Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic 2

31-01-2023 22:30 448 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was er al een deel 2?
Hier kunnen er verder kletsen over make-up. Tips, flops en al je nieuwste aankopen!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel, ik durf hier geen advies over te geven. Heb zelf geen gevoelige huid.
Ik vind dat mijn huid goed reageert op the ordinary serum foundation, en op loreal/Maybelline tinted producten, dus bb creams etc.

Even over mijn eigen laatste aankoop: ik had een set lipsticks van de Zara gekocht.
Het blijkt een heel systeem te zijn: 2 hulzen, 8 lipsticks, en die kun je dan in die hulzen klikken.
Er staat bij 'als het op is kun je dan een andere erin doen' maar het zijn verschillende kleuren 🥴
De kleuren op zich zijn ok, 2 uiteraard te licht. Niet echt long lasting maar wel comfortabel.
Maar geen must buy ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat begrijp ik goed hoor :) toch bedankt!

Ik heb nu op aanraden van een vriendin de Paula’s Choice getinte dagcreme van de resist lijn besteld, daar zit een minerale zonnefilter in in plaats van een chemische. Dat zou beter moeten gaan met een gevoelige huid, naar het schijnt. Hij is niet heel dekkend maar wel matterend.

Alleen al weer SPF gebruiken zou me heel erg helpen. Ik ga het vandaag proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Mirabel.

Je zou dagelijks brandnetel thee kunnen drinken om je huid van binnenuit te zuiveren.
Het heeft mij in mijn puberteit erg geholpen met steenpuisten die bij mij overal op kwamen zetten.
Het kan iig geen kwaad om te proberen. Erg lekker is het niet trouwens :)
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Flop? Deze! Komt in blobjes uit de tube, een dikke substantie wat vlekkerig uitsmeert. Twee keer geprobeerd maar toen ook weggegooid, niet eens waardig om door te geven aan iemand anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag mn nieuwe foundation voor t eerst gebruikt. True Match van L'Oréal. Eerste indruk is zeer positief.

Morgen verwacht ik een blush palet en een concealer palet, ook van L'Oréal. Erg benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
09-02-2023 11:34
Vandaag mn nieuwe foundation voor t eerst gebruikt. True Match van L'Oréal. Eerste indruk is zeer positief.

Morgen verwacht ik een blush palet en een concealer palet, ook van L'Oréal. Erg benieuwd naar.
Oh leuk!
Ik ben ook erg tevreden over True match.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog steeds zo jaloers op mensen die zulke foundations kunnen gebruiken, zoals de true match. Ik hoopte dat ik door de jaren heen een minder vette huid zou krijgen.
Ik kan echt maar een paar (long wear) foundations dragen en zelfs die blijven niet echt zitten.
Ook niet met poeder etc.

Lijkt me echt geweldig om een normaal huidtype te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
09-02-2023 14:26
Ik ben nog steeds zo jaloers op mensen die zulke foundations kunnen gebruiken, zoals de true match. Ik hoopte dat ik door de jaren heen een minder vette huid zou krijgen.
Ik kan echt maar een paar (long wear) foundations dragen en zelfs die blijven niet echt zitten.
Ook niet met poeder etc.

Lijkt me echt geweldig om een normaal huidtype te hebben.
Dat komt misschien nog. Toen ik jonger was, was mijn huid ook vetter. Nu ben ik 46 en heb ik al een paar jaar een normale huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
09-02-2023 14:29
Dat komt misschien nog. Toen ik jonger was, was mijn huid ook vetter. Nu ben ik 46 en heb ik al een paar jaar een normale huid.
Ja precies. Kwam bij mij ook pas na m'n 40ste
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik tegenwoordig bijna dagelijks de true match met hyaluronzuur. Dunne foundation, medium dekkend maar erg fijn en mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
09-02-2023 14:45
Ja precies. Kwam bij mij ook pas na m'n 40ste
Bij mij ook inderdaad. En wel fijn, want nu weinig rimpels. Al weet ik natuurlijk niet zeker of mijn voormalig vette huid daarmee te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Supersas09 schreef:
09-02-2023 16:27
Ik gebruik tegenwoordig bijna dagelijks de true match met hyaluronzuur. Dunne foundation, medium dekkend maar erg fijn en mooi!
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
En top blijven toch wel mijn buxom lippotloden. Ik heb zelfs van mijn favo kleur (hush hush henna) alweer een nieuwe moeten kopen. De textuur, vorm en opdraai systeem maken ze bij mij echt favoriet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeh, ik hoop zo dat ik binnenkort ook een wat minder vettige huid zal krijgen.

Momenteel is het heel erg, erger als normaal. Elke soort (poeder) foundation begint nu na een uurtje al te broeien.
Vooral op de wangen.

Ik gebruik normaal altijd Chanel ultra le teint of double wear. Die zijn momenteel beiden niet hardcore genoeg.

Merken jullie ook maandelijks groot verschil in de huid, hormonaal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik momenteel wel. Ik ben in de overgang en krijg momenteel veel harde puisten op en onder mijn kin. De meeste zitten onderhuids maar ze zijn soms gewoon pijnlijk. Voor de rest is mijn huid wel rustig
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
09-02-2023 16:52
Poeh, ik hoop zo dat ik binnenkort ook een wat minder vettige huid zal krijgen.

Momenteel is het heel erg, erger als normaal. Elke soort (poeder) foundation begint nu na een uurtje al te broeien.
Vooral op de wangen.

Ik gebruik normaal altijd Chanel ultra le teint of double wear. Die zijn momenteel beiden niet hardcore genoeg.

Merken jullie ook maandelijks groot verschil in de huid, hormonaal?
Wat vervelend, Sjulia. Nee, ik merk maandelijks niet zo veel verschil in mijn huid. Kleimaskers natuurlijk al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik heb dat ook, weet niet of het pre-menopauze gerommel is maar maar cyclussen zijn hevig en mn huid doet lekker mee. Probeer verschillende dingen uit qua producten, minderen met alcohol en meer water en thee lijkt wel wat te helpen.

Had ik al verteld dat ik zo blij ben met mn Pony Constellation palette van Morphe :lol: . Zo veelzijdig en goed gepigmenteerd. Ik kan daar ook echt voor gaan zitten, verschillende lookjes uitproberen adv tutorials. Onspannend ook, schilderen op nummer maar dan anders :-D
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren Quote
MonkeyTown schreef:
10-02-2023 22:52
Had ik al verteld dat ik zo blij ben met mn Pony Constellation palette van Morphe :lol: . Zo veelzijdig en goed gepigmenteerd. Ik kan daar ook echt voor gaan zitten, verschillende lookjes uitproberen adv tutorials. Onspannend ook, schilderen op nummer maar dan anders :-D
:-D Mooi palette! Ik vind Morphe ook erg fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi palette, die van Morphe! Kom bijna weer in de verleiding...

Ik ben de laatste tijd wat lui als het op makeup aankomt. Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar het Beautopsy palette van Hindash. Daar kan ik alles mee, zelfs lippen.

Wat ik er wel vervelend aan vind is dat het palette van karton is en het wordt erg smoezelig. Voor de prijs had ik ook liever plastic gezien maar ja, duurzaam en zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
09-02-2023 19:55
Wat vervelend, Sjulia. Nee, ik merk maandelijks niet zo veel verschil in mijn huid. Kleimaskers natuurlijk al geprobeerd?
Ja. Ik ga ook altijd erg glimmen op dagen dat ik geen make-up draag.
Het is altijd zo erg als ik ongesteld moet worden.
Baal er echt van.

Gebruik wel de juiste producten verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
11-02-2023 12:31
Ja. Ik ga ook altijd erg glimmen op dagen dat ik geen make-up draag.
Het is altijd zo erg als ik ongesteld moet worden.
Baal er echt van.

Gebruik wel de juiste producten verder.
In de zomer heb ik vaak een glimmend gezicht en ik gebruik van caudalie de vino pure lijn. Dat serum en de matterende fluid zijn heel comfortabel, maar helpen mij wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig zie ik vandaag dat de true match foundation een nieuwe formule heeft. Ben wel benieuwd, misschien kan ik hem nu wel dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ervaring met de producten van Olcay?
vivapimpelmees schreef:
21-02-2023 14:57
Iemand ervaring met de producten van Olcay?


Ja ik. Maar kreeg er puisten van. Collega van mij had foundation aangeschaft maar vond ze niet fijn dus kreeg ik het omdat ik er nieuwsgierig naar was door de overload aan instafilmpjes met BNers.


Ik heb bij Kiko deze https://www.kikocosmetics.com/nl-nl/acc ... 0204600044 gekocht maar heb het idee dat ik mijn kwasten verpest hebt. Haren vallen uit en staan alle kanten op.
Normaal maak ik mijn kwasten dagelijks schoon met een beetje water uit de plantenspuit en eens in de zoveel weken of maanden met wat cleanser. Maar dat van Kiko leek mij fijn dus gekocht maar nu spijt van.
Kent iemand dit product en dezelfde ervaring?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik liever geen leave in cleanser omdat daar vaak alcohol in zit en ik het gevoel heb dat er van alles achter blijft wat ik niet op mijn huid wil hebben.

Ik gebruik de solid kwastenzeep van Douglas om elke week mijn kwasten te reinigen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven