wel in huis maar gebruik het eigenlijk nooit, veel te plakkerig.

Ik vermoed dat je alle gangbare dingen getest hebt dus ik hoop dat de dermatoloog nog een idee heeft.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Armana :redrose:

Ik hoop het maar Noa. Dank voor het meedenken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Amarna, beterschap!
Cum non tum age
amarna schreef:
06-12-2019 13:15
Kippenstift!!! Hahaha, wat een grappige typefout!


Op het moment voel ik me niet kiplekker. Heb bronchitis. Voel me als een vaatdoek en zie er ook zo uit. Mijn teint past nu nog beter bij mn haar :@@:

Aaaaah wat vervelend. Beterschap Amarna :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Beterschap, Amarna!

Kreeg ik net een WhatsAppje van mijn zus: "Zal ik mijn grijze haren laten uitgroeien"? We hadden het er een paar weken geleden over gehad en ik vertelde haar toen dat ik niet meer wilde verven. Blijkbaar heb ik haar aangestoken :) zij is wel wat verder dan ik, ze zit op 7 weken (ik op 5) en is ook wat ouder dan ik(50). Zou leuk zijn als we gelijk op zouden gaan. Ik zit nu bij de kapper, ben zo aan de beurt. Er gaat een lekker stuk vanaf. Ik heb gewoon zin om grijs te worden 8-) Ik hoop dat nog veel meer vrouwen geïnspireerd raken door dit topic en elkaar en hun eigen (grijze) haarkleur durven te laten zien!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, @jongengrijs! Volgens mij doet dit topic wel zijn werk!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Waarom hoop je To dat er door jouw topic er meer vrouwen zullen zijn die hun haar niet meer gaan verven? Voel jij jezelf dan beter als er meer vrouwen zijn met grijs haar?

Ik denk zelf dat de druk om er zo lang mogelijk jong en mooi uit te zien alleen maar groter wordt in de toekomst. Er is ook steeds meer mogelijk. Als ik kijk naar programma's op tv dat er meiden zijn van in de 20 die al botox of iets dergelijks gebruiken om van beginnende rimpels af te komen en dat ze van plan zijn om ze vooral nooit te krijgen. Ik denk dat in de toekomst mensen van 80 er uit gaan zien als 50/60.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
06-12-2019 18:30
Waarom hoop je To dat er door jouw topic er meer vrouwen zullen zijn die hun haar niet meer gaan verven? Voel jij jezelf dan beter als er meer vrouwen zijn met grijs haar?

Ik denk zelf dat de druk om er zo lang mogelijk jong en mooi uit te zien alleen maar groter wordt in de toekomst. Er is ook steeds meer mogelijk. Als ik kijk naar programma's op tv dat er meiden zijn van in de 20 die al botox of iets dergelijks gebruiken om van beginnende rimpels af te komen en dat ze van plan zijn om ze vooral nooit te krijgen. Ik denk dat in de toekomst mensen van 80 er uit gaan zien als 50/60.
Ik ben TO niet, maar het is best fijn om op je 50e of zo niet als oma te worden gezien, alleen maar omdat niemand meer weet dat vrouwen gemiddeld al rond hun 35e hun eerste grijze haren krijgen.

En die meisjes die al zo jong beginnen te knutselen moeten oppassen dat ze er niet uit gaan zien als Barbie of later als Patty Brard of Marijke Helwegen...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Nogmaals een poging dan; nu reeds drie maanden niet meer gekleurd en ik ben nieuwsgierig hoe mijn haar er uit zal zien over een jaar. Aan een zijkant relatief grijs, bovenkant donker en andere zijkant ook nog donker met wat grijs. Mijn haar is best lang en ik dacht er aan het af te knippen maar ik vind mijn haar best mooi zo dus ik denk dat het alleen de punten worden. Ik twijfel om haarverf verwijderaar te gebruiken op het geverfde gedeelte om de overgang wat minder heftig te maken. Ik merk trouwens niks van mensen om mij heen dat ze het raar vinden, althans niemand zegt iets.

Ik denk dat mensen mij niet zullen kunnen plaatsen met grijs haar want qua gezicht oog ik veel jonger dan werkelijke leeftijd en ik heb een goed figuur omdat ik al jaren sport.

We gaan het zien.
Blondie456 schreef:
06-12-2019 18:30
Waarom hoop je To dat er door jouw topic er meer vrouwen zullen zijn die hun haar niet meer gaan verven? Voel jij jezelf dan beter als er meer vrouwen zijn met grijs haar?

Ik denk zelf dat de druk om er zo lang mogelijk jong en mooi uit te zien alleen maar groter wordt in de toekomst. Er is ook steeds meer mogelijk. Als ik kijk naar programma's op tv dat er meiden zijn van in de 20 die al botox of iets dergelijks gebruiken om van beginnende rimpels af te komen en dat ze van plan zijn om ze vooral nooit te krijgen. Ik denk dat in de toekomst mensen van 80 er uit gaan zien als 50/60.

Vind je Linda de Mol er jong/goed uitzien na al haar ingrepen?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
06-12-2019 11:25
Dank je :)

Ik kan ook niet tegen goede crèmes, hoop dat de dermatoloog dé oplossing heeft (maar ik heb er een hard hoofd in)
Kan je ook niet tegen cetomacrogol?
Am Yisrael Chai!
jongengrijs schreef:
06-12-2019 17:59
Beterschap, Amarna!

Kreeg ik net een WhatsAppje van mijn zus: "Zal ik mijn grijze haren laten uitgroeien"? We hadden het er een paar weken geleden over gehad en ik vertelde haar toen dat ik niet meer wilde verven. Blijkbaar heb ik haar aangestoken :) zij is wel wat verder dan ik, ze zit op 7 weken (ik op 5) en is ook wat ouder dan ik(50). Zou leuk zijn als we gelijk op zouden gaan. Ik zit nu bij de kapper, ben zo aan de beurt. Er gaat een lekker stuk vanaf. Ik heb gewoon zin om grijs te worden 8-) Ik hoop dat nog veel meer vrouwen geïnspireerd raken door dit topic en elkaar en hun eigen (grijze) haarkleur durven te laten zien!

Leuk TO, dan kunnen jullie elkaar motiveren.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
05-12-2019 08:44
Ik krijg eerder de indruk dat jij zelf niet tegen je eigen verval kunt, omdat die grijze haren koste wat kost verborgen moeten blijven.
Ik heb er nog helemaal niet zoveel, en ik verfde mijn haar al zeker 30 jaar voor ik ooit een grijze haar gezien had. Dus ik heb niks te verbergen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
05-12-2019 23:05
Ik vind niet dat het de norm is maar het is de norm. Uiterlijke verzorging (dus ook make-up/ haarverf en mode is een wereldwijde miljardenindustrie, de gemiddelde vrouw heeft meer kleding in haar kast dan ze ooit nodig heeft, verft haar haar en gebruikt make-up. Hier is er al snel een stelling belachelijk als het gaat om veel geld verdienen, jezelf knap vinden of modieus, als je jonger lijkt dan je bent, als je wel een drugs gebruikt of dronken bent, botox gebruikt en zo gaan we maar door. Het lijkt me ook heel vermoeiend als je zo gelukkig bent met je keuze dat je toch nog beledigd kan raken over zoiets oppervlakkigs als uiterlijk. Begrijp het ook eerlijk gezegd niet, het zijn ook alleen de mensen met grijs haar die zo gepikeerd reageren, het leven wordt een stuk leuker als je niet de behoefte voelt om je keuze zo met hand en tand te verdedigen.
Je kent het Vivaforum toch?

Ze doen geen van allen aan make up, hebben grijs haar, lopen in slonzige kleding maar ze hebben overal sjans, ook van jonge Jongens, zijn nog nooit zo sexy geweest en op straat worden ze om de haverklap aangehouden door wildvreemden die hen vertellen hoe ravissant ze er uit zien zo zonder make up en met dat grijze haar.

Echt, als al die complimentenmakers en kwijlende mannen mochten kiezen tussen hen en Doutzen Kroes Katja Schuurman.... Tsssk. Zo'n geverfde, slanke, gemake-upte oppervlakkige doos in mooie kleren maar met een lelijk karakter, as if!
fashionvictim wijzigde dit bericht op 06-12-2019 19:18
Reden: Doutzen is nog geen veertiger, Katja wel.
0.89% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Xaviera1234567890 schreef:
06-12-2019 18:42
Nogmaals een poging dan; nu reeds drie maanden niet meer gekleurd en ik ben nieuwsgierig hoe mijn haar er uit zal zien over een jaar. Aan een zijkant relatief grijs, bovenkant donker en andere zijkant ook nog donker met wat grijs. Mijn haar is best lang en ik dacht er aan het af te knippen maar ik vind mijn haar best mooi zo dus ik denk dat het alleen de punten worden. Ik twijfel om haarverf verwijderaar te gebruiken op het geverfde gedeelte om de overgang wat minder heftig te maken. Ik merk trouwens niks van mensen om mij heen dat ze het raar vinden, althans niemand zegt iets.

Ik denk dat mensen mij niet zullen kunnen plaatsen met grijs haar want qua gezicht oog ik veel jonger dan werkelijke leeftijd en ik heb een goed figuur omdat ik al jaren sport.

We gaan het zien.
Mijn kapper heeft me dus net afgeraden om de oude verf te verwijderen. Highlights/lowlights zijn het beste. Ik weet nog niet of ik die ga laten zetten, want dan duurt het uitgroeiproces langer. Leuk als je hier mee komt schrijven!
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
06-12-2019 19:21
Mijn kapper heeft me dus net afgeraden om de oude verf te verwijderen. Highlights/lowlights zijn het beste.
Dat advies gaf ik je in het begin van het topic al.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-12-2019 19:15
Je kent het Vivaforum toch?

Ze doen geen van allen aan make up, hebben grijs haar, lopen in slonzige kleding maar ze hebben overal sjans, ook van jonge Jongens, zijn nog nooit zo sexy geweest en op straat worden ze om de haverklap aangehouden door wildvreemden die hen vertellen hoe ravissant ze er uit zien zo zonder make up en met dat grijze haar.

Echt, als al die complimentenmakers en kwijlende mannen mochten kiezen tussen hen en Doutzen Kroes Katja Schuurman.... Tsssk. Zo'n geverfde, slanke, gemake-upte oppervlakkige doos in mooie kleren maar met een lelijk karakter, as if!
:lightbulb:
Maarre wat is nou de bedoeling want ik lees constant geneuzel over oud, lelijk, slonzig, grijs, sexloos, leugenachtig enz.

Wat heeft dit te maken met het niet meer verfen van mijn haar?? Ik begrijp het niet zo goed.

@jongengrijs, ik heb op YouTube goede resultaten gezien maar ik ga eerst een loktest doen, wil niet mijn haar verpesten. Ik hou je op de hoogte.

Hoe zit je haar nu dan? Lengte en model zo ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Ja, laat maar weten. Het zal in sommige gevallen ook best goed kunnen gaan hoor. Maar ik lees teveel spookverhalen erover en ik wil liever geen risico lopen.

Ik heb nu mijn haar tot net over mijn schouders laten knippen.
herfstappeltaart schreef:
06-12-2019 18:42
Vind je Linda de Mol er jong/goed uitzien na al haar ingrepen?
Ik weet niet wat Linda heeft laten doen maar buiten dat vind ik dat ze er goed uit ziet voor een vrouw van 55 .
Blondie456 schreef:
06-12-2019 21:17
Ik weet niet wat Linda heeft laten doen maar buiten dat vind ik dat ze er goed uit ziet voor een vrouw van 55 .

Vind je dat echt? Ik vind haar echt doorgeschoten.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
06-12-2019 21:17
Ik weet niet wat Linda heeft laten doen maar buiten dat vind ik dat ze er goed uit ziet voor een vrouw van 55 .
Meen je dat nou? Die heeft écht teveel laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Nee echt prachtig dit. Typisch voorbeeld van proberen om met lange, blonde lokken de tand des tijds te verbloemen. Geen idee wat er allemaal aan verbouwd is, maar ze heeft een raar, verkrampt gezicht. Omlijst met de coupe van iemand van 30.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
06-12-2019 22:29
Afbeelding

Nee echt prachtig dit. Typisch voorbeeld van proberen om met lange, blonde lokken de tand des tijds te verbloemen. Geen idee wat er allemaal aan verbouwd is, maar ze heeft een raar, verkrampt gezicht. Omlijst met de coupe van iemand van 30.
Ze heeft best veel rimpels . Daarom denk ik dat ze juist niet veel aan haarzelf heeft laten veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Monique van de Ven is ook een voorbeeld van veelvuldig gebruik van de botox.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven