Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Lacuba schreef:
07-12-2019 18:21
Ja hoor. Zodra ik betaald heb wel.Of bedoel je dat kleding, een knipbeurt bij de kapper, een goede make-up enz. ook niet van jezelf zijn?
Maar waar ligt dan de grens? Op die manier is liposuctie, je borsten liften of een neuscorrectie ook van jezelf.
Avena schreef:
07-12-2019 18:28
Maar waar ligt dan de grens? Op die manier is liposuctie, je borsten liften of een neuscorrectie ook van jezelf.
Dat wordt dan ook ‘van jezelf’ hoor. Iedereen kan dat voor zichzelf bepalen. Ik heb al enkele jaren fillers in mijn jukbenen, ben er echt heel blij mee. Ik vind mijn wangen erg mooi. Mijn wangen dus. Nep voelde het nooit eigenlijk.
Avena schreef:
07-12-2019 18:28
Die zal voor iedereen anders liggen natuurlijk. Zeker een neuscorrectie gebeurt bij veel jongere mensen en heeft niets met "niet ouder willen worden" te maken.
Ik heb m'n zestigste verjaardag groots gevierd. Ben er blij mee en wil er ook niet jonger uitzien. Maar ook niet (veel) ouder. Bevalt goed!
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 07-12-2019 18:33
0.10% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
07-12-2019 18:25
Ik ben niet slonzig, maar ik ben wél tevreden met mezelf. Dat is toch prima? Ik gebruik geen make-up, want ik heb er geen tijd voor en ik ben gezegend (een van de voordelen van overgewicht en ook genetisch bepaald) met een heel mooie huid, dus met alleen mascara lijkt het al heel wat. Maar zelfs dat kledder ik er maar twee keer per jaar op. Ik verf mijn haar niet, want de kleur bevalt me prima en ik vind mijn kleren mooi, al zal iemand anders er anders over denken.
Al met al straal ik uit dat ik blij ben met mezelf en dat is natuurlijk het beste dat je aan kunt trekken, een positieve uitstraling (ja, ik klink als een coach nu).

De tegenstelling die geschetst wordt, tussen verzorgde ververs aan de ene kant en slonzige grijsaards aan de andere kant is fijn voor een lekker zwartwitte discussie, maar is volkomen onterecht, natuurlijk.
Zeker! En volgens mij zijn er ook maar heel weinig mensen (waaronder ik overigens) die hebben gezegd dat ze niet geven om de kapper, make up of kleding. De meeste mensen zeggen juist dat de strijd opgeven tegen grijs worden (of überhaupt nooit aan die strijd beginnen) voor hen helemaal niks te maken heeft met jezelf goed verzorgen.
herfstappeltaart schreef:
07-12-2019 16:06
Ik ga je niet wijsmaken dat de uitgroei-periode leuk is, want dat is het niet.
Ik heb van een vriendin ook best blikken gekregen van "tsss dat je dit doet zeg", maar je moet er aan toe zijn. Een knop om in je hoofd en vastbesloten zijn om het te doen, wat de omgeving ook vindt.
En (wat je zelf al aangaf) nieuwsgierig naar wat er vanonder komt. Dat vond ik zelf erg leuk.
En elke maand wordt het makkelijker, want meer kleur weg en grijs terug.
Ik ben echt nog steeds blij met het resultaat.
Inderdaad hier ook erg nieuwsgierig naar wat er tevoorschijn komt en ik ben ook vastbesloten. Maar die eerste maanden gaan lastig worden. Oh well, moet er even doorheen. Ik geniet nu al zo van het idee niet meer te hoeven verven :)
Sjulia schreef:
07-12-2019 18:31
Dat wordt dan ook ‘van jezelf’ hoor. Iedereen kan dat voor zichzelf bepalen. Ik heb al enkele jaren fillers in mijn jukbenen, ben er echt heel blij mee. Ik vind mijn wangen erg mooi. Mijn wangen dus. Nep voelde het nooit eigenlijk.
Maar eigenlijk is het dus wél gewoon nep...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
07-12-2019 19:21
Maar eigenlijk is het dus wél gewoon nep...
Ja, als ik niet meer spuit heb ik deze jukbenen niet meer. Maar ik gebruik ook elke dag make-up en daar voel ik me toch ook niet nep bij. Het zit mij niet dwars in ieder geval. Doe het ook al zo lang, 10 jaar ofzo. Ben nu eind 20. Dan voelt het dus ook niet meer zo nieuw.
Sjulia schreef:
07-12-2019 19:26
Ja, als ik niet meer spuit heb ik deze jukbenen niet meer. Maar ik gebruik ook elke dag make-up en daar voel ik me toch ook niet nep bij. Het zit mij niet dwars in ieder geval. Doe het ook al zo lang, 10 jaar ofzo. Ben nu eind 20. Dan voelt het dus ook niet meer zo nieuw.
Zit je al sinds je 20e aan de botox dan ofzo?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
07-12-2019 19:29
Zit je al sinds je 20e aan de botox dan ofzo?
Nee heb nog nooit Botox gebruikt oid. Alleen fillers in de wangen. En binnenkort laat ik een rood spinnetje uit het gezicht weg laseren.
RegretteRien schreef:
07-12-2019 17:35
Oh ja? Mij niet, ik lees (en ben zelf) best veel vrouwen die echt een lik lippenstift, goed kapsel en er leuk uitzien waarderen, alleen die eeuwige uitgroei, doodgeverfd haar en andere aanverwanten niet meer willen.
]
Ik lees hetzelfde als jij.
Ik loop er doordeweeks als een slons bij. Maar die slonzige kleren - vormeloze sweater en slecht passende broek - zijn verplichte werkkleding van het bedrijf ( schoonmaak), en haren moeten in een staartje. Na 8u schoonmaakwerk zie ik noch die kleren er erg fris uit, maar ik moet natuurlijk nog wel naar huis dus kan je me dagelijks zo tegenkomen (en denken, ‘jammer dat zo’n vrouw zich niet beter kleedt en verzorgt’. )
Dat wil niet zeggen dat ik niets om mooie kleren of opmaken geef, in mijn eigen tijd zie ik er echt wel anders uit. Ik verf enkel mijn haar niet meer.
jongengrijs schreef:
07-12-2019 16:00
Ok, bedankt voor de tips! Kun je me ook een bepaald merk aanraden voor die toner?
En is dat wel echt tijdelijk? En bedoel je met kleurschuim die spray van L'oreal?

Toner is echt tijdelijk. Sterker nog; ik was eens in de sauna, met thermaal water. Nou weet ik niet zeker hoe thermaal dat is en ik vermoed dat er, vanwege de hygiene, zout aan toegevoegd wordt. Maar de kleur was in elk geval helemaal weg.
Nadeel is wel dat het nogal verzorgend is. Vertaling; je hebt geen krullen zolang dat spul er nog in zit. Dus bedenk goed wat je wilt.

Kleurschuim is niet meer dan dat. Je vindt het weliswaar op de afdeling haarverf, maar het is gewoon een mousse met wat kleur. Ik gebruikte dat wel eens toen ik nog verfde. Ik had soms zin in een rode glans maar rood wordt snel vaal. Die schuim zorgde net voor dat rood dat ik wilde.
Met wassen gaat het er meteen weer uit. Je staat dan wel met je voeten in gekleurd water ;-D . Ik heb alleen geen idee of het werkt op grijs.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Account2 schreef:
06-12-2019 10:00
Nou ja misschien ook niet zozeer meer moeite maar net als de voorgaand spreekster, is het makkelijker. Ik gebruik sowieso niet veel make-up, beetje oogschaduw, ooglijntje en wenkbrauwen bij tekenen....en heel af en toe wanneer ik zin kippenstift. Maar Foundasion en die hele pancake gebeuren kan me gestolen worden
🤢
Mispoes!
MinkeDeWit schreef:
06-12-2019 11:17
Mijn handen zijn een ramp. Als het vriest scheuren ze zelfs spontaan.
Dat doen die van mij sowieso wel, trekken zich totaal niks aan van de jaargetijden. Ik haat mijn handen, denk dat ik maar bionische neem.
Mispoes!
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
07-12-2019 21:02
🤢
Haha.
Vrijdag naar de kapper geweest. We hebben highlights besproken maar de conclusie was toch gewoon doorbijten. Ik heb meteen besloten om ook naar een iets ander kapsel toe te werken en daarvoor moeten bepaalde plukken langer worden. Afijn, op alle fronten doorbijten dus. Ik denk dat ik m’n haar veel zal opsteken de komende tijd! In dat onbarmhartige kapperslicht zag ik wel goed hoe grijs ik al ben. Lang leve l’Oreal die me hierbij helpt want het zag er niet best uit!
Dapper hoor Dora-wee! Beloon jezelf anders met wat leuke sjaaltjes of haarbanden voor in je haar :hyper:

(mag ik misschien een linkje naar die l 'oreal spray want ik heb flink gescrolld maar kan niet vinden wat je bedoelt...?)
Lorem Ipsum
fashionvictim schreef:
07-12-2019 16:59
Eh nee, de vrouwen in dit topic gaan er zelf prat op dat ze hun haar niet verven, nooit make up dragen, en niks om kleding geven en vaak slonzige kleding dragen. Daar reageerde ik op.
Je reageerde op iemand die zei dat make-up dragen, haren verven en mooie kleding de norm is in Nederland.
Wat niet zo is. Je haren niet verven, en geen mak-up wil niet automatisch zeggen dat je er niet verzorgd uit zou kunnen zien namelijk.
En als je in het gooi woont zal het aantal botoxmensen, met geverfde haren, een stuk groter zijn. maar vaak ziet het er gewoon niet uit. Al die geplamuurde gezichten.
Ik vindt het onverzorgd staan als je nog niet volledig grijs bent, het maakt na 40 altijd iets ouder maar ik vindt je moet doen wat jij fijn en mooi vindt, ik ken een man eind 40 volledig grijs hip kapsel uber sexy dus dat kan ook haha. Ik heb een grijs baantje en ben brunnette 37 jaar dus ik verf wel voel ik mij beter bij.
pipootje schreef:
08-12-2019 11:51
Je reageerde op iemand die zei dat make-up dragen, haren verven en mooie kleding de norm is in Nederland.
Wat niet zo is. Je haren niet verven, en geen mak-up wil niet automatisch zeggen dat je er niet verzorgd uit zou kunnen zien namelijk.
En als je in het gooi woont zal het aantal botoxmensen, met geverfde haren, een stuk groter zijn. maar vaak ziet het er gewoon niet uit. Al die geplamuurde gezichten.
Je doet zelf precies hetzelfde (zwart/wit) door make-up toe te spelen aan botoxmensen uit het gooi met geplamuurde gezichten wat er niet uit zou zien.
Lavendel2 schreef:
08-12-2019 12:03
Ik vindt het onverzorgd staan als je nog niet volledig grijs bent, het maakt na 40 altijd iets ouder maar ik vindt je moet doen wat jij fijn en mooi vindt, ik ken een man eind 40 volledig grijs hip kapsel uber sexy dus dat kan ook haha. Ik heb een grijs baantje en ben brunnette 37 jaar dus ik verf wel voel ik mij beter bij.
Waarom vind je het onverzorgd staan? Waar komt dat idee vandaan?
Goede fillers/botox zie je niet. Ik denk dat er veel meer mensen ermee rondlopen dan we denken. Mijn orthodontist deelt een pand met een 'botoxkliniek' (weet het juiste woord niet. Volgens mij opereren ze niet daar) en in de wachtkamer zitten de meest uiteenlopende soorten mensen.
Sjulia schreef:
08-12-2019 12:23
Je doet zelf precies hetzelfde (zwart/wit) door make-up toe te spelen aan botoxmensen uit het gooi met geplamuurde gezichten wat er niet uit zou zien.
Nee hoor ik zeg alleen dat je dat daar meer ziet.
Mevrouw75 schreef:
08-12-2019 12:26
Waarom vind je het onverzorgd staan? Waar komt dat idee vandaan?
Bij mij zelf het is eem gevoelskwestie ik zie er graag verzorgd uit. Tja en bij sommige staat het gewoon onverzorgd net als te lang haar hebbdn met mega dunne piekerige punten.
pipootje schreef:
08-12-2019 11:51
Ik vind inderdaad ook dat make-up, haarverf en leuke kleding echt gewoon de norm zijn in Nederland. Tuurlijk, smaken verschillen dus je kunt discussiëren over wat "leuke kleding" of "mooie make up' of een "leuk kapsel" is, maar van de vrouw met het kortpittige roodpaars geverfde kapsel en de Miss Etam trui tot de geblondeerde voetbalvrouw met opgespoten lippen en alles er tussenin, ik ben letterlijk nog nooit een meisje of vrouw tegen gekomen die nooit haar haar verft, nooit make up draagt en bewust slonzige kleding draagt.

Die lees ik alleen maar hier, en ik verdenk ze er bovendien van te liegen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
08-12-2019 14:27
Ik vind inderdaad ook dat make-up, haarverf en leuke kleding echt gewoon de norm zijn in Nederland. Tuurlijk, smaken verschillen dus je kunt discussiëren over wat "leuke kleding" of "mooie make up' of een "leuk kapsel" is, maar van de vrouw met het kortpittige roodpaars geverfde kapsel en de Miss Etam trui tot de geblondeerde voetbalvrouw met opgespoten lippen en alles er tussenin, ik ben letterlijk nog nooit een meisje of vrouw tegen gekomen die nooit haar haar verft, nooit make up draagt en bewust slonzige kleding draagt.

Die lees ik alleen maar hier, en ik verdenk ze er bovendien van te liegen.
Ik heb tussen mijn 15e en mijn 30e mijn haar wel geverfd, in allerlei kleuren. Daarna echt niet meer. Pas op mijn 40e ben ik make-up gaan gebruiken, daarvoor had ik het niet nodig. Nagels lakken doe ik eens in de 5 jaar. Mijn teennagels hebben nog nooit nagellak van dichtbij gezien.
Nou ja, en die slonzige kleding dus als ik verder niemand hoef te zien dan de mensen van de supermarkt.
Bovenstaande niet om mee te pronken, maar ik geef eerlijk toe dat ik optutten alleen doe voor de buitenwereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven