Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Ik heb ook liever een pompje. Al heb ik de super balanced foundation van Clinique die me erg goed bevalt. Monstertje van gekregen en gekocht, ondanks dat er geen pompje op zit. Je moet het er gewoon uit gieten, heel onhandig. Ik kan er een pompje voor kopen, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Glazen pipet zou ik voor een foundation ook niet zo handig vinden.
Ik heb ook liever een pompje of een tube, gewoon hygiënischer.
Maar over foundation gesproken, ik kreeg vandaag mijn L’Oréal infaillible foundation poeder binnen van mijn lyko bestelling. En dat ging dus prima! Op 2 juli bestelling geplaatst en vandaag binnen. Boven de 20 euro gratis verzenden en geen bijkomende kosten. En over de foundation zelf ben ik tevreden. Gelijk op geplempt natuurlijk, geen primer, geen concealer wel de gewone dagverzorging. Ik heb kleur 130 medium. Die is voor nu een tikkeltje te licht zou ik zeggen, maar kan prima. Straks in de herfst is hij perfect denk ik. Want ondanks dagelijks spf 50 ben ik nu toch bruiner dan in de herfst en winter. Wel veel minder sproeten als andere jaren viel me vandaag op. Maar de foundation is fijn vind ik. Brengt met het sponsje makkelijk aan en dekt medium. Hij egaliseert meer en daar houd ik van. Dit zou zomaar eens mijn werkdag-foundation kunnen worden. Net als de urban decay hydromaniac en de L’Oréal water-cream skin paradise. Dat zijn echt mijn werkdag hatseflats foundations. Met de vingers uitsmeren, met de vingers veeg oogschaduw, mascara, beetje blush, lipliner, lippenstift en gaan!
Ik heb het Sigma-palette overigens besteld vandaag. Had een kutdag, dus het was enigszins een emo-aankoop. Nou ja, het zal dit weekend wel binnen komen en dan horen jullie het wel.
Lady_Day schreef:
08-07-2021 22:23
Ik heb het Sigma-palette overigens besteld vandaag. Had een kutdag, dus het was enigszins een emo-aankoop. Nou ja, het zal dit weekend wel binnen komen en dan horen jullie het wel.
Ja, dat ken ik....
Maar soms kan dat je echt even doen opfleuren.
Hier, voor als je het nodig hebt :hug:
Supersas09 schreef:
08-07-2021 22:15
Ik heb ook liever een pompje of een tube, gewoon hygiënischer.
Maar over foundation gesproken, ik kreeg vandaag mijn L’Oréal infaillible foundation poeder binnen van mijn lyko bestelling. En dat ging dus prima! Op 2 juli bestelling geplaatst en vandaag binnen. Boven de 20 euro gratis verzenden en geen bijkomende kosten. En over de foundation zelf ben ik tevreden. Gelijk op geplempt natuurlijk, geen primer, geen concealer wel de gewone dagverzorging. Ik heb kleur 130 medium. Die is voor nu een tikkeltje te licht zou ik zeggen, maar kan prima. Straks in de herfst is hij perfect denk ik. Want ondanks dagelijks spf 50 ben ik nu toch bruiner dan in de herfst en winter. Wel veel minder sproeten als andere jaren viel me vandaag op. Maar de foundation is fijn vind ik. Brengt met het sponsje makkelijk aan en dekt medium. Hij egaliseert meer en daar houd ik van. Dit zou zomaar eens mijn werkdag-foundation kunnen worden. Net als de urban decay hydromaniac en de L’Oréal water-cream skin paradise. Dat zijn echt mijn werkdag hatseflats foundations. Met de vingers uitsmeren, met de vingers veeg oogschaduw, mascara, beetje blush, lipliner, lippenstift en gaan!
Goed om te weten, bedankt voor de tip over die site, echt een leuke winkel.
Lady_Day schreef:
08-07-2021 22:23
Herkenbaar. Soms heb je het gewoon nodig, even een opfleuring voor jezelf! 🌻
Jufjoke schreef:
08-07-2021 22:29
Goed om te weten, bedankt voor de tip over die site, echt een leuke winkel.
Ja, vind ik ook. Raar eigenlijk dat “we” als in wij hier allemaal, hem nog niet ontdekt hadden. Of tenminste, hier niet gedeeld volgens mij?
Supersas09 schreef:
08-07-2021 22:51
Ja, vind ik ook. Raar eigenlijk dat “we” als in wij hier allemaal, hem nog niet ontdekt hadden. Of tenminste, hier niet gedeeld volgens mij?
Had er nog nooit van gehoord! Ooooh.... even kijken hoor ;)
Lady_Day schreef:
07-07-2021 20:47
Mee eens dat de kleuren elke keer weer anders lijken. Ik heb geen winkel in de buurt waar ik het even kan bekijken helaas. Nu is 30 euro nou ook weer niet het einde van de wereld maar wel zonde als ik het toch weer eens niks vind.
Die mini's van Natasha zijn fijn. De wat oudere zijn wat meer hit en miss maar de recentste: mini Retro, mini Glam, mini Gold en mini Zendo zijn top. Er schijnt een mini Biba te komen volgens geruchten. Er komt in ieder geval een mini met zwart en grijs later dit jaar.

Ik zag de nieuwe release van een zelf samen te stellen palette van Hourglass... Natasha Denona leek daarbij in eens goedkoop 🤣
MrsDuck schreef:
09-07-2021 07:59
Die mini's van Natasha zijn fijn. De wat oudere zijn wat meer hit en miss maar de recentste: mini Retro, mini Glam, mini Gold en mini Zendo zijn top. Er schijnt een mini Biba te komen volgens geruchten. Er komt in ieder geval een mini met zwart en grijs later dit jaar.

Ik zag de nieuwe release van een zelf samen te stellen palette van Hourglass... Natasha Denona leek daarbij in eens goedkoop 🤣
Oh, goed om te weten. Die kleintjes zijn ook niet zo duur. Ik heb alleen nog niet een goede combi gevonden. Ik houd van mat en een beetje 'satin' maar glitters en shimmers dat werkt niet bij mij. Daar krijg ik rimpelige oogleden van.

Het stomme is dat ik meerdere palettes heb gekocht waar ik niet tevreden over was. Dan zit je ook zo op 130 euro. Maar ja, in 1x zo'n bedrag voor een doosje oogschaduw uitgeven vind ik ook al wat. Zeker omdat ik eigenlijk altijd best neutrale oogmakeup draag ;)
Supersas09 schreef:
08-07-2021 22:51
Volgens mij ook niet... En dat was beter voor mij 😫😂
Lady_Day schreef:
09-07-2021 08:42
Oh, goed om te weten. Die kleintjes zijn ook niet zo duur. Ik heb alleen nog niet een goede combi gevonden. Ik houd van mat en een beetje 'satin' maar glitters en shimmers dat werkt niet bij mij. Daar krijg ik rimpelige oogleden van.

Het stomme is dat ik meerdere palettes heb gekocht waar ik niet tevreden over was. Dan zit je ook zo op 130 euro. Maar ja, in 1x zo'n bedrag voor een doosje oogschaduw uitgeven vind ik ook al wat. Zeker omdat ik eigenlijk altijd best neutrale oogmakeup draag ;)
Ik heb ook al een tijdje mijn oog laten vallen op die mini's. Maar hoewel ik er graag één wil proberen, vind ik het niet goedkoop voor wat je krijgt, en dan wil ik wel een kleurencombinatie die écht bij mij past. Die heb ik nog niet gevonden. Mini nude lonkt tot nu toe het meest.
Nou, Sigma palette is binnen en ik ben er heel blij mee. De kleur is wat gedempter dan op de website (Boozy). Jufjoke, ik denk dat dit veel te basic is voor jou maar de kwaliteit van de oogschaduw is wel heel goed. De gouden kleur is echt heel mooi (maar tricky te gebruiken voor mij).

Ik weet dat het er op elk scherm anders uitziet maar op de mijne ziet het er uit zoals deze:

Afbeelding

De mini nude van ND vind ik er ook heel mooi uitzien maar dan had ik liever 3 of 4 matte tinten gehad en 1, max 2 shimmer.
Palet is prachtig, Ladyday, maar inderdaad waarschijnlijk niet precies naar mijn voorkeuren.
Laat je weten hoe het bevalt?
Jufjoke schreef:
09-07-2021 19:56
Palet is prachtig, Ladyday, maar inderdaad waarschijnlijk niet precies naar mijn voorkeuren.
Laat je weten hoe het bevalt?
Van wat ik nu kan zien is het goed gepigmenteerd spul. Of het ook een beetje blijft zitten zal ik even moeten testen.
Dames, ik heb nu een palette van Anastasia (Soft Glam) gekocht, mooie kleuren dus best blij mee maar ik merk toch dat ook dit nogal snel vervaagd, ik heb ook best vette oogleden dus daar kan het wel aan liggen ;-).

Ik heb nog een primer van de Etos maar echt top is dat niet dus hier mijn vraag:

Wat vinden jullie nu een goede basis voor oogschaduw?
guppekop schreef:
22-07-2021 15:28
Dames, ik heb nu een palette van Anastasia (Soft Glam) gekocht, mooie kleuren dus best blij mee maar ik merk toch dat ook dit nogal snel vervaagd, ik heb ook best vette oogleden dus daar kan het wel aan liggen ;-).

Ik heb nog een primer van de Etos maar echt top is dat niet dus hier mijn vraag:

Wat vinden jullie nu een goede basis voor oogschaduw?
Die heb ik ook! (Het palet, niet de vette oogleden)
Ik doe altijd eerst foundation, concealer en poeder. Foundation en poeder gaat ook over mijn oogleden als basis voor oogschaduw, gaat prima zo. Ik heb wel een eyeprimer, toevallig ook van Anastasia Beverly Hills, maar meer omdat die bij een set zat. Ik gebruik het eigenlijk nooit omdat het een extra stap is die ik eigenlijk niet nodig heb.
Kunnen jullie mij helpen?
Ik ben op zoek naar de oude kleine UD basic mini.
Niet nummer 2, maar de orginele.

Als ik google krijg ik wat wish hits en een vage site waar de foto mij niet bevalt.

De mijn is bijna op en ik wil een vervanging.

Wie red mij (of weet een heeeele goede dupe) ???
Felidaes schreef:
22-07-2021 16:16
Kunnen jullie mij helpen?
Ik ben op zoek naar de oude kleine UD basic mini.
Niet nummer 2, maar de orginele.

Als ik google krijg ik wat wish hits en een vage site waar de foto mij niet bevalt.

De mijn is bijna op en ik wil een vervanging.

Wie red mij (of weet een heeeele goede dupe) ???
Helaas....discontinued.....

https://www.urbandecay.com/naked-basics ... y/355.html
Zou dit een dupe kunnen zijn?

https://www.zalando.nl/bareminerals-gen ... v-t11.html

Of dit?

https://www.zalando.nl/smashbox-cover-s ... lsrc=aw.ds

Let op, ik heb dat oorspronkelijke palet nooit gehad, dus of iets er in de praktijk ook echt op lijkt is moeilijk te zeggen
Jufjoke schreef:
22-07-2021 16:26
Helaas....discontinued.....

https://www.urbandecay.com/naked-basics ... y/355.html
Echt zo erg. Basic 2 lijkt er helemaal niet op.
Jufjoke schreef:
22-07-2021 16:28
Zou dit een dupe kunnen zijn?

https://www.zalando.nl/bareminerals-gen ... v-t11.html

Of dit?

https://www.zalando.nl/smashbox-cover-s ... lsrc=aw.ds

Let op, ik heb dat oorspronkelijke palet nooit gehad, dus of iets er in de praktijk ook echt op lijkt is moeilijk te zeggen
Die tweede lijkt meer. Ik ga eens kijken.

Of kijken of ik alle kleuren los kan bestellen bij UD
Heb je al op ebay.com gekeken?
Ja, ze hebben het wel mondjesmaat, maar daar is de verzendkosten zo hoog.

Misschien moet ik het gewoon doen hoor, maar dacht dat hier misschien iemand ook een goede tip had.
Jufjoke schreef:
22-07-2021 16:11
Die heb ik ook! (Het palet, niet de vette oogleden)
Ik doe altijd eerst foundation, concealer en poeder. Foundation en poeder gaat ook over mijn oogleden als basis voor oogschaduw, gaat prima zo. Ik heb wel een eyeprimer, toevallig ook van Anastasia Beverly Hills, maar meer omdat die bij een set zat. Ik gebruik het eigenlijk nooit omdat het een extra stap is die ik eigenlijk niet nodig heb.
mmm... ik gebruik alleen geen foundation of concealer, heb wel ergens foundation liggen: zou ik die dan enkel op mijn ogen doen wellicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven