Mode & Beauty alle pijlers

Hammam ?!

29-05-2011 16:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me een keer leuk om een Hammam te bezoeken. Maar hoe gaat dat nu allemaal in z'n werk daar? En is er een die je me kan aanraden in Zuid-Holland? Ik ben geen sauna mens, als in de hele dag rondlopen en verschillende sauna's en baden bezoeken. Bij een hammam kan je badkleding aanhouden en kan je zo'n (denk ik heerlijke) scrub behandeling ondergaan. En na een korte maar krachtige ontspanning sta je weer buiten.

Overigens wist ik nu niet of ik dit bij lijn&lijf, gezondheid of hier moest plaatsen.. Overigens zijn verhalen om me over te halen om toch naar de sauna te gaan niet nodig want dat is in vele opzichte niets voor mij:)
Ik kan je geen hammam aanraden maar heb wel een tip: Pak maar een pijnstiller voor die scrub
quote:Haley schreef op 29 mei 2011 @ 16:28:

Ik kan je geen hammam aanraden maar heb wel een tip: Pak maar een pijnstiller voor die scrub haha ja ik had al gelezen dat het er heftig aan toe gaat! Nou ja wie mooi wil zijn moet pijn leiden ;)
En in de hammam waar ik ben geweest (Amsterdam) had je alleen je onderbroek aan, geen BH. Er lopen alleen maar vrouwen rond, als je dat een probleem vindt.

Ik vond de scrub wel lekker maar hardhandig en onpersoonlijk: je moest met zijn allen op een bank zitten wachten en als moeke dan klaar was met de een werd je van de tafel geduwd en werd de volgende aan haar arm van de bank getrokken. Het leek de schooltandarts wel

Ik vond het erg lawaaiig: kleine ruimtes, veel tegeltjes en een enorm gekakel. Was blij dat ik weer buiten stond, hoewel ik een erg zacht velletje had gekregen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
mm niet echt ontspannen dus?
Wilde ik net nog aanvullen: vond het niet echt ontspannen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nah, nooit pijn gehad hoor, wel stevig afgescrobt. Het lekkerste aan een hammam vind ik ook juist er lekker lang rondhangen, kan er uren mee bezig zijn (maar ik ben dan ook gewoon erg lui ).

Volgorde is zo ongeveer:

Douchen

In ruimtes van oplopende warmte relaxen

Inzepen en in stoombad

Afspoelen en gescrubt worden of zelf scrubben

Evt nog met modder insmeren en weer afspoelen

evt ook met henna doen (doe ik nooit want daar zou ik oranje van uitslaan)

dan ga ik weer luieren in de warme ruimtes en soms nog een rondje stoombad.

evt een massage nog

Het is idd een enorm gekakel, ik ga altijd met vriendinnen om hard mee te kakelen. Ik vind het dan wel ontspannend, ook omdat we lekker bijgepraat hebben. In mijn eentje zou ik dit niet zo leuk vinden, terwijl ik een gewone sauna wel lekker vind in mijn eentje.

Als je snel wil relaxen is twee of drie rondjes in een gewone zweedse sauna veel sneller denk ik. Ik ga wel eens anderhalf of twee uur (das voor mij dus heel kort) naar een kleine buurtsauna. Ben niet bekend in Zuid-Holland dus daar kan ik je niet mee helpen.
Je mag jezelf (of je vriendinnen dus) ook lekker met emmertjes water overgieten en dat brengt echt de tweejarige in mij boven (ik weet het, het is triest ). Vaak zijn er ook wel kleine kinderen, die natuurlijk herrie maken. Ik vind het juist erg leuk om ze met water te zien kliederen enzo. Het is maar net wat je zoekt.
Ik ben in Marrakkech naar een echte hamam geweest, ik denk dat ik nog nooit in mijn leven zo proper ben geweest :-)

Deze was gewoon naakt (of enkel onderbroek, twijfel nu), en met een paar oude vrouwtjes die de scrub gaven. Ze mochten dan wel oud zijn, sterk waren ze zeker wel. Nog een paar emmers heet en koud water over mij heen als afsluiter, knalrood en met 5kg minder vel weer buiten

Dus niet echt ontspannend, maar zeker efficiënt!

Maar waarschijnlijk zijn de hamam in Nederland iets minder authentiek, en misschien net iets ontspannender...
een echte hamam is idd niet erg relaxt en de bh gaat in elk geval wel uit.

Maar er zijn ook saunas met badkledingdagen. Vind ik zelf helemaal niks, maar voor jou is het wellicht een oplossing. Of kies een dames only dag, moet je wel naakt maar vrouwen onder elkaar. Overigens zit je alleen in de sauna naakt hoor. Verder draag je badjas en tijdens bv een scrub leggen ze wel een handdoekje op je intieme delen.

Ik snap niet goed waarom je wel naar een hamam zou willen en niet naar een saunacomplex. Je kan daar toch ook alleen in stoombad of turks bad gaan?
.
quote:impala schreef op 29 mei 2011 @ 17:03:

een echte hamam is idd niet erg relaxt en de bh gaat in elk geval wel uit.

Maar er zijn ook saunas met badkledingdagen. Vind ik zelf helemaal niks, maar voor jou is het wellicht een oplossing. Of kies een dames only dag, moet je wel naakt maar vrouwen onder elkaar. Overigens zit je alleen in de sauna naakt hoor. Verder draag je badjas en tijdens bv een scrub leggen ze wel een handdoekje op je intieme delen.

Ik snap niet goed waarom je wel naar een hamam zou willen en niet naar een saunacomplex. Je kan daar toch ook alleen in stoombad of turks bad gaan?Die scrub lijkt me erg fijn, vandaar.. Lekker schoon alle dode huid ervanaf. Lekker masker van die klei daar enzo. En dat doen ze in de sauna volgens mij niet op die manier.. (?) En ik ben indd gewoon te onzeker om naakt rond re lopen. En als ik dan wil ontspannen gaat dat niet. En ja ikweet het iedereen is naakt en niemand kijkt naar je en ga zo maar door. Ik heb een vriendin die geregeld gaat en me elke keer probeerd om te praten maar nee, ik voel me er gewoon niet prettig door.
Als je niet naakt wil kan je ook naar de badkleding dagen in de gewone sauna, er zijn verschillende sauna's die dat aanbieden. Scrubs kun je ook bij gewone sauna's laten doen, sommige bieden hamam-scrubs maar ook minder hardhandige scrubs kunnen gewoon bij de sauna.

Zelf geef ik duidelijk de voorkeur aan een gewone sauna omdat het er heerlijk rustig is, mensen praten niet of zachtjes over eht algemeen en jonge kinderen kom je er bijna niet tegen (of rustige kinderen) Persoonlijk vind ik dat meer ontspannen. Probeer anders eens een rugpeeling, het verschilt per sauna wat ze daarbij aanbieden maar vaak wordt er dan gescrubd, gepeeld, een rugmassage en eindigen met een zachte lotion. Wel dat schone gevoel maar niet zo hardhandig zeg maar haha.
Er zijn steeds meer gewone saunas met een hamamruimte en hamambehandelingen als scrubben en kleien. Ik zou daar lekker heen gaan, desnoods op een badkledingdag. Echt, een echte hamam is niet relaxt en de behandeling vaak niet erg ontspannend. In Zuid-Holland heb je bv Thermen Holiday in Schiedam, die heeft een superhamam. Kijk eens op hun site voor een badkledingdag of damesdag.

Als je geen sauna met hamam en badkledingdag kan vinden, kun je altijd nog een 'gewone' sauna met kledingdag zoeken en dan een bodyscrub boeken. Dat doen ze overal wel.
.
Heb het in turkije gedaan heerlijk :Imao:
Loat goan!!!
Ik ken alleen Hammam Shifa in Amsterdam en dat schijnt volledig in badkleding te zijn (mannen en vrouwen nooit samen).

Verder geen ervaring mee.

Sanadome in Nijmegen heeft ook een Hammam behandeling. Sanadome zelf is met badkleding, maar sommige behandelingen moet je naakt. Weet niet of dat voor de Hammam geldt.

En Spa Zuiver heeft ook een Hammam (naakt voor zover ik weet).

Maar niets in de buurt helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven