Mode & Beauty alle pijlers

Haar kleuren met bruine Henna

07-06-2017 20:20 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil graag op n wat natuurlijker manier mijn haren kleuren. Kom op het net diverse Hennakleuringen tegen waaronder bruin/Asbruin/lichtbruin. Heb zelf bruin tot donkerbruin haar, maar donkerbruin lijkt mij te hard. Wie heeft ervaring met andere Hennakleuren dan het bekend Hennarood, want dat staat me echt niet. Alvast dank voor antwoorden:-)
Mistiek1990 schreef:
08-06-2017 21:14
Ik heb diverse henna's gebruikt in diverse kleuren variërend van koper blond tot midden bruin.
De kleur licht bruin (viel bij mij uit tussen licht/midden bruin)

https://www.heelnatuurlijk.nl/webwinkel ... brown.html

Met de Henna van Light mountain heb ik de beste ervaringen. Plus een pluspunt dat het goed dekt op grijze haren.
Ik heb geen reden meer om mijn haar chemisch te verven. M'n haar voelde ook nooit droog.

Zelf heb ik wellicht de inwerktijd te lang gedaan, omdat normaliter henna wel 1,5-2 uur moet zitten. Maar deze dekte al binnen 20 min.
Ik volg even, die duperchemische haarverf vol ammoniak begint mij ook een beetje tegen te staan. Moest erg lachen om de super-niet-hippe geitenwollensokkenuitstraling van deze haarverf :rolling:
Hey wat leuk jullie weer te lezen! Fatal Flower, back on track :lol:

Ik ben nog in de transitiefase, nou die Zwarte zaadloze doet zeker wat Fatal Flower, heb nog nooit zo weinig haar verloren, topspul.

Ik was nu alleen met n conditioner wash, ook dat scheelt enorm. Voor mij geen gewone Shampoo meer.

Het pakje Khadi staart dagelijks naar me op tafel. En iedere keer denk ik aankomend weekend en dan is er weer van alles te doen.

En nog steeds beetje twijfel wat betreft de roodheid alhoewel daar bij Elmervrouw niet echt sprake van was toch? En denk ik steeds zal ik nou toch lichtbruin ook bestellen en het mengen.

Die koude style-tang ken ik ook nog niet, ga het meteen even Googlen.

Leuk Elmervrouw, je enthousiasme om te experimenteren.

Ik heb van die Amla-blokjes liggen om zelf te raspen.

Ondertussen wel n masker gedaan van Avocado en Olijfolie. Kreeg mijn haar ook een boost van.

Misschien dat ik dit weekend n Amla behandeling doe en de week erop de Khadi.
De transitiefase :mrgreen:
Super-niet-hippie geitenwollensokkenuitstraling :mrgreen:

En Sweetmoon, die dit topic begon, nog aarzelend op de drempel..

Ik had het er vandaag nog met iemand over. Bij mij is een subtiele rood-glans te zien, met name in de zon. Ik vind het prima, was van mezelf kastanjebruin en een ietwat warme tint mag van mij wel. De volgende keer ga ik, vooral voor die grrr-zijkanten, alleen het hazelnootbruin met wat Amla doen. Denk ook alleen gedeeltelijk. Maar ik ga zeker door met experimenteren. Een beetje lichtbruin ga ik er een andere keer zeker weer bij doen. Ik had het nu ook twee uur laten zitten, Sweetmoon. Dat activeert het rood ook meer, heb ik gelezen. Maar zoals ik al zei, het is heel subtiel, en juist een warm tintje. Ik wil niet het harde bruin.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Tvp
Ha Thessy. Ook geïnteresseerd? Experimenterend?
Ja ik zou het graag proberen, maar ben toch wel wat terughoudend. Heb een droge krullenbos en ben behoorlijk grijs. Twijfel over henna omdat ik flink grijs ben en niet zeker weet of je over henna heen kan kleuren. Als het niet lukt, mijn grijze haar pakt verf nogal moeilijk, kan ik dan terug naar chemische verf?
Ik heb hier in het topic gelezen dat je dan ook weer terug kunt naar chemische verf.
Waar ik zelf, naast dit topic, ook veel heb gelezen is op de site waar ik de Khadi henna heb besteld. Als je googelt op 'Khadi Henna' is het de eerste site die je dan tegenkomt. Daar vind je uitleg, ook over grijs haar.

Ben zelf trouwens ook behoorlijk grijs, maar ik ben dus al jaren- en jarenlang met die chemische verf bezig (eerst drogistenpakjes en later bij de kapper), maar ik vond dat mijn haar steeds droger, stugger en klitteriger werd. Ik hoop met de natuurlijke haarkleuring de structuur weer te verbeteren. Vind dat het al anders aanvoelt, maar kan nog beter.
Fatalflower, ik las nog even terug in dit topic en zag in jouw bericht iets over zwartezaadolie. Dat gebruik je dus als masker, begrijp ik? Stimuleert ook haargroei? Als ik op internet lees moet het wel een wondermiddel zijn. Wil je iets meer vertellen over jouw ervaring hiermee? Ik hoop dat je nog meeleest.
De zwartezaad-olie masser je na het wassen in je hoofdhuid, paar druppeltjes met n pipetje. Ik vind het erg goed werken, verloor altijd best wat haar na het wassen, is nu echt aanzienlijk minder.

Thessy, lees even het gehele topic, dan krijg je heel veel info van fervente hennagebruiksters.
Dank je, Sweetmoon. BIj mij is het haarverlies sinds de henna al veel minder geworden. En ik wil morgen de Amla gaan gebruiken als reiniging, eens kijken hoe dat werkt als ik het alleen gebruik (ik heb eerder een schepje bij het henna-mengsel gedaan). Dit zou toch ook haargroei-stimulerend zijn, lees ik.

En wat ik ook opmerk: geen jeuk meer op de hoofdhuid na het kleuren. Dat was bij de chemische kleuring altijd, de rest van de dag. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik blij ben met de overstap. Ik ben blij dat ik alleen nog maar naar de kapper hoef te gaan voor een knipbeurt (binnenkort of over een tijdje een keer de puntjes laten knippen, denk ik) en dat ik het nu in eigen hand heb. Voelt lekker!
Ja fijn Elmervrouw, echt n opluchting. Ben ook geen fan van de kapper. Reinigen met Amla, hoe doe je dat? Net als Shampoo over je hoofd en door het haar masseren?
Ik heb van die Amla een eetlepel genomen, gemengd met warm water, even laten staan en toen vooral op de hoofdhuid ingemasseerd. Beetje verdeeld over het haar (maar het was iets te weinig vloeibaar, zeg maar, dus dat ging moeizaam). Gaan ontbijten en koffiedrinken en toen uitgespoeld. Zo heb ik het gedaan. Het werd een papje net zoals het henna-mengsel.
Hi allemaal,

Ik heb gisteren mijn haar weer geverfd met Henné Color. Een mix van Chatain met Blonde Doré, twee theelepels Nestlé koffiepoeder en, twee theelepels citroensap en een klein blikje kokosmelk.

Ik heb hem deze keer wat dikker gemaakt zodat ie niet uitloopt en ik steeds druppels over mijn gezicht heb lopen :-)

Het is weer mooi gelukt en vanochtend was de kleur nog iets donkerder. Weinig roodkleur ondanks dat ik dus de kastanjebruine poeder heb. Dit pakje is nu op en de volgende keer neem ik gewoon bruin. Mijn haar is van nature wat rossig dus dat komt er vaak toch al wat doorheen.

Ik verf nu sinds een klein jaar met alleen henna (om de drie maanden soms vier maanden) en op zich merk ik weinig verschil met gewone chemische verf behalve dat het wat zachter voelt ( met name door de kokosmelk) meteen na het verven. Komt misschien ook omdat mijn punten nog oud haar is wat ooit wel chemisch geverfd is. Over een jaar ofwat langer is dat er wel uitgeknipt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Hoi lieve dames, natuurlijk blijf ik meelezen/schrijven Elmervrouw. Deze en volgende week werk ik extra als inval voor de vakantie gangers. Dan is er iets minder tijd voor leuk verdwalen op de PC naar leuke sites.

Sweetmoon nog je haar niet behandeld? Ik begrijp dat je geen rood of hardbruin wilt? Bij mijn vriend (fotos komen echt, ik wacht een gunstig moment, is een kunstenaar die ziet er soms niet uit ;-) ) midden-blond Kaadhi en gewoon bruin. Hzalnootbruin van Khadi geeft een rode gloed. Super he Zwartezaad olie ;-) ja het wordt een wondermiddel genoemd in de Arabische wereld. Staat in de koran dat het alles geneest behalve de dood. Je kan ook zwartekorrels kopen bij de toko of bio winkels. Een paar korrels stuk of drie dagelijks over je eten strooien werkt preventief tegen van alles, zo ik heb gelezen. Ik masseer al jaren na elke wasbeurt de olie over mijn hoofdhuid. Gevolg is dik bos lang haar. Tussen door knijp ik de olie ook in mijn droge punten.

Elmervrouw, ja zie hierboven. De olie kan je gerust op je hoofdhuid masseren en hoef je niet uit te spoelen. (geeft wel een beetje jeuk in het begin) Ik was mijn haar wekelijks en masseer erna mijn hoofdhuid met de olie. Wat nog op mijn handen kleeft kneed ik mijn haar in. Daarna nog een beetje kokosolie in mijn haar. En als het droog is een spray van Kera Care met keratine.

Een goede pakking conditioner voor je haar, ik doe het volgende. eetlepel goede honing, naar beheofte kokosolie, kokosmelk , eetlepel azijn flinke lepel Amla. Mengen samen eten laten intrekken als je geduld hebt. Je haar met mengsel onder een plastiek kapje. Je kan het proces versnellen door met fohn over je haar te blazen voor een paar minuten. Mengesel wel minimaal 1 uur laten broeien. Dan goed masserend uitspoelen . Azijn en Amla werken reinigend dus ik gebruik geen shampoo meer. Dit masker doe ik wel voor het wassen.

Elmervrouw, elke week na het wassen van mijn haar, werk ik de zijkanten grrrrijz weg met henna en de uitgroei op de kruin.. 3 theelepels henna does the trick. Ik heb een dikke pony dus ook daaronder. In dit geval is 2 uurtjes met leuk hoofddoekje voldoende
Normaal als ik een grote beurt Henna doe, laat ik deze de hele nacht trekken. En spoel ik het pas de volgende dag uit. En ik blijf hier lezen en schrijven hoor ;-)
Alles is niets, Niets is alles
Vorige week heb ik een ingeslagen bij de Greenbeautyshop. Uit nieuwsgierigheid en om uit te proberen heb ik ddit merk ook besteld die ik nog niet ken. Heb deze nog niet gebruikt. Mss vanavond na de was beurt. Ik verwacht er niet zoveel van. Khadi doet het uitstekend bij mij.

Wie weet doe dit merk wat het beloofd en is het echt grijs dekkend. Morgen regent het en zal ik mijn haar wassen en behandelen.

https://www.greenbeautyshop.nl/its-pure ... bruin.html

Iemand hier had het over Henne Color, naar mijn weten zitten daar wel toegevoegde mineralen zouten, is geen 100 % pure henna.

Ik vergat in mijn vorige bericht te vermelden dat je de zwartezaad korrels kunt malen in met een koffiemaal machin tot poeder. Deze kun/mag in je henna mengsel. Mijn moeder maalt deze voor mij . Amla mag altijd bij henna gevoegd worden.
Nog een tip, vriesbakje vullen met kokosmelk (want bederft snel) in de vriezer. Als je haar gaat wassen haal je een blokje of 2 uit de vriezer. Na het wassen gebruiken als laatste spoelmiddel gebruiken bij droog haar. Heb ik van een Maltese kapster.
O wat een heerlijke tips weer allemaal. Fatalflower, dus ik zou n combi moeten doen van middenblond en bruin om geen rood te krijgen? Bij Hazelnootbruin dus altijd wel n rode gloed? Ben nog klein beetje in de transitiefase en dan gaat er zeker gekleurd worden. Die koude stylingtang is denk alleen om krullend haar glad te krijgen he, of kan het ook iets voor krulhaar doen? Geweldig ook de tips over de Zwarte Zaadkorrels. Wat worden we gezond, zowel haar als huid :-)

Elmervrouw, ga vd wk ook even zo'n Amlapapje maken.

Louise 1, ook new to me die Kokosmelk. Wat n leuke experimenten allemaal
Ik heb Henné Color gebruikt maar volgens mij zitten daar geen minerale zouten in. Staat niet op ingredientenlijst en op internet kon ik er niets over vonden behalve dat het er niet in zit.
Louise1. ik gebrukte voor Khadi ook meestal Henne Color. Op het pakje is een afbeelding te zien van een india figuur. Volgens de verkoopster van Erica winkel, zijn wel mineralen zouten aan toegevoegd. Ik las op de verpakking dat het op basis van henna is geproduceerd. Ik lees geen 100% henna. Ik lees dat wel op de verpakkingen van Khadi en de nieuwe die ik ga proberen.
Ik vind wel dat Henne Color goed kleurt, Grijs haartjes kleurden bij mij blond bij bruine henna van dit merk en oranje bij rood. Dit resultaat heb ik weer niet bij Khadi henna.
Ook vind de Henne Color eerder vervagen. Dit valt op bij mij en kan bij iemand anders weer anders zijn. Voor mijn vriend gebruikte restjes henne color blond. Die pakte fantastisch uit bij hem. Zijn grijze haartjes werden goudblond ;-)
sweetmoon schreef:
29-07-2017 12:35
O wat een heerlijke tips weer allemaal. Fatalflower, dus ik zou n combi moeten doen van middenblond en bruin om geen rood te krijgen? Bij Hazelnootbruin dus altijd wel n rode gloed? Ben nog klein beetje in de transitiefase en dan gaat er zeker gekleurd worden. Die koude stylingtang is denk alleen om krullend haar glad te krijgen he, of kan het ook iets voor krulhaar doen? Geweldig ook de tips over de Zwarte Zaadkorrels. Wat worden we gezond, zowel haar als huid :-)

Elmervrouw, ga vd wk ook even zo'n Amlapapje maken.

Louise 1, ook new to me die Kokosmelk. Wat n leuke experimenten allemaal
De koude tang ;-) heet Inverse conditioning system. Ikben altijd nieuwsgierig en zo om. Ik heb hem gekocht. Hij doet weinig zichtbaars aan mijn haar. Er wordt gesteld dat je hem 30 dagen moet gebruiken om resultaat te zien van dik glanzend gezond haar. Wat het wel doet en zichtbaar is, dat je haarschubben mooi sluiten en daardoor minder pluis. Dit resultaat kun je ook hebben als je je haar als laatst spoel met koud water.
Met het vochtige weer van de laatste weken gebruik ik de tang op droog haar. Wat merk ik daarvan? Mijn haar voelt zwaarder waaiert niet uit en iets minder pluis. Met een beetje kokosolie (neem altijd de bio variant die nog naar kokos geurt, de geur vervliegt geleidelijk weg) heb ik het zelfde resultaat als met de tang. Waarom dan wel gebruiken, het lijkt wel iets te doen met mijn haar en na de hete styltang of fohn is de tang een mooie aanvulling omdat de schubben na de hitte toch open staan. En voor de heb. Ik heb deze voor 100 eu gekocht was 3 00 eu. En daar trap ik altijd als iet duur was en dan 75 % afgeprijsd wordt. Kun je zonder de kouwe tang? Ik denk het wel en ik had er ook zonder mee gekund.
Fatalflower, is dat nog n bepaald merk Kokosmelk? En de mix van middenblond en bruin, is dat lichtbruin of donkerbruin?
Ahhh, wat is hier lekker veel geschreven. Bedankt allemaal voor de tips! Met koud water naspoelen had ik ooit in het verleden ook weleens gehoord, dat ga ik nu zeker doen. Als daarvan de schubben sluiten en je minder kroes (eigenlijk alleen bovenop bij mij, het is iets te lang, maar ik wil het langer laten groeien) krijgt, heb ik er de koude rillingen wel voor over.
Het rare is dat wanneer ik na wassen en conditioner juist geen kokosolie moet gebruiken, sowieso niet, want dan worden mijn haren vettig, niet krullend en stug. Kokosmelk door de henna werkt wel.
sweetmoon schreef:
29-07-2017 13:08
Fatalflower, is dat nog n bepaald merk Kokosmelk? En de mix van middenblond en bruin, is dat lichtbruin of donkerbruin?
Voor vriend gebruik ik middenbruin en blonde henna , Lichtbruin lijkt met blond neigen naar oranje, zegt mijn gevoel.
Kokosmelk ga altijd voor biologisch en het is belangrijk dat het geurt naar kokos anders werkt het niet. (ergns gelezen)
kokosmelk legt een dun laagje en maakt soepel. kokosvet dringt de haarschacht in en heeft dezelfde vetten als ons haar en huid (ook ergens gelezn) Ik gebruik al jaren kokoolie en sinds 2 jaar kokomelk. Af en toe je hoofdhuid scrubben met koffieprut om alle resten van haarproducten te verwijdernen,

Voor degene met zwak, droog en alle andere klachten haar er zijn goede voedingssupplementen voor. Iherb.com kijk naar merk Solgar. Is 10tallen euros voordeliger dan in Nederland. Let op kortingscode.
anoniem_52805 wijzigde dit bericht op 29-07-2017 13:59
Reden: spelfoutje
1.81% gewijzigd
[quote=Elmervrouw post_id=27367065 time=1501327960 user_id=18269]
Ahhh, wat is hier lekker veel geschreven. Bedankt allemaal voor de tips! Met koud water naspoelen had ik ooit in het verleden ook weleens gehoord, dat ga ik nu zeker doen. Als daarvan de schubben sluiten en je minder kroes (eigenlijk alleen bovenop bij mij, het is iets te lang, maar ik wil het langer laten groeien) krijgt, heb ik er de koude rillingen wel voor over.
[/quote Met koud water als laatst naspoelen went snel, wat ik doe om de schok op te vangen is, eerst je gezicht flink plensen met koud water daarna je hoofd onder de koude kraan. Wel lekker hoor meteen veel engergie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven