Mode & Beauty alle pijlers

Haarverzorging golvend haar

16-12-2022 09:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi ladies,

Ik weet nooit zo goed wat ik aanmoet met mijn haar, het is altijd pluizig en droog.. nu zei de kapper laatst tegen mij volgens mij is jouw haartype niet stijl maar krul/golvend en dat als ik de juiste haar producten ga gebruiken dat ik wellicht ook van dat droge en pluizige haar af ben..

Dus ik dacht misschien wel het proberen waard! Welke producten gebruiken jullie voor golvend haar? Ik zag dat het kruidvat opeens veel haarproducten in het assortiment heeft voor krullend haar iemand daar goede ervaringen mee?
❥❥❥
Als je golvend haar hebt, kun je producten voor krullend haar gebruiken. Let alleen wel op dat je niet te ‘zware’ producten gebruikt.
Ik gebruik crème, (lichte) gel en serum of olie.
Daarnaast shampoo zonder sulfaten en een fijn conditioner.
En qua merk: ik vind bouncecurl en innersense heel fijn, aveda ook wel. Wel wat prijzigere merken overigens.
Hier vind je wellicht tips
mode-beauty/curly-girl-methode/list_messages/464738
Mijn golvende droge haar is idd krullend geworden met de juiste produkten.
Ik gebruik 2 lijnen van het kruidvat.
Shea moister shampoo, conditioner, leave inn. Dit zijn proteine produkten.
Als ik teveel proteine heb en mijn haar gaat zwaar voelen gebruik ik de yari lijn. Dit is de vochtinbrengende lijn. Daar gebruik ik de shampoo, conditioner, leave inn, jelly.
Bij beide lijnen gebruik ik altijd de yari foam. Zorgt ervoor dat ik geen pluis krijg.
Verder niet meer fohnen of de diffusar gebruiken. Ik bind snachts mijn haar op in een losse knot.
Ik hoef mijn haar sindsdien 1x per 3 dgn te wassen. Voorheen dagelijks.
Ik schreef het net ook in het klitten topic, wij gebruiken voor onze dochters (lang, dik golvend/krullend haar) Naif conditioner en Andrelon perfecte Krul. Dit laatste kun je op nat of droog haar gebruiken.
Super bedankt voor de tips!! ☺️
Ik heb vanmiddag gelijk al wat dingen gekocht om uit te proberen…waaronder; leave in conditioner (Yari), sheabutter haar smoothie (creme) en een pot gel (aunt jackie). Morgen even uittesten.. ik laat het jullie weten of het heeft gewerkt.
❥❥❥

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven