Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
vivapimpelmees schreef:
15-06-2021 16:56
Ik had laatst een onvervalste miskoop. Huismerk DA volume mascara. Kostte bijna niks maar toch... ik had op zn minst een beetje effect verwacht.
Ik heb ook wat spul wat ik achteraf eigenlijk liever niet gekocht had:

Het Viseart Soleil etendu la plage palet. Plaatje om te zien, maar in het gebruik valt het toch een beetje tegen. Niet slecht, maar heel middelmatig. Niet erg mooie shimmers en teveel lichte matte tinten. Al met al niet echt mijn ding, al is het erg mooi om te zien. Jammer, want ik heb meer van Viseart, en daar ben ik wel dol op.

Colourpop Boudoir noir. Eigenlijk hetzelfde: het is wel aardig, het gaat wel, het is niet slecht. Maar echt fantastisch is het ook niet, en ook deze is over het geheel lichter dan ik verwacht had. Gelukkig was deze niet duur.

Een matte lipstick van Milano, deze:

https://www.douglas.nl/Make-up-Lippen-L ... 29877.html

Is wat droog met opbrengen, trekt aan de lippen. Bovendien is de kleur feller dan gedacht. Ik heb hem wel een paar keer gebruikt, en ik hou hem wel, maar het is net niet wat ik ervan verwacht had.

De foundation van Catrice, de true skin foundation, vond ik ook tegenvallen.
Ik kom straks vast nog wel op meer, al is dat geen goed teken....
vivapimpelmees schreef:
15-06-2021 16:56
Ik had laatst een onvervalste miskoop. Huismerk DA volume mascara. Kostte bijna niks maar toch... ik had op zn minst een beetje effect verwacht.
Ik had laatst een zwarte waterproof mascara van Etos eigen merk. Klonterspul, vreselijk. Heb het weggegooid en ben weer terug bij l'Oreal Lash Paradise. Deze vind ik echt heel fijn en is niet duur.
Oh... bij dezelfde DA drogist had ik nog een miskoop. Nagellak van een voor mij onbekend merk. Volgens de verkoopster was het topspul. Zou een week zitten zonder te chippen... nou.... niet dus.... binnen 2 uur de eerste beschadiging.
vivapimpelmees schreef:
15-06-2021 18:32
Oh... bij dezelfde DA drogist had ik nog een miskoop. Nagellak van een voor mij onbekend merk. Volgens de verkoopster was het topspul. Zou een week zitten zonder te chippen... nou.... niet dus.... binnen 2 uur de eerste beschadiging.
Oh bah. Zo jammer als je er net een hoop moeite voor hebt gedaan.
Hebben jullie tips? Ik heb laatst een palet van Be Creative besteld. Supermooie kleuren, goede pigmentatie, helemaal blij mee. Alleen nu krijg ik er een allergische reactie op. Als ik het gebruik, krijg ik na een paar uur dikke pijnlijke oogleden. De volgende ochtend zijn ze dik en knalrood, daarna gaan ze vervellen en kan ik een week geen oogmake-up op. Ik heb nu oogschaduw van Mintenz gekocht, en daar kan ik op zich wel tegen, maar ik vind al die losse poeders en potjes niet zo fijn, heb veel liever gewoon 1 palet. Hebben jullie tips welke merken ik zou kunnen proberen?
Zoek je dan specifiek minerale oogschaduw? Want ik kan heel veel dingen zeggen waar ik dol op ben, maar als je mineraal zoekt is het advies anders.
Supersas09 schreef:
21-06-2021 17:53
Zoek je dan specifiek minerale oogschaduw? Want ik kan heel veel dingen zeggen waar ik dol op ben, maar als je mineraal zoekt is het advies anders.
Nou, dat weet ik dus niet. Had hier laatst wat proefjes van besteld en die geprobeerd zonder dat ik er een reactie op kreeg. Maar heb het nooit eerder gehad met gewone drogist-merken (maar vaak wel minder goed gepigmenteerd is mijn ervaring dan helaas)
Vamke schreef:
21-06-2021 18:00
Nou, dat weet ik dus niet. Had hier laatst wat proefjes van besteld en die geprobeerd zonder dat ik er een reactie op kreeg. Maar heb het nooit eerder gehad met gewone drogist-merken (maar vaak wel minder goed gepigmenteerd is mijn ervaring dan helaas)
Ik durf je geen advies te geven eigenlijk, want dit klinkt wel heftig zeg. Maar zou een primer of laagje eronder iets kunnen helpen? En er zijn ook biologische varianten, bijv van de body shop (al heb ik me daar nooit in verdiept). Echt vervelend.
Als je inderdaad een primer gebruikt dan is de pigmentatie ook al wat beter op het ooglid van de drogisterij producten. Had je ook een blauw tint op je oog? Want ik lees dat met name de kleur blauw kan zorgen voor irritatie omdat daar vaak een metaal in verwerkt zit. Eigenlijk zou je eens moeten onderzoeken welk ingrediënt er nou voor de heftige irritatie kan zorgen. Talk schijn je ook heftig op te kunnen reageren.
Supersas09 schreef:
21-06-2021 22:57
Als je inderdaad een primer gebruikt dan is de pigmentatie ook al wat beter op het ooglid van de drogisterij producten. Had je ook een blauw tint op je oog? Want ik lees dat met name de kleur blauw kan zorgen voor irritatie omdat daar vaak een metaal in verwerkt zit. Eigenlijk zou je eens moeten onderzoeken welk ingrediënt er nou voor de heftige irritatie kan zorgen. Talk schijn je ook heftig op te kunnen reageren.
Een primer heb ik nog niet geprobeerd, dat is misschien wel een idee. Tips voor fijne?

Nee, het waren juist roze/paarsachtige tinten.
Ik ben op zoek naar een goed werkend wimperserum dat dierproefvrij is
Mijn Kikilash is op, deze werkte supergoed maar niet (meer) te koop. Collega heeft gemaild en mogelijk komt het niet meer terug of gaat het heel lang duren.

Kan iemand mij aan een goed merk helpen, dierproefvrij graag.
Juliette schreef:
06-07-2021 08:27
Ik ben op zoek naar een goed werkend wimperserum dat dierproefvrij is
Mijn Kikilash is op, deze werkte supergoed maar niet (meer) te koop. Collega heeft gemaild en mogelijk komt het niet meer terug of gaat het heel lang duren.

Kan iemand mij aan een goed merk helpen, dierproefvrij graag.
Ik gebruik Long4lashes. Schijnbaar cruelty free en vegan. Ik heb wel het idee dat het werkt.
Ik heb mijn Morphe palet laten vallen. Deze:

https://www.themakeupspot.nl/morphe-35m ... ry-palette

Ik gebruik het niet veel, maar de zwarte kleur onderin het hoekje is perfect en gebruik ik heel vaak om net even wat extra diepte aan te brengen in de buitenste ooghoeken. Ik grijp dus niet vaak naar het palet als geheel, maar wel naar die kleur. En laat dat nou net de enige kleur zijn die compleet verwoest is! Hij viel op de punt. Niets kapot, behalve die kleur. Niets meer aan te redden, hij viel compleet uiteen in poeder over de vloer van de badkamer. :cry: :cry:
Dank je juf Joke ik ga eens googlen straks.

Balen dit zeg.
Is je oogschaduw niet los te verkrijgen? Soms kun je een los compartiment dan erin zetten.
Jufjoke schreef:
06-07-2021 09:07
Ik heb mijn Morphe palet laten vallen. Deze:

https://www.themakeupspot.nl/morphe-35m ... ry-palette

Ik gebruik het niet veel, maar de zwarte kleur onderin het hoekje is perfect en gebruik ik heel vaak om net even wat extra diepte aan te brengen in de buitenste ooghoeken. Ik grijp dus niet vaak naar het palet als geheel, maar wel naar die kleur. En laat dat nou net de enige kleur zijn die compleet verwoest is! Hij viel op de punt. Niets kapot, behalve die kleur. Niets meer aan te redden, hij viel compleet uiteen in poeder over de vloer van de badkamer. :cry: :cry:
Herkenbaar... Ik heb dat met mijn Brown Sugar palette van Colourpop. De matte bruin links onder viel uit het palette en in compleet uiteen. Perfecte bruin voor mij om diepte te maken. Zwart vind ik vaak te heftig en die bruin was perfect. :cry:
Dames, ik koop meestal wat goedkopere drogist make up maar wil nu graag eens een echt goed palet kopen, mag wat kosten dus.

Hebben jullie tips voor een goed merk? Ik kijk nu o.a. bij Douglas en zie daar veel van Morphe langs komen, is dat wat? Is nog niet eens echt duur vind ik ;-)
guppekop schreef:
07-07-2021 14:12
Dames, ik koop meestal wat goedkopere drogist make up maar wil nu graag eens een echt goed palet kopen, mag wat kosten dus.

Hebben jullie tips voor een goed merk? Ik kijk nu o.a. bij Douglas en zie daar veel van Morphe langs komen, is dat wat? Is nog niet eens echt duur vind ik ;-)
Ik ben best wel te spreken over Morphe. En over Viseart, Colourpop, Nabla en Anastasia Beverly Hills. Die laatste is wat 'losser' geperst, en daardoor ooit wel wat poederig en soms wat kruimelig.
Ook Odense Eye, een Zweeds merk, vind ik fijn.

Qua oogschaduw kan ik bij de drogist niet zo geweldig slagen, daarvoor geef ik gerust wat meer uit of zoek ik het met liefde wat verder van huis.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 07-07-2021 17:12
10.86% gewijzigd
Jufjoke schreef:
07-07-2021 17:10
Ik ben best wel te spreken over Morphe. En over Viseart, Colourpop, Nabla en Anastasia Beverly Hills. Die laatste is wat 'losser' geperst, en daardoor ooit wel wat poederig en soms wat kruimelig.
Ook Odense Eye, een Zweeds merk, vind ik fijn.
ah! Dank! Ik ga eens op zoek!
Ik heb ook makeup-kriebel. En specifiek oogschaduwkriebel.

Deze, Biba van Natasha Denona, staat heel hoog op mijn wishlist, maar 130 euro... dat vind ik aan de prijs:

Afbeelding

Deze vind ik ook mooi, van Sigma. Ik googlede even op Stephanie Lange... hmmm, niet echt een type waar ik me mee kan identificeren (opgespoten lippen) maar het palette vind ik erg mooi:

Afbeelding

Misschien nog maar een nachtje over slapen....
Ik vind dat palet van Sigma ook mooi, en ik hoor goede dingen over oogschaduw van Sigma. Maar dit specifieke palet vind ik een lastige. Het lijkt op elke foto weer heel anders. Hier lijken de tinten weer heel warm, maar het lijkt op sommige foto's veel koeler.

https://www.google.com/search?q=sigma+s ... 80&dpr=1.5

Dat vind ik verwarrend.
En die Biba is prachtig. Ik heb niets van Natasha Denona, maar ik geef toe dat ik het wel graag zou willen hebben. Misschien een keer een kleintje proberen. Nog wel rond de €25,-, dat is voor een kleintje met vijf kleuren best veel, maar misschien is dat een redelijke manier om te proberen of ik haar producten überhaupt de prijs waard zal vinden
Jufjoke schreef:
07-07-2021 20:31
Ik vind dat palet van Sigma ook mooi, en ik hoor goede dingen over oogschaduw van Sigma. Maar dit specifieke palet vind ik een lastige. Het lijkt op elke foto weer heel anders. Hier lijken de tinten weer heel warm, maar het lijkt op sommige foto's veel koeler.

https://www.google.com/search?q=sigma+s ... 80&dpr=1.5

Dat vind ik verwarrend.
Mee eens dat de kleuren elke keer weer anders lijken. Ik heb geen winkel in de buurt waar ik het even kan bekijken helaas. Nu is 30 euro nou ook weer niet het einde van de wereld maar wel zonde als ik het toch weer eens niks vind.
Jufjoke schreef:
07-07-2021 20:33
En die Biba is prachtig. Ik heb niets van Natasha Denona, maar ik geef toe dat ik het wel graag zou willen hebben. Misschien een keer een kleintje proberen. Nog wel rond de €25,-, dat is voor een kleintje met vijf kleuren best veel, maar misschien is dat een redelijke manier om te proberen of ik haar producten überhaupt de prijs waard zal vinden
Zat ik ook aan te denken. Naked van Urban Decay was ook zogenaamd heel goed maar om eerlijk te zijn vind ik het tegenvallen. Het was geen heel goedkoop palette. Ik besteed dan liever iets meer voor iets wat ik echt gebruikt.

Trouwens, dat Mothership palette, gebruik je dat nou eigenlijk vaak?
Lady_Day schreef:
07-07-2021 20:49
Zat ik ook aan te denken. Naked van Urban Decay was ook zogenaamd heel goed maar om eerlijk te zijn vind ik het tegenvallen. Het was geen heel goedkoop palette. Ik besteed dan liever iets meer voor iets wat ik echt gebruikt.

Trouwens, dat Mothership palette, gebruik je dat nou eigenlijk vaak?
Nee. Ik vind het mooi, en bovendien heeft het in ieder geval mijn nieuwsgierigheid naar het merk weggenomen, maar een echte favoriet is het niet. Ja, de kleuren zijn mooi. En de matte tinten zijn heel makkelijk om mee te werken, maar die zitten er maar drie in. De shimmers en metallics zijn spectaculair, maar geven vrij veel glitterige fall out, waarbij het soms gebeurt dat je midden op de dag wat glittertjes op je gezicht ziet die je gemist had met wegvegen. Ik zou met dat palet eigenlijk eerst mijn ogen moeten doen, maar daar heb ik om mysterieuze redenen een hekel aan.
Ook zijn die shimmers eigenlijk het mooiste als je ze met je vingers opbrengt, ook iets wat ik niet fijn vind werken.
Dus, kortom, het is geen miskoop, als ik het gebruik ben ik uiteindelijk wel blij met hoe het eruit ziet, maar ik kan eigenlijk wel zeggen dat het wat mij betreft het geld niet waard was. Nu ik het toch heb, ben ik er wel blij mee, maar het is voor mij niet die lyrische ervaring van vele YouTubers.
Ah, dat is goed om te weten. Ik vind de paletten er prachtig uit zien en ik was ook wel nieuwsgierig maar ik houd van best neutrale makeup dus dit was niet iets waar ik mijn geld aan uit zou geven.

Ik heb vandaag voor het eerst een foundation gekocht die ik al eerder had gebruikt, en helemaal opgebruikt heb. Ik ben niet zo trouw wat dat betreft. Nog een goedkope ook, die van The Ordinary. Helaas kon ik de kleur die ik moest hebben niet in serum vinden, dus heb ik de coverage versie besteld. Ik weet dat die 2 eigenlijk niet zoveel van elkaar verschillen.

Ik heb nog een MAC waterweight foundation staan maar ik vind die glazen pipet zo onhandig. Liever een pompje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven