Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-10-2021 20:42
Ik snap het helemaal. Ik kan het ook absoluut niet uitstaan dat mijn pakketje al vanaf 8 oktober bij de douane ligt.
Fijn dat jij het jouwe in ieder geval morgen hebt, maar zo gaat de lol er inderdaad snel af.

Ook van Parfumado vind ik de snelheid van leveren de laatste maanden erg tegenvallen. Ik krijg trouw elke 15e van de maand een mail dat het verzonden is, maar de laatste paar maanden komt het echt zeker een week daarna pas binnen. Deze keer weer, op 15 oktober de mail dat het verzonden is, maar nog steeds niets ontvangen. Sorry hoor, maar dan was die mail dat het verzonden is toch gewoon bullshit?! Het is een Nederlands bedrijf en het gaat gewoon via de brievenbuspost. Dat is toch niet elke keer ruim een week onderweg?
Ergens vind ik het stom van mezelf dat dit me zo ergert, want who cares of het nou elke 15e komt of elke pakweg 23e? Maar het gaat om het verheugen, elke maand een klein cadeautje voor jezelf, wat uiteindelijk geen verheugen meer is, maar teleurstelling en irritatie dat het die dag wéér niet binnen is gekomen.
Ik denk dat ik mijn abonnement maar weer stopzet. Ik heb hier geen geduld mee.
Dat is toch gek hè, die heb ik altijd vrij snel binnen, wat zou dat toch zijn? Ik zit op de eerste van de maand, zou het dat zijn? Overigens ga ik hem denk ik ook pauzeren of stoppen, heb zoveel flesjes staan dat ik een jaar vooruit kan of zo. En de keuze is niet meer zo reuze bij parfumado. Wel leuk concept overigens, werd er met name in het begin heel blij van elke maand!
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
22-10-2021 21:06
Dat is toch gek hè, die heb ik altijd vrij snel binnen, wat zou dat toch zijn? Ik zit op de eerste van de maand, zou het dat zijn? Overigens ga ik hem denk ik ook pauzeren of stoppen, heb zoveel flesjes staan dat ik een jaar vooruit kan of zo. En de keuze is niet meer zo reuze bij parfumado. Wel leuk concept overigens, werd er met name in het begin heel blij van elke maand!
Ja, ik vind het ook een ontzettend leuk concept. Juist omdat ik dol ben op geuren, maar ze ook weer snel beu ben. Daarom koop ik alleen nog maar 30 ml flacons. Maar ik heb nog zo veel staan inderdaad, ik koop het niet meer vaak. Daarom is zo'n mini van Parfumado zo leuk. Is het echt een topper, dan is het ook redelijk snel weer op.
Ik heb geuren staan die ik gewoon eigenlijk al weer beu ben, terwijl ze nog lang niet op zijn. Zonde eigenlijk. Ik draag ook zelden een paar dagen achter elkaar dezelfde geur. Liefst elke dag een andere.
Alle reacties Link kopieren
Ik wissel ook graag van geur, net hoe mijn pet staat.
Er is op make up gebied nog wel een merk wat ik graag wil proberen maar wat misschien inmiddels ook lastig is om in Nederland te krijgen. Dat is Trinny London. Vroeger keek ik al naar dat programma what not to wear van Trinny en Susannah.
Iemand hier iets van Trinny London?
Alle reacties Link kopieren
Wat tegenwoordig ook tot m’n vaste set hoort zijn:
Wimperkrultang, Tweezerman
Wenkbrauwengel, Sigma, via tip hier op dit merk gewezen
Eyeliner potlood, diversen Sigma en Mac. Sigma vanwege dekking en Mac omdat deze scherp geslepen kan worden met puntenslijper.
Via Ali Andreea geleerd hoe een wing te zetten met juiste tip. De lijn van je onderooglid als richtlijn gebruiken.Heel fijn. Ook gaf zij de tip een borstel van je oude mascara schoon te maken en deze te gebruiken bij probleempjes.
Werkt erg goed. Zitten je wimpers of wenkbrauwen opeen geplakt dan even laten drogen en wegborstelen. Ook met vlekjes mascara op je huid. Even met je borsteltje er overheen.
Wie heeft er nog meer tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar Trinny London. Ik volg haar al jaren en moet er vaak vreselijk om lachen. Hoe zij die makeup er ook opdoet.. altijd zo chaotisch en gehaast, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Toch klinkt dat dan wel goed, zo'n parfumabonnement.


Vanlippiebiesterveld, ik had van kiehls een monster van de night oil recovery serum en die is echt top.
Ik had ook een avocado oogcreme van kiehls maar die is dan weer net niks.

Producten die ik altijd gebruik:
- die gele verpakking Maybelline mascara
-een essence lipbalm uit een Ritual lijn die ze niet meer verkopen 😩
- de shooting star loose highlight van Sidney and Grace
- heel vaak de lip clay in de naturel kleuren (sandcastle vault) van kaleidos.
- deze blush van essence, alleen de matte kleuren
Afbeelding


Oogschaduw heb ik heel veel, voor werkdagen leg ik alvast klaar wat ik aantrek en ook alvast de oogschaduw die ik erbij vind passen.
Ik heb singles van clionadh, Sidney en Grace, colourpop, palletes van kaleidos en colourpop dus veel keuze 😯
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is het ergens terug te vinden maar het zijn teveel pagina's.

Met welke make-up finish spray hebben jullie goede ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net dat nieuwe palette van Huda op Instagram voorbij komen. Ook eentje voor op de wishlist. Maar daar staat midi Retro ook al. De roze trend bevalt me wel na al dat warme, gouden geweld.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
22-10-2021 21:48
- heel vaak de lip clay in de naturel kleuren (sandcastle vault) van kaleidos.
Deze ziet er mooi uit, wat vind je er zo fijn aan? Ik mag eigenlijk niets meer kopen, maar als het heel bijzonder is... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Poekie28 schreef:
22-10-2021 22:09
Wellicht is het ergens terug te vinden maar het zijn teveel pagina's.

Met welke make-up finish spray hebben jullie goede ervaring?
Geen. Ik heb een spray van caudalie die ik in de zomer opspuit als ik geen foundation wil gebruiken, die is heel lekker.
Maar ik heb nog nooit een setting spray gemist, mijn make-up zit er eind van de dag nog gewoon op tenzij ik heel emotioneel ben geweest of veel heb gewreven of gezweet ofzo.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
22-10-2021 22:18
Deze ziet er mooi uit, wat vind je er zo fijn aan? Ik mag eigenlijk niets meer kopen, maar als het heel bijzonder is... ;-D
Ik weet niet of het voor iedereen is. Ik vind het heel comfortabel, het matte heel leuk, en het vervaagt mooi, en blijft echt een hele dag zitten.
De naturel kleuren blijven bij mij wel mooier dan de roze tinten die ik er later bij heb besteld, ik moet het daarmee nog even goed uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Poekie28 schreef:
22-10-2021 22:09
Wellicht is het ergens terug te vinden maar het zijn teveel pagina's.

Met welke make-up finish spray hebben jullie goede ervaring?
Die gebruik ik niet. Ik heb Mac fix+ omdat dat heel goed werkt om glanzende oogschaduw te intensiveren. Eigenlijk zou je de oogschaduw op je kwast moeten doen en dan even sprayen, maar ik doe het uiteindelijk toch vaak andersom en dat gaat eigenlijk altijd goed. Het dwarrelt dan minder onder je ogen, en het komt er intenser en glanzender op te zitten. Water kan ook, maar Mac fix+ doet toch wel echt iets extra's.
Als spray voor over mijn gezicht gebruik ik het nooit. Geeft me niet echt een mooier resultaat, en ook geen langere houdbaarheid. Ik heb wel een tijdje geleden de spray van Benefit geprobeerd, die redelijk nieuwe, zou poriën moeten minimaliseren. Doet in mijn ogen werkelijk geen reet.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
22-10-2021 22:19
Geen. Ik heb een spray van caudalie die ik in de zomer opspuit als ik geen foundation wil gebruiken, die is heel lekker.
Maar ik heb nog nooit een setting spray gemist, mijn make-up zit er eind van de dag nog gewoon op tenzij ik heel emotioneel ben geweest of veel heb gewreven of gezweet ofzo.
Ik heb ook geen grote problemen met houdbaarheid van mijn make up. Ik vind het geen probleem om halverwege de dag even bij te poederen en dan is het allemaal weer prima. Natuurlijk ziet het er om 9 uur 's avonds niet meer hetzelfde uit als wanneer ik het aanbracht, maar niets wat niet acceptabel is.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dan geen last van de make-up wat afgeeft? Op kleding of aan je handen als je (per ongeluk) met je hand aan je kin of wang zit.

Afgelopen week was ik in het buitenland en moest weer zowat de hele dag mondkapjes dragen. Als ik zag hoeveel make-up aan de binnenkant zat..

Daardoor dacht ik, misschien is zo'n finish spray (of iets anders) hier goed voor?
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
22-10-2021 22:31
Ik weet niet of het voor iedereen is. Ik vind het heel comfortabel, het matte heel leuk, en het vervaagt mooi, en blijft echt een hele dag zitten.
De naturel kleuren blijven bij mij wel mooier dan de roze tinten die ik er later bij heb besteld, ik moet het daarmee nog even goed uitproberen.
Gaat op het cadeautje-voor-mezelf lijstje, het ziet er mooi uit!
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
22-10-2021 22:10
Ik zag net dat nieuwe palette van Huda op Instagram voorbij komen. Ook eentje voor op de wishlist. Maar daar staat midi Retro ook al. De roze trend bevalt me wel na al dat warme, gouden geweld.
Ze heeft erg mooie dingen, althans mooi om te zien. Zelf heb ik twee van die mini palletjes ooit gekocht, deze twee:

https://www.bol.com/nl/nl/p/huda-beauty ... 006241570/

https://thebeautyeditor.com/products/ge ... ow-palette

Die eerste was ik dol op. Tot de shimmers binnen no time helemaal hard en onbruikbaar werden. Dat is me nog nooit bij welk ander palet dan ook gebeurd, met uitzondering van een blush van Benefit. Ik heb het nog een tijdje gehouden vanwege de mooie matte tinten, maar uiteindelijk zat ik toch met een palet waarvan ik maar de helft kon gebruiken, dus weggedaan.

Die tweede was nog erger, die heb ik gewoon bewaard waar ik mijn andere make up ook bewaar, maar binnen de kortste keren was het één grote puinhoop omdat alle kleuren helemaal kruimelig werden en door elkaar heen kwamen te zitten. Daar heb ik geen genade voor, dus die was ook exit.

Toegegeven, dit waren producten van een paar jaar geleden, misschien is dit inmiddels verbeterd. Maar de beperkte ervaring die ik met het merk heb is dus eigenlijk niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Poekie28 schreef:
22-10-2021 22:36
Hebben jullie dan geen last van de make-up wat afgeeft? Op kleding of aan je handen als je (per ongeluk) met je hand aan je kin of wang zit.

Afgelopen week was ik in het buitenland en moest weer zowat de hele dag mondkapjes dragen. Als ik zag hoeveel make-up aan de binnenkant zat..

Daardoor dacht ik, misschien is zo'n finish spray (of iets anders) hier goed voor?
Ik poeder mijn foundation altijd af. Dat helpt een beetje. Maar verder op de dag wordt dit inderdaad wel een klein beetje meer. Ik had ook altijd make up op mondkapjes zitten. Maar ik heb mezelf jaren geleden al afgeleerd om mijn gezicht steeds aan te raken, dat scheelt al. Ik smeer het niet tot aan mijn hals, dus afgeven op kleding gebeurt niet vaak.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je er meer aan kan doen dan poederen. Ik betwijfel of een laagje vloeistof echt maakt dat het niet afgeeft.
Heel veel settingsprays hebben zeer hoge concentraties alcohol, vaak als tweede of zelfs als eerste ingrediënt. Dat wil ik absoluut niet dagelijks op mijn gezicht spuiten.
Mac fix+ of die van Benefit doen in mijn beleving in ieder geval niets tegen afgeven.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
22-10-2021 21:48


Oogschaduw heb ik heel veel, voor werkdagen leg ik alvast klaar wat ik aantrek en ook alvast de oogschaduw die ik erbij vind passen.
Ik heb singles van clionadh, Sidney en Grace, colourpop, palletes van kaleidos en colourpop dus veel keuze 😯
Ik doe dat ook. Ik leg 's avonds mijn kleding voor de volgende dag klaar, inclusief de make up die ik erbij wil gebruiken. Vooral bijvoorbeeld oogschaduw en lippenstift. Dan hoef ik dat niet in de ochtend nog allemaal te gaan bedenken/zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-10-2021 22:50
Ik poeder mijn foundation altijd af. Dat helpt een beetje. Maar verder op de dag wordt dit inderdaad wel een klein beetje meer. Ik had ook altijd make up op mondkapjes zitten. Maar ik heb mezelf jaren geleden al afgeleerd om mijn gezicht steeds aan te raken, dat scheelt al. Ik smeer het niet tot aan mijn hals, dus afgeven op kleding gebeurt niet vaak.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je er meer aan kan doen dan poederen. Ik betwijfel of een laagje vloeistof echt maakt dat het niet afgeeft.
Heel veel settingsprays hebben zeer hoge concentraties alcohol, vaak als tweede of zelfs als eerste ingrediënt. Dat wil ik absoluut niet dagelijks op mijn gezicht spuiten.
Mac fix+ of die van Benefit doen in mijn beleving in ieder geval niets tegen afgeven.
Hmm, nee dat alcohol op mijn gezicht zie ik ook niet zitten.
Ik ben nu ook wel meer bewust om zo min mogelijk aan mijn gezicht te zitten, maar dat lukt nog niet altijd..

Afpoederen na foundation doe ik eerlijk gezegd niet. Ik vind mijn foundation (Shiseido) zo mooi zitten dat ik er eigenlijk niets meer overheen wil doen. Of heb je hier ook een tip voor?
Alle reacties Link kopieren
Poekie28 schreef:
22-10-2021 22:58
Hmm, nee dat alcohol op mijn gezicht zie ik ook niet zitten.
Ik ben nu ook wel meer bewust om zo min mogelijk aan mijn gezicht te zitten, maar dat lukt nog niet altijd..

Afpoederen na foundation doe ik eerlijk gezegd niet. Ik vind mijn foundation (Shiseido) zo mooi zitten dat ik er eigenlijk niets meer overheen wil doen. Of heb je hier ook een tip voor?
Nee, helaas. Ik vind bij mij de look van een klein waasje poeder eroverheen mooier, dus daar mik ik ook op. De Mac fix+ wordt daar wel veel voor gebruikt (niet door mij) om na afloop je make up minder poederig te sprayen. Maar dat zal voor het afgeven weer weinig doen, dus dat zal voor jou geen handige tip zijn.
Misschien andere lezers/meeschrijvers.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toch eens kijken voor poeder.
Alle reacties Link kopieren
Kleding leg ik wel klaar maar make up niet. Hoeft ook niet want dat doe ik beneden aan de eettafel. Misschien een beetje raar maar ik heb hier een grote kast met lades en 1 van die lades is gevuld met make up. Daar staat een spiegel in die ik pak en dan werk ik vanuit die la. Alles staat er gesorteerd in in bakjes en potjes.
Ik gebruik trouwens sinds kort wel een settingspray. De urban decay all nighter in matte. Die had ik staan vanuit een pakketje of zo en probeerde ik m mijn concealer langer te laten houden. Ik spray hem overigens op een sponsje van de Hema en dep op mijn gezicht. Het lijkt wel te helpen bij mij gedurende de dag.

O ja, die kaleidos lip clay. Die wil ik ook nog eens proberen. Ik ben heftig ge-influenced door surebaby!!😄
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb een mascaravraag en hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)
Mascara is eigenlijk de enige make up die ik draag (heeeel af en toe wat lippenstift erbij). Tot nu toe deed ik het met goedkope mascara, maar ik wil inmiddels ook wel wat meer investeren in een goede mascara.

Ik wil als het kan een hypoallergene, omdat ik merk dat ik soms jeukende oogleden krijg. En ik zit er ook aan te denken om een bruine mascara te proberen ipv de zwarte die ik gewend ben..
Ik heb licht blauwe ogen, blond haar en een lichte huid. Ik denk dat bruin dat minder 'hard' maakt dan zwart. Hebben jullie daar ervaring mee? En tips voor welke merken/types ik kan proberen?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen polarvide!
Goede vraag die je stelt en je zult hier 25 mascara tips krijgen…. Want mijn ervaring is dat iedereen een eigen favoriet heeft. Ik houd heel erg van L’Oréal telescopic en van Lancôme hypnose. Bruin doet voor mij niks, maar ik heb donkere ogen, wenkies en haar. Misschien eerst een goedkope bruine mascara kopen om te kijken of je het überhaupt iets vindt? Er zijn mensen die zweren bij Max factor, vind ik dus helemaal niks. De better then sex mascara van too faced schijnt episch te zijn! Heb ik, valt ook reuze mee.
Hahaha, lang verhaal, geen antwoord op je vraag, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Supersas. Er is zoveel op de markt. Met een oogschaduw of foundation merk ik nog wel het verschil maar iets als mascara.... vind een mascara van 50 euro nou niet revolutionair t.o.v. eentje van 3 euro.

Bruine mascara vind ik wel mooi. Ik heb zelf zwarte wimpers maar af en toe gebruik ik wel bruine. Eentje van Clinique. Maar ik heb er ook wel eens eentje van L'Oreal gebruikt (Lash Paradise of zo) die prima was.

Voor mij is het borsteltje het belangrijkst. Zo'n hele dikke borstel kan ik niet mee uit de voeten. Hoe dunner, hoe beter voor mij. Sweed lashes heeft wel een fijn borsteltje maar dan hebben we het over een mascara van 25 euro. Onlangs kreeg ik bij een makeupbestelling een gratis mascara van 'Technic'. Nooit van het merk gehoord. Kost ook maar een paar euro maar ik vind em heel fijn.

Dit zijn geen mascara's voor gevoelige ogen volgens mij. Als je er specifiek eentje voor gevoelige ogen zoekt zou ik het zoeken bij Roche Posay. Ik heb deze een tijdje gebruikt en die beviel prima:

https://www.laroche-posay.nl/toleriane- ... ara-volume

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven