Mode & Beauty alle pijlers

Help! Zomerstress!

07-05-2016 21:52 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog meer mensen last van zomerstress nu het 'ineens' mooi weer is? Ik dacht nog een paar maanden te hebben. In mijn gedachten is zomer altijd ergens in juli of augustus. Maar het kan dus ook in mei.

Ik was van plan om nog een paar kilo af te vallen, ben nog niet voorgebruind onder de zonnebank dus net een melkfles.

Dat leuke zomerjurkje van vorig jaar is geeeeeen gezicht (vandaag die paar kilo afvallen). Vanmiddag al even snel een rondje langs een paar winkels gemaakt, maar niets leuks kunnen vinden.

En dan is het nog Moederdag morgen, dus waarschijnlijk naar schoonfamilie. Wat trek ik aan, bij een schoonfamilie die er altijd tip-top bij loopt volgens de laatste nieuwe mode. Het enige wat nog redelijk past is een spijker korte broek, maar ik haat korte broeken eigenlijk.

Kortom, ik vind het heerlijk dit weer, maar mijn lichaam en kledingkast waren er nog niet helemaal aan toe.
Heb je corrigerend ondergoed zodat het jurkje wat beter staat als tijdelijk redmiddel?
Nee, ik herken het niet.
Ik heb vandaag met mn melkflessen en jurkje van 3 jaar geleden in het park gelegen dus nee ik herken het niet.
Na maandag is het weer voorbij...

Gewoon een broek die wel past combineren met wit of het jurkje met een kort jasje. Benen insmeren met make-up (met wat mazzel staat nog ergens een oud flesje dat je toch niet meer gebruikt.

Jurk combineren met een sjaaltje dat gewoon hangt, dus niet om je nek heen wikkelen, verbloemd ook wat kilootjes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
En ik herken het ook niet echt, heb al weken een fles bruin-zonder-zon in huis.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Sorry, ik vind echt dat je je aanstelt. Ik geloof echt niet dat die enkele kilo en dat zonnebankje maken dat iets eerst geen gezicht was en nu helemaal fantastisch staat.
Kilo's accepteren, melkflessen ook of gewoon dunne lange broek aan, iets leuks erop. Beetje zelfvertrouwen erbij en klaar ben je. Jij bent niet je schoonfamilie.
jojo jij dan zoveel dat je je zomerkleren gewoon niet meer past?
Leuk die tips! Hier kan ik wat mee!

Heb nog wel ergens een corrigerend onderjurkje liggen, en ook nog wel een leuk luchtig sjaaltje.

En verder heb ik net nog (bijna nieuwe) sandaaltjes van vorig jaar gevonden.

En ja, ik weet dat het na maandag weer over is.

Ik ga volgende week meteen een zonnebank-kuurtje boeken, wat fanatieker sporten, wat vaker boodschappen op de fiets doen, en proberen wat minder te snoepen. En shoppen natuurlijk. Zodat ik een volgende keer goed voorbereid ben.
quote:Mevrouw75 schreef op 07 mei 2016 @ 22:03:

jojo jij dan zoveel dat je je zomerkleren gewoon niet meer past?

In de tussentijd een kleine gekregen en ik ben nog niet helemaal weer op het oude niveau.

Normaal jojo ik niet zo erg hoor. Maar mijn figuur is (zoals waarschijnlijk bij velen) wat veranderd, en dat betekent dus ook dat ik even weer opnieuw moet leren shoppen en kijken wat mij leuk staat. En daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Ook weer opgelost!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier ook hoor, toch wat laks met sporten geweest en idd spierwit. Bruin zonder zon durf ik niet omdat ik geen zebra wil worden. Jurkjes pas ik uiteraard nog maar toch.. Was er ook niet echt klaar voor.
quote:beetjegek schreef op 07 mei 2016 @ 22:16:

Hier ook hoor, toch wat laks met sporten geweest en idd spierwit. Bruin zonder zon durf ik niet omdat ik geen zebra wil worden. Jurkjes pas ik uiteraard nog maar toch.. Was er ook niet echt klaar voor.

Ik heb er inmiddels ervaring mee, maar er zijn merken die ook een bzz hebben voor een lichte huid. Die zie je na één keer smeren bijna niet, daar komen minimaal drie sessies aan te pas. Het voordeel daarvan is; als je ergens niet goed gesmeerd hebt valt het nauwelijks op.

Verder heel goed laten intrekken en geen knellende dingen dragen. Als ik te snel schoenen aantrek zie je die schoenen precies zitten. Geen probleem als je de dag erna dezelfde aan wilt, wel een probleem als je de dag erna een bruiloft hebt .

Scrubben is niet persé nodig als je vooraf scheert met een mesje. En niet te zuinig, het is handiger om genoeg te gebruiken zodat het wat wit is, dan kun je zien waar je bent geweest. Niet simpel maar wat smeren maar je koppie erbij houden en het spul echt goed inmasseren. En gewoon stoppen bij de rand van je slip/bikini.

Ik doe zelf alleen mijn benen. Met één keer smeren zijn die even bruin als mijn armen en mega hoeft nou ook weer niet, iedereen is nog wit, dus twee tinten is echt meer dan genoeg.
Ceylon mag ik vragen welke jij gebruikt? Heb er vorig jaar ook eentje aangeschaft, maar ben zelf lichtgevend wit en ondanks dat deze een mooi kleurtje geeft valt hij wel meteen best wel op. Als je het niet helemaal gelijkmatig op brengt, zie je dat dus wel.

@TO: geen concrete tips, wel een schrale troost: jij wordt blijkbaar nog iets bruiner van de zonnebank dus er is perspectief, ik blijf zomer en winter licht geven, al zou ik emigreren naar een tropisch oord
Ik spreek toch geen Chinees?!
Waar maak je je druk om. Met dit horror weer moet je juist binnen blijven. Van de zon krijg je een lelijke huid en een oud verrimpeld gezicht. Ik kom nooit in de zon.....
Ik heb een simpel huismerk, van de duitse DM. Dus daar schiet je waarschijnlijk niet veel mee op. De versie voor de lichte huid hebben ze helaas niet meer, maar de gewone is bij mij twee tinten, meer niet, dus voor mij maakt het niet uit. Wel hebben ze verschillende flessen. Melk, lotion, doekjes. Mijn dochter vindt de lotion fijner, die breng je op met een watje. Ik vind dat juist sneller strepen, maar goed, hij is wel lichter, dus strepen vallen dan weer minder op.

Volgens mij heeft dove er een voor de lichte huid, zelf vind ik die niet fijn intrekken, maar misschien heb jij een droger velletje. Als je de bodylotion fijn vindt zul je de bzz ook wel oke vinden.

En ik dacht dat garnier ook eentje had voor de lichte huid. Je zult even moeten zoeken. Ik heb zelf wel ervaren dat de huismerken het even goed doen als duurdere, dus als je er eentje vindt bij de hema, gewoon doen.
Heel herkenbaar, maar ik ben voortaan voorbereid. Ik heb altijd Bronzing Custard in huis. Dat is een heel, mooie zelfbruiner. En die van Oriflame is ook mooi, heel subtiel. Ook zou je voortaan op voorhand de Lancaster Bronzing Beauty Leg Fluid in huis kunnen halen. Dit is een afwasbare beenmake-up. Duur, maar niet van een echt zonnebruin kleurtje te onderscheiden. Veel plezier morgen bij de schoonfamilie :-).
Ik zit al maanden in de sportschool, maar wel even een paar leuke jurkjes aangeschaft voor dit weer. Ik grijp elke kans aan voor retailtherapie
meid ik had precies hetzelfde! ik dacht 'moet ik nu weer die korte zwarte en legergroene broeken van vorig jaar aan?' maar ze stonden me gewoon weer geweldig hoor, veel complimenten gehad.

misschien moet je ook je beenhaar laten staan, dan lijken je benen niet zo wit.
very metal
Melkflessenwit mag weer. Ik heb het idee dat de jongere generatie helemaal geen waarde hecht aan bruin zijn. De meest witte lichaamsdelen heb ik vandaag voorbij zien komen, heel fijn. Ik heb het gedurfd om mijn witte benen te showen en ik leef nog. Ze zijn nu rood, dus ben alweer out of style.
Geen zomerstress voor mij, moet nog wel een paar echte zomer broeken kopen maar dat kan nog wel even wachten. Ben liever wit dan verbrand en het boeit mij echt niet dat mijn benen eruit zien als melkflessen. Wordt eerder chagrijnig dat ik alweer moet scheren en dat ik al 2 dagen hoofdpijn heb en mij soms ook misselijk voel door de hitte.
Ik ga gewoon met m'n witte blote benen naar buiten hoor, anders worden ze nooit bruin. Ik had van de week, net op tijd, een nieuw zomerjurkje gescoord online, dus ik ben er wel klaar voor. Mijn gewicht niet, maar dat is het voorlopig toch niet...
Wat een onzin
Zonnebank is sowieso erg slecht voor je huid. Zelfs kort gebruik verhoogt de kans op huidkanker enorm. Ik zie het nu bij mijn schoonmoeder en mijn opa en oma, dat wil je niet. Zon is fijn en goed voor je, maar die rare obsessie met bruin zijn is onnatuurlijk en slecht voor je. Ik heb zelf een lichte huid en erg voorzichtig met de zon. Gezicht en armen bruinen vanzelf toch wel (zelfs in de schaduw). Benen blijven altijd wit, ik heb wel iets beters te doen dan me daar echt druk over te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven