Mode & Beauty alle pijlers

Haar knippen!?

18-02-2017 16:26 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik zit met een dilema, graag zou ik jullie mening willen horen.

Al een tijdje zit ik over na te denken om mijn haar te knippen. Mijn haar is erg lang (tot mijn billen) en stijl. Nu zou ik eens een nieuwe kapsel willen; haar knippen tot ongeveer elleboog lengte.

Wat vinden jullie? Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant is het leuk om eens iets anders uit te proberen, maar aan de andere kant zou ik de volgende dag misschien spijt krijgen.

Graag hoor ik het van jullie!
Absoluut doneren.

Met (steil) lang haar moet je iets, anders maakt het niet uit of het tot je billen of tot je ellebogen hangt, het blijft dan hetzelfde. Ik noem dat suf hanghaar. Voorbeeld van Dragisa vind ik leuk en ook mooi qua kleuring.

Ga ook naar een goede kapper die naar je haar en de vorm van je gezicht kijkt.
Keep on, keep keepin' on....
quote:tess07 schreef op 18 februari 2017 @ 17:07:

Ik heb het vandaag laten knippen van halverwege mijn rug tot kort. Echt kort dus. Was al maanden aan het twijfelen en nu de knoop doorgehakt.

Ik ben er (tot nu toe ) erg blij mee.

En anders groeit het vanzelf weer aan toch?

Doen dus!Ben erg blij voor je dat het je erg bevalt !
quote:Tea_bee schreef op 18 februari 2017 @ 17:34:

Absoluut doneren.

Met (steil) lang haar moet je iets, anders maakt het niet uit of het tot je billen of tot je ellebogen hangt, het blijft dan hetzelfde. Ik noem dat suf hanghaar. Voorbeeld van Dragisa vind ik leuk en ook mooi qua kleuring.

Ga ook naar een goede kapper die naar je haar en de vorm van je gezicht kijkt.Dat is iets persoonlijks, ik vind extra lang super steil haar prachtig en zie het ook niet als suf, dat vind ik juist weer bij lang haar op 1 lengte met golven erin.
quote:Cateautje schreef op 18 februari 2017 @ 17:29:

Iedereen heeft nu dezelfde lengte haar en allemaal hetzelfde geknipt. Het lijkt wel alsof ze van de fabrieksband af zijn komen rollen.

TO, denk er nog eventjes over na eer je eraan begint, weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.

Ik zou het in geen honderd jaar doen.
Ik weet niet waar je woont, of hoe ver je bereid bent te reizen, maar ik ga al jaren naar Senjie van Kinki Kappers Amsterdam Overtoom, ze werkt nu ook in de Zeilstraat.

Zij is fantastisch met lang haar. Zeer zorgvuldig.

Ik heb zelf best "lastig" haar. Het is lang, dik en stijl Aziatisch haar. Maar zij verricht echt wonderen.
Een cm of 10 korter zie je toch nauwelijks op die lengte. Ik zie dat echt als bijpunten, niet als een ander kapsel.
Als je zoveel eraf laat knippen is het misschien ook een idee om het haar te doneren zodat er mooie pruiken van gemaakt kunnen worden? Ik zou er zelf ook een stuk afhalen want is zo'n lang haar niet er zwaar en erg veel werk?
quote:RegretteRien schreef op 18 februari 2017 @ 17:52:

Een cm of 10 korter zie je toch nauwelijks op die lengte. Ik zie dat echt als bijpunten, niet als een ander kapsel.

Dat bedoel ik.

Iedereen die hier 'ZONDE!!!111!' roept begrijpt niet dat het echt bijna geen verandering is, en dat het in het extreme geval 8 maanden duurt voordat het weer net zo is als nu.
quote:closednote schreef op 18 februari 2017 @ 17:55:

Als je zoveel eraf laat knippen is het misschien ook een idee om het haar te doneren zodat er mooie pruiken van gemaakt kunnen worden? Ik zou er zelf ook een stuk afhalen want is zo'n lang haar niet er zwaar en erg veel werk?

Ze laat er dus niet zoveel afknippen. Haar haar is nu tot net haar billen, en ze wil naar ellebooglengte.

Dat is wat, 12 centimeter max? Dat kan je niet doneren helaas.

Of je ellebogen moeten extreem hoog zitten.
quote:closednote schreef op 18 februari 2017 @ 17:55:

Ja je hebt gelijk. Ik zal kijken of ik het kan doneren ergens.

En ja het is best zwaar, heb vaak last van mijn nek. Maar ik heb mijn hele leven al zulk lang haar, vandaar dat het knippen een grote impact op mij heeft.

Het is ook zo dat bijv in de winter ik het ook nooit los heb, alleen in staart of knot. En het lijkt me eens fijn om, voor de veranderig, met los haar naar buiten te gaan in de winter .
In de praktijk denk ik dat zowel de look als hoe je het draagt exact hetzelfde blijft, alleen de lengte vlecht/staart veranderd

= zelfde kapsel

Pas vanaf deze lengte heb je echt iets anders in mijn beleving.

quote:RegretteRien schreef op 18 februari 2017 @ 18:00:

In de praktijk denk ik dat zowel de look als hoe je het draagt exact hetzelfde blijft, alleen de lengte vlecht/staart veranderd

[afbeelding]

[afbeelding]

= zelfde kapsel

[afbeelding]Tenzij ze het dus in lagen laat knippen, zoals ik had geplakt. Dan blijft de lengte gelijk, maar het kapsel veranderd.
Bij de bovenste twee foto's is de middelste overigens veel korter al dan ellebooglengte.
quote:SnoopyLove schreef op 18 februari 2017 @ 17:59:

[...]

Ja je hebt gelijk. Ik zal kijken of ik het kan doneren ergens.

En ja het is best zwaar, heb vaak last van mijn nek. Maar ik heb mijn hele leven al zulk lang haar, vandaar dat het knippen een grote impact op mij heeft.

Het is ook zo dat bijv in de winter ik het ook nooit los heb, alleen in staart of knot. En het lijkt me eens fijn om, voor de veranderig, met los haar naar buiten te gaan in de winter . wat vind je van de plaatjes die ik geplakt hebt, en het advies wat ik gegeven heb?
quote:Dragisa schreef op 18 februari 2017 @ 18:01:

[...]

Tenzij ze het dus in lagen laat knippen, zoals ik had geplakt. Dan blijft de lengte gelijk, maar het kapsel veranderd.

Ja, maar ik heb net zulk steil haar als op de plaatjes, dat is niet zo mooi op die lengte in lagen (op de rug) Aan de voorkant wel, of bij veel korter haar.

Beetje dit, maar dit lijkt nog een flink dikke bos haar.

quote:RegretteRien schreef op 18 februari 2017 @ 18:04:

[...]

Ja, maar ik heb net zulk steil haar als op de plaatjes, dat is niet zo mooi op die lengte in lagen (op de rug) Aan de voorkant wel, of bij veel korter haar.

Beetje dit, maar dit lijkt nog een flink dikke bos haar.

[afbeelding]In de lengte niet nee, maar aan het vooraanzicht ( dus alleen lagen in het gezicht) maakt het wel veel uit vind ik.
quote:Dragisa schreef op 18 februari 2017 @ 17:50:

Ik weet niet waar je woont, of hoe ver je bereid bent te reizen, maar ik ga al jaren naar Senjie van Kinki Kappers Amsterdam Overtoom, ze werkt nu ook in de Zeilstraat.

Zij is fantastisch met lang haar. Zeer zorgvuldig.

Ik heb zelf best "lastig" haar. Het is lang, dik en stijl Aziatisch haar. Maar zij verricht echt wonderen.

Dankjewel voor je advies. Ik kan wel kijken, maar hoe gek het ook klinkt, ik ben nog maar 2x in mijn leven naar de kapper geweest.

Normaal doe ik het zelf, en houd ik van 'recht' afknippen. Dus normaal doe ik het met een scheerapparaat, dat is de beste manier om het zo recht mogelijk te krijgen.

Ik durf niet echt een andere 'stijl' te nemen, het was echt meer van het 'aanpassen van lengte'.

Sorry als het gemeen klinkt, maar ik vertrouw niemand met mijn haar, daarom doe ik het zelf
[quote]RegretteRien schreef op 18 februari 2017 @ 18:04:

[...]

RegretteRien, ik vind dat je gelijk hebt, laagjes zijn super mooi alleen als je super dik haar hebt!! Anders is het zo 'hangerig'. Ik zou persoonlijk niet zo snel voor laagjes gaan.

Het is ook niet mooi met heel lang haar. Als je het recht knipt, dan is je haar ook zoveel voller en dikker.
quote:RegretteRien schreef op 18 februari 2017 @ 18:00:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... f3505d.jpg[/img]

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 06c12d.jpg[/img]

= zelfde kapsel

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 690db6.jpg[/img]Mooie foto's! En ja, in de praktijk veranderd er weinig als je het toch hetzelfde blijft dragen... Maar toch is korter haar makkelijker om los te dragen, dan lang haar. Vooral in de winter.
quote:SnoopyLove schreef op 18 februari 2017 @ 18:10:

[...]

Dankjewel voor je advies. Ik kan wel kijken, maar hoe gek het ook klinkt, ik ben nog maar 2x in mijn leven naar de kapper geweest.

Normaal doe ik het zelf, en houd ik van 'recht' afknippen. Dus normaal doe ik het met een scheerapparaat, dat is de beste manier om het zo recht mogelijk te krijgen.

Ik durf niet echt een andere 'stijl' te nemen, het was echt meer van het 'aanpassen van lengte'.

Sorry als het gemeen klinkt, maar ik vertrouw niemand met mijn haar, daarom doe ik het zelf

Dus eigenlijk wil je helemaal niets anders, alleen 10 centimeter van je haar halen?

Nou, dan is mijn input dus verspilde moeite

Je begrijpt denk ik ook niet het verschil tussen lagen in het aanzicht, en je hele haar in laagjes.

Maar goed, maakt niet uit.

Succes!
quote:Dragisa schreef op 18 februari 2017 @ 18:18:

[...]

Dus eigenlijk wil je helemaal niets anders, alleen 10 centimeter van je haar halen?

Nou, dan is mijn input dus verspilde moeite

Je begrijpt denk ik ook niet het verschil tussen lagen in het aanzicht, en je hele haar in laagjes.

Maar goed, maakt niet uit.

Succes!

Het is geen verspilde moeite, nu heb ik juist ideeën gekregen. Ik ben gewoon erg voorzichtig..

Die foto's zijn mooi, maar zoals ik al zei, zulke laagjes zijn mooier als je het een beetje krult of erg dik haar hebt, anders hangt het er maar een beetje bij

Alsnog bedankt voor je advies en ik zal zeker wel even kijken bij de kapper die je noemde.
quote:SnoopyLove schreef op 18 februari 2017 @ 17:39:

[...]

Ben erg blij voor je dat het je erg bevalt !

Dank je! Ik heb een kapper gezocht waar ik goede verhalen over hoorde. Ze keek echt naar mijn gezicht en wat bij mij past.

Overigens gaat mijn haar naar Stichting Haarwensen.
Voor een groot verschil in look vind ik een lok nog wel een goed idee. Dit ziet er ook bij steil haar (en de rest lang) mooi uit. En als je het niet mooi vindt kun je het makkelijk met een vlecht of speldje wegsteken.

quote:tess07 schreef op 18 februari 2017 @ 18:50:

[...]

Dank je! Ik heb een kapper gezocht waar ik goede verhalen over hoorde. Ze keek echt naar mijn gezicht en wat bij mij past.

Overigens gaat mijn haar naar Stichting Haarwensen.

Erg fijn dat je ermee iets goeds hebt betekent voor een ander !

En misschien moet ik ook toch maar eens aan een goede kapper mijn haar toevertrouwen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven