Mode & Beauty alle pijlers

Grote maten mode waarin je niet over straat kan

20-06-2018 22:25 601 berichten
Ik draag een wat grotere kledingmaat en regelmatig kom ik outfits tegen op webwinkels waarbij ik denk.. "Wie verzint dit? iemand die een enorme hekel heeft aan dikke mensen?"

Het leek me leuk om hier eens een topic over te openen en te kijken of jullie ook grote maten outfits hebben gezien waarbij je echt denkt "Dat trek ik nog niet aan als ik de badkamer ga schrobben."

To trapt af.. http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0613190002.html <-- Link kopieren, anders krijg je de startpagina
Artikelnummer 0613190002
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 22:33
8.28% gewijzigd
Bikini is cool! Gelijk volop gebruiken met dit weer.

Mijn bestelling viel weer tegen. Alleen het rode pak laat ik nog een maatje groter komen om te proberen. De jurken waren het net niet. Lag niet aan de jurk maar aan mijn lijf.

Nu weer bij andere webshops een mega-batch besteld. Ik geef niet op :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het in Nederland teleurstellend als het om mode gaat voor de "meer vrouw". Ik koop het dus regelmatig in Engeland waar ze in mijn ogen meer jeugdige en betaalbare mode hebben. Vind het wel jammer dat ik op moet passen met de lengte terwijl ik maar 1.76 ben. Ms mode/miss etam/xtwo, ik vind ze saai, oudbollig of de printen kloppen gewoon niet. Het vroegere promiss was erg geliefd maar verkoopt nu alleen nog maar dure kleine maatjes.
Ik heb net een aantal bestellingen gedaan bij Promiss in maat 48! Viel me wel op dat ze inderdaad duurder zijn geworden. Maar ze hanteren toch nog dezelfde maten? Of hadden ze vroeger ook een plussize die verder ging dan 48?

Eens dat heel veel saai en oudbollig enzo is. Heb ook op de sites van mateloos en bagoes zitten kijken, die hebben veel grote maten van verschillende merken en het is echt bleghhhh.

Miss Etam zou na de doorstart vlotter zijn geworden las ik in de krant, daar moet ik de collectie nog van spotten.
davo1979 schreef:
03-07-2018 12:31
Ik vind het in Nederland teleurstellend als het om mode gaat voor de "meer vrouw". Ik koop het dus regelmatig in Engeland waar ze in mijn ogen meer jeugdige en betaalbare mode hebben. Vind het wel jammer dat ik op moet passen met de lengte terwijl ik maar 1.76 ben. Ms mode/miss etam/xtwo, ik vind ze saai, oudbollig of de printen kloppen gewoon niet. Het vroegere promiss was erg geliefd maar verkoopt nu alleen nog maar dure kleine maatjes.

Summum gaat tot 46 en niet oubollig:

https://www.summumwoman.com/nl

Deze bijvoorbeeld :heart:

Afbeelding
Deze UK toko wil nog wel eens leuke dingen hebben:

https://www.yoursclothing.nl/grote-maten-jurken
Alle reacties Link kopieren
Keek even bij mateloos. Ik meende dat dat niet meer bestond. Ging er met mijn vriendin wel eens naartoe.
Iig hebben de shirts een slechte pasvorm. Het maakt blokkig en vierkant. Ook dat gewoon recht zodat het optrekt (voor én achter) is zooo lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
03-07-2018 13:58
Ik heb net een aantal bestellingen gedaan bij Promiss in maat 48! Viel me wel op dat ze inderdaad duurder zijn geworden. Maar ze hanteren toch nog dezelfde maten? Of hadden ze vroeger ook een plussize die verder ging dan 48?
Ja die hadden achterin de zaken altijd een deel dat nog een stuk verder ging. Tot 56 meen ik.

Ik wist niet dat Promiss nog bestond eigenlijk.
Ooh dat Summum vind ik een leuk merk, dat kende ik nog niet. De UK site heeft weer bloemen/bloemen/bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
03-07-2018 14:05
Summum gaat tot 46 en niet oubollig:

https://www.summumwoman.com/nl

Deze bijvoorbeeld :heart:


Maat 46 - I wish ;-))
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
03-07-2018 13:58
Ik heb net een aantal bestellingen gedaan bij Promiss in maat 48! Viel me wel op dat ze inderdaad duurder zijn geworden. Maar ze hanteren toch nog dezelfde maten? Of hadden ze vroeger ook een plussize die verder ging dan 48?
Ja ging tot 54 of 56. Ik wist niet dat promiss nu tot 48 ging, in het begin met herstarten was het maar tot 44.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf tussen de 44 en de 52, ik schommel al jaren. Ik vind zelf dorthy perkins, studio 8, prettylittlething, marks and spencer, boohoo enz leuk qua style (niet alles natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
03-07-2018 13:58
Ik heb net een aantal bestellingen gedaan bij Promiss in maat 48! Viel me wel op dat ze inderdaad duurder zijn geworden. Maar ze hanteren toch nog dezelfde maten? Of hadden ze vroeger ook een plussize die verder ging dan 48?

Eens dat heel veel saai en oudbollig enzo is. Heb ook op de sites van mateloos en bagoes zitten kijken, die hebben veel grote maten van verschillende merken en het is echt bleghhhh.

Miss Etam zou na de doorstart vlotter zijn geworden las ik in de krant, daar moet ik de collectie nog van spotten.
Vanmiddag een paar jurken bij Miss Etam plussize gepast. Allemaal tailleloos met het accent op heuphoogte, zoals een ceintuurtje, een plooitje, aangenaaide strook met een ander dessin. Helaas is bij de meeste plussize vrouwen heuphoogte juist niet waar het accent moet vallen.
Ik vertelde het de verkoopster op haar vraag of ik geslaagd was. Krijg ik een heel verhaal dat ik dan de bovenkant moet laten "overbloezen".
Ik weer zo'n jurk aangepast. Moest de onderkant 25 cm ophijsen om te laten "overbloezen". GEEN PORUM!!!
Hoe de verkoopster ook schikte en trok aan de jurk, het werd niks. Op het laatst merkte ze op dat het een lange vrouw beter zou passen. Terwijl ik 1.76 ben. De meeste klanten zijn kleiner, vermoed ik :-D
Echt heel lelijke ontwerpen. Ik ben van mening dat bij 99% van plussize dames getailleerde kleding beter staat.
Overbloezen, dat zei mijn moeder 25 jaar geleden ofzo. En toen was het al lillek ;-)
Ja, als ik die jurkjes nog naar boven moet gaan trekken zijn ze helemaal tekort!

Maar Tadadaaa. Ik heb een jurk gevonden die mag blijven:

Afbeelding

Van Junarose en te koop bij Zalando (50,-) maar in de sale bij Bagoes (30,-) en Mateloos (37,-) en vast nog wel wat sites.

Is van een voile stof met onderjurk in dezelfde kleur en oogt daarom duurder (vinnik). Mooier dan de foto.
Alle reacties Link kopieren
Mooie jurk is dat Hillegonda.

Als ik dan ook ga spammen: ik vind deze jurk van Steps geweldig. Hij is er tot maat 46 en ook in het groen. Helaas niet in zwart (of paars of rood) anders had ik die ook gekocht...
Afbeelding

Afbeelding
ceci wijzigde dit bericht op 03-07-2018 19:58
20.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
03-07-2018 08:12
Vreselijk! Kan me een tv-programma herinneren waarin ze advies gaf. Vestjes moesten van haar a-symmetrisch worden dichtgeknoopt of "achter je aan fladderen" 😂
Een van de hoogtepunten vond ik toch wel de slaapzak als trui!
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
03-07-2018 19:31
Ja, als ik die jurkjes nog naar boven moet gaan trekken zijn ze helemaal tekort!

Maar Tadadaaa. Ik heb een jurk gevonden die mag blijven:

Afbeelding

Van Junarose en te koop bij Zalando (50,-) maar in de sale bij Bagoes (30,-) en Mateloos (37,-) en vast nog wel wat sites.

Is van een voile stof met onderjurk in dezelfde kleur en oogt daarom duurder (vinnik). Mooier dan de foto.
Mooi! En de taille zit waar deze zich hoort te bevinden!
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
03-07-2018 19:51
Mooie jurk is dat Hillegonda.

Als ik dan ook ga spammen: ik vind deze jurk geweldig. Hij is er tot maat 46 en ook in het groen. Helaas niet in zwart (of paars of rood) anders had ik die ook gekocht...
Afbeelding

Afbeelding
Ook prachtig! Maar te klein voor mij, helaas (mt 48 van de meeste merken)
Ja, de steps jurkjes zijn mij ook te klein (weet ik al zonder passen), helaas want die hebben altijd een leuke collectie.

Ik ben noodgedwongen nu toch ook naar duur uitgeweken. Moet een nieuwe baan gaan zoeken en wil dan een paar niet te opvallende en wel bijna perfecte stukken hebben (en de jurk hierboven is dan gewoon niet geschikt genoeg).

Mijn hoop is nu op deze volledig zijden jurk gevestigd. Van Marina Rinaldi met 50% korting. Duurt nog wel een week voordat hij binnen is.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Nou, volgens mij kan de topic titel wel worden aangepast.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
03-07-2018 20:47
Nou, volgens mij kan de topic titel wel worden aangepast.
;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
03-07-2018 20:47
Nou, volgens mij kan de topic titel wel worden aangepast.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Jammer van de hoge neklijnen van die laatste 3 jurken (die blauwe, groene en die met die bloemen). Krijg je daar niet een enorme boezem in?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
03-07-2018 14:05
Summum gaat tot 46 en niet oubollig:

https://www.summumwoman.com/nl

Deze bijvoorbeeld :heart:

Afbeelding

Deze gele japon vind je niet oubollig of wat.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
03-07-2018 12:31
Ik vind het in Nederland teleurstellend als het om mode gaat voor de "meer vrouw". Ik koop het dus regelmatig in Engeland waar ze in mijn ogen meer jeugdige en betaalbare mode hebben. Vind het wel jammer dat ik op moet passen met de lengte terwijl ik maar 1.76 ben. Ms mode/miss etam/xtwo, ik vind ze saai, oudbollig of de printen kloppen gewoon niet. Het vroegere promiss was erg geliefd maar verkoopt nu alleen nog maar dure kleine maatjes.

In Engeland zijn veel jonge meiden best wel erg zwaar viel me destijds op.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven