Mode & Beauty alle pijlers

Help, goud staat mij niet

30-12-2016 19:56 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een prachtig gouden bedeltje gekregen met veel emotionele waarde waar ik graag wat mee wil. Mijn eerste idee was om hem aan een gouden kettinkje te laten maken. Vandaag dus even naar de juwelier om te gaan kijken, want naar mijn idee staat goud mij voor geen meter. En inderdaad, het stond voor geen meter. Ik ben zelf bleek, héél erg bleek en het werd me ook afgeraden om goud zo te dragen. Een armband is mogelijk een betere optie, maar het lijkt me persoonlijk heel vervelend om constant een bedel aan je pols te hebben bungelen. En het liefst draag ik deze bedel toch iedere dag bij me.

Zijn er mensen hier die nog andere leuke tips hebben wat ik met deze bedel kan doen? Ik vind het zo zonde om hem dan maar in het doosje te bewaren en laten verstoffen.
Ketting van wit goud?

Te groot om hem in een ring te verwerken?

Misschien aan de armband laten maken zoals zo'n naamplaatje, dan is het geen bedel. Zal even een plaatje zoeken.

Zoiets.

Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Een langer koord eraan in een kleur die wel bij je staat?

De bedel vastmaken aan een tas/kledingstuk etc?
Een ring er van laten maken?
Kun je niet kijken of er eventueel een witgouden laagje over de bedel gedaan kan worden?
quote:badmuts111 schreef op 30 december 2016 @ 20:00:

Kun je niet kijken of er eventueel een witgouden laagje over de bedel gedaan kan worden?Oeh dit vind ik echt geniaal!
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Leren 'ketting'?

Of vergulden inderdaad.
Een broche van laten maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een ring laten maken en de bedel daarin verwerken?
Een ketting van witgoud met daaraan de hanger vind ik ook een mooi idee.
quote:-Kia-Ora- schreef op 30 december 2016 @ 20:02:

[...]

Oeh dit vind ik echt geniaal!Kan makkelijk hoor, zou wel naar een echte goudsmid gaan om de bedel te laten rhodineren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Witgoud?

Goud staat mij ook niet.
Valt wel mee hoor, de hinder van een bedeltje aan een armband. Mijn bedelarmband wordt nu wel erg zwaar (ongeveer 20 bedels denk ik) dus ik draag hem niet meer zo vaak. Maar meer om anderen niet te hinderen want geheel gedachteloos loop ik met dat ding te rammelen . Zou stapelgek worden als een ander dat bij me deed )
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zou je het bedeltje in een zilveren hanger kunnen laten verwerken door een smid?
Ik heb een trouwring goud ook niet mijn kleur, bij een juwelier laten omsmelten en een saffier blauw en de letters van mijn zoontje laten maken in goud en wit goud in een hanger. Het is heel mooi geworden, de letters vallen niet op en ik draag hem iedere dag. Voor mij was fit een super oplossing!
Ik dacht ook meteen aan een broche.
Ik heb ook een bleke huid. Bij mij staat rood goud wel. Daar een laagje vam eroverheen?
Laat hem rhodineren.
quote:badmuts111 schreef op 30 december 2016 @ 20:00:

Kun je niet kijken of er eventueel een witgouden laagje over de bedel gedaan kan worden?Geen witgouden laagje doen hoor. Dat slijt er zo af. Je moet het echt laten rhodineren. Google maar. Wordt vaak gedaan.
quote:Tickel schreef op 30 december 2016 @ 20:09:

rhodineren.

Wat een schitterend woord, ik kende het niet!

Ik denk dat ik dit zou doen. Ik hou zelf niet van goud, vind het lelijk maar heb een witgouden trouwring en dat is meer een soort warm zilver. Bij een bleke huid staat het denk ik erg mooi.
Je kunt het laten rhodineren, dan komt er een laag je rhodium op het goud waardoor het witter wordt. Rhodium geeft witgoud de witte kleur. Dit kun je bij een goede juwelier laten doen.

O ik was laat, rhodium bij mijn bitterbal?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Als je het bedeltje zo gaat veranderen, gaat dan ook niet een beetje de emotionele waarde ervan af?

Ik zou hem aan een zilvere hanger doen of je gebruikt het op een andere manier, dus niet als sieraad.
quote:moonlight schreef op 30 december 2016 @ 21:27:

Als je het bedeltje zo gaat veranderen, gaat dan ook niet een beetje de emotionele waarde ervan af?

Ik zou hem aan een zilvere hanger doen of je gebruikt het op een andere manier, dus niet als sieraad.Dat was ook mijn gedachte idd.
Ik zou het hartje laten verwerken tot zoiets.

Gouden hart binnenin en de rest witgoud zonder de zirkonia's. Het plaatje is niet helemaal goed. De hanger is veel te druk nu.
Ik zou een gladde ring uitzoeken waar het bedeltje in past. Een beetje juwelier zou er een klein ringetje in en op moeten kunnen maken, zodat het bedeltje in de ring komt te hangen en je de ring zo aan een ketting kunt hangen.

Beetje dit idee;

De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven