Mode & Beauty alle pijlers

Haar verknipt

11-06-2010 09:05 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer voorgekomen (1x eerder 2 jaar terug) maar mijn haar is verknipt. Eindelijk een kapper gevonden waar ik erg tevreden over ben, en 2 weken terug door topstylist laten knippen en het resultaat is waardeloos. Ik heb erg fijn maar veel haar en ik weet niet wat ze gedaan heeft maar het zit waardeloos. Geef altijd goed aan wat ik wel/niet wil, niet teveel lagen etc want met name met dit weer wordt het erg onhandelbaar en pluizig etc. Kortom ben er totaal niet tevreden over, ben al teruggeweest, even met de kapster in kwestie gepraat, kwam uiteindelijk met de opmerking dat het waarschijnlijk teveel in lagen is geknipt en ik moet volg. week maar een afspraak inplannen, maar ik wil eigenlijk niet dat zij aan mijn haar zit, heb er totaal geen vertrouwen in, dus weet niet goed wat te doen, zit voor geen meter (denk er zelfs serieus aan om hairextensions te laten zetten), misschien andere kapper het laten proberen het nog enigzins goed te knippen of maar zo laten in de hoop dat het over een maand wat normaler te krijgen valt. Weet niet goed wat ik met m'n verhaal wil, denk gewoon even mijn frustraties uiten;-). Iemand trouwens ervaring met hairextensions?

Dit is de enige coup die kappers niet kunnen verknippen volgens mij .

Maar zonder dollen. Ik rij 200 km voor mijn kapster. Geen ander mag aan mijn haar zitten. Te vaak mis gegaan. En deze dame verzint af en toe wat anders met mijn haar. Maar altijd zo dat ik het zelf goed krijg. Mijn kapster heeft een klant voor het leven.
Heb ik dat?!
Ik heb veel kappers uitgeprobeerd en 1 gevonden waar ik al paar jaar kom, door verschillende kappers in deze zaak laten knippen, ene keer zat het leuker dan de andere keer maar het was nooit verknipt wat nu wel het geval is. Ik heb gisteren voor 40 euro aan spullen gekocht om m'n haar enigzins stijl te krijgen, zat redelijk toen ik de deur uitging maar het zit nu weer waardeloos.
Cappi misschien een hint van het universum dat het tijd wordt voor een heel andere coup.
Heb ik dat?!
quote:cappi schreef op 11 juni 2010 @ 09:13:

Ik heb veel kappers uitgeprobeerd en 1 gevonden waar ik al paar jaar kom, door verschillende kappers in deze zaak laten knippen, ene keer zat het leuker dan de andere keer maar het was nooit verknipt wat nu wel het geval is. Ik heb gisteren voor 40 euro aan spullen gekocht om m'n haar enigzins stijl te krijgen, zat redelijk toen ik de deur uitging maar het zit nu weer waardeloos.Even off topic: Cappi, het is met deze hoge luchtvochtigheid bijna schier onmogelijk om je haar stijl te krijgen als het dat niet van nature is. Dan moet je inderdaad een hele goeie kapper zijn. Die producten werken vast beter als het wat minder vochtig is.
Niemand heeft met dit weer goed zittend haar, toch?

(Ja, als ik net klaar ben met fohnen. Ik zet 1 stap buiten en het ziet eruit alsof ik het net gewassen heb en er helemaal geen fohn aan te pas is gekomen )
Mijn eerste reactie was: maken we ons hier nog druk over na de pubertijd. Ik begrijp echter uit het verhaal dat het een serieus probleem is voor to.

Ik zou zeggen: haarbandjes, hoofddoekjes en wachten tot het weer langer is. Waarschijnlijk zie alleen jij het. En waar maak je je druk over? Je bent toch gezond?

Ik ben ook niet altijd zo stoer, maar ik probeer je te laten relativeren....
Volg je hart. Dat klopt.
Voor perfect steil haar moet je eens de Brazilian keratine hai treatment proberen. Is een topic over, zal hem even voor je zoeken.

Gevonden:

Iemand ervaring met Brazilian Keratin Hair Treatment ?

Voor zo`n kale kop moet je trouwens wel héél erg knap zijn, en trouw elke dag flink in de make-up, alleen dan staat het.
quote:tilalia2 schreef op 11 juni 2010 @ 09:24:

(Ja, als ik net klaar ben met fohnen. Ik zet 1 stap buiten en het ziet eruit alsof ik het net gewassen heb en er helemaal geen fohn aan te pas is gekomen )Klopt helemaal. Ik loop erbij als een soort uit de kluiten gewassen ragebol bij.
Ik durf ook niet meer naar een andere kapper dan mijn vriendin/zwartthuisknipster Tegen haar kan ik echt zeggen wat ik wil, zij weet hoe het zit als het mooi is (lees: na het knippen krult het weer als een gek) en ze smeert me geen shampootjes e.d. aan.

+ het is gewoon gezellig, ze knipt goed en ik betaal echt bijna niks
quote:Pink2510 schreef op 11 juni 2010 @ 09:25:

Mijn eerste reactie was: maken we ons hier nog druk over na de pubertijd puberteit. Ik begrijp echter uit het verhaal dat het een serieus probleem is voor to.

Ik zou zeggen: haarbandjes, hoofddoekjes en wachten tot het weer langer is. Waarschijnlijk zie alleen jij het. En waar maak je je druk over? Je bent toch gezond?

Ik ben ook niet altijd zo stoer, maar ik probeer je te laten relativeren....Nou ik zou ook stevig balen als ik alleen nog maar een suffe haarklem in kon door een foutje van de kapper ( ik draag die suffe klem al weken en het irriteert me mateloos)
Dit topic zou ik ook geopend kunnen hebben. Geen kapper in rotterdam kan mijn haar knippen. Het is heel fijn en superstijl. Verder dan een bob kom ik niet. Vorig jaar zijn de laagjes veel te kort geknipt en flink uitgedund. Het is nu nog steeds niet in orde. Ik kom nu bij de buurtkapper die knipt iedere keer alleen puntjes maar het ziet er nu uit als een piramide, vreselijk.

Kan me heel goed voorstellen dat je je doodongelukkig voelt met verziekt haar. Ik baal nog iedere dag en hoop dat er ooit een kapper opstaat die geleerd heeft stijl haar te knippen.
quote:dangeensuus schreef op 11 juni 2010 @ 09:35:

[...]

Nou ik zou ook stevig balen als ik alleen nog maar een suffe haarklem in kon door een foutje van de kapper ( ik draag die suffe klem al weken en het irriteert me mateloos)

Kappers zijn niet gratis. Je betaalt voor leuk haar. Als je dan naar buiten komt en het zit niet, voel je je behoorlijk genaaid.

Met dit weer wou ik dat ik een suffe klem in kon. Leuk hoor, asymmetrische bob, maar het zit dus niet met dit weer en ik kan het ook niet vastzetten zonder er achterlijk bij te lopen.
quote:Pink2510 schreef op 11 juni 2010 @ 09:25:

Mijn eerste reactie was: maken we ons hier nog druk over na de pubertijd. Ik begrijp echter uit het verhaal dat het een serieus probleem is voor to.

Ik ben ook niet altijd zo stoer, maar ik probeer je te laten relativeren....

Sorry? Wat maakt het nou uit of je gezond bent of niet?

Als je haar kut zit zit het kut, ziek of niet.

Beetje op de verkeerde manier aan het relativeren

*kamt nekharen weer in model*
Ploes, dat dus
Oh balen zeg. Net nu ik de moed heb verzameld om vandaag naar de kapper te gaan, lees ik dit. Ik wacht nog maar even.

En het komt niet voor op de schaal van wereldleed, maar iedereen weet toch dat wanneer je haar niet goed zit, je je minder lekker voelt.
Cum non tum age
No way dat die kapster nog aan mijn haar mocht komen trouwens.
Cum non tum age
quote:tilalia2 schreef op 11 juni 2010 @ 09:24:

)ik wel!! wou dat mijn haar altijd zo zat
Dit weer helpt idd niet, moet ik ook wel rekening mee houden.

En Pink, mbt je opmerking waarom ik me hier druk om maak, tja vergeleken met het derde wereld leed en serieuze problemen waar veel mensen mee te maken hebben, stelt dit topic idd niets voor, maar goed dan kan je dit hele forum voor 80% wel opdoeken. Ik kom hier voor suggesties etc en relativeren is idd erg belangrijk en vaak nodig, maar ik heb hier gewoon flink de balen van. M'n haar is bij een andere kapper 2 jaar geleden ook verknipt, heeft tijden geduurd voordat het eindelijk op de lengte zat wat ik graag wilde, en nu dit en nogmaals allemaal geen drama maar ik baal er gewoon even van.
dit is idd hopeloos haar weer...

de enige ervaring die ik heb met extensions, zijn van die gekleurde plukjes als extra haar......(die kwamen er als halve dreadjes weer uit) maar ken wel een aantal vriendinnen die er erg positief over zijn. Zou wel naar een erkende extension kapper gaan (heb goede ervaring met Kinkykappers) en samen met de kapper bespreken waar de plukjes komen om de boel weer in evenwicht te brengen.

Denk wel dat je er rekening mee moet houden, wanneer je eigen haar pluist (zoals met dit weer) dat het er een beetje maf uit kan komen te zien...stukjes pluishaar en stukjes recht/stijl haar.....
Je kan ook van die haar'stukjes' (een soort van vrede lokken) kopen die je in je eigen haar klikt.
Lijkt me vragen om problemen als je geen stijl haar hebt om toch een stijle coupe te nemen. Ik heb springerig haar dat gewoon naar het licht groeit, daar heb ik mijn kapsel op afgestemd.

Wat al eerder is genoemd: tijd voor een nieuwe coupe die beter bij je haar past.

Zelf heb ik overigens een ontzettende hekel aan kappersbezoekjes, ben ook al anderhalf jaar niet geweest. Mijn haar groeit gewoon helemaal niet lijkt wel.
Zo rot als dat gebeurt. Kan je werkelijk treurig maken, en imho: dat is niets om je voor te schamen. Ik heb zelf extensions (micro weave) en ben er superblij mee, want zo zit t in elk geval altijd goed en kan mijn haar door groeien tot het weer normaal is.
[quote]Vl43inder schreef op 11 juni 2010 @ 11:40:

Lijkt me vragen om problemen als je geen stijl haar hebt om toch een stijle coupe te nemen.

Daar hoort je kapper je in te adviseren. Die zijn er niet alleen om te knippen, ook om je een eerlijk advies te geven. Ook om aan te geve wat niet haalbaar is.
Ik heb geen superstijl haar maar het wordt altijd erg goed geknipt, altijd wel een beetje slag in maar probleem is alleen dat ik 7 wk later weer naar kapper moet omdat ik fijn haar heb maar veel haar en het begint dan meestal erg vol en springerig te worden. Het wordt altijd uitgedund en niet in zoveel lagen geknipt (muv van laatste keer) zodat het springerige en onhandelbare waar ik nu na 2 weken al last van heb zich meestal pas na ca 7 wk voordoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven