Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Ik zie Charlotte Tilbury niet zo vaak voorbij komen hier, maar op social media dan weer wel. Hierdoor werd ik elke keer weer benieuwd en kocht ik allerlei producten van CT. Ik heb ze allemaal al een tijdje, en genoeg vaak gedragen om een eerlijke persoonlijke mini review te kunnen plaatsen. Misschien hebben jullie er wat aan.

Airbrush flawless foundation (€40,00)
Een super dekkende foundation. Het voelt niet zwaar op de huid, maar ik kan ook niet zeggen dat je er een natural look mee kunt maken. Hij ruikt ook super lekker. Dit is echt zo een foundation wat handig is om te hebben in je make-up la, voor bijzondere gelegenheden. Voor elke dag vind ik het persoonlijk te zwaar.

Magic away concealer (€30,00)
Een prima concealer wat qua verpakking op de Maybelline age rewind concealer lijkt. Niet te dik maar ook niet te dun. Doet prima z’n werk. Gaat wel snel op. Is het de €30 waard? Er zijn veel goedkopere concealers die net zo goed, of zelfs beter zijn. Dus nee.

Filmstar bronze & glow (€65,00)
Een mooie palletje met bronzer en highlighter. Volgens mij ook de meest gehypde product van Tilbury. Hier was ik dan ook zo benieuwd naar, en had hoge verwachtingen. De bronzer wordt vaak gebruikt om te contouren. Hij is niet mat. Er zitten shimmers in. Ik heb liever een matte, daarom gebruik ik dit ook niet. De highlighter vind ik wel mooi, het heeft een mooie champagne kleur en een subtiele glans. Maar niet zo bijzonder.

Cheek to chic blush (€39,00)
Ik heb m in de kleur love glow. Ik heb een lichte huidskleur (NC20 bij Mac). Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar deze zie je gewoon niet zitten bij mij. Of ik moet echt 4 lagen aanbrengen, en dan glanst het weer enorm wat ik niet mooi vind. Ik zag een turorial van Charlotte Tilbury waarin ze Amal Clooney opmaakte en daar gebruikte ze ook de kleur love glow, en bij haar zag je het super goed zitten, en leek het heel gepigmenteerd terwijl Amal Clooney toch wel een paar tinten donkerder is dan ik. Ik heb een blush van Kiko wat tientallen euro’s goedkoper is, en die is echt veel beter. Misschien zal een andere kleur van CT blush wel beter bij me passen, maar ik vind €39 niet de moeite waard om te gokken. Dus voor mij geen CT blush meer.

Pillow Talk matte revolution lipstick (€32,00)
Hier heb ik er twee van, een in de gewone pillow talk kleur, en een in de kleur pillow talk medium. Beide kleuren zijn mooi. De gewone is een oudroze kleur, en de medium wat donkerder. Smeert heel fijn uit en het ruikt lekker. Ik vind het wel een beetje droog aanvoelen, maar dat komt waarschijnlijk doordat ze mat zijn. Maar verder niet vervelend. De lipsticks kan ik wel aanraden. Maar ik denk niet dat ik ze opnieuw zou kopen. Er zijn veel goedkopere en net zulke mooie lipproducten op de markt.

Airbrush flawless setting spray (€32,00)
Dit is echt een top spray! Ruikt lekker, en je make-up blijft hiermee echt super goed zitten. Heb een full size in de limited edition variant 'white tea of Bali' geur, en een mini reisformaat (originele geur). Beiden zijn goed. Deze zou ik zo weer opnieuw kopen.

Luxury palette oogschaduw (€50,00)
Dit is echt mijn allergrootste miskoop van CT. Ik zocht destijds naar een palette met kopertinten. Dit leek me heel mooi. Dit is een klein oogschaduw palette met 4 kleuren. Ik heb het in de kleur 'copper charge'. Mooie kleuren maar het is de €50 absoluut niet waard. Voor dat geld kun je een veel groter palette met meer kleuren kopen van een goed merk.

Airbrush flawless finish poeder (€42,00)
Dit is echt een hele populaire product. Ik snap ook wel waarom, want het is inderdaad een super fijne poeder. Mijn huid voelt echt als een babybil nadat ik hiermee mijn make-up af heb gepoederd. Er zit 8 gram in wat natuurlijk best wel snel op gaat bij dagelijks gebruik. Ik wissel het af met mijn Laura Mercier poeder. Als deze op gaat dan zou ik het denk ik alleen opnieuw kopen als er een leuke sale is. Maar als je nog niks hebt van CT, en je wilt graag iets uitproberen, dan is dit de moeite waard.

Light wonder foundation (€40,00)
Dit is een hele lichte transparante foundation met een minimum dekking. Het zorgt voor een mooie glowy look. Ik heb de Dior forever skin glow foundation, en de light wonder foundation lijkt hier echt veel op. De Dior heeft mijn voorkeur omdat het in een pompflacon zit. De light wonder heeft een tuutje. Je moet dus zelf kijken hoeveel je denkt nodig te hebben. Als het opgaat zou ik het niet snel weer opnieuw kopen, want zo geweldig en onmisbaar vind ik het ook weer niet.

Airbrush bronzer (€50,00)
Een flinke (16 gram!) bronzer. Ik heb deze in de kleur 02 medium. Mooie matte kleur. Gebruik het regelmatig. Net als bij de airbrush flawless finish poeder voelt je huid hierna ook heel zacht aan. De verpakking is echt een eye catcher. Misschien wel wat onhandig om mee te nemen in je make-up tas, maar perfect voor op de kaptafel. De pan kun je ook los kopen als je de bronzer hebt opgemaakt. Super handig. Ja dit is echt een toppertje 😍

Pillow talk push up lashes (€29,00)
Lijkt heel veel op mijn all time favorite telescopic mascara van L’Oréal. Fijne mascara, geeft volume, plakt niet, separeert mooi, maar geen €30 waard. Bij bol.com is er regelmatig aanbieding en daar kan ik dan voor die €30 drie telescopic mascara’s kopen waar ik langer dan 1 jaar mee vooruit kan. Goede mascara, maar zijn prijs niet waard.

Wonderglow (€49,00)
Dit is een glowy primer. Ik had een primer nodig, en wilde bijna de full size hiervan kopen, maar kocht toch de mini variant om te proberen. Godzijdank ook. Anders kon ik wel janken (alhoewel €20 ook duur is voor een kleine mini tubetje). Wat een flutproduct is dit. Ik snap serieus niet waarom ze dit een primer noemen? Dit doet echt helemaal niets voor je make-up. Het enige wat het doet is je laten glanzen als een discobal. Nee bah nooit meer!

Dit was mijn review over de producten die ik heb. Er zaten nog een aantal producten op mijn wish list, maar ik hoef ze niet meer. Zo wilde ik nog maar een paar weken geleden de bijna overal gehypde Hollywood contour wand bestellen. Deze was ook best wel lang stock out, dus toen het er weer was wilde ik het kopen, maar in plaats daarvan heb ik de contour stick van Kiko gekocht waar ik heel tevreden mee ben. Charlotte Tilbury heeft zeker wel mooie en goede producten, maar niet de allerbeste. Pure marketing dus.
Dank voor je uitgebreide reviews! Ik heb de mascara nog geprobeerd, prima hoor maar echt niet ✨oh so magic✨

Pillow Talk lippotlood, past goed bij de lippenstift maar vrij droog. En de oogschaduwpaletten laat ik helemaal links liggen.

Ik ben erg te spreken over de oogschaduw van Sigma Beauty. Echt goed gepigmenteerd.

Ik heb ook 3 oogschaduw sticks van Delilah waar ik tevreden over ben. Ik ben niet zo van de shimmers want dat gaat vaak klonteren na een paar uur maar niet met deze.
Bedankt Merellllll! Want sinds ik de pillow talk lipstick heb (waar ik overigens erg blij mee ben) word ik doodgegooid met reclames op insta en Facebook. Alsof big brother het weet dat ik iets gekocht heb, dat vind ik zo’n rare gewaarwording. Maar goed, marketinggevoelig als ik ben stond ik al bijna op het punt om iets te bestellen, maar ik vind het allemaal erg duur voor wat krijgt, en jij bevestigd eigenlijk mijn gevoel. Er is nu ook een surprisebox, super leuk maar ook niet gedaan, vakantie gehad, de centen zijn op!
De Pillow Talk lipstick is overigens prima hoor maar ik verwachtte na zoveel beloftes dat mijn leven totaal getransformeerd zou zijn na het opbrengen van die lipstick. Dat was niet zo!
Lady_Day schreef:
18-08-2021 18:17
De Pillow Talk lipstick is overigens prima hoor maar ik verwachtte na zoveel beloftes dat mijn leven totaal getransformeerd zou zijn na het opbrengen van die lipstick. Dat was niet zo!
🤣🤣.
Dan werken nieuwe schoenen vaak beter!
Wow, Merelllll, wat een uitgebreide collectie! Super leuk om te lezen, dank je wel. Ik heb zelf de airbrush flawless poeder, en die vind ik inderdaad zeker fijn. Ik heb nu die van No. 7 klaar staan voor als die van CT op is, dat schijnt een dupe te zijn. Eens kijken of dat zo is.
Verder heb ik ooit een gloss van haar ergens bij gekregen. Ik ben er niet weg van. Maar ik geef direct toe dat ik geen gloss type ben.
Lady_Day schreef:
:HA:
Daar trap ik ook steeds in!
Supersas09 schreef:
18-08-2021 17:22
Bedankt Merellllll! Want sinds ik de pillow talk lipstick heb (waar ik overigens erg blij mee ben) word ik doodgegooid met reclames op insta en Facebook. Alsof big brother het weet dat ik iets gekocht heb, dat vind ik zo’n rare gewaarwording. Maar goed, marketinggevoelig als ik ben stond ik al bijna op het punt om iets te bestellen, maar ik vind het allemaal erg duur voor wat krijgt, en jij bevestigd eigenlijk mijn gevoel. Er is nu ook een surprisebox, super leuk maar ook niet gedaan, vakantie gehad, de centen zijn op!
Ik moest natuurlijk direct gaan kijken toen je 'surprisebox' schreef. Interessant! Maar toch nog veel geld voor producten waarvan je niet zeker weet of het je smaak wel zal zijn. Ik pas dus ook.
€167,- voor zeven producten. Nog steeds een kleine €24,- per product. Nog steeds best duur om zeven producten blind te kopen voor dat bedrag.
Ik vind trouwens sowieso mystery bags of goodie bags bijna altijd tegenvallen.
Merelllll, die oogschaduw van Charlotte Tilbury leek me ook altijd interessant (wat een verrassing...) Maar ik vind het zo ontzettend duur, €50,- voor vier kleuren. En er is eigenlijk ook niet één palet waarvan ik dan echt denk: ja, deze combinatie is echt wel de moeite van het proberen waard. Goed om te lezen dat ik dat dus gerust uit mijn hoofd kan zetten. Hoewel het voor jou natuurlijk heel zonde is, als je er veel geld aan uitgegeven hebt en het valt dan tegen.

Nieuwere aanwinsten van mij qua oogschaduw:

De norvina pro pigment nr 5, deze: (ik heb er wel minder voor betaald, gewoon op de site van Anastasia Beverly Hills zelf)

https://londonlovesbeauty.com/products/ ... view=quick

En deze van Nabla, ook een schatje:

https://www.boozyshop.nl/nabla-cutie-pa ... ugQAvD_BwE

Verder een sample gekregen van een foundation van Laura Mercier, deze:

https://www.lauramercier.com/makeup/fac ... =cat310003

Erg fijn product, je hebt weinig nodig, het dekt goed maar ziet er niet zwaar of nep uit, blijft goed zitten. Echt niets mis mee! Maar ik heb écht geen nieuwe foundation nodig (heb me niet zo heel goed gedragen de laatste tijd) dus ik koop het echt niet! Echt. Niet.
Maar wel een goede wat mij betreft.

Ik heb een zwak voor foundation en ik heb eigenlijk de komende twee jaar geen foundation nodig, maar de laatste paar maanden heb ik toch drie nieuwe gekocht:

- Dior Backstage face and body (topper, ik kan niet anders zeggen)
- Shiseido synchro skin radiant lifting (ook erg blij mee, glanzend, maar omdat ik toch altijd afpoeder is het de perfecte middenweg, niet te mat/droog, niet te glanzend. Echt mooi)
- Clinique super balanced. Deze heb ik met heel veel korting gekocht, maar de kleur was wel een gok. Er was niet veel keuze meer. Kleur is nét niet helemaal goed. Jammer, want echt een fijn product. Ik mix het nu met een andere. Groot nadeel is dat er geen pompje op zit, dus gewoon een flesje met een opening waar je uit moet gieten. Ik meng nu een 'voorraadje', dus dan is dat niet zo erg.
Van Charlotte Tilburry ben ik vooral tevreden over de gezichtspoeder en de lipsticks. Sinds ik de lipsticks van Charlotte Tilburry heb, raak ik mijn Mac en Urban Decay niet meer aan. Ik heb zowel een quad als een groot oogschaduw palette van Charlotte Tilburry. Er is niets mis mee, maar de prijs is niet in verhouding met de kwaliteit. Ik heb voor dat geld liever Natasha Denona. Qua mascara heb ik er nu eentje van haar in gebruik, een mini. Ik zal h wel bij een aankoop gekregen hebben. Prima, maar ik vind de meeste mascara prima.

Op vakantie nog een Sephora binnen geweest, helaas een kleintje. Maar het mini Sunset palette van Natasha Denona, een Fenty mini highlight en een Becca blush is wel mee terug gekomen.
Die airbrush foundation van CT is echt net van die ‘pancake’ uit de eighties, lijkt wel een dodenmasker zo dekkend. Ik had ook beter moeten weten toen die MUA een half uur bezig was met tig kwastjes en sponsjes. Toen zag het er heel goed uit.

Maar ja, dan kom je thuis en ga je aan de slag. Maar als je zoals ik gewend bent om eerst te ‘stippelen’ en dan pas gaat ‘uitsmeren’ dan krijg je dus strepen en vegen want dat spul droogt als een gek. Ga je er dan met een vochtig sponsje overheen… :thunder:

Die lippenstiften van CT vind ik ook helemaal niets. Na een half uur kun je de boel al bijwerken. Ze blijven net ietsjes langer zitten dan die van Nars (maar die glijden er dan ook bijna vanzelf af).
Lady_Day schreef:
😂😂😂
Ik ben ervan overtuigd dat als ik er nog 1 haal, dan gaat mijn leven er zeker weten op vooruit! Ik voel het aan alles!
Supersas09 schreef:
23-08-2021 16:45
😂😂😂
Ik ben ervan overtuigd dat als ik er nog 1 haal, dan gaat mijn leven er zeker weten op vooruit! Ik voel het aan alles!
Hahaha, dat is ook mijn motto ;)
Iemand nog leuke dingen gekocht? Ik mag echt niet meer kopen maar ik geniet graag mee van andermans aankopen :)
Ik heb de laatste tijd gekocht;

Natasha Denona midi Glam palette
Fenty lipbomb setje uit de kerstcollectie van dit jaar
Kiko blush
Nou toevallig heb ik wel een kleine make-up shopping spree gehad de afgelopen maand (m’n skin care routine was compleet, er raakten wat dingen op en ik kreeg geld voor m’n verjaardag, dus tja…)

Ik heb concealer, foundation, bronzer en blush van Mintenz gekocht. Uiteindelijk toch een fijne kleur tussen m’n proefpakketje kunnen vinden. Ben wel tevreden hiermee, maar moet nog een beetje oefenen in handigheid met potjes en kwasten bij het aanbrengen en wellicht nog een of twee kwasten aanschaffen.

Verder een shiseido microliner oogpotlood, vind ik fijn afwisselen met m’n vloeibare eyeliner, voor als ik het wat ‘zachter’ wil. Overigens gebruik ik deze al een tijdje, sinds dezelfde soort van clinique niet meer verkrijgbaar is.

M’n essence mascara was op, dus Benefit bad gal bang aangeschaft. Qua substantie vind ik het fijn. Ook met verwijderen van m’n make up, wat ik aan de essence echt niet fijn vond. Wel weer even wennen aan het borsteltje en bij nieuwe mascara dat er zoveel op komt, maar dat is een kwestie van doseren.

En het cadeautje aan mezelf: een Morphe Truth of Bare palet. Superblij mee, al veel combinaties geprobeerd en nu hopen dat ik binnenkort een gelegenheid heb om echt uit te pakken ermee. Paars met een glitter vind ik namelijk een beetje heftig voor overdag :-$
MrsDuck schreef:
20-10-2021 23:39

Kiko blush
Wat vind je van de Natasha Denona? Ik had hele hoge verwachtingen maar ik vind het tegenvallen. Ik heb de baby Glam overigens.
Flomo, ik ben fan van Mintenz. Helaas is de kleur die ik heb iets te donker voor mij en daarom gebruik ik het alleen in de zomer.

Truth or Bare heb ik ook wel eens naar zitten kijken. Er zitten ook heel veel neutrale tinten in (ben ik juist weer dol op). Ik kan het in mijn stad niet swatchen (Douglas heeft het niet) maar is de kwaliteit goed?
Lady_Day schreef:
21-10-2021 07:04
Wat vind je van de Natasha Denona? Ik had hele hoge verwachtingen maar ik vind het tegenvallen. Ik heb de baby Glam overigens.
Ik vind het een fijn palette. Draagbare kleuren die goed passen bij mijn huid/ogen en het blend makkelijk. Dit is mijn eerste en enige grotere palette van Natasha Denona, verder heb ik alleen mini's. Maar de 3 kleuren uit de baby Glam zitten ook in het grote palette.
Ik heb de laatste tijd gekocht:

- Maybelline superstay 30h active wear foundation. Geen fan. Hoge dekking, iets aan de matte kant, kleur is goed, houdbaarheid ook. Maar het is een beetje tricky om goed aan te brengen én mijn concealer ging er niet echt goed mee samen. Al met al niet geweldig. Ik zal het gemengd met andere foundations wel gebruiken.

- Essence pretty natural foundation. Topper voor weinig geld. Medium dekking, niet te glanzend, niet te mat. Houdbaarheid goed. Fijn product.

- Van Natasha Denona heb ik twee mini's, de mini nude (fantastisch) en de mini zendo (niet echt mijn ding, geef ik aan iemand anders volgende week -you know who you are-)

- een lipstick van Nyx, de suède mat in een kleur waarvan ik dacht dat het neutraal bruin zou zijn, maar het is veel warmer dan het leek. Prima, maar zo'n warmere tinten had ik eigenlijk al genoeg.

- Mac lipstick in Dozen Carnations, 40% afgeprijsd gelukkig. Ik dacht dat het meer oranje zou zijn, maar het is meer rood/oranje. Wel aardig, maar ook niet wat ik ervan verwachtte. Ik heb teveel miskopen op mijn naam staan qua lipstick.

- Compact poeder van Nr. 7. Prima spul, niets mis mee.
MrsDuck schreef:
20-10-2021 23:39

Kiko blush
Oh, die vind ik zo mooi, de midi Glam! Ik heb hem niet. Vind jij het de kosten waard? Het is een prachtig palet.

Maar ik heb ook al mijn oog laten vallen op het palet van Bh cosmetics, de Lit List, uit de holiday collectie. Ik heb het nog niet op de Duitse of Nederlandse site kunnen vinden, maar die vind ik erg mooi. Ik heb het grote palet uit de collectie van vorig jaar en dat is echt mijn favoriete palet geworden.
MrsDuck schreef:
21-10-2021 08:31
Ik vind het een fijn palette. Draagbare kleuren die goed passen bij mijn huid/ogen en het blend makkelijk. Dit is mijn eerste en enige grotere palette van Natasha Denona, verder heb ik alleen mini's. Maar de 3 kleuren uit de baby Glam zitten ook in het grote palette.
Ik heb de baby gekocht omdat ik ND wilde proberen. De grote uitvoeringen zijn aardig aan de prijs. Ik vind het niet slecht maar het doet me denken aan Nabla. Ook okay spul maar Viseart vind ik veel fijner.
Ik gebruik altijd Bare Minerals minerale foundationpoeder, maar heb eerder dit jaar ook een paar proefsetjes Mintenz foundation gekocht.
Is ook heel fijn.
Ik heb het setje Medium.
Een paar kleuren zijn te donker en een paar te licht.
Je kunt ze heel makkelijk mengen tot de juiste kleur.
Ik heb nu de zakjes Cashmere en Ivory door elkaar gedaan en dat is voor nu precies de goede kleur.
Misschien ook een idee voor jullie.
Lady_Day schreef:
Daar trap ik ook steeds in! Dat je dan 1 lipstick hebt en verder niks meer nodig hebt 😆
Ik ken 1 vrouw die DENKT dat ze dat product heeft (maar ik deel haar mening niet 😝)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven