Mode & Beauty alle pijlers

Help, oksels epileren

13-09-2013 11:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensjes,

Ik heb onlangs een epilady gekocht van Braun (7681). Het is een geweldige machine! Als ik mijn benen epileer gaat het super. Alleen als ik mijn oksels wil epileren, lukt het gewoon niet.

Er zijn verschillende opzetstukken bij, zoals: het opzetstukje voor je gezicht, oksels,.. Als ik het opzetstukje gebruik voor de oksels dan raken de pincetjes de haren niet aan, het glijd niet makkelijk over de huid. Dus ik heb het standaard opzetstukje gebruikt en er gebeurt net hetzelfde. Ook breken de haren af, ze worden niet echt meegetrokken.

Heeft nog iemand hier problemen mee? Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!
Gewoon doen! Eerste keer doet het pijn daarna niet meer, mits je op tijd je oksels bijwerkt en niet een maand of meerdere weken wacht om opnieuw te epileren.

Tips voor de eerste keer:

- Zorg dat het haar kort is, maar net lang genoeg om te pakken. Dus ca 3mm of drie dagen na de laatste scheerbeurt.

- Doe het in etappes, dan verdeel je de pijn (voorzover je die dus hebt) een beetje. Begin onder, dan boven en ten slotte het midden epileren.

- Eerste keer tanden op elkaar. Je overleeft het wel!

Ik epileer mijn oksels al jaren en inmiddels doe het geen pijn meer. Hooguit een beetje als ik een paar weken niet heb geëpileerd.
Dankje, Ik heb ervoor een ander epilady gehad, was een simpel modelletje. Nam ook niet alle haren mee, en sommige haren braken ook af.

Het probleem nu is, ik heb geen pijn, totaal niet eigenlijk. Het is gewoon dat de haren niet geëpileerd worden. Het apparaat glijdt moeilijk over de huid.
Excuses, misschien niet helemaal goed gelezen. Volgende keer beter lezen!

Maar wat irritant zeg! En het helpt niet om je okselhaar iets korter of langer te laten?

Ben je ook van deo gewisseld, misschien maakt dat wat uit?

Je huid iets vetter maken, zodat het makkelijker glijdt? Ik weet het ook niet precies..
Dat probleem had ik ook! Uiteindelijk heb ik het zonder opzetstuk geprobeerd en dat werkte prima. Ik gebruik hem altijd onder de douche en dan met doucheschuim zodat het goed glijdt zeg maar.
@Cheery: Ik heb het eens met kort haar geprobeerd en dat werkte niet zo goed, ik zal ze eens wat langer laten groeien misschien dat dit helpt.

@laura24:

Ik zal het eens met doucheschuim proberen. Hopen dat het werkt.

Bedankt voor de tips.
Ook hallo mensje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 13 september 2013 @ 12:42:

Ook hallo mensje.Hihi, hallo
quote:Cheery schreef op 13 september 2013 @ 11:19:

Gewoon doen! Eerste keer doet het pijn daarna niet meer, mits je op tijd je oksels bijwerkt en niet een maand of meerdere weken wacht om opnieuw te epileren.

Tips voor de eerste keer:

- Zorg dat het haar kort is, maar net lang genoeg om te pakken. Dus ca 3mm of drie dagen na de laatste scheerbeurt.

- Doe het in etappes, dan verdeel je de pijn (voorzover je die dus hebt) een beetje. Begin onder, dan boven en ten slotte het midden epileren.

- Eerste keer tanden op elkaar. Je overleeft het wel!

Ik epileer mijn oksels al jaren en inmiddels doe het geen pijn meer. Hooguit een beetje als ik een paar weken niet heb geëpileerd.Even off topic. Ik zou zooooo graag willen dat ik dit kon, heerlijk gladde oksels, maar ik heb het geprobeerd, maar die eerste keer vond ik gewoon niet te doen, kwam er niet doorheen. Brr. Jammer!
Echt doorzetten, het loont! Al doe je maar elke dag een zevende deel. Na een week heb je gladde oksels.
Haren wat langer laten groeien misschien? Bij mij werkt het ook niet als de haartjes net te kort zijn.

Wat ook helpt, je houding. Je oksel heeft gewoon een rare holle vorm, waar een epilator maar lastig bij kan. Je kunt jezelf een beetje in bochten wringen om de huid glad te trekken en dan kun je er wel bij.

Beetje raar verhaal, maar je snapt 'em vast wel ;)
En inderdaad. Geëpileerde oksels zijn echt ideaal! Superglad en je krijgt niet na een paar dagen zo'n donkere gloed die je wel krijgt na het scheren. En het beste is dat je er 2/3 weken niet meer naar om hoeft te kijken.

Eerste keer is tanden op elkaar en doorgaan. Kan niet niet zeggen dat ik daar nou echt van genoot. Maar echt, het is het waard
Blijekip, anders een keertje laten waxen?

Dat doe ik, aangezien ik epileren ook niet trek en dat gaat prima en is (voor mij) minder pijnlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven