Mode & Beauty
alle pijlers
Haar in laagjes?
woensdag 17 september 2008 om 20:22
Ik ben al een tijdje erover aan het denken om mijn haar in laagjes te laten knippen.
Waarom; ik weet echt totaal niet wat ik met mijn haar moet aanvangen, ik draag het dus altijd in een staart of knot.
Mijn haar is een beetje raar, het gaat heel erg pluizen als ik het los heb, en als het wordt geföhnd, "ontploft" het als het ware.
Het gaat dan heel erg uit elkaar staan.
Mijn haar komt ongeveer tot onder m'n schouderbladen. Ik wil dus eens proberen om het in lange lagen te laten knippen. Maar ik twijfel toch nog een beetje....
Heeft iemand hier ervaring mee?
Waarom; ik weet echt totaal niet wat ik met mijn haar moet aanvangen, ik draag het dus altijd in een staart of knot.
Mijn haar is een beetje raar, het gaat heel erg pluizen als ik het los heb, en als het wordt geföhnd, "ontploft" het als het ware.
Het gaat dan heel erg uit elkaar staan.
Mijn haar komt ongeveer tot onder m'n schouderbladen. Ik wil dus eens proberen om het in lange lagen te laten knippen. Maar ik twijfel toch nog een beetje....
Heeft iemand hier ervaring mee?
zaterdag 20 december 2008 om 19:45
Als je je haar laat snijden i.p.v knippen, hangt het eindresultaat ook af van het haartype dat je hebt. Ik heb zelf Chinees haar en dit type haar heeft een dikker structuur dan Europees haar. Het schijnt dat Chinees haar snel gaat pluizen als je dit gaat snijden. Ik heb mijn haar laten snijden door verschillende kappers met zeer pluizig haar als resultaat. Ik moest het vaak in toom houden door stylingproducten, maar daar werd mijn haar heel broos van. Nu laat ik mijn haar voornamelijk knippen en een heel klein beetje wordt met een mesje gesneden. Verder moet het mesje goed scherp zijn, want als er met een halfscherp mesje wordt gesneden, krijg je ook pluizig haar. Dat is natuurlijk logisch, maar zelf kun je dat niet checken als je in de kappersstoel zit.
zondag 21 december 2008 om 09:08
Je moet inderdaad bij een goede kapper terechtkomen. Ik heb het eens laten doen bij mijn kapster. wat een spijt had ik. In plaats van meer volume, zag mijn haar er veel dunner uit! Raar maar waar. Ik denk dat de afstand tussen verschillende lagen te groot was. Het zag er uit als een heel korte laag bovenop mijn hoofd, dan 15 cm later nog een laag, en 15 cm later nog een. Zag er echt vulgair uit, vond ik.
Maar soms zie ik wel mensen in de straat met prachtige laagjes, dus het kan wel!
Maar soms zie ik wel mensen in de straat met prachtige laagjes, dus het kan wel!