Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

maandag 2 augustus 2021 om 16:30
De concealerkwast (klein en plat) van Bare Minerals is ook heel goed.
Ik heb een kabukikwast van echt haar via ebay voor de foundationpoeder.
De bronzer breng je in een 3 en omgekeerde 3 aan van je haargrens naar je jukbeenderen en dan via je kaaklijn naar je kin. Maakt echt verschil als je die gebruikt. En niet te veel.
Ik heb een kabukikwast van echt haar via ebay voor de foundationpoeder.
De bronzer breng je in een 3 en omgekeerde 3 aan van je haargrens naar je jukbeenderen en dan via je kaaklijn naar je kin. Maakt echt verschil als je die gebruikt. En niet te veel.
maandag 2 augustus 2021 om 16:34
Flomo schreef: ↑02-08-2021 12:35Update van m’n Mintenz testers: pas vanmorgen aan toegekomen om uit te proberen. De juiste kleur kiezen vind ik nog wat lastig, ik kan niet zo makkelijk meerdere strepen naast elkaar maken in verschillende kleuren. Maar nadat er 1 iets te licht was en de iets donkere net goed, denk ik dat ik die twee moet mengen. Morgen even proberen.
De concealer, blush en bronzer zijn prima, maar ik moet even zoeken wat handiger kwasten zijn ervoor.
Ik heb gekeken voor een workshop maar dat kan niet bij Mintenz zelf en degene hier in de buurt vond ik qua website nou niet echt denderend… alleen al aan de wenkbrauwen van de dame in kwestie kon ik zien dat wij niet dezelfde smaak hebben![]()

Jammer! Ik had ook veel moeite om de juiste kleur te ontdekken met die proefjes, dus in die zin was de workshop ook een fijne manier om de juiste kleur te kunnen bepalen.

maandag 2 augustus 2021 om 22:41
vanlippebiesterveld schreef: ↑02-08-2021 15:34. Had ik die vraag toch eerst hier moeten stellen over Olaplex. Hier zit een echt dream team voor de echte reviews!
Flomo, wat tips voordat je begint. Pak gewoon een kwast waar je goed mee kunt draaien op je gezicht. Eentje die goed poeder kan oppakken. Niet direct beginnen als je je gezicht hebt ingesmeerd. Even rustig laten intrekken en dan begin je.
Toen ik het de eerste keer gebruikte, dacht ik niets te zien. Het zit er heel natuurlijk op. Je krijgt de neiging om meer te gebruiken. Je moet het een beetje leren.
Ik heb later wel een kwast van Bare minerals zelf gekocht. Als je nu een kwast hebt die lekker werkt, dan hoef je zo n kwast echt niet te kopen. Tip van mij.
Tip: smeer eerst wat foundation op de ene helft van je gezicht. Zul je het verschil gauw genoeg zien.
Flomo Testen deed ik door met wattenstaafjes een streep te zetten vlak naast elkaar maar ik vond het ook heel moeilijk. Ik heb toen een foto naar Mintenz gemaild en daar gaven ze het advies welke foundation het best zou zijn voor mijn huidtype. Ook de ondertoon is heel belangrijk en dat is best lastig als je daar niet mee bekend bent. En ik kreeg gelijk nog meer adviezen in een hele uitgebreide mail waar ik veel aan heb gehad wb de bronzer, blush en de oogschaduw. Dus ik zou morgen een foto mailen. Zou zonde zijn als je de verkeerde kleur koopt of 2 kleuren gaat mengen terwijl het misschien niet nodig is.
En het is echt heel belangrijk dat wat je eronder smeert heel goed is ingetrokken anders is het resultaat gewoon niet mooi.

dinsdag 3 augustus 2021 om 10:24
Goede tips, dank!Juliette schreef: ↑02-08-2021 22:41Tip: smeer eerst wat foundation op de ene helft van je gezicht. Zul je het verschil gauw genoeg zien.
Flomo Testen deed ik door met wattenstaafjes een streep te zetten vlak naast elkaar maar ik vond het ook heel moeilijk. Ik heb toen een foto naar Mintenz gemaild en daar gaven ze het advies welke foundation het best zou zijn voor mijn huidtype. Ook de ondertoon is heel belangrijk en dat is best lastig als je daar niet mee bekend bent. En ik kreeg gelijk nog meer adviezen in een hele uitgebreide mail waar ik veel aan heb gehad wb de bronzer, blush en de oogschaduw. Dus ik zou morgen een foto mailen. Zou zonde zijn als je de verkeerde kleur koopt of 2 kleuren gaat mengen terwijl het misschien niet nodig is.
En het is echt heel belangrijk dat wat je eronder smeert heel goed is ingetrokken anders is het resultaat gewoon niet mooi.
maandag 9 augustus 2021 om 18:48
Ik was vandaag even bij de Douglas en daar hadden ze testers van de bareMinerals oogschaduw en om eerlijk te zijn vond ik de payoff tegenvallen. De kleuren waren prachtig maar swatches op de binnenkant van mijn arm vond ik erg tegenvallen.
Ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit van Sigma. Zo jammer dat je de kleurtjes niet los kan kopen om zo je eigen palette samen te stellen.
Ik ben echt onder de indruk van de kwaliteit van Sigma. Zo jammer dat je de kleurtjes niet los kan kopen om zo je eigen palette samen te stellen.
dinsdag 10 augustus 2021 om 22:44
Op vakantie onverwacht tegen een Sephora aangelopen! Gelijk een full size tarte shape tape concealer gekocht (ik had een mini in de goede kleur en die was op). Dat is toch wel fijn spul hoor! En een Charlotte Tilbury matte lipstick, pillow talk. Perfecte kleur voor mij! Heel blij mee en sinds ik thuis ben niets anders meer gedragen…

dinsdag 10 augustus 2021 om 22:46
Ik ben zo benieuwd naar die Charlotte Tilbury maar het is dus echt zo goed! Gaat ook op mijn lijstje nu!Supersas09 schreef: ↑10-08-2021 22:44Op vakantie onverwacht tegen een Sephora aangelopen! Gelijk een full size tarte shape tape concealer gekocht (ik had een mini in de goede kleur en die was op). Dat is toch wel fijn spul hoor! En een Charlotte Tilbury matte lipstick, pillow talk. Perfecte kleur voor mij! Heel blij mee en sinds ik thuis ben niets anders meer gedragen…![]()
dinsdag 10 augustus 2021 om 23:04
Ik heb die Pillow Talk ook maar ik vind het geen wonder lipstick. Kleur is prima maar de huls is plastic. Dat vind ik dan weer jammer. Als ie op is koop ik em niet weer.

woensdag 11 augustus 2021 om 08:58
Ik zie toch iets doordat je op je bum moet smeren

woensdag 11 augustus 2021 om 09:06
Ik wil hier graag een vraag stellen. Ik ben behoorlijk onervaren op het gebied van make up. Mijn wenkbrauwen zijn heel licht van kleur en ik zou ze graag iets donkerder willen hebben want je ziet ze bijna niet. De vorm van mijn wenkbrauwen is ook niet mooi gelijkmatig zoals je vaak bij vrouwen ziet. Ik heb geprobeerd mijn wenkbrauwen in te kleuren met een wenkbrauwpotlood maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik aan het doen ben. Kan iemand me hier op weg helpen?

woensdag 11 augustus 2021 om 10:15
Boekenlegger, ik kan je niet echt helpen omdat ik zelf gezegend ben met wenkbrauwen waar ik nauwelijks iets aan hoeft te doen. Maar ze zijn ietwat licht vergeleken met mijn haar, dus ik veeg er met een plat kwastje wat matte bruine oogschaduw doorheen. Dan kam ik ze in model, spuit een heel klein beetje haarlak op mijn vingertoppen en veeg dat eroverheen.
Voor mij werkt dit snel en eenvoudig, geen idee of het voor jou goed zou werken op die manier, maar misschien is het het proberen waard.
Voor mij werkt dit snel en eenvoudig, geen idee of het voor jou goed zou werken op die manier, maar misschien is het het proberen waard.
woensdag 11 augustus 2021 om 12:30
Waarom ga je niet eens langs een wenkbrauwsalon voor advies? Er zijn tegenwoordig veel verschillende make up producten voor wenkbrauwen. Sommige makkelijk in gebruik en anderen wat moeilijker.boekenlegger0 schreef: ↑11-08-2021 09:06Ik wil hier graag een vraag stellen. Ik ben behoorlijk onervaren op het gebied van make up. Mijn wenkbrauwen zijn heel licht van kleur en ik zou ze graag iets donkerder willen hebben want je ziet ze bijna niet. De vorm van mijn wenkbrauwen is ook niet mooi gelijkmatig zoals je vaak bij vrouwen ziet. Ik heb geprobeerd mijn wenkbrauwen in te kleuren met een wenkbrauwpotlood maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik aan het doen ben. Kan iemand me hier op weg helpen?
Als je dat niet wil zou ik je een wenkbrauwpoeder aanraden. Daar kun je alleen niet mee 'tekenen' en is puur om wat kleur toe te voegen. Poeder is heel zacht en naturel.
Als je ook de vorm bijgetekend wil hebben kun je echt het beste ergens heen waar ze je kunnen laten zien hoe je dat doet en dan maar oefenen, oefenen, oefenen.
woensdag 11 augustus 2021 om 12:39
woensdag 11 augustus 2021 om 13:33
Nu word ik ook erg nieuwsgierig naar de sigma paletten! Tips hier kosten altijd geldLady_Day schreef: ↑09-08-2021 18:48Ik was vandaag even bij de Douglas en daar hadden ze testers van de bareMinerals oogschaduw en om eerlijk te zijn vond ik de payoff tegenvallen. De kleuren waren prachtig maar swatches op de binnenkant van mijn arm vond ik erg tegenvallen.
Ik gebruikte eerst altijd oogschaduw van Dior en Mac. Mijn ervaring is dat je makkelijk teveel hebt op je kwast, dus veel smokey eyes.
Bij Bare minerals vind ik het licht en natuurlijk ogen. Ook niet makkelijk dat je teveel oogschaduw gebruikt.
Ben van het aquarelleren, dus misschien wat te kwistig!
woensdag 11 augustus 2021 om 13:39
Tips hier kosten zeker geldvanlippebiesterveld schreef: ↑11-08-2021 13:33Nu word ik ook erg nieuwsgierig naar de sigma paletten! Tips hier kosten altijd geld
Ik gebruikte eerst altijd oogschaduw van Dior en Mac. Mijn ervaring is dat je makkelijk teveel hebt op je kwast, dus veel smokey eyes.
Bij Bare minerals vind ik het licht en natuurlijk ogen. Ook niet makkelijk dat je teveel oogschaduw gebruikt.
Ben van het aquarelleren, dus misschien wat te kwistig!

Er zijn 3 wat duurdere merken waar ik erg benieuwd naar was (oogschaduw): Viseart, Natasha Denona en Sigma. Ik heb nu 2 paletten van Sigma en die zijn super. Hun kwasten gebruikte ik al en vind ik echt het allerfijnst werken. Viseart en Denona heb ik nog niets van aangeschaft omdat er geen een is die ik echt heel graag wil, behalve de neutral mattes van Viseart, 75 euro en de Biba van Denona, 125 euro. Erg prijzig dus.
Het liefst zou ik zelf een palette samenstellen want felle kleuren en heftige glitters gebruik ik niet. Maar ja..
woensdag 11 augustus 2021 om 17:10
woensdag 11 augustus 2021 om 17:31
Ja, die heb ik ook, maar mijn dop is van plastic. Smeert inderdaad heerlijk maar ik vind niet dat ie erg lang blijft zitten. Ook zou ik de kleur ietsje dieper willen hebben maar dat is niet de schuld van CT natuurlijk.Supersas09 schreef: ↑11-08-2021 17:10Ik heb een metalen huls. Het is de matte pillow talk maar smeert heerlijk!
maandag 16 augustus 2021 om 22:39
Ik heb de gewone pillow talk en de pillow talk medium. De medium is wel dieper van kleur. Misschien die eens proberen?
woensdag 18 augustus 2021 om 08:02
Ik heb 'Hush' van Delilah gekocht en die is net wat donkerder dan de originele PT maar iets lichter dan de PT medium. Smeert net zo fijn en de hele huls, ook de dop, is van metaal. Ik ben gewoon niet zo'n fan van Charlotte Tilbury denk ik. Ze doen heel veel aan marketing maar ik ben underwhelmed door de producten, zeker gezien wat het kost. Toch hoor ik er veel positieve geluiden over dus het kan ook aan mij liggen maar ik ben gewoon geen fan - en zeker niet van de hysterische mails die ik kreeg nadat ik wat dingen op de website besteld had.Merellllll schreef: ↑16-08-2021 22:39Ik heb de gewone pillow talk en de pillow talk medium. De medium is wel dieper van kleur. Misschien die eens proberen?
woensdag 18 augustus 2021 om 16:21
Oh die is wel mooi!Lady_Day schreef: ↑18-08-2021 08:02Ik heb 'Hush' van Delilah gekocht en die is net wat donkerder dan de originele PT maar iets lichter dan de PT medium. Smeert net zo fijn en de hele huls, ook de dop, is van metaal. Ik ben gewoon niet zo'n fan van Charlotte Tilbury denk ik. Ze doen heel veel aan marketing maar ik ben underwhelmed door de producten, zeker gezien wat het kost. Toch hoor ik er veel positieve geluiden over dus het kan ook aan mij liggen maar ik ben gewoon geen fan - en zeker niet van de hysterische mails die ik kreeg nadat ik wat dingen op de website besteld had.
Nou ik denk niet dat het aan jou ligt. Na honderden euro’s lichter kan ik met een gerust hart zeggen dat je gelijk hebt. Allemaal marketing. Er zitten ook wel best goede producten tussen, maar dat hele