Mode & Beauty alle pijlers

haarverfen thuis mislukt

25-04-2016 12:25 38 berichten
hoi,

ik heb zaterdag me haar thuis geverft wat ik altijd doe. Alleen dit keer pakte het verkeerd uit en is mijn haar pik zwart.

ik heb alle tips al geprobeert om het lichter te krijgen maar blijft pik zwart.

nu zit ik te twijfelen om dan nog maar een keer thuis te verfen alleen dan midden bruin ofzo om het lichter te krijgen.

wat zeggen jullie? ik heb geen geld om het door een kapper te laten doen maar nu zegt iedereen dat het er niet uit ziet.
Tip van oma weet raad:

Ketchup in je haar smeren schijnt te helpen.

Weet niet of het nog nut heeft aangezien het al 2 dagen geleden was.

proberen waard?

Bij mijn nicht heeft het wel geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Bel naar de kappersvakschool, misschien kunnen ze een model zoals jij gebruiken? Ik zou er zelf niet meer aan rommelen. Dan zo laten tot je weer geld hebt.
Ketchup is om groene gloed uit je haar te halen.
alle tips geprobeert maar nog steeds net zo zwart.

morgen toch naar de kapper om of te ontkleuren of highlights
Haal gewoon die color remover..
quote:oemiee1234 schreef op 25 april 2016 @ 21:53:

Haal gewoon die color remover..zie en lees veel slechte verhalen. dat het vlekken maakt, of verschillende kleuren zichtbaar worden in haar en zelfs dat het niks doet
Ga voor highlights Een stuk minder schadelijk voor je haar, en net zo mooi resultaat.

En goed dat je naar de kapper gaat! Zelf thuis beginnen met ontkleuren is hartstikke leuk hoor, maar dan moet je wel een beetje weten wat je doet want anders kost het je je haar.
Je kan de color remover proberen of een paar keer wassen met head&shoulders om net dat hele zwarte te verwijderen.
Niet blonderen!! Color remover doet wel wonderen.....
Je kunt je haar alleen donkerder verven. En bij mij wordt het elke keer een tint donkerder, ook als ik dezelfde verf gebruik. Ik ben daarom overgestapt op een kleuring uit groep twee, dat wordt per keer wassen lichter en gaat er uiteindelijk bijna helemaal uit.

Maar daar heb jij nu niks meer aan.

Met zwart moet je voorzichtig zijn, dat kan groen worden. Er is een kans dat de kapper er niet eens aan wil beginnen. En vraag vooraf wat het gaat kosten, want je kon nog wel eens in de buurt van de 150 á 200 euro gaan uitkomen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Noelle85 schreef op 25 april 2016 @ 12:45:

Ik zou wel oppassen met de color remover. Ja het haalt de verf uit je haar, maar de kans is groot dat je haar een vreemde oranje achtige kleur krijgt. En er is ook een kans dat als je daarna verft, de donkere kleur gewoon weer tevoorschijn komt. Mocht je dit gaan doen, zorg dan dat je echt een lichtbruin pakt om je haar te verven (een 6 of zelfs nog een 7 tint), zodat het niet weer te donker uit slaat.Dit is echt zo. Ooit gedaan, werd knalgeel. Na een hele assige tint erin te hebben gedaan was ik weer terug bij af: superdonker. De colorremover maakt de kleurmoleculen klein. Je zou ze er dan uit moeten kunnen spoelen, maar dat is mij niet gelukt (30 minuten gespoeld). Wanneer je weer een nieuwe kleur opzet, zorgt de activator van die nieuwe kleur ervoor dat de oude kleurmoleculen gewoon weer uitzetten. Je krijgt dus waar je mee begon. Om te janken!
quote:perzika schreef op 25 april 2016 @ 12:58:

Color remover van Kruidvat inderdaad. Stinkt verschrikkelijk, werkt heel goed en beschadigt je haar niet. Ontkleuren met blekende middelen is heel slecht voor je haar.Dat is gelul. Je haar beschadigt wel.
quote:positivodo schreef op 30 april 2016 @ 16:51:

[...]

Dit is echt zo. Ooit gedaan, werd knalgeel. Na een hele assige tint erin te hebben gedaan was ik weer terug bij af: superdonker. De colorremover maakt de kleurmoleculen klein. Je zou ze er dan uit moeten kunnen spoelen, maar dat is mij niet gelukt (30 minuten gespoeld). Wanneer je weer een nieuwe kleur opzet, zorgt de activator van die nieuwe kleur ervoor dat de oude kleurmoleculen gewoon weer uitzetten. Je krijgt dus waar je mee begon. Om te janken!

Klopt, is mij ook gebeurd.

Ik heb uiteindelijk mijn haar met grof geweld ontkleurd (dat spul van poly blonde, voor 9 tinten lichter) en daarna opnieuw geverfd. In het jaar daarna heeft de kapper steeds een flink stuk eraf geknipt totdat dat deel helemaal uitgegroeid was. Ontkleuren is echt de pest voor je haar. Maar goed, ik heb mazzel, ik heb heel veel haar en ik draag het tamelijk kort, dus ik kan me een misser wel veroorloven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven