Mode & Beauty alle pijlers

Haar krullen

26-05-2018 17:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik heb een (luxe)probleem.
Ik heb lang stijl haar en ik vind het leuk om het heel af en toe te krullen met een krultang voor bijv. een feestje. Het probleem is dat mijn haar heel moeilijk te krullen is. Ik moet een pluk er soms 2x 20 sec omheen doen voordat er iets gebeurt.
Ik heb weleens gezien dat mensen iets van mousse in hun haar deden voor het krullen, maar gaat het hiervan ook beter krullen? En wat voor mousse moet dat dan zijn?
Of heeft er iemand andere tips om te zorgen dat je haar makkelijker krult?
Of is het gewoon accepteren dat mijn haar niet goed krult?
strawberrylime wijzigde dit bericht op 26-05-2018 17:50
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
27-05-2018 22:39
Het hangt niet van de prijs van je krultang af. Heb mijn haren ook weleens laten krullen met de chi en ging er net zo snel weer uit dan thuis met de goedkopere versie. Welke dikte gebruik je en de krullen laten afkoelen vervolgens je haren achterover gooien en dan haarspray. Maar ook dat ligt er de volgende dag weer uit na een nacht slapen echt niet dat het 3 dagen blijft zitten.

Ik heb m'n eerdere post niet verzonnen hoor!

Ik borstel mijn haar zelfs gewoon na het krullen (anders vind ik de krullen vaak wat stijf), daarna doe ik pas een beetje haarlak erover om te stylen. Het blijft dan gewoon zitten. Het is pas echt helemaal weg als ik mijn haar weer heb gewassen (meestal na uiterlijk 2 dagen in mijn geval, anders krijg ik vet haar).
Volgens mijn kapper is een goede stoelgang het belangrijkst.
Eén die snel én goed heet wordt.

Oh jee 🙈🙈🙈

Stoelgang moet uiteraard stijltang zijn :-$

Ik ben iemand van vlug een reactie tikken en snel plaatsen.

Zal in het vervolg eerst nog even kijken
Alle reacties Link kopieren
Wat nog beter werkt dan al die tangen bij elkaar;

Gewassen haar laten drogen totdat het bijna droog is. Permanentrollers nemen (die werken het handigst vanwege de elastiek) of papilotten.

Neem een pluk haar, doe daar verstevigingsmousse op. Kam die mousse goed door, zodat die pluk echt klitvrij en glad is. Wikkel hem om die permanentroller heen en zet vast.

Op deze manier je hele hoofd vol krullers zetten. Nachtje mee slapen.
Succes gegarandeerd.

Enige nadeel; de eerste dag krult het zo sterk dat ik het zelf niet heel erg mooi vind, voor een feestje moet je het dus eigenlijk een dagje eerder doen. Krullenbos kun je eventueel losjes opsteken en niet kammen.

Krullen houden totdat je het weer wast. Ze worden wel steeds losser.
ceylon wijzigde dit bericht op 01-06-2018 13:29
2.14% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Kikkertje17 schreef:
28-05-2018 00:02
Ik heb m'n eerdere post niet verzonnen hoor!

Ik borstel mijn haar zelfs gewoon na het krullen (anders vind ik de krullen vaak wat stijf), daarna doe ik pas een beetje haarlak erover om te stylen. Het blijft dan gewoon zitten. Het is pas echt helemaal weg als ik mijn haar weer heb gewassen (meestal na uiterlijk 2 dagen in mijn geval, anders krijg ik vet haar).

Ik zeg toch niet dat het verzonnen is, ik heb van mij zelf heel recht haar dat ik denk dat het type haar er ook toe doet.
Want zelfs als de kapster het doet 's middags en ik stap op de fiets mag ik blij zijn als er 's avonds nog een spoor van te bekennen is.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
01-06-2018 13:26
Wat nog beter werkt dan al die tangen bij elkaar;

Gewassen haar laten drogen totdat het bijna droog is. Permanentrollers nemen (die werken het handigst vanwege de elastiek) of papilotten.

Neem een pluk haar, doe daar verstevigingsmousse op. Kam die mousse goed door, zodat die pluk echt klitvrij en glad is. Wikkel hem om die permanentroller heen en zet vast.

Bedankt voor de tip! Maar kun je daar mee slapen? Lijkt mij dat dat heel hard licht, of valt dat mee?

Op deze manier je hele hoofd vol krullers zetten. Nachtje mee slapen.
Succes gegarandeerd.

Enige nadeel; de eerste dag krult het zo sterk dat ik het zelf niet heel erg mooi vind, voor een feestje moet je het dus eigenlijk een dagje eerder doen. Krullenbos kun je eventueel losjes opsteken en niet kammen.

Krullen houden totdat je het weer wast. Ze worden wel steeds losser.
Alle reacties Link kopieren
Nouja, een zacht kussen is wel aan te raden. Het slaapt niet héél erg lekker maar het laat zich wel doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heel fijn en dun haar waar niks mee te beginnen valt. Nu heb ik extensions en dat krult als een malle. En het blijft supergoed zitten. Kost wat maar dan heb je ook wat..
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven