Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Frietmetmayo schreef:
04-02-2022 21:50
Ik vind de kleur van Mac Ruby woo lipstick prachtig alleen te mat. Jullie een tip voor een andere lipstick in dezelfde soortgelijke kleur maar dan minder mat?
Ik heb Ruby New. Zelfde kleur maar hij is makkelijker aan te brengen en iets minder mat en uitdrogend. Ik heb ook Ruby Woo maar die vind ik te stroef.
En Velvet Ribbon van Lisa Eldridge schijnt er heel erg op te lijken maar die heeft niet die matte finish. Chanel Palpitante zou ook nog wel eens iets kunnen zijn.

Je wil in ieder geval iets met een blauwe ondertoon.
Dankjewel voor je tips @Hobbeltverder! Ik ga vandaag even op zoek naar een potlood. De Too Faced oogschaduw wordt vandaag bezorgd 🥳
ranjaa schreef:
05-02-2022 08:28
Dankjewel voor je tips @Hobbeltverder! Ik ga vandaag even op zoek naar een potlood. De Too Faced oogschaduw wordt vandaag bezorgd 🥳
Dat palette ziet er fantastisch uit. Kwaliteit schijnt ook heel goed te zijn. Veel plezier ermee!
Ik ben op zoek naar de ultieme foundation, en zoek ervaringen. Momenteel gebruik ik Clinique even better clinical serum. Ik ben er niet dolenthousiast over, dat ligt deels aan de kleur die het net niet is maar hij benadrukt ook de droge lijntjes onder mijn ogen. En hij geeft enorm af. Normaal gebruik ik al jaren foundation van Estée Lauder, de laatste keer Futurist Hydra rescue, maar eerder ook diverse varianten van double wear. Ik zoek nu:

- medium dekking
- stralend effect, maar niet te shiny
- geschikt voor een drogere huid van 40+
- langhoudend

Ik neig naar Nars, Armani of Dior, maar kan de eerste twee niet testen in een winkel. Kom maar op met de tips!
Aanvullend: minerale foundation al geprobeerd van Mintenz maar dat was het niet voor mij.
missfitz schreef:
05-02-2022 08:53
Ik ben op zoek naar de ultieme foundation, en zoek ervaringen. Momenteel gebruik ik Clinique even better clinical serum. Ik ben er niet dolenthousiast over, dat ligt deels aan de kleur die het net niet is maar hij benadrukt ook de droge lijntjes onder mijn ogen. En hij geeft enorm af. Normaal gebruik ik al jaren foundation van Estée Lauder, de laatste keer Futurist Hydra rescue, maar eerder ook diverse varianten van double wear. Ik zoek nu:

- medium dekking
- langhoudend

Ik neig naar Nars, Armani of Dior, maar kan de eerste twee niet testen in een winkel. Kom maar op met de tips!
Ik ben momenteel blij met de L'Oréal true match nude serum foundation en de Dior natural nude. Helaas bevat die eerste wel parfum en alcohol. En de tweede is redelijk aan de prijs.
Ik heb ook een foundation van Essence gekocht, de stay all day 16h. Die is top qua ingrediënten en kost nog geen vier euro. Ik heb hem pas één keer gebruikt, en die ene keer beviel hij goed, maar dat is nog wel te weinig om al overtuigd te zeggen dat hij geweldig is. Dat is wel de minst glanzende van de drie. Maar met wat extra highlighter, en voor die prijs....
missfitz schreef:

- medium dekking
- langhoudend

Ik ben 30+ en heb geen droge huid, maar verder tikt de "stay with me" van Kruidvat eigen merk alles af. Heel cheap, dus misschien het proberen waard? Zit geen alcohol in, dat vind ik fijn :)
missfitz schreef:

- medium dekking
- langhoudend

En ik ben momenteel heel blij met de elf camo cc-cream. Voldoet naar mijn idee ook aan al jouw wensen.
missfitz schreef:

- medium dekking
- langhoudend

Armani Luminous Silk. Fijnste foundation die ik ooit gebruikt heb.
Ja die staat ook op mijn wishlist. Ik moet alleen de kleur “gokken” dus dat houd me nog een beetje tegen. Ik heb wel een idee van de kleur dankzij the foundation matrix maar toch.
missfitz schreef:
05-02-2022 19:35
Ja die staat ook op mijn wishlist. Ik moet alleen de kleur “gokken” dus dat houd me nog een beetje tegen. Ik heb wel een idee van de kleur dankzij the foundation matrix maar toch.
Ik heb mijn kleur via de foundation matrix gevonden en het klopt. Ik ben een MAC water weight NC20 (MAC Studiofix NC15) en Armani nr. 4.
missfitz schreef:

- medium dekking
- langhoudend

Nars Sheer Glow en Bourjois Healthy Mix zijn mijn favorieten aller tijden. Nars kun je bij de Bijenkorf testen, maar die heb je misschien niet in de buurt.
De Armani Luminous Silk is onderweg, ik vond ‘m voor een fijne prijs en dus het proberen waard. L’Oréal wil ik ook nog eens proberen, net als de Bourjois Healthy mix. En de Nars ook nog :P . Voor erbij heb ik nog een concealer van Urban Decay besteld, die hopelijk beter bevalt dan mijn huidige concealer van Lancôme, die benadrukt juist de lijntjes en lijkt mijn huid uit te drogen. Dank voor alle suggesties!
Het is hier vast wel eens gevraagd, maar wat vinden jullie de beste eyeliner? Mag wat kosten.
Oogpotlood wordt vaak vettig bij mij een geeft af. Sommige goedkopere eyeliners geven geen mooie lijn (brokkelig).
Mascara heb ik al verschillende voorbij zien komen, dus ik ga straks maar een willekeurige kopen.
@Flamingo, ik vind die van BE creative heel fijn. Is het huismerk van ici paris.
Flamingo schreef:
15-02-2022 15:25
Het is hier vast wel eens gevraagd, maar wat vinden jullie de beste eyeliner? Mag wat kosten.
Oogpotlood wordt vaak vettig bij mij een geeft af. Sommige goedkopere eyeliners geven geen mooie lijn (brokkelig).
Mascara heb ik al verschillende voorbij zien komen, dus ik ga straks maar een willekeurige kopen.
Ik gebruik eigenlijk zelden tot nooit eyeliner. Ik heb een eyeliner pen van Anastasia Beverly Hills, die doet het nog steeds prima, ondanks dat ik hem al lang heb en zelden gebruik.

Zelf gebruik ik wel altijd een crème wit potlood in de onderste waterlijn. Ik heb een potlood van Nyx, heet faux white, die dat uitstekend doet.
Maar in YouTube video's zie ik ook vaak een leuk kleurtje in de waterlijn. Dat wil ik ook. Maar. Het probleem is dat ik, behalve dat Faux white, geen enkel potlood kan vinden dat houdt in de waterlijn. Of het nou zwart, bruin, olijf, lichtblauw, of welk merk of kleur dan ook is, ik kan het niet vinden. Elke poging is uitgelopen op een zielig onderbroken lijntje dat na een uurtje weg is óf het potlood gaf helemaal geen enkele vorm van kleur af in de waterlijn!
Ik heb het eigenlijk al wel opgegeven, maar ik hou me hier toch aanbevolen voor tips.
Oh, en ik kon het niet laten om dit te bestellen

https://www.odenseye.se/products/hela-eyeshadow-palette
Jufjoke schreef:
15-02-2022 21:26

Oh dit is echt heel mooi! Wat een mooie combinatie en de verpakking 😍
Surebaby schreef:
15-02-2022 21:28
Oh dit is echt heel mooi! Wat een mooie combinatie en de verpakking 😍
Ik dacht ook eigenlijk meteen aan jou.
Het is nog niet uitverkocht!
Jufjoke schreef:

Mooi hoor!!! Veel plezier ervan!
missfitz schreef:
06-02-2022 18:02
De Armani Luminous Silk is onderweg, ik vond ‘m voor een fijne prijs en dus het proberen waard. L’Oréal wil ik ook nog eens proberen, net als de Bourjois Healthy mix. En de Nars ook nog :P . Voor erbij heb ik nog een concealer van Urban Decay besteld, die hopelijk beter bevalt dan mijn huidige concealer van Lancôme, die benadrukt juist de lijntjes en lijkt mijn huid uit te drogen. Dank voor alle suggesties!
Hoe bevalt de Armani jou?

Ik heb helaas nog altijd last van flinke droogteplekken in mijn gezicht.
Ik heb al sinds ik long covid heb wat huidprpblemen, oa eczeem. Ik vraag me af of dit er ook door komt, of toch getriggerd wordt wellicht door de Collistar vitamine C. Dat is het enige product dat ik heb toegevoegd sinds oktober zo’n beetje. Ik denk dat ik die maar eens een tijdje ga laten staan.

O sorry make up topic dit zie ik nu. Maar ik schreef het omdat ik dus baal dat m’n foundation niet mooi blijft zitten.
ranjaa schreef:
05-02-2022 08:28
En hoe bevalt je Too Faced palette? Heb je potloden naar wens gevonden inmiddels?
Jufjoke schreef:

Bizar, kwam ook in mijn tijdlijn op insta. Ik heb ook zitten kijken en kwam enorm in de verleiding maar (nog) niet gedaan. Ik wacht op jouw review!
Jufjoke schreef:
15-02-2022 21:25
Ik gebruik eigenlijk zelden tot nooit eyeliner. Ik heb een eyeliner pen van Anastasia Beverly Hills, die doet het nog steeds prima, ondanks dat ik hem al lang heb en zelden gebruik.

Zelf gebruik ik wel altijd een crème wit potlood in de onderste waterlijn. Ik heb een potlood van Nyx, heet faux white, die dat uitstekend doet.
Maar in YouTube video's zie ik ook vaak een leuk kleurtje in de waterlijn. Dat wil ik ook. Maar. Het probleem is dat ik, behalve dat Faux white, geen enkel potlood kan vinden dat houdt in de waterlijn. Of het nou zwart, bruin, olijf, lichtblauw, of welk merk of kleur dan ook is, ik kan het niet vinden. Elke poging is uitgelopen op een zielig onderbroken lijntje dat na een uurtje weg is óf het potlood gaf helemaal geen enkele vorm van kleur af in de waterlijn!
Ik heb het eigenlijk al wel opgegeven, maar ik hou me hier toch aanbevolen voor tips.
Ik neem aan dat je wel waterproof product men hebt gebruikt?
Ik doe het zelf al jaren niet meer in de waterlijn i.v.m. Lenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven