Help! Haar geverfd.
vrijdag 24 februari 2012 om 13:07
Hallo iedereen.
Ik heb eergisteren mijn haar ontkleurd en blond geverfd (ik ben natuurlijk bruin). Toen was mijn haar knalgeel/oranje. Ik ben dus gisteren naar de kapper geweest en die heeft het voor 50 euro een beetje opgeknapt en er een asblonde tint ingegooid. Nu ben ik wel meer tevreden dan wat ik was nadat ik het zelf heb gedaan, maar er zit nog steeds een redelijk oranje gloed overheen. Wat moet ik doen Ik twijfel tussen 3 opties:
1: zilvershampoo gebruiken.
2: blondspray gebruiken (heb ik nog thuis liggen).
3: nogmaals blonderen, maar nu de verf er langer in laten zitten.
Ik verf mijn haar wel vaak donkerder, maar ik heb het nog nooit blond geverfd, vandaar dat ik deze vraag hier dus stel.
Ik heb eergisteren mijn haar ontkleurd en blond geverfd (ik ben natuurlijk bruin). Toen was mijn haar knalgeel/oranje. Ik ben dus gisteren naar de kapper geweest en die heeft het voor 50 euro een beetje opgeknapt en er een asblonde tint ingegooid. Nu ben ik wel meer tevreden dan wat ik was nadat ik het zelf heb gedaan, maar er zit nog steeds een redelijk oranje gloed overheen. Wat moet ik doen Ik twijfel tussen 3 opties:
Ik verf mijn haar wel vaak donkerder, maar ik heb het nog nooit blond geverfd, vandaar dat ik deze vraag hier dus stel.
vrijdag 24 februari 2012 om 13:12
Geen blondspray of blondeer gebruiken. Even door de zure appel heen bijten en je haar even de tijd geven om een beetje bij te komen. ( vooral je hoofdhuid dan) Over een paar weken weer terug naar de kapper en dan kijken wat hij er aan kan doen. Absoluut niet zelf klooien, voor je het weet heb je of groen haar of haar dat zo dor en droog is dat het afbreekt als je er naar wijst.. als er dan nog haar op je hoofd zit tenminste..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 24 februari 2012 om 13:39
Twee keer per dag zilvershampoo gebruiken. Of zelfs even als masker een tijdje laten intrekken, zou moeten helpen tegen het gele/oranje.
Voor de rest, even afwachten. Ik ontkleur mijn haar ook zelf en soms is het nog een tikje te geel naar mijn goesting, maar na een week is dat meestal helemaal weg en is mijn kleur perfect.
Als je buiten durft komen, zou ik niet terug naar de kapper gaan. Tenzij hij het gratis wil doen (wat ik betwijfel).
Voor de rest, even afwachten. Ik ontkleur mijn haar ook zelf en soms is het nog een tikje te geel naar mijn goesting, maar na een week is dat meestal helemaal weg en is mijn kleur perfect.
Als je buiten durft komen, zou ik niet terug naar de kapper gaan. Tenzij hij het gratis wil doen (wat ik betwijfel).
vrijdag 24 februari 2012 om 13:43
Head and shoulders is de meeste agressieve shampoo die ik ken. ik gebruikte die vroeger altijd als mijn haarkleur niet naar mijn zin was. Het haalt namelijk veel verf uit je haar.
Weet niet of dit werkt tegen een gele tint, aangezien dat niet de verf is, maar het is natuurlijk altijd te proberen, tis niet iets wat verder schadelijk is. Maar zeker zeker zeker niet nog een keer blonderen, dan houd je geen haar over!
Weet niet of dit werkt tegen een gele tint, aangezien dat niet de verf is, maar het is natuurlijk altijd te proberen, tis niet iets wat verder schadelijk is. Maar zeker zeker zeker niet nog een keer blonderen, dan houd je geen haar over!
vrijdag 24 februari 2012 om 13:45
Altijd naar de kapper gaan. Ik heb het 1 keer zelf geprobeerd het was erger dan oranje (thank god dat het winter was en ik een muts op kon doen) een klasgenootje destijds blondeerde ook altijd zelf en die heeft mij tips gegeven het echt licht te krijgen. Maar voortaan laat ik het doen kan het 'bijna' nooit fout gaan.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
vrijdag 24 februari 2012 om 16:02
Ik denk dat de kapper heeft gedaan wat ze kon zo te lezen, dus volgens mij is er van garantie oid geen sprake.
Zilvershampoo wil nog wel eens helpen en is ook de minst agressieve optie.
Maar volgende keer inderdaad niet zelf ontkleuren en blonderen.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je erbij komt om zoiets zelf te gaan doen zonder ervaring?!
Een tintje lichter, of van blond naar bruin is heel wat 'veiliger', maar zelfs dat zou ik liever door een kapper laten doen.
Zilvershampoo wil nog wel eens helpen en is ook de minst agressieve optie.
Maar volgende keer inderdaad niet zelf ontkleuren en blonderen.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je erbij komt om zoiets zelf te gaan doen zonder ervaring?!
Een tintje lichter, of van blond naar bruin is heel wat 'veiliger', maar zelfs dat zou ik liever door een kapper laten doen.
vrijdag 24 februari 2012 om 16:12
quote:kaatje_85 schreef op 24 februari 2012 @ 16:06:
Zilvershampoo een kwartier in laten trekken, paar dagen achter elkaar. Kan een hoop verschil maken. Die van Guhl vond ik erg fijn toen ik doodgeblondeerd haar had Ik vond die van Guhl net weinig doen, en vond de goedkope fles van het Kruidvat veel beter. Verder gebruik ik ook de zilvershampoos van L'Oreal Professional en Schwarzkopf, ook goed.
Zilvershampoo een kwartier in laten trekken, paar dagen achter elkaar. Kan een hoop verschil maken. Die van Guhl vond ik erg fijn toen ik doodgeblondeerd haar had Ik vond die van Guhl net weinig doen, en vond de goedkope fles van het Kruidvat veel beter. Verder gebruik ik ook de zilvershampoos van L'Oreal Professional en Schwarzkopf, ook goed.
vrijdag 24 februari 2012 om 16:16
vrijdag 24 februari 2012 om 16:17
quote:duifje_3 schreef op 24 februari 2012 @ 13:07:
Hallo iedereen.
Eigenlijk kun je je haar zoiezo beter nooit lichter verven, het is echt heel slecht voor je haar.
En wat is dr mis met bruin?
Maar goed je wilde ff wat anders.
Niet meer verven eventjes, je haar heeft een klapper gemaakt..
Ik zou de zilvershampo gebruiken.. dan word je haar niet lichter, maar die lelijke gloed gaat dr wel uit.
Ik hoop dat het goed komt.
Hallo iedereen.
Eigenlijk kun je je haar zoiezo beter nooit lichter verven, het is echt heel slecht voor je haar.
En wat is dr mis met bruin?
Maar goed je wilde ff wat anders.
Niet meer verven eventjes, je haar heeft een klapper gemaakt..
Ik zou de zilvershampo gebruiken.. dan word je haar niet lichter, maar die lelijke gloed gaat dr wel uit.
Ik hoop dat het goed komt.
vrijdag 24 februari 2012 om 17:58
Ik heb de 121 (ultra licht koel blond) van garnier er overheen gedaan (2 pakken) en ik heb het nagewassen met zilvershampoo gemengd met normale shampoo van de kapper. En het is een stuk beter!! Gele/oranje gloed is er bijna uit, dus ik blijf gewoon met de zilvershampoo wassen en dan komt het helemaal goed. Volgende keer alleen misschien gelijk naar de kapper. Typisch gevalletje van: het moet eerst een keer fout gaan...