Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic 2

31-01-2023 22:30 503 berichten
Was er al een deel 2?
Hier kunnen er verder kletsen over make-up. Tips, flops en al je nieuwste aankopen!

Afbeelding
Mirabel schreef:
05-03-2023 11:32
Ik gebruik liever geen leave in cleanser omdat daar vaak alcohol in zit en ik het gevoel heb dat er van alles achter blijft wat ik niet op mijn huid wil hebben.

Ik gebruik de solid kwastenzeep van Douglas om elke week mijn kwasten te reinigen.


Ik gebruik eigenlijk altijd de cerave gezicht cleanser voor mijn kwasten. Eens in de zoveel tijd met zo een matje.
Maar dacht met de Kiko reiniger, dat is nog handiger voor dagelijks schoonmaken. Zo zonde van mijn kwasten 😥.

Goede tip van de kwastenzeep. Ik ga eens kijken hiernaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb iets vergelijkbaars een keer van Kruidvat eigen merk gehad maar daar zat ook parfum in. Het lijkt me gewoon niet dat het echt schoonmaakt als je het niet uitspoelt.

Echt zonde van je kwasten. Zit er alcohol in die van Kiko? Dat droogt uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was mijn kwasten al jaren elke week met een gewoon blok zeep van dove. Echt, werkt prima.
Je hebt die extra shampoo’s echt niet nodig.

Ik doop ze ook even in een haarmasker en laat dat een kwartiertje intrekken. Daarna uitspoelen en dan zijn mijn kwasten ultra zacht.
Ja ik baal als een stekker, echt zonde. En ik had het nog gevraagd aan de verkoopster.
Het ging ook goed de eerste keren, make up verdween als sneeuw voor de zon, geen make up meer te zien op een tissue maar ondertussen zijn ook veel haren verdwenen en zijn de kwasten fluffy.

Er zit parfum in en ethylhexylmethoxycinnamate en butylmethoxydibenzolmethane en ethylhexyldalicylaye 🥴🥴🥴.

Kan zijn dat er een letter ontbreekt, maar wie verzint deze namen. Ook nog eens heel klein op de fles.


Dove is een goede tip. Deze gebruik ik sowieso dus goed te weten dat deze voor de kwasten gebruikt kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
De True Match is echt een fantastische foundation.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ervaring met It cosmetics foundation of cc-crème?
Heb al zoveel miskopen met foundations gehad . Op zich redelijk tevreden over de double wear van Ester Lauder maar zou graag een iets meer glowy foundation willen .
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
06-03-2023 13:36
Iemand ervaring met It cosmetics foundation of cc-crème?
Heb al zoveel miskopen met foundations gehad . Op zich redelijk tevreden over de double wear van Ester Lauder maar zou graag een iets meer glowy foundation willen .
Ik heb ervaring met deze:

https://www.iciparisxl.nl/it-cosmetics/ ... gJrAPD_BwE

Fijn product. Geen essentiële oliën zoals de cc-creams wel hebben, veel meer kleurkeuze en het ligt ook niet zo zwaar op de huid als de cc-creams, die ik wel als samples heb geprobeerd.
Dit is een fijne foundation, licht tot medium dekkend, goed aan te brengen en op te bouwen, een klein beetje glanzend, maar niet vettig of zwaar. Ik vind het een goede! Dit product heeft wel wat minder dekking dan de Double Wear.
De cc-crème van It cosmetics zit inderdaad zwaar op de huid en daardoor geen favoriet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah bedankt voor de antwoorden . Dus de cc crème liever niet vanwege de oliën begrijp ik jufjoke ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
06-03-2023 14:01
Ah bedankt voor de antwoorden . Dus de cc crème liever niet vanwege de oliën begrijp ik jufjoke ?
Ja, klopt, de foundation heeft ze niet, maar de cc-creams wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel binnenkort weer eens langs Ici Paris
ik had nog een douglas bon. Ik vond mezelf heel slim want heb er warmterollers voor gekocht!
Ik heb krullen, maar omdat ik ook grijs wordt vind ik het wat wild en 'rafelig' zitten de laatste tijd.
Ik net die rollers in, maar ik moet nog even bedenken hoe ik ze indoe qua richting want nu had ik een soort coolio kapsel, met krullen die recht omhoog of van mijn hoofd afstonden😁.
Toch op zich wel tevreden met het resultaat, die krul van mij komt toch overal doorheen maar dan zit het net wel wat 'netter'.
Nu nog een goede indraaitechniek en richting vinden 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de cc van IT. Ben er wel tevreden over, dekt goed, niet te mat. Maar toch gebruik ik liever Even Better Clinical Serum van Clinique. Deze is helaas bijna op en nu is natuurlijk de grote vraag, koop ik weer deze of ga ik toch weer op zoek naar een nog beter product :sherlock: . Ik twijfel nu over Dior Forever, de matte versie want die lijkt niet heel mat. Ervaring iemand? Of andere tips voor een medium dekkende, niet te matte, langhoudende foundation die je eruit doet zien alsof je gephotoshopt bent ;-D ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geïnspireerd door een recent topic (iets over dezelfde wijze van opmaken :-) ) toch eens geprobeerd oogschaduw nog een kans te geven en echt met meerdere kleuren te gaan werken en zo.

Ooit een trio van Smashbox gehad (uiteraard die kleuren niet meer leverbaar en in geen enkel palet van hen te vinden) dus gekozen voor Smashbox:
Afbeelding

Wat een flop. Linkeroog opgemaakt met het linkse trio (warm) en rechteroog met rechtse trio (koel). Geen verschil te zien. Sowieso amper kleurafgifte. Zonde van mijn geld.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemoos, ik heb ook zo'n palette van Smashbox, alleen dan iets andere kleuren. Ik ben er ook niet wild van. En echt heel goedkoop was het nou ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe lange bewaren jullie je make up?

Ik heb een doos vol bij elkaar verzameld en door omstandigheden een tijd geen make up gebruikt.

Ik heb nog een dozijn lipsticks van Mac waarvan sommigen misschien wel 8 jaar oud zijn. Foundations die misschien 3 keer zijn gebruikt 3 jaar geleden.

Mascara’s gooi ik wel weg maar doe je dat ook met liquid make up als foundations en concealers? En hoe doe je dat dan met lipsticks, oogpotloden en poeders zoals blushes, highlighters en oogschaduwpalettes?

Het voelt als zo zonde om weg te gooien maar ik weet niet of het nog slim is om te gebruiken of gaat zoiets echt over datum? Het wordt een dure grap om alles te vervangen.
Mirabel schreef:
07-03-2023 06:47
Hoe lange bewaren jullie je make up?

Ik heb een doos vol bij elkaar verzameld en door omstandigheden een tijd geen make up gebruikt.

Ik heb nog een dozijn lipsticks van Mac waarvan sommigen misschien wel 8 jaar oud zijn. Foundations die misschien 3 keer zijn gebruikt 3 jaar geleden.

Mascara’s gooi ik wel weg maar doe je dat ook met liquid make up als foundations en concealers? En hoe doe je dat dan met lipsticks, oogpotloden en poeders zoals blushes, highlighters en oogschaduwpalettes?

Het voelt als zo zonde om weg te gooien maar ik weet niet of het nog slim is om te gebruiken of gaat zoiets echt over datum? Het wordt een dure grap om alles te vervangen.
Ik gooi het weg als het raar gaat ruiken/klonterig wordt etc.
Mascara's die ik heb gebruikt maar mwa vindt gewoon na 3 maanden, tenzij ik het dagelijks gebruik. Ik doe eeuwen met mascara.
Lipsticks bewaar ik soms ook lang. Ik heb een bepaalde lipstick al 15 jaar.
Oogschaduw bewaar ik gewoon, net als alle poederdingen.
Lemoos, jammer zeg. Ik heb zo'n soort tintenschema eens van Carice gekocht, en die is echt prima. Dit was denk ik pech.
Alle reacties Link kopieren Quote
missfitz schreef:
06-03-2023 22:45
Ik heb de cc van IT. Ben er wel tevreden over, dekt goed, niet te mat. Maar toch gebruik ik liever Even Better Clinical Serum van Clinique. Deze is helaas bijna op en nu is natuurlijk de grote vraag, koop ik weer deze of ga ik toch weer op zoek naar een nog beter product :sherlock: . Ik twijfel nu over Dior Forever, de matte versie want die lijkt niet heel mat. Ervaring iemand? Of andere tips voor een medium dekkende, niet te matte, langhoudende foundation die je eruit doet zien alsof je gephotoshopt bent ;-D ?
Ik heb de Dior forever matte foundation. Ik vind hem goed, maar op één of andere manier is het niet echt mijn favoriet. Ik kan niet goed uitleggen waarom, dus daar heb je niet veel aan. Of misschien toch....ik hou ook van mat, maar niet te mat. Maar dat lost een poeder voor mij op, dus dat is meestal wel in orde. Deze is goed, brengt mooi op, is tamelijk dekkend, en lang houdend. Maar ik vind hem wel een tikje minder natuurlijk dan bijvoorbeeld mijn True match van L'Oréal of mijn Healthy mix van Bourjois. Dus ik hou hem wel in de collectie, maar als er goedkopere opties zijn waar ik eigenlijk meer naar grijp, dan is het in ieder geval duidelijk dat ik het niet opnieuw koop als het op is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
07-03-2023 06:47
Hoe lange bewaren jullie je make up?

Ik heb een doos vol bij elkaar verzameld en door omstandigheden een tijd geen make up gebruikt.

Ik heb nog een dozijn lipsticks van Mac waarvan sommigen misschien wel 8 jaar oud zijn. Foundations die misschien 3 keer zijn gebruikt 3 jaar geleden.

Mascara’s gooi ik wel weg maar doe je dat ook met liquid make up als foundations en concealers? En hoe doe je dat dan met lipsticks, oogpotloden en poeders zoals blushes, highlighters en oogschaduwpalettes?

Het voelt als zo zonde om weg te gooien maar ik weet niet of het nog slim is om te gebruiken of gaat zoiets echt over datum? Het wordt een dure grap om alles te vervangen.
Als de substantie er niet raar uitziet, en het ruikt niet gek, dan gebruik ik het. Misschien met uitzondering van foundation, ik denk niet dat ik een acht jaar oude foundation op mijn gezicht zou smeren. Concealer doe je sowieso eeuwen mee, dus dat staat er bij mij altijd wel lang. Maar geen acht jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
En drie jaar oude foundation? :proud: het is een bijna volle van Clinique in zo’n glazen flesje. Ik heb hem gebruikt met een promotie pompje toentertijd dus vrij hygiënisch.
mirabel wijzigde dit bericht op 07-03-2023 09:17
43.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
07-03-2023 08:45
En drie jaar oude foundation? :proud: het is een bijna volle van Clinique in zo’n glazen flesje. Ik heb hem gebruikt met een promotie toentertijd dus vrij hygiënisch.
Zou 't gewoon uittesten, op een plekje op je kaaklijn ofzo.
Surebaby schreef:
06-03-2023 15:29
ik had nog een douglas bon. Ik vond mezelf heel slim want heb er warmterollers voor gekocht!
Ik heb krullen, maar omdat ik ook grijs wordt vind ik het wat wild en 'rafelig' zitten de laatste tijd.
Ik net die rollers in, maar ik moet nog even bedenken hoe ik ze indoe qua richting want nu had ik een soort coolio kapsel, met krullen die recht omhoog of van mijn hoofd afstonden😁.
Toch op zich wel tevreden met het resultaat, die krul van mij komt toch overal doorheen maar dan zit het net wel wat 'netter'.
Nu nog een goede indraaitechniek en richting vinden 🤣

Is dit net zoiets als een Carmenset? Deze heb ik nog liggen uit de jaren 80 😁. Ik had al veel krullen maar soms stonden ze de verkeerde kant op. In de avond set opwarmen en de rollers erin.

Deze heb ik, hopeloos ouderwets als ik nieuwe sets zie op internet https://koopplein.nl/goereeoverflakkee/ ... ulset.html :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
07-03-2023 07:32
Ik heb de Dior forever matte foundation. Ik vind hem goed, maar op één of andere manier is het niet echt mijn favoriet. Ik kan niet goed uitleggen waarom, dus daar heb je niet veel aan. Of misschien toch....ik hou ook van mat, maar niet te mat. Maar dat lost een poeder voor mij op, dus dat is meestal wel in orde. Deze is goed, brengt mooi op, is tamelijk dekkend, en lang houdend. Maar ik vind hem wel een tikje minder natuurlijk dan bijvoorbeeld mijn True match van L'Oréal of mijn Healthy mix van Bourjois. Dus ik hou hem wel in de collectie, maar als er goedkopere opties zijn waar ik eigenlijk meer naar grijp, dan is het in ieder geval duidelijk dat ik het niet opnieuw koop als het op is.
True match heb ik ook nog staan maar dat is niet de juiste kleur dus die gebruik ik nooit. Ik hou wel van een beetje dekkend, ik heb een paar pigmentvlekken die ik graag verdoezel. Vanochtend rommelde ik wat in mijn make-up la en tot mijn vreugde bleek ik een proefmonster te hebben liggen van Forever Glow. Dus die heb ik gelijk maar getest. Eerste indruk, niet superglowy en dat is goed. Vind ‘m vrij waterig en daarom leek deze niet goed te dekken, maar als ik nu de spiegel check ziet het wel natuurlijk uit. Ondanks dat dit een neutrale ondertoon is en ik eigenlijk altijd een koele ondertoon draag.
Alle reacties Link kopieren Quote
missfitz schreef:
07-03-2023 10:33
True match heb ik ook nog staan maar dat is niet de juiste kleur dus die gebruik ik nooit. Ik hou wel van een beetje dekkend, ik heb een paar pigmentvlekken die ik graag verdoezel. Vanochtend rommelde ik wat in mijn make-up la en tot mijn vreugde bleek ik een proefmonster te hebben liggen van Forever Glow. Dus die heb ik gelijk maar getest. Eerste indruk, niet superglowy en dat is goed. Vind ‘m vrij waterig en daarom leek deze niet goed te dekken, maar als ik nu de spiegel check ziet het wel natuurlijk uit. Ondanks dat dit een neutrale ondertoon is en ik eigenlijk altijd een koele ondertoon draag.
Heb je al eens geprobeerd of met een vitamine C serum de pigmentvlekken verminderen? Ik had een flinke op mijn jukbeen maar die is helemaal weg.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven