Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
apppie schreef:
13-05-2021 12:53
Ik heb nieuwe concealer gekocht van L'Oréal, de eyecream in a concealer.. Wat een topspul zeg, ben echt verrast 😳 Blijft supergoed zitten en geeft een heel fris effect, het is gewoon een tegenvaller om mijn eigen gezicht er onderuit te zien komen als ik het afhaal 😂
:HA:
apppie schreef:
13-05-2021 12:53
Ik heb nieuwe concealer gekocht van L'Oréal, de eyecream in a concealer.. Wat een topspul zeg, ben echt verrast 😳 Blijft supergoed zitten en geeft een heel fris effect, het is gewoon een tegenvaller om mijn eigen gezicht er onderuit te zien komen als ik het afhaal 😂
😂😂😂
Interessant! Ik ben altijd op zoek naar een goede concealer.
Nee maar echt, vandaag weer 😅 Ik zie er aardig verlept uit momenteel, maar ik ga fresh de dag door. Hij is 1+1 bij Kruidvat, heb er meteen nog twee gehaald. Vind namelijk wel vaak dat producten met zo'n draai-klik systeem snel opgaan, dat is jammer.
Vivapimpelmees,

https://www.allure.com/story/urban-deca ... -interview

Deze is voor jou! Hoewel Prince helaas al enige tijd dood is, komt hij nu met een make up collectie in samenwerking met Urban decay!
Jufjoke schreef:
13-05-2021 22:01
Vivapimpelmees,

Deze is voor jou! Hoewel Prince helaas al enige tijd dood is, komt hij nu met een make up collectie in samenwerking met Urban decay!
Ik had het al gezien ja.... leuk dat je aan me denkt!
Hoi dames (en misschien ook heren)

Hebben jullie advies voor een goede foundation voor mij? Momenteel kun je niet zo goed kijken in de winkel vanwege corona, maar de foundations die ik heb zijn vrij zanderig op mijn huid. Mijn huid voelt na gebruik ook stroef, het is gewoon niet zo mooi/egaal. Op mijn neus heb ik onzuiverheden, dus een beetje dekkend zou fijn zijn.

Bedankt alvast!!
CharlotteCcc schreef:
14-05-2021 11:02

Hebben jullie advies voor een goede foundation voor mij? Momenteel kun je niet zo goed kijken in de winkel vanwege corona, maar de foundations die ik heb zijn vrij zanderig op mijn huid. Mijn huid voelt na gebruik ook stroef, het is gewoon niet zo mooi/egaal. Op mijn neus heb ik onzuiverheden, dus een beetje dekkend zou fijn zijn.

Bedankt alvast!!
Misschien zijn de foundations die je gebruikt te mat? Soms kan je huidverzorging die je eronder draagt ook verschil maken, in positieve, maar soms ook in negatieve zin. Voor mij maakt het nogal uit welke spf ik bijvoorbeeld gebruik. Dus misschien bevalt je huidige foundation wél met een andere dagcrème eronder?
Maar misschien ben je gewoon toe aan iets meer hydraterende foundation, dat kan ook.
Ik vind de Estee Lauder futurist Hydra rescue daar een hele goede voor. Niet de goedkoopste optie, dat geef ik toe. Ook de Colourpop Pretty fresh foundation doet het wat dat betreft goed.
CharlotteCcc schreef:

Bedankt alvast!!
Ik heb dat ook vaak met matterende foundation (vind een matte huid gelukkig sowieso niet zo mooi). Ik zweer bij Skin Paradise van L'Oréal, maar dan moet je niet heel veel te maskeren hebben :)
Ik ben op zoek naar een klein oogschaduw blendingkwastje voor onderweg.

Weet iemand een goed merk?

Ik heb nu een kleine kabukikwast voor foundation in mijn etui en deze is volgens mij 5 cm, dus de oogschaduw kwast mag ook zo groot zijn.

Zit nu op travelset te kijken en daar zie ik al merken voorbij komen :

Elf, kiko, real techniwies. Iemand mee bekend?
CharlotteCcc schreef:

Ik gebruik BB Creme van La Roche-Posay. En dan op mijn neus en andere mogelijke glim-gebieden een beetje matt skin foundation van de hema.
Zonder de BB vind ik foundation te stroef en onnatuurlijk, en zonder foundation vind ik de BB te glimmend en niet dekkend genoeg bij bijv mijn neus.
Jufjoke schreef:
13-05-2021 22:01
Vivapimpelmees,

Oh help en ik ben op een no buy, why is this happening to me 😩
@Charlotte, toevallig heb ik afgelopen week voor het eerst een foundation van Essence gekocht voor een paar euro die wonderlijk goed bevalt, de hydra fresh geloof ik.
Heb zelf ook een vrij gevoelige huid en moet uitkijken wat ik er op smeer.
Voor de neus en wangen, waar ik wat grotere poriën heb, heb ik essence primer 0 parabenen/ parfum / minerale olie gekocht.
De combi werkt goed voor mij. Wel even afpoederen. Hij blijft mooi zitten en ik krijg er geen gekke velletjes of extra onzuiverheden van.
Heb van die 0% lijn ook de concerten gekocht maar nog niet gebruikt. Foundation alleen is eigenlijk ook al wel prima :)

Edit; en wat ajufJoke zegt ook, het scheelt veel wat je eronder gebruikt. Dat is zeker even het uitproberen waard.
hobbeltverder wijzigde dit bericht op 15-05-2021 21:16
15.80% gewijzigd
Renee* schreef:
15-05-2021 20:19
Ik ben op zoek naar een klein oogschaduw blendingkwastje voor onderweg.

Weet iemand een goed merk?

Ik heb nu een kleine kabukikwast voor foundation in mijn etui en deze is volgens mij 5 cm, dus de oogschaduw kwast mag ook zo groot zijn.

Zit nu op travelset te kijken en daar zie ik al merken voorbij komen :

Elf, kiko, real techniwies. Iemand mee bekend?
Volgens mij zag ik laatst bij etos een reis setje kwastjes. Geen idee of er blending bij zat.
HobbeltVerder schreef:
15-05-2021 21:14
Volgens mij zag ik laatst bij etos een reis setje kwastjes. Geen idee of er blending bij zat.

Vaak vind ik de goedkope kwasten niet echt fijn. Je haalt het eerder eraf. Maar misschien heeft iemand juist wel goede ervaring met HEMA, Kruidvat, Etos of action kwastjes. En mini dus.
Surebaby schreef:
15-05-2021 21:11
Omdat je wat naïef was toen je dacht dat een no buy een goed idee was? ;-)
Renee* schreef:
15-05-2021 21:25
Vaak vind ik de goedkope kwasten niet echt fijn. Je haalt het eerder eraf. Maar misschien heeft iemand juist wel goede ervaring met HEMA, Kruidvat, Etos of action kwastjes. En mini dus.
Mijn essence blender penseel is prima. Is met een paars witte handvat. Maar geen mini.
Voor de overige zaken overigens wel real techniques hier. Ik denk dat dat setje Etos daar ook van was, verkopen ze daar namelijk ook gewoon.
Jufjoke schreef:
15-05-2021 22:01
Omdat je wat naïef was toen je dacht dat een no buy een goed idee was? ;-)
:rofl:
Ik roep het ook gewoon maar niet meer, wordt toch niet serieus genomen en terecht
HobbeltVerder schreef:
15-05-2021 22:14
Mijn essence blender penseel is prima. Is met een paars witte handvat. Maar geen mini.
Voor de overige zaken overigens wel real techniques hier. Ik denk dat dat setje Etos daar ook van was, verkopen ze daar namelijk ook gewoon.

Dank je, heb ik morgen wat te doen. Als het weer een beetje redelijk is tenminste.
Surebaby schreef:
15-05-2021 21:11
Het is gelukkig niet zo duur :-?
Mijn favoriete kwasten zijn van Real Techniques en de Real Techniques dupes van Etos. Ik kan niet zonder mijn dubbelzijdig oogschaduw kwastje van de HEMA (oude lijn met witte steel) en mijn blendingkwastje van BH Cosmetics. Verder heb ik geen problemen met de ABH en Urban Decay kwartjes die bij palettes zitten. Oh en ik heb nog zo'n waaierkwast van Essence die ik gebruik voor heftige highlighter als deze wat subtieler mag. Mijn gehypte Mac 217 gebruik ik eigenlijk niet zo vaak.
Ik heb echt al jaren de make-up borstels van ELF.

Ik vind ze geweldig.
Ik ben zo iemand die dan gewoon de steel wat zou afzagen. 8-)
HobbeltVerder schreef:
15-05-2021 21:14

Gisteren bij Etos geweest en in dit setje zitten 2 (best nog stevige) kleine kwastjes die goed zijn voor onderweg om even bij te werken. Ik gebruik soms de CATRICE oogschaduw maar deze gaat in de plooien van mijn ogen zitten en dat kan ik nu bijwerken. Met Mintenz geen last van trouwens.
Had ook een reissetje gehaald bij de action maar die zijn fluffy en doen niets.

Dank je wel voor de tip!
:) fijn dat je er iets aan had!
Hallo, ik ben nieuw hier en zal mijn favo’s even met jullie delen.

Gezichtverzorging: La Rouche-Posay wasgel en toner. Voor de ogen Clinique oogreiniger, omdat deze lekker vettig is en niet schuurt en trekt. Ik sluit af met een dagcreme uit dezelfde La Rouche-Posay effaclar lijn.

Primer: onlangs gekocht om te proberen: Sace Lady all matte primer. Erg fijn, niet vette en geeft een mooi matte eindresultaat.

Foundation heb ik een paar favo’s: Chanel Le Teint ultra (matte) 30 beige. Clinique anti blemish solutions CN 70 Vanilla. En als poeder: M.A.C medium plus B38.

Voor het “bakken” gebruik ik Clinique stay matte cheer pressed powder 101 invisible. En als ik iets verfrissend wil, dan spray ik lekker met M.A.C prep en prime lavendel.

Wenkbrauwen: Chanel: Stylo Sourcils waterproof 808

Eyeliner: Chanel duo Eyeliner en Kohl in 1 pen.

Lippenstiften heb ik eigenlijk van alles wat.. veel M.A.C in verschillende kleuren en soorten, Maybeline, Chanel, Catrice, L’Oréal.

Mascara is mijn favoriet van Clarins, 4D wonder perfect mascara Waterproof.

En dan last but not least: oogschaduw paletten. Mijn favo’s Morphe 35C everyday chic, Morphe 35S sweet oasis, M.A.C. Solar glow times nine, Chanel Les 4 Ombres.
Ik had laatst een onvervalste miskoop. Huismerk DA volume mascara. Kostte bijna niks maar toch... ik had op zn minst een beetje effect verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven