Mode & Beauty alle pijlers

Hennaververs hulp gevraagd

07-03-2015 20:14 17 berichten
Ik heb nog een paar laatste vragen voordat ik morgen mijn haar met henna ga verven. Ik heb ze al op internet gezocht, maar overal staat iets anders .

Ik heb de poeder van HennaPlus gekocht (Dark Brown). Nu heb ik al gelezen dat je het mengsel het beste een paar uur kunt laten staan, zodat alle kleuren goed vrijkomen. Nu is dit bij mij wel belangrijk, want ik heb nu uitgroei van mijn eigen kleur(rood) dus de kans dat het anders te licht wordt op die plek is best groot. De rest van mijn haar is nog bruin/zwart van (chemische) verfbeurten, maar dmv een testplukje weet ik dat ik er gewoon overheen kan verven.

Nu heb ik dus ook gelezen dat je henna het beste warm kunt aanbrengen, maar als ik het mengsel een uur of 4 moet laten staan kan dat dus niet, dat is dus vraag 1: maakt het iets uit als ik het mengsel afgekoeld aanbreng?

Mijn 2e vraag: kan ik in het vervolg beter pure henna handmatig mixen met indigo? Ik heb namelijk op een site gezien hoe dit eruit komt te zien bij een blonde mevrouw, en de verhoudingen staan er ook bij. Was precies de kleur die ik wil, en over de HennaPlus ben ik niet zo zeker van de kleur. Het testplukje was namelijk nog te donker van de kleurspoeling om het effect van de henna te kunnen zien.

En dan mijn laatste vraag: hoe zit het nou met dat citroensap etc? Koffie en thee schijnen niet goed te werken en die koffie schijnt ook erg te stinken bij toekomstige wasbeurten tot misselijkheid toe.

Citroensap zou de kleur beter moeten laten pakken, maar het maakt de kleur ook lichter. Ik wil het juist zo donker als mogelijk is met henna krijgen (wel bruin dan, geen zwart).

Oja een rode gloed vind ik niet erg, die heb ik nu sowieso door mijn eigen kleur. Maar doordat 80% van mijn haar nog donker is, zou een roodgekleurde uitgroei heel raar staan. Eerst dit laten uitgroeien is ook geen optie, dat ziet er echt niet uit .

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op vraag 1: Warm het prutje even op in de magnetron, dan kan je het alsnog warm aanbrengen.
Ik verf het haar van mijn dochter altijd met henna. Mijn ervaring is hoe warmer hoe beter dus 4 uur laten staan klinkt dus heel vreemd.

Ik doe er vaak een flinke scheut rode wijn door, lijkt het nog wat warmer door te worden.

Succes!
denkmetjehart
Ik laat het altijd 2 uur staan, kleuren moeten idd vrijkomen. Als je het meteen aanbrengt is het resultaat minder. Dan idd verwarmen in de magnetron, niet te heet! Ik meng het zelf altijd met zwarte thee en indigo. Citroensap zou ik niet doen.
Om het zo warm mogelijk te houden tijdens het inwerken, kun je eerst een plastic kapje/zakje over je haar doen en er dan een grote handdoek overheen doen. Ik bind die handdoek dan goed vast met een elastiek of haarband, anders draai je een paar keer je hoofd en ligt de handdoek eraf. Zo blijft het goed warm.

En ik doe er citroensap in omdat het dan beter pakt, tenminste, volgens mij is dat de reden om er citroensap bij te doen. Maar bij twijfel gewoon weglaten. Ik doe er heel heet water bij, 60 graden want het koelt snel af.

Als je alleen je uitgroei wilt verven, is het handig ook een puntkam te kopen/gebruiken. Volgens mij is het geen goed idee om henna over geverfd haar te doen. Maar misschien maakt het niet uit omdat je haar toch al donker is. Succes iig.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Puntkam heb ik, dat van dat geverfde haar heb ik al uitgeprobeerd met een testplukje en ging goed gelukkig.

Bedankt voor de tips iedereen! Ben benieuwd .
Ik heb in het verleden eens koffie gebruikt en kreeg daar een mooie bruine gloed van. Daarnaast kreeg ik er ook een halve migraine aanval van en dagen napret wat betreft de geur.
quote:madamepolish schreef op 08 maart 2015 @ 09:32:

Ik heb in het verleden eens koffie gebruikt en kreeg daar een mooie bruine gloed van. Daarnaast kreeg ik er ook een halve migraine aanval van en dagen napret wat betreft de geur.Van de koffie bedoel je? Ja dat had ik al vaker gelezen, ik laat het inwerken terwijl ik slaap vannacht maar ik wil toch niet riskeren dat ik morgen met een bozend hoofd wakker word
Oh ik hoop dat er iemand nog meeleest, want ik heb nog 1 laatste vraag.

Moet ik de henna op droog of op nat haar aanbrengen? Of maakt dat geen verschil?
Ja van de koffie😊

Ik doe het altijd in droog haar want anders drupt het zo. Ik laat het maar twee uur intrekken, een hele nacht is wel meteen lang voor een eerste keer henna gebruik. Hou er rekening mee dat het dan nogal fel kan worden. Succes!
Ik verf het hennarood. Geen koffie erbiuj dus ofzo. Ik doe altijd aluminiumfolie eromheen, dan lekt het ook niet. Ik laat het zelf altijd kort intrekken, wil juist graag een felle kleur.

Had nog nooit gehoord van laten staan, geldt dat ook voor rode henna? Ik gooi het altijd meteen in mijn haar, zo warm mogelijk....
Of je het met pure henna ook moet laten inwerken weet ik niet renske. Ik heb trouwens wel al veel gelezen op internet dat je geen metaal mag gebruiken, dus geen metalen lepel en geen aluminiumfolie. Maar als dat bij jou gewoon goed gaat dan is er niks aan de hand

Ik vind het wel spannend hoor . Bedankt voor de tips allemaal!
Haha, gaat al 20 jaar goed Bij mij is het wel, hoe langer ik het erin laat zitten, hoe donkerder het wordt. Meestal doe ik maar 20 minuutjes, doordat er nog schuim en haarlak enzo ingaat lijkkt het altijd een stuk donkerder. Toen ik nog langer haar had, liet ik het 30 minuten inwerken.
quote:renske1975 schreef op 08 maart 2015 @ 17:47:

Haha, gaat al 20 jaar goed Bij mij is het wel, hoe langer ik het erin laat zitten, hoe donkerder het wordt. Meestal doe ik maar 20 minuutjes, doordat er nog schuim en haarlak enzo ingaat lijkkt het altijd een stuk donkerder. Toen ik nog langer haar had, liet ik het 30 minuten inwerken.Oh dat is niet lang! Scheelt een hoop tijd haha. Ik heb het nu gemengd met water en afgedekt, over 2 uur ga ik het erin doen
Ik ga het de volgende keer eens proberen of het mooier is als je de henna eerst een paar uur laat trekken voordat je het in je haar doet. Heb het net gisteren weer geverfd, dus voorlopig nog niet nodig.

Ik doe het trouwens altijd in droog haar, handschoenen aan en als het erin zit, de geknoeide henna wegvegen met billendoekjes. Als ik het uitspoel/ was dan scrub ik gelijk mijn gezicht en nek, mocht ik nog spatten hebben, is het al wat beter weg.

Hennaplus is wat je bij het Kruidvat ook kunt kopen, toch? Ik heb de laatste keer via internet besteld bij de Turkse winkel, dan heb je heel goedkope en zuivere henna.
Oh dat zal ik onthouden .

Ik heb HennaPlus online gekocht bij koopjesdrogist, had die dag geen zin om naar de winkel te rijden haha. Is Indigo eigenlijk duurder of is dat ook goedkoop verkrijgbaar?

Ik ga hierna namelijk gewoon handmatig henna met indigo mixen.
ben je tevreden met het resultaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven