Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Fijn al die uitgebreide recensies! Vooral merell met Charlotte tillbury, scheelt veel geld want ik loer er al een tijdje op.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
21-10-2021 09:06
Oh, die vind ik zo mooi, de midi Glam! Ik heb hem niet. Vind jij het de kosten waard? Het is een prachtig palet.

Maar ik heb ook al mijn oog laten vallen op het palet van Bh cosmetics, de Lit List, uit de holiday collectie. Ik heb het nog niet op de Duitse of Nederlandse site kunnen vinden, maar die vind ik erg mooi. Ik heb het grote palet uit de collectie van vorig jaar en dat is echt mijn favoriete palet geworden.
Als je Naked 2 kent/hebt, dat zou een goede vergelijking kunnen zijn qua kleuren/looks die je er mee kunt maken. De kwaliteit vind ik wel beter. De Glam heb ik trouwens met 20% korting op de kop weten te tikken via Cult Beauty. En dan zit je dus in de normale prijsrange van ABH/Urban Decay. Persoonlijk vind ik Natasha Denona fijner werken als ABH. De mini Zendo heb ik ook en die vind ik boven verwachting leuk, vooral in de zomer. Misschien dat ik ooit de midi Zendo nog aanschaf als er een leuke deal is. Die lijkt mij meer variatie te geven dan Bronzen/Sunset/Sunrise door de combinatie met de koelere kleuren. Midi Retro wil ik ook, maar niet full price. Ik ben eigenlijk wel tevreden over Natasha Denona oogschaduw.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
21-10-2021 09:41
Als je Naked 2 kent/hebt, dat zou een goede vergelijking kunnen zijn qua kleuren/looks die je er mee kunt maken. De kwaliteit vind ik wel beter. De Glam heb ik trouwens met 20% korting op de kop weten te tikken via Cult Beauty. En dan zit je dus in de normale prijsrange van ABH/Urban Decay. Persoonlijk vind ik Natasha Denona fijner werken als ABH. De mini Zendo heb ik ook en die vind ik boven verwachting leuk, vooral in de zomer. Misschien dat ik ooit de midi Zendo nog aanschaf als er een leuke deal is. Die lijkt mij meer variatie te geven dan Bronzen/Sunset/Sunrise door de combinatie met de koelere kleuren. Midi Retro wil ik ook, maar niet full price. Ik ben eigenlijk wel tevreden over Natasha Denona oogschaduw.
Ik heb van ABH inmiddels nog de Sultry en de Amrezy. Beide wil ik niet wegdoen, want erg mooi, en toch gebruik ik ze eigenlijk nauwelijks. Ik denk dat ik er nog steeds niet over uit ben wat ik er nou eigenlijk van vind. Ze zijn erg poederig, en de shimmers zijn kruimelig. Je moet erg voorzichtig zijn om niet een enorme puinhoop te maken. Ik ben ook eigenlijk nooit echt geweldig onder de indruk van het resultaat als ik het toch weer een keer gebruik. Het is prima, minus de puinhoop, maar als ik zeker wil weten dat mijn oogschaduw zonder al te veel moeite perfect zit, kies ik niet die paletten.
Ik vind ook dat de shimmers het beste uitkomen als je ze met je vingers gebruikt en daar heb ik een onredelijke hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om jullie uitgebreide ervaringen en meningen te lezen over oa de verschillende (dure!!) paletten oogschaduw.
Zelf heb ik een paar weken terug eentje van Hema gekocht voor een tientje, en ik ben erg aangenaam verrast over de kleuren, intensiteit, en houdbaarheid. Zelfs zonder primer, en zelfs aangezet als eyeliner blijft het echt prima zitten.

Deze heb ik; ik wil ook de andere kleur nog (met het blauw erin)
Afbeelding

en de verschillende blauwtinten erin: Afbeelding

Enige jammere vind ik dat er vrij veel kleuren met glitters in zitten, ik ben heus niet vies van een beetje glitter maar ik kan ook erg genieten van een mooie naturelle matte look. Ik heb nu deze op het oog als aanvulling:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hé het topic leeft weer.

In de tussentijd ook nieuwe aankopen gedaan.

Vanwege een aantal monstertjes van Kiehl’s ga ik toch wat producten van hun aanschaffen. Net binnen is een de powerful strengt line reducing concentrate, incl hyaluronic acid. Met zo’n naam alleen al kan een product niet stuk toch? 😉
Ook heb ik inmiddels producten van Cerave aangeschaft, gezichtsreiniger en bodylotion. Tip vanuit deze groep.

Omdat je nu echt veel online besteld, krijg ik ook heel veel testers of cadeautjes. De mini vrouwtjes hier in mijn familie van 3 en 7 zijn er dol op. Hilarisch hoe gek ze erop zijn. Behalve op het make-up tasje. Daar snapt een 3 jarige niks van. Waarom noem je iets een make-up tasje als er niks in zit….
Alle reacties Link kopieren
Hobbelt, dat Lingerie palette van NYX sta ik ook heel vaak naar te gluren. Ik ben dol op palettes die geheel mat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat lingerie palette heb ik. De twee bruinen en de terracotta zijn wel ‘houdend’ de andere drie niet echt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat is jammer Lemoos. Bruinen heb ik al genoeg matte.
Ik ga denk ik toch eens een paletje samenstellen van John van G. Kennen jullie dat merk? Het wordt hier verkocht bij een plaatselijke drogist. Ik heb er alleen potloden en foundation ooit van gehad en vond het wel fijn spul met goede kleuren. En betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo’n paletje heb ik ooit gehad. Had onze Etos in het assortiment, maar nu niet meer. Ze hadden een la met wel honderd kleurtjes om uit te kiezen. Blokjes die je magnetisch in een doosje kon doen. Is erg goede oogschaduw vind ik.
Ik had een doosje met grijstinten en paarstinten, mat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd van kaleidos een custom vault lipclay gekocht. Ze hadden eerst vaste sets van 4, daar had ik er eentje van.
Prachtig spul, ik had een setje van 4 in een soort aarde tinten en nu een set zelf samengesteld in (per ongeluk, ik had er 1 verkeerd besteld) allemaal tinten roze.
Ik had bedacht een roodachtige tint te nemen maar had me vergist 😳
Erg blij mee, mooie formule en heel comfortabel.

Gister in een opwelling van colourpop de high tide palette van colourpop besteld (plaatje mislukte) en een lipstick besteld. besteld. De no buy lukt niet zo goed. ....
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
21-10-2021 18:30
Ik heb de laatste tijd van kaleidos een custom vault lipclay gekocht. Ze hadden eerst vaste sets van 4, daar had ik er eentje van.
Prachtig spul, ik had een setje van 4 in een soort aarde tinten en nu een set zelf samengesteld in (per ongeluk, ik had er 1 verkeerd besteld) allemaal tinten roze.
Ik had bedacht een roodachtige tint te nemen maar had me vergist 😳
Erg blij mee, mooie formule en heel comfortabel.

Gister in een opwelling van colourpop de high tide palette van colourpop besteld (plaatje mislukte) en een lipstick besteld. besteld. De no buy lukt niet zo goed. ....
Lastig hè.
Ik heb ook nog een palet van Colourpop op het oog, deze:

https://colourpop.com/products/its-a-mo ... er-palette

Maar ik ben er een beetje huiverig voor. Ik heb op 1 oktober een geurtje besteld uit Engeland, een Engels merk dat 'dupes' verkoopt. Geen neppers, maar geuren die geïnspireerd zijn op dure niche parfums. Geen idee of het wat is. En het is al sinds 8 oktober in Nederland, maar het blijft hangen bij de douane, nu al twee weken. Geen idee of iedereen het inmiddels vergeten is en het ergens in een stoffig hoekje ligt...
In ieder geval heel erg vervelend, dat heb ik zo niet eerder meegemaakt. Ik durf nu dus geen bestelling bij Colourpop te plaatsen.
Maar goed, het is niet zo dat ik oogschaduw tekort kom of zo.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Emma, toch maar eens doen dan. Eens checken of ze vvv bonnen aannemen, heb nog ergens eentje die wacht op een goede besteding.

Jufjoke, mooi dat colourpop palet! Maar idd ik ben ook even minder enthousiast als het gaat om dingen bestellen uit de UK, het duurt lang over het algemeen. Pas heb ik 4 weken op snagtights gewacht maar nu ik het schrijf twijfel ik of het nu uit GB of Ierland komt….
Hopelijk ontvang je je pakketje met geur alsnog snel!
Er zat ook ooit zo’n winkel met nepgeuren maar die is volgens mij weg, geen idee of dat nog mag überhaupt….
Alle reacties Link kopieren
Oeh die is ook mooi jufjoke. Ik kan zelf weinig met die grote palettes maar deze kleuren zijn echt heel mooi.
Ik heb idd een tijd terug ook al lang gewacht op snagtights maar wel goedgekomen.
Dat wachten hoort er een beetje bij heb ik het idee, ik reken altijd op een week of 3.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
21-10-2021 14:40
Dat lingerie palette heb ik. De twee bruinen en de terracotta zijn wel ‘houdend’ de andere drie niet echt.
Oh, dat is dan weer jammer. Want bruin en terracotta heb ik genoeg. Nou ja, scheelt me weer een aan/miskoop.
Alle reacties Link kopieren
Colourpop maakt me hebberig. Misschien maar goed dat het iets moeilijker verkrijgbaar is hier. Ik heb belachelijk veel makeup, vooral oogschaduw. Het spul is al crack. Het is nooit genoeg. Wil altijd meer.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-10-2021 19:50
Colourpop maakt me hebberig. Misschien maar goed dat het iets moeilijker verkrijgbaar is hier. Ik heb belachelijk veel makeup, vooral oogschaduw. Het spul is al crack. Het is nooit genoeg. Wil altijd meer.
Ja het is echt een soort verslaving. De laatste tijd vind ik het minder spannend wat ze uitgeven gelukkig.
Kaleidos is echt nog keer 10. Ook zulke mooie producten. Gelukkig brengen ze niet zoveel uit. Colourpop is echt killing qua tempo nieuwe producten.
Ik heb zoveel en ben er zo blij mee dat ik het wel waard vind, allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben blij dat ik dat niet zo herken, ben er misschien te nuchter voor of geen mijn geld liever aan andere dingen uit en je kan t natuurlijk maar 1x uitgeven …..
Maar ik ben dus oprecht nog altijd heel blij met mijn 5 jaar oude L’Oréal nudes palette (worden niet meer gemaakt helaas, echt mooie en fijne kleuren) en een hele oude goedkope van nyc (Kruidvat).
Dan heb ik nog een dure uitspatting, eentje van Bobbi Brown en die is mooi hoor maar om nou te zeggen zoveel beter of meer geld waard, mwah. En dus sinds kort eentje van Hema die maakt dat ik ook de andere kleur wil, want ik heb niets in blauwtinten. Wel iets met groen/ aqua glitter van Collistar maar dat vind ik echt zo’n zomer kleur. Collistar heeft wel ook supermooie (mono baked) kleuren trouwens, maar ik vind ze vaak te duur. Denk dat ik te vrekkig ben om echt veel geld aan oogschaduw uit te geven :P
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
21-10-2021 12:06
Wat leuk om jullie uitgebreide ervaringen en meningen te lezen over oa de verschillende (dure!!) paletten oogschaduw.
Zelf heb ik een paar weken terug eentje van Hema gekocht voor een tientje, en ik ben erg aangenaam verrast over de kleuren, intensiteit, en houdbaarheid. Zelfs zonder primer, en zelfs aangezet als eyeliner blijft het echt prima zitten.

Deze heb ik; ik wil ook de andere kleur nog (met het blauw erin)
Afbeelding

en de verschillende blauwtinten erin: Afbeelding

Enige jammere vind ik dat er vrij veel kleuren met glitters in zitten, ik ben heus niet vies van een beetje glitter maar ik kan ook erg genieten van een mooie naturelle matte look. Ik heb nu deze op het oog als aanvulling:

Afbeelding
Grappig, ik heb ook zo’n palette van de Hema, maar ik vond zelf de pigmentatie niet denderend. Zeker nu ik mijn morphe palette heb om mee te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Pigmentatie is wel belangrijk. Van alle oogschaduw die ik geprobeerd heb vind ik die van Viseart en Sigma de beste kwaliteit. Natasha Denona staat ook goed bekend. Ik denk dat ik het verkeerde paletje heb.

Overigens dit weekend weer een palet herontdekt. Ik had mijn Rodial Smokey Eye ooit bij mijn vriend laten liggen en dit weekend weer gebruikt. Toch wel mooi hoor. Vijf mat en 1 shimmer:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-10-2021 19:50
Colourpop maakt me hebberig. Misschien maar goed dat het iets moeilijker verkrijgbaar is hier. Ik heb belachelijk veel makeup, vooral oogschaduw. Het spul is al crack. Het is nooit genoeg. Wil altijd meer.
Nouwwww, ik heb op 20 september een bestelling gedaan voor 15 euro (lippenstift, oogpotlood, leeg oogschaduwdoosje). Dat was 1 oktober in Den Haag. Op 13 oktober heb ik een pm via Twitter naar dhl gedaan waar het bleef. Die stuurden me met een nieuw zendingsnummer door naar PostNL. Dit in mijn app gezet en stond op: komt morgen! Niet dus…. Op 20 oktober een pm naar PostNL via Twitter. Die zeiden dat er een betaalverzoek was voor inklaring. Kreeg een link, werkte niet. Kreeg een mail: werkte niet. Weer pm gestuurd. Omdat het online soms nog niet lukt om de afhandelingkosten te betalen gaat het naar een PostNL punt. Ik krijg dan wel 3 euro korting van de 7,95 afhandelingskosten…. Ik kijk toevallig in mijn app net en zie dat ik het morgen op kan halen. Zal mij benieuwen of ik daar ook de 3 euro korting zal krijgen….
Ik bestel niet meer overzee, ben er klaar mee.
Overigens werkt een pm via Twitter echt wel heel fijn en snel.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-10-2021 23:17
Pigmentatie is wel belangrijk. Van alle oogschaduw die ik geprobeerd heb vind ik die van Viseart en Sigma de beste kwaliteit. Natasha Denona staat ook goed bekend. Ik denk dat ik het verkeerde paletje heb.

Overigens dit weekend weer een palet herontdekt. Ik had mijn Rodial Smokey Eye ooit bij mijn vriend laten liggen en dit weekend weer gebruikt. Toch wel mooi hoor. Vijf mat en 1 shimmer:

Afbeelding
Deze is echt prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
21-10-2021 19:05
Lastig hè.
Ik heb ook nog een palet van Colourpop op het oog, deze:

https://colourpop.com/products/its-a-mo ... er-palette

Maar ik ben er een beetje huiverig voor. Ik heb op 1 oktober een geurtje besteld uit Engeland, een Engels merk dat 'dupes' verkoopt. Geen neppers, maar geuren die geïnspireerd zijn op dure niche parfums. Geen idee of het wat is. En het is al sinds 8 oktober in Nederland, maar het blijft hangen bij de douane, nu al twee weken. Geen idee of iedereen het inmiddels vergeten is en het ergens in een stoffig hoekje ligt...
In ieder geval heel erg vervelend, dat heb ik zo niet eerder meegemaakt. Ik durf nu dus geen bestelling bij Colourpop te plaatsen.
Maar goed, het is niet zo dat ik oogschaduw tekort kom of zo.
Ohhh, deze vind ik ook zo mooi! Maar zoals je weet en las hierboven, ik ga het niet meer doen. (Zeg ik nu…..😇)
Alle reacties Link kopieren
vanlippebiesterveld schreef:
21-10-2021 13:04
Hé het topic leeft weer.

In de tussentijd ook nieuwe aankopen gedaan.

Vanwege een aantal monstertjes van Kiehl’s ga ik toch wat producten van hun aanschaffen. Net binnen is een de powerful strengt line reducing concentrate, incl hyaluronic acid. Met zo’n naam alleen al kan een product niet stuk toch? 😉
Ook heb ik inmiddels producten van Cerave aangeschaft, gezichtsreiniger en bodylotion. Tip vanuit deze groep.

Omdat je nu echt veel online besteld, krijg ik ook heel veel testers of cadeautjes. De mini vrouwtjes hier in mijn familie van 3 en 7 zijn er dol op. Hilarisch hoe gek ze erop zijn. Behalve op het make-up tasje. Daar snapt een 3 jarige niks van. Waarom noem je iets een make-up tasje als er niks in zit….
Ik heb deze https://www.kiehls.nl/gezicht/categorie ... d=face-eye nu een week of 6 in gebruik. Doet werkelijks niets tegen mijn donkere kringen, erg jammer. Dit was mijn laatste poging voor een goede oog crème.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
22-10-2021 20:34
Ohhh, deze vind ik ook zo mooi! Maar zoals je weet en las hierboven, ik ga het niet meer doen. (Zeg ik nu…..😇)
Ik snap het helemaal. Ik kan het ook absoluut niet uitstaan dat mijn pakketje al vanaf 8 oktober bij de douane ligt.
Fijn dat jij het jouwe in ieder geval morgen hebt, maar zo gaat de lol er inderdaad snel af.

Ook van Parfumado vind ik de snelheid van leveren de laatste maanden erg tegenvallen. Ik krijg trouw elke 15e van de maand een mail dat het verzonden is, maar de laatste paar maanden komt het echt zeker een week daarna pas binnen. Deze keer weer, op 15 oktober de mail dat het verzonden is, maar nog steeds niets ontvangen. Sorry hoor, maar dan was die mail dat het verzonden is toch gewoon bullshit?! Het is een Nederlands bedrijf en het gaat gewoon via de brievenbuspost. Dat is toch niet elke keer ruim een week onderweg?
Ergens vind ik het stom van mezelf dat dit me zo ergert, want who cares of het nou elke 15e komt of elke pakweg 23e? Maar het gaat om het verheugen, elke maand een klein cadeautje voor jezelf, wat uiteindelijk geen verheugen meer is, maar teleurstelling en irritatie dat het die dag wéér niet binnen is gekomen.
Ik denk dat ik mijn abonnement maar weer stopzet. Ik heb hier geen geduld mee.
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg je meer quotes in 1 bericht?!
Afijn, dan maar zo wat reacties.
Mijn every day palet is het ABH norvina palet, daar kan ik me inmiddels blind mee opmaken op een werkdag. Lipliner van colourpop (ja ja) en dan mijn Sjarlot Tilburg kussenpraat (😇 holy grail) en ik kan gaaaaan!
Go to blush is trouwens een hele oude van Lancôme, niet meer te krijgen en inmiddels meer “pan” dan blush. Maar die kan ik gewoon meenemen naar een Douglas of zo en een andere zoeken. Overigens heb ik ook van L’Oréal liggen die fijn zijn. Mijn mascara momenteel is ook een leuke. Het is de “better then sex” van too faced. Vreselijk lomp borsteltje! Heb ik het borsteltje van mijn sky high mascara schoon gemaakt (heel fijn, korte rubberen stekeltjes) en deze past precies in de huls van de too faced! (Die overigens wel bijna op is.) Concealer is van tarte, de shape tape. Maar ik heb ook die van ELF, en die voldoet ook. Maar als ik toevallig weer in een Sephora kom (wie weet….) koop ik toch een back up van de shape tape.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven