Mode & Beauty alle pijlers

Haar laagjes

03-07-2020 23:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn haar is gisteren in laagjes geknipt. Het is op schouderlengte. Ook heb ik een schuine lok en mijn scheiding valt niet in het midden. Nu zijn sommige laagjes aan de kant van de lok (maar wel ietsje meer naar achter dan de lok zelf) wat korter dan aan de kant waar ik geen lok heb. Ik snap dat het lastig te beantwoorden is, maar zou dat normaal zijn omdat er immers maar aan 1 kant een lok is en de laagjes daarmee moeten mengen, of moeten laagjes in principe echt symmetrisch zijn?
Laagjes 'moeten' toch niks? Als jij het mooi vindt zitten is het toch goed? Ik heb ook een zijscheiding en aan de kant waar het meeste haar hangt wat meer laagjes.
Als het leuk staat, is het goed. Als het er niet uit ziet, dan is het niet goed en ga je terug.
Ik heb heel veel verschillende lengtes laagjes. Mijn haar krult. Toch zit het goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen fan van laagjes. Twee jaar teug laagjes laten knippen, maar het heeft nooit mooi gezeten. Nu weer op een lengte en dat bevalt veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Een asymmetrische coupe is het dus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat is best logisch gedaan. Zo maakt het niet zo uit waar je scheiding precies zit. Als je scheiding wat meer in het midden zitten zouden anders de laagjes aan de andere kant langer over de kortere laagjes van die kant vallen en dat staat niet mooi.

Mijn kapper knipt dus bijna altijd zo dat als het haar met een middenscheiding zit dat het dan ook goed valt.

Mijn dochter heeft van nature een heel symmetrische inplant van haar haar wat dat dus lastiger maakt. Daarom heeft ze mij dat eens uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Het zit goed gelukkig, zowel stijl als met slag (van nature) maar als ik een haarband draag zie je wel dat de ene laag wat korter is dan die op dezelfde plek aan de andere kant. Ik ben vooral benieuwd of het misschien een soort de meest logische manier is om idd aan de kant van de lok wat meer lagen te knippen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven