Haarprobleem..
dinsdag 28 juni 2011 om 13:32
Waarom zit mijn haar nooit meer goed tegenwoordig? Dat vraag ik me echt vaak af de laatste tijd.
Ik ben bijna 38, gebruik altijd produkten van Kerastase, niet de goedkoopste produkten dus.. maar de laatste jaren eigenlijk zit mijn haar voor geen meter.. Vroeger nooit problemen mee gehad.
Ik ben vorige week naar de kapper geweest dus het is nu in model maar de structuur.... pluizig e.d... ik krijg het gewoon niet in model 's ochtends hoe ik het ook probeer te stylen..
Ligt het aan het ouder worden wellicht, de produkten waar het haar gewend aan zijn??? Is mijn styltang verkeerd??
Heleboel vragen.. Heeft iemand dit ook??
Liefs,
Ik ben bijna 38, gebruik altijd produkten van Kerastase, niet de goedkoopste produkten dus.. maar de laatste jaren eigenlijk zit mijn haar voor geen meter.. Vroeger nooit problemen mee gehad.
Ik ben vorige week naar de kapper geweest dus het is nu in model maar de structuur.... pluizig e.d... ik krijg het gewoon niet in model 's ochtends hoe ik het ook probeer te stylen..
Ligt het aan het ouder worden wellicht, de produkten waar het haar gewend aan zijn??? Is mijn styltang verkeerd??
Heleboel vragen.. Heeft iemand dit ook??
Liefs,
dinsdag 28 juni 2011 om 13:39
Mijn haar is ook veel pluiziger geworden nu ik ouder ben. Ik heb mijn model daar ook op aangepast. 'Vroeger' had ik lang, steil haar. Nu heb ik er lange lagen in. Ik gebruik eerst de shampoo van Chi, dan de crèmespoeling, dan Silk Fusion, en laat het dan aan de lucht drogen. Soms gebruik in een stylingborstel waardoor het heel erg gaat glanzen, maar dat doe ik niet te vaak. NOrmaal breng ik het in model met wax van Biosilk, en werk het af met haarspray van Farouk.
dinsdag 28 juni 2011 om 14:02
Je moet inderdaad af en toe van merk wisselen, anders raakt je haar teveel gewend aan een bepaalde shampoo en werkt het niet meer. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik heb altijd minstens 2 verschillende shampoos waar ik door de week ook mee wissel. Verder klinkt het alsof je eigenlijk krullen of slag hebt (omdat je zegt dat het pluizig is), maar je je dat nog niet gerealiseerd hebt of nog niet geaccepteerd hebt Ik heb zelf vanaf mijn 20e ofzo krullen - het vergt een hele andere aanpak dan als je je haar steil draagt. Na het wassen iets van gel in je handdoekdroge haar doen en dan op je kop gaan hangen en je haar met je handen kneden aan alle kanten (dus lokken pakken en erin knijpen) - dit minstens 1 a 2 minuten doen. Vervolgens overeind komen, nog een beetje schikken en er dan niet meer aankomen! Gewoon aan de lucht laten drogen en af en toe nog even op je kop gaan hangen voor het volume. Na een uur of 2 a 3 kun je nog voorzichtig wat wax in de punten kneden. Probeer het maar eens, en geef het minstens een maand om eraan te wennen, dan wil je niet anders meer. Kammen/borstels/fohn kun je wegdoen (alleen nog een grote kam voor na het wassen). Vraag je kapper ook om een advies voor een geschikt kapsel, bv een boblijn met lange lagen.
dinsdag 28 juni 2011 om 15:35
quote:rozebadjas schreef op 28 juni 2011 @ 15:03:
Het schijnt ook te zijn dat om de zoveel jaren de structuur van je haar veranderd..en ook hoe ze liggen op je hoofd enzo.. maar of dat echt heel erg waar is.. dunno!Bij mij in ieder geval wel. Ik heb nu flinke slag, terwijl het vroeger echt steil was. Volgens mij komt dat door hormonale veranderingen, anders kan ik het niet bedenken.
Het schijnt ook te zijn dat om de zoveel jaren de structuur van je haar veranderd..en ook hoe ze liggen op je hoofd enzo.. maar of dat echt heel erg waar is.. dunno!Bij mij in ieder geval wel. Ik heb nu flinke slag, terwijl het vroeger echt steil was. Volgens mij komt dat door hormonale veranderingen, anders kan ik het niet bedenken.
dinsdag 28 juni 2011 om 15:39
quote:diva160 schreef op 28 juni 2011 @ 13:46:
Dank tot nu toe.. mmm idd maar op zoek gaan naar andere produkten..
Melpomene, gebruik je ook de chi-tang???Nee, ik gebruik af en toe de Big Hair-borstel van Babyliss (http://www.youtube.com/watch?v=vBFF0_iVsdY), maar niet te vaak. Ik behandel mijn haar echt heel voorzichtig. Ik heb het zo laten knippen, dat ik het ook gewoon kan laten opdrogen. 's Ochtends wat wax erin kneden en dan afwerken met wat haarlak. Dan heb ik een mooie slag en glans.
Dank tot nu toe.. mmm idd maar op zoek gaan naar andere produkten..
Melpomene, gebruik je ook de chi-tang???Nee, ik gebruik af en toe de Big Hair-borstel van Babyliss (http://www.youtube.com/watch?v=vBFF0_iVsdY), maar niet te vaak. Ik behandel mijn haar echt heel voorzichtig. Ik heb het zo laten knippen, dat ik het ook gewoon kan laten opdrogen. 's Ochtends wat wax erin kneden en dan afwerken met wat haarlak. Dan heb ik een mooie slag en glans.
zondag 3 juli 2011 om 22:54
1x in de zoveel tijd stap ik over naar een ander merk shampoo en cremespoeling.
Op een gegeven moment vind ik mijn haar en shampoo niet meer fijn en dan probeer ik een ander merk. Zoals hierboven al staat: je haar went aan een merk shampoo. Dit is ook zo met gezichtscreme. Daarover is mij ook altijd verteld eens in de zoveel tijd af te wisselen.
Op een gegeven moment vind ik mijn haar en shampoo niet meer fijn en dan probeer ik een ander merk. Zoals hierboven al staat: je haar went aan een merk shampoo. Dit is ook zo met gezichtscreme. Daarover is mij ook altijd verteld eens in de zoveel tijd af te wisselen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte