Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

woensdag 16 februari 2022 om 08:56
Ik had er hele hoge verwachtingen van maar die worden niet waargemaakt. Ik mis het “luminous” effect, het eindresultaat is behoorlijk mat. Ook had ik wat moeite met het netjes aanbrengen. Ik gebruik altijd een buffer kwast maar dat werkt niet lekker, wordt gauw streperig. Met een beautyblender gaat het wel goed. Dekking is verder prima, medium, en de foundation doet het ook goed op een drogere huid. Al met al prima, maar geen HG voor mij. We zoeken verder

woensdag 16 februari 2022 om 08:59
woensdag 16 februari 2022 om 09:26
woensdag 16 februari 2022 om 22:05
Idd jammer, Missfitz, dat hele natte kun je wellicht nog wat verminderen door gebruik van een fixing spray als laatste, dat wil bij mij nog weleens een glow terug brengen. Ik gebruik altijd de hydrating (blauwige flesje) van Etos eigen merk. Vaak in de reclame.
Als de verwachtingen zo hooggespannen zijn (dank aan Lady Day
) kan t eigenlijk alleen tegenvallen
hopelijk ga je toch met plezier nog het flesje op gebruiken.
Als de verwachtingen zo hooggespannen zijn (dank aan Lady Day

donderdag 17 februari 2022 om 20:00
Oh dat flesje komt zeker op. Met strobe cream van Mac kan ik zeker wat glans aanbrengen maar het liefst heb ik 1 product waarmee ik het gewenste effect bereik, de ultra gezonde egale natuurlijke glow from within look, maar dan uit een flesje
. Ik zou wel eens een nachtje opgesloten willen worden in de Bijenkorf ofzo om alles eens goed te testen.

donderdag 17 februari 2022 om 20:02

zaterdag 19 februari 2022 om 08:26
Lief dat je het vraagt! Ik wilde ook nog even een review achterlaten, maar ik moest eerst van mezelf alle 130 pagina’s doorlezen op zoek naar tips hahahaHobbeltVerder schreef: ↑15-02-2022 21:45En hoe bevalt je Too Faced palette? Heb je potloden naar wens gevonden inmiddels?
Het Too Faced palet is echt prachtig en ruikt voor mijn gevoel zelfs kaneelachtig
Ik heb nu een Douglas oogpotlood, en ga vandaag even kijken bij Action. Verder twijfel ik om binnenkort nieuwe foundation te proberen, ik heb een tester liggen die me wel aanspreekt (Lancôme teint idole ultra wear) en gebruik nu zelf Estée Lauder double wear stay in place. Die vind ik fijn, soms nog net iets té mat, maar verder geweldig. Ik heb van mezelf enorme gezonde blozende wangen en bij vrijwel alle foundation uit drogisterijen komt dit naarmate de dag vordert er echt wel door.
Dus als iemand tips heeft voor een andere mooie foundation die hierbij past, of een oogschaduw palet met mooie paarse tinten, hoor ik het graag!
zaterdag 19 februari 2022 om 17:12
Ik heb een palet van het eigen merk van Ici Paris, met 4 paarstinten.
Met de donkerste maak ik ook een lijntje onder mijn oog.
De lichtste, eigenlijk rose, gaat in mijn binnenste ooghoek.
Deze, nu ook afgeprijsd.
https://www.iciparisxl.nl/be-creative-m ... gL6tPD_BwE
Deze, nu ook afgeprijsd.
zaterdag 19 februari 2022 om 17:50
Gebruik je wel eens groene concealer om eerst het rode te neutraliseren? Volgens mij heeft clinique (?) nu ook een groene bb Cream. Ik denk dat je zonder groen altijd wat van de roodheid houdt, ongeacht welke foundation je gebruikt.ranjaa schreef: ↑19-02-2022 08:26Lief dat je het vraagt! Ik wilde ook nog even een review achterlaten, maar ik moest eerst van mezelf alle 130 pagina’s doorlezen op zoek naar tips hahaha. Ik zit even helemaal in een make-up wolk.
Het Too Faced palet is echt prachtig en ruikt voor mijn gevoel zelfs kaneelachtig. De kleuren zijn erg mooi gepigmenteerd en het is ongeveer 50% shiny en 50% mat. Er had wat mij betreft nog iets meer donkerder matte tinten in mogen zitten, maar dit is eigenlijk mijn enige echte palet (naast m’n oefenpalet van Hema)
dus een goede reden om nog eentje erbij te kopen. Het opbrengen met kwasten (van Morphe) gaat goed en ik word er ook steeds beter in. Weinig fall-out, soms wel als ik zelf nog onhandig ben (bijvoorbeeld met blenden teveel naar het binnenste van m’n oog toe, waardoor er ineens bij m’n neus een donkere vlek zit). Maar dat ligt aan mij en niet aan de oogschaduw
Fijne tip dus!
Ik heb nu een Douglas oogpotlood, en ga vandaag even kijken bij Action. Verder twijfel ik om binnenkort nieuwe foundation te proberen, ik heb een tester liggen die me wel aanspreekt (Lancôme teint idole ultra wear) en gebruik nu zelf Estée Lauder double wear stay in place. Die vind ik fijn, soms nog net iets té mat, maar verder geweldig. Ik heb van mezelf enorme gezonde blozende wangen en bij vrijwel alle foundation uit drogisterijen komt dit naarmate de dag vordert er echt wel door.
Dus als iemand tips heeft voor een andere mooie foundation die hierbij past, of een oogschaduw palet met mooie paarse tinten, hoor ik het graag!

zaterdag 19 februari 2022 om 18:45
Oei, dit vind ik een mooie! En een mooie prijs nu, dus ik ga een winkelmandje samenstellenEmma95 schreef: ↑19-02-2022 17:12Ik heb een palet van het eigen merk van Ici Paris, met 4 paarstinten.
Deze, nu ook afgeprijsd.
anoniem_64aedafba5421 wijzigde dit bericht op 19-02-2022 18:46
Reden: Leuke typfout
Reden: Leuke typfout
0.41% gewijzigd

zaterdag 19 februari 2022 om 18:46
Dit heb ik ooit - tien jaar geleden - wel eens gebruikt en daarna nooit meer geprobeerd. Maar dit is wel een heel goede tip van je! Ik ga hier nog eens even goed naar kijken.

zaterdag 19 februari 2022 om 19:44
Ranjaa, ik heb dit als paars palet:
https://www.anastasiabeverlyhills.com/n ... 00077.html
Ik heb het destijds wel met een fikse korting op de kop kunnen tikken, dat scheelt. Het is wel een behoorlijk groot palet, maar ontzettend veelzijdig. Ik ben er heel tevreden over, ook over de kwaliteit. Dat gezegd hebbende zou ik het voor de volle prijs niet gekocht hebben, maar ik ben er nog steeds erg blij mee.
Je kunt hiermee qua paars gaan voor meer de warmere paarstinten, of juist koeler, het bevat lichte en donkere tinten, een paar fijne shimmers en ook tinten waarmee je een wat neutralere look kan maken. Echt een topper!
Ik heb het destijds wel met een fikse korting op de kop kunnen tikken, dat scheelt. Het is wel een behoorlijk groot palet, maar ontzettend veelzijdig. Ik ben er heel tevreden over, ook over de kwaliteit. Dat gezegd hebbende zou ik het voor de volle prijs niet gekocht hebben, maar ik ben er nog steeds erg blij mee.
Je kunt hiermee qua paars gaan voor meer de warmere paarstinten, of juist koeler, het bevat lichte en donkere tinten, een paar fijne shimmers en ook tinten waarmee je een wat neutralere look kan maken. Echt een topper!
zaterdag 19 februari 2022 om 20:00
Oeh, leuk prijsje! Is ie een beetje goed gepigmenteerd en staat er toevallig op of het vegan of in elk geval dierproefvrij is?Emma95 schreef: ↑19-02-2022 17:12Ik heb een palet van het eigen merk van Ici Paris, met 4 paarstinten.
Deze, nu ook afgeprijsd.

zaterdag 19 februari 2022 om 22:42
Oh wauw, deze is echt prachtig! Ik heb zelf ook een wenkbrauwpoeder van Anastasia Beverly Hills waar ik heel blij mee ben, dus nu staat deze op m’n secret wish list… even de aanbiedingen in de gaten houden dan maarJufjoke schreef: ↑19-02-2022 19:44Ranjaa, ik heb dit als paars palet:
zaterdag 19 februari 2022 om 22:48
Ik heb mezelf vanavond getrakteerd op nog 2 buxom lippotloden. En een oogschaduw penselen set van morphe, bij Douglas. Ik heb al 2 lippotloden van buxom en ben er echt dol op! Ik heb een nude en een bruin en nu komen er 2 roze tinten bij. En ik grijp echt mis op goede oogschaduwpenselen, dus nu een fijn setje besteld (denk ik, hoop ik). Ooit heb ik een keerden set besteld op Ali, benieuwd of het verschil groot gaat zijn.

zaterdag 19 februari 2022 om 22:55
Ik ben heel benieuwd naar die lippotloden van Buxom. Zeker nu ik tegenwoordig wat vaker lippotlood gebruik. Maar het is zo moeilijk om een goede kleur te vinden. Ik heb er sinds kort eentje van Natasha Denona, die bevalt me ook erg goed, maar de kleur is nét niet precies wat ik wilde. Zo moeilijk te zien, zeker online.Supersas09 schreef: ↑19-02-2022 22:48Ik heb mezelf vanavond getrakteerd op nog 2 buxom lippotloden. En een oogschaduw penselen set van morphe, bij Douglas. Ik heb al 2 lippotloden van buxom en ben er echt dol op! Ik heb een nude en een bruin en nu komen er 2 roze tinten bij. En ik grijp echt mis op goede oogschaduwpenselen, dus nu een fijn setje besteld (denk ik, hoop ik). Ooit heb ik een keerden set besteld op Ali, benieuwd of het verschil groot gaat zijn.
Ja, kwasten en penselen... zeker heel belangrijk, maar op een of andere manier kan ik er maar moeilijk geld aan uitgeven. Ik doe er wel jaren mee, dat wel, ik koop zelden nieuwe kwasten.
zaterdag 19 februari 2022 om 23:06
Wat wil je bereiken met je eyeliner? Wil je echt een vleugel maken of alleen een dun lijntje zodat je wimpers donkerder lijken? Ik heb de Pretty Easy Liquid Eyelining Pen van Clinique, die vind ik ideaal voor een strakke dunne lijn langs je wimpers die goed blijft zitten. En ik vind hem inderdaad pretty easy aanbrengen.Flamingo schreef: ↑15-02-2022 15:25Het is hier vast wel eens gevraagd, maar wat vinden jullie de beste eyeliner? Mag wat kosten.
Oogpotlood wordt vaak vettig bij mij een geeft af. Sommige goedkopere eyeliners geven geen mooie lijn (brokkelig).
Mascara heb ik al verschillende voorbij zien komen, dus ik ga straks maar een willekeurige kopen.
zaterdag 19 februari 2022 om 23:41