Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic 2

31-01-2023 22:30 448 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was er al een deel 2?
Hier kunnen er verder kletsen over make-up. Tips, flops en al je nieuwste aankopen!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zelf ooit naar de MAC counter gegaan om te testen. Toen ik mijn MAC kleur wist kon ik via Findation 'mijn' kleuren vinden van allerlei merken.

Als je zelf een heel lichte huidskleur hebt dan zou ik nog steeds aanraden om een foundation te nemen die net zo licht is. Het ziet er raar uit als je foundation te donker is. Je kunt dan een beetje kleur/warmte aanbrengen met een lichte bronzer of een beetje blush.
Alle reacties Link kopieren Quote
ah dat is wel een goed idee om eens zo'n counter te bezoeken inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar een bruin oogpotlood/soft eyeliner die goed blijft zitten, en niet stempelt op de oogleden.

Om uit te proberen of het iets voor me is (ik droeg normaliter alleen vloeibare zwarte eyeliner met een flinke wing, maar wilde iets zachters) gebruik ik sindskort een bruin oogpotlood van Kruidvat eigen merk, zie linkje hieronder (bruin is even uitverkocht dus kan ik niet selecteren. Het is waterproof, en toch heb ik soms een bruine arcadeboog omdat het stempelt (al gaat sinds ik eerst oogschaduwbasis aanbreng wel beter). Ik heb vrij vette oogleden (niet alleen oogleden, kuch..)

Ik vermoed dat een wing met vloeibare, bruine eyeliner niet zo mooi is, maar gewoon een recht lijntje wellicht wel. Ik zag dat HEMA er een verkoopt.

Iemand tips? Ik gebruik nu deze, maar dan in het bruin (voor dat geld overigens best fijn, wel vaak slijpen)

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-extrem ... /p/5484669
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik tegenwoordig overigens deze foundation, schijnt een dupe te zijn van een of andere dure foundation (waar ik dan weer geen verstand van heb, dus dat merk ben ik vergeten). Opgezocht: van Charlotte Tilbury.

Voor het bedekken van mijn rosacea gebruik ik nog wel concealer, en ik poeder het af omdat het voor mij íets te glimmend wordt, maar het heeft een fijne structuur en is heel subtiel, op dat glimmen na dan. Maar ook dat schijnt trendy te zijn. De losse applicator is wat irritant, had liever een pompje gehad.

https://www.kruidvat.nl/catrice-soft-gl ... /p/5906759
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
01-02-2024 12:24
Ik heb die Double Wear ook en ik doe eerst een flinke laag moisturizer op en dan die DW en dan is het echt geen plamuurlaag.
Klopt. Kwestie van goed blenden is het ook maar velen vinden hem te heftig. Ik vind het echt een top foundation. Zou hem niet meer inruilen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik dit opdraaibare oogpotlood van Essence, maar dan in het paars.
Zou je kunnen proberen.

https://www.kruidvat.nl/essence-02-hot- ... gLrF_D_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Emma95 schreef:
01-02-2024 19:58
Ik gebruik dit opdraaibare oogpotlood van Essence, maar dan in het paars.
Zou je kunnen proberen.

https://www.kruidvat.nl/essence-02-hot- ... gLrF_D_BwE
Thanks! Leuk, paars :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Essence heeft inderdaad fijne oogpotloden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
01-02-2024 14:43
Ik ben op zoek naar een bruin oogpotlood/soft eyeliner die goed blijft zitten, en niet stempelt op de oogleden.

Om uit te proberen of het iets voor me is (ik droeg normaliter alleen vloeibare zwarte eyeliner met een flinke wing, maar wilde iets zachters) gebruik ik sindskort een bruin oogpotlood van Kruidvat eigen merk, zie linkje hieronder (bruin is even uitverkocht dus kan ik niet selecteren. Het is waterproof, en toch heb ik soms een bruine arcadeboog omdat het stempelt (al gaat sinds ik eerst oogschaduwbasis aanbreng wel beter). Ik heb vrij vette oogleden (niet alleen oogleden, kuch..)

Ik vermoed dat een wing met vloeibare, bruine eyeliner niet zo mooi is, maar gewoon een recht lijntje wellicht wel. Ik zag dat HEMA er een verkoopt.

Iemand tips? Ik gebruik nu deze, maar dan in het bruin (voor dat geld overigens best fijn, wel vaak slijpen)

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-extrem ... /p/5484669
Ik heb ook vettige oogleden en ik gebruik weleens oogpotlood van de action. Ze hebben daar zo'n set met heel veel kleuren, daar zit soms (het varieert) bruin bij en die is echt heel fijn.
Volgens mij hebben ze zwart en bruin ook los.
Kost heel weinig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een nieuw oogschaduwpalette van Dior en ik ben er zo blij mee! Ook kleuren die ik eerder nooit zou hebben gedragen zoals rood/oranje en bronzige kleuren. Maar het staat echt heel goed bij m'n lichte huid en donkere haar. Ogen komen er mega mooi in uit.

Het is https://www.iciparisxl.nl/dior-backstag ... /BP_972773 deze

Kent iemand nog goede insta profielen of youtube accounts met goede tutorials ? Want ik vind oog make-up steeds leuker en wil wat trucjes leren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu Ik wat ouder wordt merk ik dat mijn foundation in mijn fijne lijntjes gaat zitten rond mijn ogen. De lijntjes worden zo extra zichtbaar voor mijn gevoel, hebben jullie een idee wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

Ga morgen sowieso een nieuwe foundation kopen want de mijne is op. Wilde gaan voor de True match.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoedjevanpapier schreef:
03-03-2024 20:37
Nu Ik wat ouder wordt merk ik dat mijn foundation in mijn fijne lijntjes gaat zitten rond mijn ogen. De lijntjes worden zo extra zichtbaar voor mijn gevoel, hebben jullie een idee wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

Ga morgen sowieso een nieuwe foundation kopen want de mijne is op. Wilde gaan voor de True match.
Gebruik je alleen foundation of ook concealer? Want als ik een goede concealer gebruik trekt het minder in de fijne lijntjes. En het poeder wat ik gebruik maakt ook een groot verschil. Ik heb gemerkt dat de it bye bye pores echt een beter resultaat geeft dan een ander poeder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel blij met nagellak van Catrice.

Heel veel keuze qua kleuren en ik vind dat het na 2x lakken echt slijtvast is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
05-03-2024 16:27
Ik ben heel blij met nagellak van Catrice.

Heel veel keuze qua kleuren en ik vind dat het na 2x lakken echt slijtvast is.
Ik ook!
Even dit topic weer afstoffen want ik heb weer wat gekocht na lange tijd.
Deze pallette van Catrice, ik vind hem gewoon heel mooi

Afbeelding

Uit diezelfde serie deze lip stain, heel tevreden over. Mooie kleur en blijft zitten als een huis Afbeelding

Verder had ik deze lipstick gekocht, heel leuke verpakking, ik vind de kleur echt geweldig (roze maar niet te) cremig en comfortabel en slijt mooi.
Afbeelding

Verder heb ik, vraag niet waarom, twee lipglosses van AliExpress besteld. Die zijn eerlijk gezegd heel mooi. Meer een soort cremige super gepigmenteerde lipstick die mooi blijft zitten. Maar op zich zou ik niemand actief aanraden daar makeup te bestellen.
Het merk heet allen shaw , lip lust crème lipgloss, en ik had de kleuren 7 (beige) en een roze nummer 9.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat leuk, Surebaby! Ziet er mooi uit, prachtige kleuren.
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een perfecte peach kleur lippenstift, wat niet zo heel moeilijk zou moeten zijn, maar ik kan het niet vinden. Ik heb zelfs vorige week medewerkers van Douglas en Ici Paris aan het werk gezet, maar zonder succes. Ik heb uiteindelijk wel een lipstain van Douglas huismerk gekocht, maar de kleur valt, eenmaal op mijn lippen, erg tegen. Het lijkt wel zo'n pH veranderend spul, want op de lippen is het felroze. Blijft wel heel goed zitten. Maar totaal niet wat ik zocht dus.
Wat zoek ik dan wel? Het is altijd kiezen tussen óf glans óf houdbaarheid, en dan ga ik voor dat laatste. Beetje glans is prachtig, maar ik wil niet na elke kop koffie opnieuw aanbrengen. En ik verafschuw het gevoel van gloss op de lippen. Kleur: peach dus. Niet te roze, niet te bruin, niet te oranje. Beetje licht en zomers, maar niet te flets. Het dichtst in de buurt kwam een tinted lipbalm van Sisley, maar ik weiger om €42,- te betalen voor een tinted lipbalm.
Vroeger vond ik de 404 coral van Lipfinity fijn, maar nu niet meer.
Alle tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig jufj, en we hebben nogal een verschil in tint dus wat bij mij peach is, is dat bij jou niet.
Ik vind de lip vinyl snel te licht voor mij, maar de kleur Charmed ziet er wel peach uit. Of anders golden.
Verder ziet de Maybelline lifter gloss amber er ook veelbelovend uit.
Nadeel van een peach kleur is vind ik wel dat de tanden er snel geel van lijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las laatst de tip om je lippen eerst in te kleuren met concealer en dan de lippenstift. Dan zou de kleur op je lippen hetzelfde moeten zijn als in de huls.
Heb het zelf niet geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
08-04-2024 20:32
Lastig jufj, en we hebben nogal een verschil in tint dus wat bij mij peach is, is dat bij jou niet.
Ik vind de lip vinyl snel te licht voor mij, maar de kleur Charmed ziet er wel peach uit. Of anders golden.
Verder ziet de Maybelline lifter gloss amber er ook veelbelovend uit.
Nadeel van een peach kleur is vind ik wel dat de tanden er snel geel van lijken.
Die lifter gloss heb ik geprobeerd (weet niet of het de kleur amber was) maar dat blijft toch een gloss en dat vind ik gewoon echt brrrrr.
Lip vinyl heb ik geprobeerd, maar dan in de kleur Peachy, waarvan je toch zou zeggen dat dat een logische keuze zou zijn. En die is mooi, maar niet peachy. Bij mij is dat echt een nude, ik heb er een lipliner bij nodig, anders is hij te flets.

Ik heb eens wat video's gezien van twee vriendinnen met een sterk uiteenlopende huidskleur, die dezelfde lipsticks, blush etc. gebruikten. Natuurlijk snap ik dat het er anders uitziet, maar zó anders dat je nauwelijks kan geloven dat het hetzelfde product is!
Ik ben heel licht en heb geen sterk gepigmenteerde lippen, maar toch is een swatch op mijn hand al zo anders dan het product op je lippen zien.
Ik heb al veel miskopen gedaan als het gaat om lipstick.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
08-04-2024 20:52
Ik las laatst de tip om je lippen eerst in te kleuren met concealer en dan de lippenstift. Dan zou de kleur op je lippen hetzelfde moeten zijn als in de huls.
Heb het zelf niet geprobeerd.
Heb ik wel eens geprobeerd. Niet dat het per se nodig is, mijn lippen zijn niet erg gepigmenteerd. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid. De lippenstift mengt dan met de concealer, ik vond het geen succes.
Maar goed, ik begrijp ook nooit hoeveel mensen een langhoudende liquid lipstick gebruiken met gloss eroverheen. Bij mij breekt de gloss de lipstick af, waardoor het hele langhoudende effect meteen weg is. Ik bedoel dan een gewone gloss. Zo'n twee fasen lipstick is iets anders, dat werkt wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Jufjoke Misschien een van deze MAC lipsticks proberen als je een perzikkleurige lipstick zoekt:
- Sellout
- Kinda Sexy
- Peach blossom
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lipstick vind ik ook moeilijk. Ik heb het liefst een wat mauve kleur maar niet te warm. Ik vind rood (met blauwe ondertoon) ook mooi. Ik ben al heel lang benieuwd naar Velvet Ribbon van Lisa Eldridge maar ik durf em niet te kopen zonder te testen.

Heb wel een mooie van Chanel trouwens, Palpitante, een rood met een wat rozige, koele ondertoon. Blijft niet heel lang zitten trouwens.

Overigens ben ik de laatste tijd erg fan van RMS Beauty.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
08-04-2024 21:42
Heb ik wel eens geprobeerd. Niet dat het per se nodig is, mijn lippen zijn niet erg gepigmenteerd. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid. De lippenstift mengt dan met de concealer, ik vond het geen succes.
Maar goed, ik begrijp ook nooit hoeveel mensen een langhoudende liquid lipstick gebruiken met gloss eroverheen. Bij mij breekt de gloss de lipstick af, waardoor het hele langhoudende effect meteen weg is. Ik bedoel dan een gewone gloss. Zo'n twee fasen lipstick is iets anders, dat werkt wel.
En als je die concealer dan eerst fixeert?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
08-04-2024 21:39
Die lifter gloss heb ik geprobeerd (weet niet of het de kleur amber was) maar dat blijft toch een gloss en dat vind ik gewoon echt brrrrr.
Lip vinyl heb ik geprobeerd, maar dan in de kleur Peachy, waarvan je toch zou zeggen dat dat een logische keuze zou zijn. En die is mooi, maar niet peachy. Bij mij is dat echt een nude, ik heb er een lipliner bij nodig, anders is hij te flets.

Ik heb eens wat video's gezien van twee vriendinnen met een sterk uiteenlopende huidskleur, die dezelfde lipsticks, blush etc. gebruikten. Natuurlijk snap ik dat het er anders uitziet, maar zó anders dat je nauwelijks kan geloven dat het hetzelfde product is!
Ik ben heel licht en heb geen sterk gepigmenteerde lippen, maar toch is een swatch op mijn hand al zo anders dan het product op je lippen zien.
Ik heb al veel miskopen gedaan als het gaat om lipstick.
Ik ook. Mijn ene vriendin neemt altijd de te lichte over. Die hoeft zelf niks meer te kopen 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
08-04-2024 20:52
Ik las laatst de tip om je lippen eerst in te kleuren met concealer en dan de lippenstift. Dan zou de kleur op je lippen hetzelfde moeten zijn als in de huls.
Heb het zelf niet geprobeerd.
Ik heb nogal wat lip en ik doe eerst mijn foundation op, en dan half op mijn lippen zeg maar.
En dan pas lipstick, dan kan ik beter de liplijn zelf bepalen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar een oogpotlood dat niet te zacht is en waaraan ik een mooie punt kan slijpen.

Ik gebruik namelijk geen eyeliner maar oogpotlood om een randje boven mijn oog te trekken.

Veel potloden zijn echter heel zacht waardoor de lijn stel te dik wordt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven