Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic 2

31-01-2023 22:30 448 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was er al een deel 2?
Hier kunnen er verder kletsen over make-up. Tips, flops en al je nieuwste aankopen!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Missfitz, heb je Futurist van Estee Lauder weleens geprobeerd?
Die gebruik ik inmiddels al een aantal jaar. Soms probeer ik weleens wat anders, maar dit is de foundation waar ik altijd bij terug kom. Hier ook wat pigmentvlekjes en hier en daar wat roodheid, maar dit vind ik een fijne natuurlijke foundation.
Ik ben vrij licht en gebruik de kleur Fresco (soms voeg ik een drupje toe van een iets te donkere True Match die ik ook nog heb liggen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Juliette schreef:
07-03-2023 09:41
Is dit net zoiets als een Carmenset? Deze heb ik nog liggen uit de jaren 80 😁. Ik had al veel krullen maar soms stonden ze de verkeerde kant op. In de avond set opwarmen en de rollers erin.

Deze heb ik, hopeloos ouderwets als ik nieuwe sets zie op internet https://koopplein.nl/goereeoverflakkee/ ... ulset.html :lol:
Ja maar dan wat moderner!
Surebaby schreef:
07-03-2023 18:51
Ja maar dan wat moderner!

Haha ja zal best. Ik zal de mijne eens opzoeken het weekend en kijken of die het nog doet.

Dat ding is gewoon ruim 30 jaar oud 😱.
Ik word oud!
Ik heb deze gekocht in 1988, ik werkte toen ergens en een collega had zo een set en mocht ik lenen en heb deze toen later ook voor mezelf gekocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn mijn aankopen tijdens de women’s day bij Douglas.
Ik had de lip glow van Dior en daar werd ik altijd zo blij van om te gebruiken. Gewoon tijdens een onbeduidend moment die mooie huls uit je tas pakken en even je lippen insmeren met een minty balm. Ik kan daar oprecht van genieten! Ook 1 van de weinige “lipsticks” die ik helemaal opgebruikt heb. Dus mezelf getrakteerd op een nieuwe.
En ik heb een aantal vloeibare oogschaduw producten maar niets wat echt lang mooi blijft. Toch in de lijntjes of brokkelig (Elf) halverwege de dag. Dus mezelf op deze van Armani getrakteerd. Vandaag ga ik hem testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mighty_Macaw schreef:
07-03-2023 10:52
Missfitz, heb je Futurist van Estee Lauder weleens geprobeerd?
Die gebruik ik inmiddels al een aantal jaar. Soms probeer ik weleens wat anders, maar dit is de foundation waar ik altijd bij terug kom. Hier ook wat pigmentvlekjes en hier en daar wat roodheid, maar dit vind ik een fijne natuurlijke foundation.
Ik ben vrij licht en gebruik de kleur Fresco (soms voeg ik een drupje toe van een iets te donkere True Match die ik ook nog heb liggen).
Ja die heb ik in het verleden wel gebruikt, ik weet eigenlijk niet waarom ik ben geswitched. Ik heb nu toch weer een Clinique gekocht, maar nu de Even Better Glow. Ga ik vandaag lekker testen.

Heerlijk Supersas, kun je blij van worden hè. Ik heb Lip Maximizer van Dior weleens gehad, de gloss. Fijn spul en mooie verpakking natuurlijk :flirting: .
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Supersas, die oogschaduw ziet er prachtig uit! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat bevallen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een dilemma voorleggen. Ik heb eind december bij Douglas een 100 ml fles van de nieuwe geur van Ariana Grande gekocht, Mod Vanilla. Afzichtelijke fles, maar ik was heel benieuwd naar de geur en ik had een cadeaubon. Lelijke onhandige fles inderdaad, maar de geur bevalt me goed. Ik gebruik het niet elke dag omdat ik vrij veel geuren heb.
Nu merk ik al een tijdje dat de sprayer niet goed werkt. Soms moet ik tig keer sprayen voor er iets uit komt, en soms lukt het uiteindelijk helemaal niet. Heel frustrerend. Laatst dacht ik; ik ga ermee terug. Maar de dag dat ik dat wilde doen, deed het stomme ding het gewoon. En jawel, vandaag doet hij het weer niet.
Zal ik ermee terug gaan? En dan het risico maar nemen dat hij het daar opeens prima doet?
Of zo laten en blijven gebruiken de keren dat het ding besluit om wel te sprayen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
11-03-2023 10:14
Even een dilemma voorleggen. Ik heb eind december bij Douglas een 100 ml fles van de nieuwe geur van Ariana Grande gekocht, Mod Vanilla. Afzichtelijke fles, maar ik was heel benieuwd naar de geur en ik had een cadeaubon. Lelijke onhandige fles inderdaad, maar de geur bevalt me goed. Ik gebruik het niet elke dag omdat ik vrij veel geuren heb.
Nu merk ik al een tijdje dat de sprayer niet goed werkt. Soms moet ik tig keer sprayen voor er iets uit komt, en soms lukt het uiteindelijk helemaal niet. Heel frustrerend. Laatst dacht ik; ik ga ermee terug. Maar de dag dat ik dat wilde doen, deed het stomme ding het gewoon. En jawel, vandaag doet hij het weer niet.
Zal ik ermee terug gaan? En dan het risico maar nemen dat hij het daar opeens prima doet?
Of zo laten en blijven gebruiken de keren dat het ding besluit om wel te sprayen?
Frustrerend! Ik ben het type Nee heb je, ja kun je krijgen. Gewoon proberen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooie aankopen, Supersas! Ben benieuwd naar die oogschaduw. Ziet er in ieder geval prachtig uit.

Jufjoke, kun je die wanstaltige fles openkrijgen en wat overhevelen naar een kleinere parfumverstuiver? Ben je ook meteen van die fles af.

De afgelopen maanden heb ik, na lange tijd, ook weer wat dingen gekocht.

Multistick van Ilia, eigenlijk naar aanleiding van dit (?) topic over cream blush. De verpakking is van metaal en voelt lekker zwaar in de hand. De kleur is een soort rosewood, echt prachtig. Op de lippen zie je het overigens niet maar als blush wel.
Dat gezegd hebbende, voor bijna 40 euro vind ik dit eigenlijk gewoon teveel geld voor wat het doet. Het is niet revolutionair of zo.

Afbeelding

Mascara van Ilia. Perfect borsteltje. Ook prijzig maar erg blij mee.
Afbeelding

Foundation van Sensai. Prachtig luxe verpakking. Deze ga ik vandaag proberen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, Ladyday, ik kan hem niet open maken. Dat had ik inderdaad wel geprobeerd.
Ooeeh, die foundation..... Laat je weten hoe deze bevalt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooie spullen, supersas!
Ik ben ook heel benieuwd naar de foundation, lady day!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat mascaraborsteltje ziet er inderdaad perfect uit, heb ik nog niet eerder gezien!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Supersas09 schreef:
11-03-2023 10:29
Frustrerend! Ik ben het type Nee heb je, ja kun je krijgen. Gewoon proberen!
Mee eens! Ik heb dat wel eens met een pompje van Paulas Choice gehad en iets van de Rituals. Beide keren werd het goed opgelost.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Armani houdt zich goed! Ik had trouwens ook nog van die testers van de foundation van Lisa Eldridge. Die heb ik vandaag ook geprobeerd. Daar ben ik nog niet over uit. Nu moet ik zeggen dat ik vandaag eigenlijk een te lichte kleur had gepakt. Morgen nog eens proberen. Fijne foundation maar trekt wel een beetje in de fijne lijntjes volgens mij. Misschien met een primer eronder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooie merken Ladyday! Ik vind zo’n blusstick wel fijn werken maar of het inderdaad zijn geld waard is? Ik had trouwens die mascara getest waar zoveel gedoe over was, L’Oréal telescopic nog wat. Ook zo’n apart borsteltje. Ik vind hem niet spectaculair en ik prik mezelf telkens in mijn oog, heel gek (en niet handig…)
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze mascara vind ik ook heel fijn:

Afbeelding

De Sensai foundation... vond em prettig smeren en er ook mooi uitzien. Enige minpuntje... parfum. Nu zit er in de Armani Beauty Luminous Silk ook wel parfum maar dat is bijna niet te ruiken. Ik vond deze vrij sterk eigenlijk. Wel lekker hoor, niet zoals de MAC Studiofix in ieder geval. Echt wel een luxe cosmetica-geur. Maar dat vind ik toch wel even wennen. Geen enkele andere foundation die ik heb ruikt zo sterk. Behalve dan de MAC.

Ik weet nog niet of deze foundation echt de holy grail is maar slecht is ie zeker niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Clinique even better glow is vandaag getest, ik weet het nog niet zo. Deze foundation is wel echt heel erg dun, ik moet wennen dat ik deze anders moet opbrengen. De dekking is dus ook wel een stuk minder dan bv. De clinical serum. Voor de zomer is dit dan wel weer een fijne subtiele foundation, de glow is ook subtiel. De kleur is wel perfect, smelt helemaal weg in mijn eigen huid, beter dan de 1 tint donkere clinical die ik al heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerlijk is braaf, de Lisa Eldridge foundation zat nog wel heel mooi aan het eind van de dag. Net make-up eraf gehaald en behalve bij mijn neus zat hij echt nog prima en weinig glans van een vette huid. Morgen nog eens kijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
11-03-2023 10:14
Even een dilemma voorleggen. Ik heb eind december bij Douglas een 100 ml fles van de nieuwe geur van Ariana Grande gekocht, Mod Vanilla. Afzichtelijke fles, maar ik was heel benieuwd naar de geur en ik had een cadeaubon. Lelijke onhandige fles inderdaad, maar de geur bevalt me goed. Ik gebruik het niet elke dag omdat ik vrij veel geuren heb.
Nu merk ik al een tijdje dat de sprayer niet goed werkt. Soms moet ik tig keer sprayen voor er iets uit komt, en soms lukt het uiteindelijk helemaal niet. Heel frustrerend. Laatst dacht ik; ik ga ermee terug. Maar de dag dat ik dat wilde doen, deed het stomme ding het gewoon. En jawel, vandaag doet hij het weer niet.
Zal ik ermee terug gaan? En dan het risico maar nemen dat hij het daar opeens prima doet?
Of zo laten en blijven gebruiken de keren dat het ding besluit om wel te sprayen?
Even mezelf quoten, dan is het duidelijk waar ik op reageer.
Ik was vandaag in Nijmegen en heb de vermaledijde flacon meegenomen. Ik heb hem gekocht bij Douglas online, dus ik dacht dat het niet uit zou maken bij welke winkel ik mijn vraag neerleg.
Nou...
Ik benader een dame, die spuit met het ding en jawel, een druppeltje lekt erlangs, maar verder niets. Ja, zegt ze, ik zie het. Ze ging er een iemand bij halen.
Bij die iemand deed ik mijn verhaal opnieuw, en ze onderbrak me al toen ik zei 'ik heb eind december bij Douglas online deze geur gekocht '. Ze onderbrak me met een 'dat kan niet, die was toen nog niet uit'. Ik heb mijn aankoop op de Douglas app kunnen laten zien, met datum, dus ik kon bewijzen van wel, maar ik vond het wel heel erg grof en een slecht begin dat ze me dus eigenlijk een leugenaar noemde.
Vervolgens vroeg ze of ik de pakbon bij me had. Nee, natuurlijk heb ik de pakbon niet bij me. Maar volgens haar was die app niet voldoende bewijs dat ik het bij Douglas gekocht heb (???). Toen zocht ze mijn klantenkaart op in de computer en daar stond de aankoop inderdaad aan gekoppeld. Als ze dat nou meteen had gedaan, dan was dat een stuk klantvriendelijker overgekomen.
Maar goed, bij haar deed het stomme ding het wel gewoon. Dat de collega, die er nog steeds naast stond, net zelf heeft ervaren dat hij het niet deed, telde blijkbaar niet. Enfin, ze wilde overleggen met een collega, die was er vandaag niet. Ik mocht morgen terug komen. Ik zei dat dat niet gaat omdat ik niet bepaald uit de buurt kom. Dan houdt het op, zei ze.

Ik had voor elke vorm van oplossing open gestaan, ik verwachtte echt niet meteen een volledige refund, maar dit had ik toch ook niet verwacht. Ontzettend weinig oplossingsgericht, meteen de hakken in het zand en ik voel me eigenlijk een beetje geschoffeerd zelfs. Dus al met al zeer teleurstellend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nahhhh wat een rare manier. Alsof ze er meteen vanuit gaat dat je de boel probeert te flessen. Niet vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
12-03-2023 17:10
Nahhhh wat een rare manier. Alsof ze er meteen vanuit gaat dat je de boel probeert te flessen. Niet vriendelijk.
Ja, dat gevoel kreeg ik ook, en dat vond ik heel naar. Als ze me niet kon helpen omdat de aankoop al te oud was, of weet ik veel, oké, soit. Maar me meteen behandelen als leugenaar die de boel komt oplichten, dat vind ik echt niet oké.
Ik was met elke oplossing tevreden geweest, zelfs met een 'we kunnen er niets aan doen maar hier heb je een handvol samples'. Alles. Maar nu ben ik vooral boos en teleurgesteld. Ik had achteraf beter niet kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend Jufjoke!
Jufjoke schreef:
12-03-2023 16:58
Ik heb hem gekocht bij Douglas online, dus ik dacht dat het niet uit zou maken bij welke winkel ik mijn vraag neerleg.
Dit kan wel uitmaken: vaak staan webwinkels compleet los van de (vaak franchise) winkels. Grote kans dat ze je terugverwijzen naar de webwinkel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, dit was gewoon een bitch. Iemand anders had heel anders kunnen reageren. Ik vind het niet gek dat je het probeerde.
Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt bij de ici paris. Bij de douglas hier alleen goede ervaringen, maar daar kan zoiets ook wel gebeuren natuurlijk.

Klantvriendelijkheid vind ik heel belangrijk in dit soort winkels.
Alle reacties Link kopieren Quote
maxi14 schreef:
12-03-2023 17:19
Wat vervelend Jufjoke!


Dit kan wel uitmaken: vaak staan webwinkels compleet los van de (vaak franchise) winkels. Grote kans dat ze je terugverwijzen naar de webwinkel.
Dat hebben ze niet gedaan. Maar wellicht probeer ik nog iets via die weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou dat is niet leuk idd als je zo behandeld wordt !

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven