Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic 2

31-01-2023 22:30 440 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was er al een deel 2?
Hier kunnen er verder kletsen over make-up. Tips, flops en al je nieuwste aankopen!

Afbeelding
Oef Samarinde, ik gebruik zelf ook CT op m’n gezicht, de flawless primer. Met een flesje doe ik een jaar dus dat mag van mezelf. Goedkope alternatieven weet ik niet. Ooit had ik de foundation van Bourjois maar nee, niet voor mij. De BB Cream van Maybeline heb ik jaren gebruikt.
LilacWine schreef:
01-02-2023 10:24
Oef Samarinde, ik gebruik zelf ook CT op m’n gezicht, de flawless primer. Met een flesje doe ik een jaar dus dat mag van mezelf. Goedkope alternatieven weet ik niet. Ooit had ik de foundation van Bourjois maar nee, niet voor mij. De BB Cream van Maybeline heb ik jaren gebruikt.
O jee, daar ga ik al: de flawless primer klinkt als een onmisbaar product dat ik nú moet bestellen! Wat doet het precies? (Gebruik nooit een primer)…
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog tips om de wenkbrauwen te doen?
Ik gebruik momenteel die van Minstenz maar vind de medium te licht en de dark te donker. Nu ik ouder word verdwijnen mijn wenkbrauwen. Vroeger ( the good old times)
waren ze perfect en deed ik er nooit wat aan.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
samarinde schreef:
01-02-2023 10:28
O jee, daar ga ik al: de flawless primer klinkt als een onmisbaar product dat ik nú moet bestellen! Wat doet het precies? (Gebruik nooit een primer)…
Samarinde, bedoel je deze foundation?

https://www.notino.nl/loreal-paris/true ... gIG7PD_BwE

Ja, daar heb ik ervaring mee. Prachtig product als je een goede kleur kan vinden. Of het een dupe is voor de Beautiful skin weet ik niet, want die heb ik nooit gebruikt.

Als jij nooit een primer gebruikt, dan betekent dat waarschijnlijk dat je er geen nodig hebt. Wat voor probleem gaat die primer van CT oplossen dan? Waarom is dat nu onmisbaar, terwijl je nooit primer gebruikt?
Ik probeer maar even advocaat van de duivel te spelen hier, want ik herken de koopdrang maar al te goed.
Zelf heb ik één primer, die ik maar af en toe gebruik. Die van mij is een matterende primer, die ik alleen nodig heb als mijn spf eigenlijk wat te glimmend is (ik wissel graag af met spf). Verder ben ik eigenlijk altijd wel tevreden met wat een foundation doet zonder primer, en heb ik eigenlijk nooit echt een groot verschil gemerkt. En dan is het alleen maar een extra stap die voor mij niet veel doet.
Als er geen probleem is, heb je ook geen product nodig om het op te lossen.
Jufjoke schreef:
01-02-2023 10:38
Samarinde, bedoel je deze foundation?

https://www.notino.nl/loreal-paris/true ... gIG7PD_BwE

Ja, daar heb ik ervaring mee. Prachtig product als je een goede kleur kan vinden. Of het een dupe is voor de Beautiful skin weet ik niet, want die heb ik nooit gebruikt.

Als jij nooit een primer gebruikt, dan betekent dat waarschijnlijk dat je er geen nodig hebt. Wat voor probleem gaat die primer van CT oplossen dan? Waarom is dat nu onmisbaar, terwijl je nooit primer gebruikt?
Ik probeer maar even advocaat van de duivel te spelen hier, want ik herken de koopdrang maar al te goed.
Zelf heb ik één primer, die ik maar af en toe gebruik. Die van mij is een matterende primer, die ik alleen nodig heb als mijn spf eigenlijk wat te glimmend is (ik wissel graag af met spf). Verder ben ik eigenlijk altijd wel tevreden met wat een foundation doet zonder primer, en heb ik eigenlijk nooit echt een groot verschil gemerkt. En dan is het alleen maar een extra stap die voor mij niet veel doet.
Als er geen probleem is, heb je ook geen product nodig om het op te lossen.
Ja, die foundation bedoel ik inderdaad. De Charlotte Tilbury is vrij licht en vloeibaar, wat ik fijn vind, en geeft een mooie glow. Het probleem met deze van L’Oréal zal waarschijnlijk de kleur zijn, inderdaad: weinig keuze. Maar ik ga het testen, ben benieuwd.

Een primer… tja, je hebt gelijk, het is pure hebberigheid van mij!
Joppie schreef:
01-02-2023 10:30
Nog tips om de wenkbrauwen te doen?
Ik gebruik momenteel die van Minstenz maar vind de medium te licht en de dark te donker. Nu ik ouder word verdwijnen mijn wenkbrauwen. Vroeger ( the good old times)
waren ze perfect en deed ik er nooit wat aan.
Is verven geen optie? Ik doe het elke 3-4 weken en hoef dan maar een heel klein beetje bij te tekenen. Met wenkbrauwverf heb je in tien minuten je ‘jonge’ wenkbrauwen terug.
samarinde schreef:
01-02-2023 10:28
O jee, daar ga ik al: de flawless primer klinkt als een onmisbaar product dat ik nú moet bestellen! Wat doet het precies? (Gebruik nooit een primer)…
Het is misbaar als je al foundation gebruikt. Ik gebruik het ipv een foundation omdat ik het liefst zo min mogelijk op mijn gezicht wil. Het geeft net even wat glans en frisheid. Ook dat hing erg af van de kleur. Vorig had ik net een andere tint en dat was toch minder fris.

Voor mij is alles al snel teveel, ook de CC Cream van It cosmetics vond ik teveel. Les beiges van Chanel vond ik ooit wel aardig. En heel misschien dat ik de luminous silk foundation van Armani wil uitproberen als ik een avondje ‘glam’ wil doen.

Bij mij dagelijkse make up, zie je nauwelijks dat ik make up op heb en krijg dan best vaak de vraag ‘uhh, maar jij draagt toch geen make up?’. En dat terwijl ik elke ochtend er een kwartier voor uittrek. Geniet echt van make uppen.
maxi14 schreef:
01-02-2023 10:16
Viseart heb ik 1 pallet van, nav van de lovende recencies….maar eerlijk gezegd…ik vind het 1 van mijn slechtere pallets. Zit allemaal al heel los in de pans, qua pigmentatie ok, maar zeker niet superieur. Ik had er meer van verwacht zal ik maar zeggen en ik merk dat ik hem heel erg links laat liggen.
Jammer als het dan tegenvalt. Dat had ik ooit met Lorac pro. Dat was tien jaar geleden de holy grail in Amerika dus ik liet het door iemand daar meenemen maar ik heb het nauwelijks gebruikt, te poederig. Dat had ik ook met Anastasia, hoewel ik de kwaliteit van het Nouveau palet wel beter vind, wat ‘romiger’.
Waar ben je zelf tevreden over?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb onlangs een foundation kwast van LaMer gekocht, vanwege de goede recensies (en omdat er een forse korting op zat). Toen ik had afgerekend, had ik al gelijk spijt want ik was weer eens gevallen in de valkuil der hebberigheid. Dacht ik. Want man o man wat een enorm geweldige aankoop is dat! Ik gebruik de kwast met mijn Sensai foundation (waar ik sowieso een enorme fan van ben), en mijn huid heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. Die kwast was zijn geld dus dubbel en dwars waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
samarinde schreef:
01-02-2023 11:06
Is verven geen optie? Ik doe het elke 3-4 weken en hoef dan maar een heel klein beetje bij te tekenen. Met wenkbrauwverf heb je in tien minuten je ‘jonge’ wenkbrauwen terug.
Nou nee alleen de lichte haartjes kleuren dan. De huid niet en ik vind dat vrij ' hard' ogen
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hydro Hero: onlangs “gescoord” voor 75% korting en ook niet mijn ding. De kleur is het niet ( te donker voor mij) maar het dekt ook niet goed. Maar heb wel een alternatieve toepassing, ik heb nl de cc crème van Revolution beauty in een iets te lichte kleur, die wel goed dekt, dus wil proberen te mengen.

Mascara: heb me misschien laten hypen maar vind de better than sex van Too faced een topper. Mooie lange wimpers zonder spinnepoten. Nadeel: te duur.

En natuurlijk weer een nieuw oogschaduw palette gescoord. Eentje waar ik al een tijdje een oogje op had, en gescoord met 25% korting bij de Douglas. Deze van Morphe: https://www.douglas.nl/nl/p/5010443012. Volop mooie koele kleuren, zoals een mooie paarsblauw ( moeilijk om dit goed gepigmenteerd te krijgen) en mauve, maar ook genoeg warme kleuren. Verder is het een multi use palette, contour, blush, highlighter, het zit er allemaal in. Prachtig palette, goed pigment alleen…achterlijk groot. Totaal niet praktisch om mee te nemen. Ander nadeel: heb nu werkelijk alle kleuren dus geen excuus meer voor een nieuw palette :-D . In het kader van consuminderen een goede aankoop.

Erbij besteld: een oogschaduw penselen set van E.L.F., heel goedkoop, 2,75 ofzo. Dacht dat t slappe laten waren, maar is best goed! Dus ook blij mee.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
31-01-2023 23:57
Ik heb deze net besteld! https://www.bol.com/nl/p/anastasia-beve ... androidapp
Heb het Norvina palet al. Wilde iets meer meer rood en minder shimmers.
Moet ook een nieuwe foundation maar dat durf ik online eigenlijk niet zo goed.
Oeh wat mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
01-02-2023 08:27
Ergste flop van...ja, all times misschien wel is de Hydro Hero van Essence. Een soort skintint, of bb cream, of getinte dagcrème. Maakt ook niet uit, want wat een waardeloos product. Ik doe het nooit, maar deze heb ik na één keer gebruiken in de prullenbak gemikt. Vlekkerig, als ik er een keer te veel met mijn sponsje overheen ging, kreeg ik een 'kale' plek die niet meer te fixen was, nee, echt een dikke vette nee .
Oeh vreselijk. Nouja, gelukkig niet de hoofdprijs betaald.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
01-02-2023 10:08
https://www.google.com/search?q=laritzy ... atDSf9o4eM

Ik gebruik deze heel vaak. Multifunctioneel op mijn ogen, wangen, gezicht en zelfs mijn lippen met een lip balm erover
Mooie warme tinten. En slim, met die lipbalm.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
01-02-2023 10:30
Nog tips om de wenkbrauwen te doen?
Ik gebruik momenteel die van Minstenz maar vind de medium te licht en de dark te donker. Nu ik ouder word verdwijnen mijn wenkbrauwen. Vroeger ( the good old times)
waren ze perfect en deed ik er nooit wat aan.
Ik gebruik van de Hema de wenkbrauw fiber gel (tubetje en dan een soort mascara borsteltje) en dat werkt bij mij goed. Ik heb veel grijs in mijn wenkbrauw en verf pakt niet helemaal lekker.
Dus elke dag dat even doen is een paar seconden en het ziet er niet te geverfd uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
samarinde schreef:
01-02-2023 11:04
Ja, die foundation bedoel ik inderdaad. De Charlotte Tilbury is vrij licht en vloeibaar, wat ik fijn vind, en geeft een mooie glow. Het probleem met deze van L’Oréal zal waarschijnlijk de kleur zijn, inderdaad: weinig keuze. Maar ik ga het testen, ben benieuwd.

Een primer… tja, je hebt gelijk, het is pure hebberigheid van mij!
Licht en vloeibaar doet mij gelijk aan the ordinary denken. Daar heb ik een verpakking van opgemaakt en nu met de tweede.
Ik heb best wat liggen 🤫 maar dat is een heel betrouwbare altijd-goed optie hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
LilacWine schreef:
01-02-2023 11:16
Het is misbaar als je al foundation gebruikt. Ik gebruik het ipv een foundation omdat ik het liefst zo min mogelijk op mijn gezicht wil. Het geeft net even wat glans en frisheid. Ook dat hing erg af van de kleur. Vorig had ik net een andere tint en dat was toch minder fris.

Voor mij is alles al snel teveel, ook de CC Cream van It cosmetics vond ik teveel. Les beiges van Chanel vond ik ooit wel aardig. En heel misschien dat ik de luminous silk foundation van Armani wil uitproberen als ik een avondje ‘glam’ wil doen.

Bij mij dagelijkse make up, zie je nauwelijks dat ik make up op heb en krijg dan best vaak de vraag ‘uhh, maar jij draagt toch geen make up?’. En dat terwijl ik elke ochtend er een kwartier voor uittrek. Geniet echt van make uppen.
Oh ok, dus je gebruikt de primer ipv foundation? Interessant. De charlotte Tilbury staat sowieso op mijn lijstje, ik vind het een merk wat me erg aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
@monkeytown
Ik ben ook fan van ELF, eerst kocht ik het bij Douglas, maar ben nu m’n mandje aan het vullen op hun eigen site. Het duurt wat langer voor het er is, maar altijd leuke mini’s om uit te proberen en punten inwisselen voor korting.

@jufjoke in het vorige topic had ik gevraagd naar foundation tips. Nars was je tip, op vakantie bij een kleine Sephora wezen kijken. Ze waren prachtig, maar ik had gewoon geen ruimte om het rustig te bekijken vanwege andere toeristen. Superstom. Nu ga ik hopelijk binnenkort naar Londen en ik denk dat ik dan een sessie ga boeken bij een van de Nars winkels.
Ik kijk er echt naar uit :)
Mag namelijk niks meer van mezelf kopen… ik heb teveel :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
01-02-2023 15:42
Ik gebruik van de Hema de wenkbrauw fiber gel (tubetje en dan een soort mascara borsteltje) en dat werkt bij mij goed. Ik heb veel grijs in mijn wenkbrauw en verf pakt niet helemaal lekker.
Dus elke dag dat even doen is een paar seconden en het ziet er niet te geverfd uit.
.

Ja die lijkt mij wel wat😊

Ik heb nu deze van de Hema
https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up ... 13152.html
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
LilacWine schreef:
01-02-2023 11:23
Jammer als het dan tegenvalt. Dat had ik ooit met Lorac pro. Dat was tien jaar geleden de holy grail in Amerika dus ik liet het door iemand daar meenemen maar ik heb het nauwelijks gebruikt, te poederig. Dat had ik ook met Anastasia, hoewel ik de kwaliteit van het Nouveau palet wel beter vind, wat ‘romiger’.
Waar ben je zelf tevreden over?
Mijn favo palettes zijn Morphe en Urban Decay. Morphe gebruik ik op dit moment het meest. En ik ben gek op de UD glide-on eye pencils :flirting:
LilacWine schreef:
01-02-2023 11:16
Het is misbaar als je al foundation gebruikt. Ik gebruik het ipv een foundation omdat ik het liefst zo min mogelijk op mijn gezicht wil. Het geeft net even wat glans en frisheid. Ook dat hing erg af van de kleur. Vorig had ik net een andere tint en dat was toch minder fris.

Voor mij is alles al snel teveel, ook de CC Cream van It cosmetics vond ik teveel. Les beiges van Chanel vond ik ooit wel aardig. En heel misschien dat ik de luminous silk foundation van Armani wil uitproberen als ik een avondje ‘glam’ wil doen.

Bij mij dagelijkse make up, zie je nauwelijks dat ik make up op heb en krijg dan best vaak de vraag ‘uhh, maar jij draagt toch geen make up?’. En dat terwijl ik elke ochtend er een kwartier voor uittrek. Geniet echt van make uppen.
Hmmm klinkt goed. Ik hou ook van een ‘no make-up look’, in zo verre dat ik nooit oogschaduw en lippenstift gebruik (vind ik er onnatuurlijk en te opgemaakt uitzien). Als ik vragen mag: wat doe jij precies in dat kwartier?
Surebaby schreef:
01-02-2023 15:42
Ik gebruik van de Hema de wenkbrauw fiber gel (tubetje en dan een soort mascara borsteltje) en dat werkt bij mij goed. Ik heb veel grijs in mijn wenkbrauw en verf pakt niet helemaal lekker.
Dus elke dag dat even doen is een paar seconden en het ziet er niet te geverfd uit.
Die gebruik ik ook. Verrassend goed (de meeste wenkbrauw-gels doen precies helemaal niks, maar deze werkt echt). En daarnaast verf ik dus af en toe.
samarinde schreef:
01-02-2023 10:28
O jee, daar ga ik al: de flawless primer klinkt als een onmisbaar product dat ik nú moet bestellen! Wat doet het precies? (Gebruik nooit een primer)…
Ik gebruik deze is en werkt echt goed https://www.douglas.nl/nl/p/3001043603? ... qqEALw_wcB

Ik heb mintenz makeup en alles blijft goed zitten maar de oogschaduw niet, ws door vette oogleden. Deze moet ik halverwege even bijkwasten (alleen met een kwastje erover dus geen product) en dan komt de kleur wel weer terug.
Maar ben dus een paar weken geleden de TO primer gaan proberen en de oogschaduw blijft nu wel goed gepigmenteerd en hoeft niet meer bijgewerkt te worden.
Fijne primer, heb al meerdere geprobeerd oa. Sigma maar deze werkt niet goed maar gebruik ik weer voor andere dingen zoals het wegwerken van een couperose plekje en dan de mintenz poeder erover heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds vorige week een nieuw oogpotlood van een voor mij onbekend merk, Blezi (gekocht via Bol). Ben er zeer over te spreken, goed gepigmenteerd en smudgeproof.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou ik hier wat mogen vragen? :)

Sinds een aantal jaar heb ik een ontzettend gevoelige huid: denk aan snel pukkeltjes en bultjes en eczeemplekjes. Hierdoor ben ik van mijn dagelijkse uitgebreide verzorgings- en make-up routine overgestapt naar basisverzorging en gebruik ik ook al een tijd geen foundation/bb Cream meer.

Omdat ik veel roodheid en oneffenheden heb wil ik toch weer een product wat het geheel wat egaler maakt voor gelegenheden. Maar ik ben ook doodsbang dat mijn huid weer gaat reageren en ik vervolgens weer weken aan de medicijnen kan. Ik heb toch ook het idee dat ik door het vele dichtsmeren vroeger nog meer problemen met mijn huid kreeg.

Mijn favoriet was Estée Lauder Double Wear foundation. Dus ik ben op zoek naar iets wat qua effect daar in de buurt komt.

Zelfs op SPF reageert mijn huid vaak vreemd dus absoluut niks met een zonnefilter er in.

Mijn routine is zo fris en clean als het maar kan, daar valt geen winst te behalen.

Hebben jullie een idee? Minerale make-up (Mintenz) heb ik geprobeerd maar is niet mijn ding.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven