Mode & Beauty alle pijlers

Haarproduct tegen klitten

23-02-2020 22:43 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door ziekte en handicap heb ik niet de kracht en de energie om elke dag mijn haar te kammen. Wat is een goed product dat voorkomt dat je haar gaat klitten? Ik gebruik wel al een haarmasker van Garnier of wat er maar in de aanbieding is.
Alle reacties Link kopieren
Koop een tangle teezer. Dat is een fijne borstel wanneer je klitten hebt. Koop er wel een met een handvat als het borstelen lastig voor je is.

Daarnaast je haar wassen met een conditioner, of wanneer wassen een grote uitdaging is dan vind ik de 2-1 van Andrelon een hele fijne.

Voor het kammen even sprayen met een anti-klitspray. Als je haar snel vet wordt zou ik die op oliebasis wel vermijden.

Een losse vlecht kan al helpen. Gebruik wel een stoffen elastiekje om hem vast te maken.
Je zou ook een buff op je hoofd kunnen doen tijdens het slapen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
24-02-2020 08:00
Revlon uniq one. Echt wonderspul. En inderdaad invlechten voor je gaat slapen, anders is het bij mij ook een knopendrama.
Ik zou ook niet kammen maar borstelen.
Iets zegt me dat wanneer TO haar haar niet kan kammen, ze het ook niet kan invlechten...

Mijn dochter had ook verschrikkelijke klitten, maar sinds ze een haarmasker van L’Oreal gebruikt, niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Je haar dus vastmaken. Ik weet niet of je ook wel eens buitenkomt? Maar als ik buiten loop met los haar, dan zit mijn haren vol klitten, dus daarom maak ik een staart als ik naar buiten ga.

Mijn kapster zei me laatst dat ik het zowel 's ochtends als 's avonds moet kammen. Als dit niet lukt, misschien een kort kapsel nemen?
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
24-02-2020 09:36
Hmm hoe tik je dit bericht?
Mss met spraakbesturing?
Anders zou ik zeggen: prioriteiten stellen?
Minder op je computer en dan ipv dat je haren kammen?

Of zie ik iets over het hoofd?
Ik lig op bed met mijn telefoon. Ik heb geen computer omdat ik niet lang kan zitten. Ik internet via mijn telefoon. Dat kun je liggend op bed doen.
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
24-02-2020 07:44
Dit doet me denken aan een topic waar een To haar haar niet kon wassen. Ze is toen geholpen is door forummers oid? Edit: loepje zegt dat jij het was, hoe gaat het met je sindsdien?
Iemand komt drie keer per week helpen met douchen en haren kammen.
Alle reacties Link kopieren
De vlechten blijven bij mij niet zitten omdat ik heel onrustig en slecht slaap door de pijn. Ik gooi mezelf van mijn ene zij naar de andere en dan op mijn rug en dan weer naar mijn zij etc. Ik heb wel een slaapmiddel voorgeschreven gekregen van de neuroloog, maar die is helaas alleen maar effectief als je het maximaal 1 tot 2 keer per week inneemt.
Nagellakmetglitter schreef:
25-02-2020 16:06
Iemand komt drie keer per week helpen met douchen en haren kammen.
En als je dan tussendoor je haar in een knot doet? Gebruik je al een (goede) conditioner, of beter nog, een masker?
Alle reacties Link kopieren
Als het gaat om de fysieke inspanning van kammen/borstelen: alleen laten kammen bij het wassen van het haar en laten knippen tot een lengte waarbij dit goed kan (een bob). Als je krullen hebt is dit zelfs beter voor je haar.

Als het gaat om boven schouderhoogte te reiken/zgn. dubbeltaak: online een slaapsjaaltje bestellen van zijde of satijn. Die hebben hetzelfde model als een turbitowel (voorgevormde tulband, je propt het haar erin, slaat ‘m dubbel en er zit een grote, platte knoop op de achterkant waarmee je de lus vastzet).
Als enkele platte knopen leggen goed lukt (en je haar niet te lang is) kun je ook met ieder glad sjaaltje dit zelf doen. Eerste twee knopen in de nek (zeg maar, boerinnenstijl old school), dan de twee punten naar het hoofd toe naar binnen vouwen (je haar zit er nu in opgevouwen) en afknopen op je hoofd. Oké, je ziet eruit als broer konijn maar who cares. Je haar komt niet in de knoop van het woelen (en gaat ook minder snel pluizen).
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven