Mode & Beauty alle pijlers

Hammam in Amsterdam

16-10-2012 18:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

wie van jullie kan me een (liefst zo traditioneel mogelijke) hammam of badhuis in Amsterdam eo aanraden? Ik wil me met wat vriendinnen eens lekker laten afbeulen
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik weet dat er één bij Zuiver is, maar ik heb er zelf geen ervaring mee (dus geen idee hoe traditioneel die is).
Ik ben ooit bij de Hammam vlakbij het spoor geweest. Zeker tradiotioneel, want vol met alloctonen en een enkele niet-alloctoon (leuk!) en ook de behandelingen waren zoals ze moesten zijn (lekker ruw ), maar ik hoorde laatst dat deze Hammam wat vies/onhygienisch is geworden. Geen idee of dat klopt.
hammamamsterdam.nl.

Deze hammam in de Zaanstraat is heel leuk, gezellig en je kan er ook geweldig eten.

Veel plezier!
quote:potsiedikkie schreef op 16 oktober 2012 @ 18:48:

hammamamsterdam.nl.

Deze hammam in de Zaanstraat is heel leuk, gezellig en je kan er ook geweldig eten.

Veel plezier!Oh, die ziet er leuk uit. Goeie tip.
Dank voor jullie reacties! Ik had die van jou ook gevonden Potsiedikkie, denk dat ik die eerst maar eens ga checken, dan. En lekker eten is natuurlijk altijd een pluspunt
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
quote:potsiedikkie schreef op 16 oktober 2012 @ 18:48:

hammamamsterdam.nl.

Veel plezier!Dat is dus de Hammam aan het spoor die ik bedoelde. Ik ben blij om te lezen dat hij nog steeds goed is.
Ik vind het wel fijn dat het alleen voor vrouwen is.
quote:paloma schreef op 16 oktober 2012 @ 18:45:

Ik weet dat er één bij Zuiver is, maar ik heb er zelf geen ervaring mee (dus geen idee hoe traditioneel die is).Zuiver is een mooie en moderne sauna met Hammam-faciliteiten, maar dat is dus geen traditionele Hammam.
Die is inderdaad leuk! Daar ben ik een paar jaar geleden weleens geweest! Echt een aanrader! (Die op de Zaanstraat)

Veel plezier!
Ik vond het een enorme herrie in die van Potsiedikkie, veel kakelende vrouwen in een kleine betegelde ruimte... Verder moest je op een bankje wachten met een aantal andere vrouwen tot je op de bank werd getrokken door de hammam-medewerksters om je hardhandig te laten scrubben, terwijl ze in het Marokkaans met elkaar liepen te beppen.

De rustruimte vond ik ook erg klein, net als de kleedruimtes. En doordat het zo klein was en vochtig, rook het er ook niet echt fris.

Maar je komt wel in een traditionele hammam, dus als dat je doel is moet je het zeker doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:paloma schreef op 16 oktober 2012 @ 19:00:

Ik vind het wel fijn dat het alleen voor vrouwen is.Dat zijn Oosterse badhuizen altijd. Er is een vrouwengedeelte en een mannengedeelte of er zijn gescheiden openingstijden.
quote:himalaya schreef op 16 oktober 2012 @ 19:01:

Ik vond het een enorme herrie in die van Potsiedikkie, veel kakelende vrouwen in een kleine betegelde ruimte... Verder moest je op een bankje wachten met een aantal andere vrouwen tot je op de bank werd getrokken door de hammam-medewerksters om je hardhandig te laten scrubben, terwijl ze in het Marokkaans met elkaar liepen te beppen.

De rustruimte vond ik ook erg klein, net als de kleedruimtes. En doordat het zo klein was en vochtig, rook het er ook niet echt fris.

Maar je komt wel in een traditionele hammam, dus als dat je doel is moet je het zeker doen.Ik was er toen het rustig was, dus bij mij was het geen kakelend kippenhok, maar het is er zeker klein en de behandelingen zijn inderdaad zoals jij ze beschrijft. Ook hoorde ik dus geluiden over muf ruiken en onhygienisch zijn, maar dat heb ik zelf niet gemerkt.
quote:himalaya schreef op dinsdag 16 oktober 2012 19:01 Ik vond het een enorme herrie in die van Potsiedikkie, veel kakelende vrouwen in een kleine betegelde ruimte... Verder moest je op een bankje wachten met een aantal andere vrouwen tot je op de bank werd getrokken door de hammam-medewerksters om je hardhandig te laten scrubben, terwijl ze in het Marokkaans met elkaar liepen te beppen.

Maar je komt wel in een traditionele hammam, dus als dat je doel is moet je het zeker doen. Ik vond dat juist wel grappig, net alsof je in Marokko bent! dat maakt het wel een leuke belevenis! De scrubdame was zeker hardhandig, dat wel, maar zoals ze dan zelf zegt, dan word je wel lekker schoon! :-)
Haman Shifa in Amsterdam West, hoor ik ook wel goede verhalen over.

http://www.hammamshifa.nl/
quote:figuera schreef op 16 oktober 2012 @ 19:06:

[...]

Ik vond dat juist wel grappig, net alsof je in Marokko bent! dat maakt het wel een leuke belevenis! De scrubdame was zeker hardhandig, dat wel, maar zoals ze dan zelf zegt, dan word je wel lekker schoon! :-)

Hardhandige scrubdames en kakelende vrouwen vind ik ook niet zo erg, maar het zou wel prettig zijn als de massageruimte een beetje chill is, met gedempt licht enzo en niet al te veel doordringende geluiden.

Maar goed, het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van proberen. Wat denken jullie dat de beste tijd is? Overdag ik moeilijk ivm werk, maar dat misschien 's avonds zo laat mogelijk of in het weekend?
quote:shakenandstirred schreef op 16 oktober 2012 @ 19:41:

[...]

Hardhandige scrubdames en kakelende vrouwen vind ik ook niet zo erg, maar het zou wel prettig zijn als de massageruimte een beetje chill is, met gedempt licht enzo en niet al te veel doordringende geluiden.

Denk aan een kleine doucheruimte in de sportschool (van onder tot boven tegels) of op de middelbare school, tel daar een paar kwebbelende vrouwen wachtend op een bankje op een meter afstand en 2 struise masseuses bij op die de laatste roddels doornemen onder het genot van TL buizen, en je hebt je authentieke hammam te pakken

Chill genoeg?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En waarom dan per se een hammam? Waarom niet gewoon een goede sauna?
Computer says nooooo
hahahaha. ja dat gekakkel hoort er wel echt bij, voor luxe, ontspanning en rust moet je naar andere badhuizen of welness oorden maar bij een Hammam hoort een beetje rommel, geluid en gekakkel. En daarna heerlijke thee met verse baklava.....hmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven