Mode & Beauty alle pijlers

haarverfen thuis mislukt

25-04-2016 12:25 38 berichten
hoi,

ik heb zaterdag me haar thuis geverft wat ik altijd doe. Alleen dit keer pakte het verkeerd uit en is mijn haar pik zwart.

ik heb alle tips al geprobeert om het lichter te krijgen maar blijft pik zwart.

nu zit ik te twijfelen om dan nog maar een keer thuis te verfen alleen dan midden bruin ofzo om het lichter te krijgen.

wat zeggen jullie? ik heb geen geld om het door een kapper te laten doen maar nu zegt iedereen dat het er niet uit ziet.
Head & shoulders al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
met thuisverf kun je niet van donker naar licht.

dus of ontkleuren (wat ik je niet zou aanraden om het zelf te doen)

of naar de kapper

of het zo laten
En doooooor!
Lichter verven kan alleen met een ontkleurende kleuring, of eerst echt gaan bleken. En dat is natuurlijk niet zomaar even iets dat je doet.

En geef eens wat meer details: Welke kleur had je haar, met wat heb je het geverfd?

Je kan altijd eens met die decolour/colour remover producten proberen, maar ook dat werkt niet altijd perfect.
Eerst ontkleuren met een sterke blondering, echt àlle kleur eruit, en dan pas kun je kleuren.

Op dat pikzwarte pakt echt niets

Succes ( ik heb het ook een keer gehad)
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Kruidvat sos-colorremover. Zie youtube voor filmpjes van gebruikers.
Als je geen geld hebt voor de kapper, de kappersschool zoekt ook nog vaak mensen die geknipt/geverfd willen worden. Dit is voor hen denk ik een ideale oefening
head and shoulders heb ik al geprobeert ja.

het was donker omdat ik het wou laten uitgroeien maar de punten waren blond door de zon. Heb er donker bruin in gedaan maar werd dus diep zwart.

dacht mis als ik nu midden bruin gebruik dan word het lichter.

want mensen die zwart haar van zichzelf hebben moeten toch ook hun haar thuis kunnen verfen? of moeten die altijd naar de kapper?
Als je hebt gedaan wat je altijd doet kan het niet opeens zo heel erg veel anders uitpakken.

Dus je hebt iets anders gedaan.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:lautjje16 schreef op 25 april 2016 @ 12:32:

het was donker omdat ik het wou laten uitgroeien maar de punten waren blond door de zon. Heb er donker bruin in gedaan maar werd dus diep zwart.

want mensen die zwart haar van zichzelf hebben moeten toch ook hun haar thuis kunnen verfen? of moeten die altijd naar de kapper?

Mensen die zwart haar hebben en middenbruin willen moeten ontkleuren of blonderen.

Dat kun je zelf doen, of bij de kapper. Maar de uitgroei moet dan weer opnieuw, dus ik denk dat er maar weinig mensen zijn die structureel van zwart naar middenbruin gaan. De meeste mensen die thuis zelf middenbruin verven zijn grijs of blond, vermoed ik.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 25 april 2016 @ 12:32:

Als je hebt gedaan wat je altijd doet kan het niet opeens zo heel erg veel anders uitpakken.

Dus je hebt iets anders gedaan.dit is de eerste keer dat ik het bruin verf. meestal had ik rood achtig bruin. dus ik had niet verwacht dat deze bruin zo donker uit zou pakken
quote:lautjje16 schreef op 25 april 2016 @ 12:32:

Mensen die zwart haar van zichzelf hebben hebben niet al een chemische verflaag op hun haar zitten. Nu met een andere verflaag aan de gang te gaan kan verkeerd uitpakken. Ik ken iemand die ooit zelf meerdere lageb verf probeerde (van welke tint naar welke tint weet ik niet meer) en haar haar sloeg groen uit.

Je kan het proberen, maar je bent gewaarschuwd dat het misschien niet wordt zoals je wil. Ik zou t door een prof laten doen
Op droog haar een milde! (dus geen head&shoulders, dat gaat je hoofdhuid je niet in dank afnemen) shampoo smeren, half uur in laten trekken en dan uitspoelen.

Daarna conditioner in vochtig haar een half uur in laten trekken en uitspoelen.

Dit eventueel nog een keer herhalen.

Hiermee trek je in ieder geval het teveel aan verf uit je haar (zal je waarschijnlijk ook wel merken met uitspoelen, dat er dan nog verf vanaf komt), en haal je het ergste donker er vanaf.

Verder kan je vrij weinig doen, tenzij je gaat ontkleuren. Of je kan eventueel zelf wat highlights erin zetten (ik vind de L'oreal Glam highlight kit heel fijn), maar dan wel goed in de gaten houden dat je het niet te lang laat intrekken! Anders kom je weer met TE licht gekleurde plukken te zitten.
Ik zou die colour remover proberen, kan zijn dat het niet werkt, maar je haar zou er geen al te vreemde kleur van mogen uitslaan. Wel voorzichtig zijn als je later dan opnieuw wil verven, die colour remover producten kunnen dan wel invloed hebben.
Ik zou 't laten zitten en afwachten. Het licht vanzelf weer op.
Eenmaal geverfd haar kun je niet lichter VERVEN, dat kan alleen met blondeermiddel. Alleen onbehandeld haar wordt lichter met verf.

Bij de kruidvat heb je voor 8 euro een pakje color remover, deze werkt goed en haalt alle verf eruit. Dan kun je het erna opnieuw verven! Nu gaan blonderen is echt zonde want schadelijk en nergens voor nodig.
Ik zou wel oppassen met de color remover. Ja het haalt de verf uit je haar, maar de kans is groot dat je haar een vreemde oranje achtige kleur krijgt. En er is ook een kans dat als je daarna verft, de donkere kleur gewoon weer tevoorschijn komt. Mocht je dit gaan doen, zorg dan dat je echt een lichtbruin pakt om je haar te verven (een 6 of zelfs nog een 7 tint), zodat het niet weer te donker uit slaat.
Ik zou zéker niet thuis gaan rommelen. Bel een aantal kappers en vraag naar hun prijs. Mijn kapper verft al voor €20! voor die prijs ga je het nu zelf niet redden!
quote:frambloosje schreef op 25 april 2016 @ 12:50:

Ik zou zéker niet thuis gaan rommelen. Bel een aantal kappers en vraag naar hun prijs. Mijn kapper verft al voor €20! voor die prijs ga je het nu zelf niet redden!Maar TO moet meer hebben dan verven wil ze van dat zwarte af. De kapper moet zeker al ontkleuren, dus de prijs gaat zeker hoger zijn.
Als je al een redelijk goede kleur in je haar hebt zitten kun je voortaan beter alleen de uitgroei doen en de laatste paar minuten nog even alles door je hele haar masseren. Iedere keer je hele haar oververven is onnodig en maakt het ook alleen maar donkerder.

quote:MarindaH schreef op 25 april 2016 @ 12:39:

Ik zou 't laten zitten en afwachten. Het licht vanzelf weer op.Dit dus. De zomer komt eraan (hoop ik toch) en zon doet ook veel.

Color remover van Kruidvat inderdaad. Stinkt verschrikkelijk, werkt heel goed en beschadigt je haar niet. Ontkleuren met blekende middelen is heel slecht voor je haar.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Noelle85 schreef op 25 april 2016 @ 12:37:

Op droog haar een milde! (dus geen head&shoulders, dat gaat je hoofdhuid je niet in dank afnemen) shampoo smeren, half uur in laten trekken en dan uitspoelen.

Daarna conditioner in vochtig haar een half uur in laten trekken en uitspoelen.

Dit eventueel nog een keer herhalen.

Hiermee trek je in ieder geval het teveel aan verf uit je haar (zal je waarschijnlijk ook wel merken met uitspoelen, dat er dan nog verf vanaf komt), en haal je het ergste donker er vanaf.

Verder kan je vrij weinig doen, tenzij je gaat ontkleuren. Of je kan eventueel zelf wat highlights erin zetten (ik vind de L'oreal Glam highlight kit heel fijn), maar dan wel goed in de gaten houden dat je het niet te lang laat intrekken! Anders kom je weer met TE licht gekleurde plukken te zitten.ik ga het proberen op droog haar. laat zo weten of het iets hielp
Ga niet thuis met je haar rommelen. Weet dat als je zwart haar gaat ontkleuren het oranje/rood wordt (geen mooie kleur oranje/rood). Laat het alsjeblieft door de kapper doen, want ontkleuren is ook nog eens schadelijk voor je haar. Highlights zetten is een goed idee.
Je zou inderdaad met highlights wat plukken kunnen laten oplichten maar waarschijnlijk worden het dan rode highlights. Ik kleur ook altijd mijn haar zelf meestal gaat het goed en ook vaak is het mislukt. Liep ik met knal oranje haar leek wel een clown lol. Je zwarte haren met bruin lichter proberen te krijgen gaat niet lukken. Zonde van het geld want je haar blijft gewoon zwart.
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven