Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Surebaby schreef:
27-02-2022 16:38
Oh ok, die had ik ooit gekocht maar nooit gebruikt 😬. Zal weer eens kijken!
Ik heb een warme koperkleurige haarkleur en koop altijd de donkere kleur bruin maar hadden ze nu niet. De lichte bruine kleur gekocht en voor de zekerheid ook de zwarte meegenomen.
Eerst de lichtbruine kleur gedaan maar was veel te licht. Toen nog een keer geverfd met 2delen bruin en 1deel zwart (bij elkaar 1 cm verf) en nu is het eigenlijk best mooi.
Ik laat het wel iets langer intrekken, ergens de 15 en 20 minuten.
Tijdje geleden tipte iemand hier de Max potloden van de Action, ik heb ze inmiddels in huis en ben er erg blij mee! 8 stuks (of 10?) voor 2,- en de witte is erg fijn. Er zit ook eentje of twee bij die als lipliner geschikt is en verschillende tinten blauw.
Goeie tip!
Is dit topic nog actief? Ik hoop het want ik heb een aantal prangende make up vragen. Zij zijn al eens voorbij gekomen maar het is wat veel teruglezen :-D

Ik heb grove poriën en een paar rode vlekjes in mijn gezicht en ik zoek producten en een manier om dit een beetje beter te verdoezelen. Ik weet niet veel over make up, ik gebruik nu alleen een foundation, en een beetje poeder, maar die poriën blijven dan zichtbaar. Als ik dan lees over allerlei soorten producten die er zijn zie ik door de boen het bos niet meer. Dus heeft iemand een tip wat te gebruiken?
Tarte timeless smoothing primer is absoluut de beste primer om poriën mee te verdoezelen!
Bye bye pores van it cosmetics is het beste poeder. Ik gebruik het loose powder.

Maar het verschilt ook heel erg per foundation hoe textuur benadrukt wordt. Sommige foundation laten poriën echt meer opvallen en andere minder.
Ik gebruik nu de cc cream van it cosmetics. Was even wennen, want vond hem eerst erg vettig, maar vind hem nu wel fijn.
BEHALVE de verpakking. Grrrrr wat een onding. Dertig keer pompen en soms komt er wel wat uit, meestal niet.
Weet iemand een andere fijne, vergelijkbare cc cream met een wel-werkende verpakking?
Hi allemaal,

Stille meelezer hier. Nav enthousiaste verhalen ben ik gestart met jetske ultee. Producten bevallen heel erg goed, ik heb nog nooit zo’n mooie huid gehad. Nou vind ik de producten wel aan de prijs maar jetske raadt ook de vitamine A serum aan a 50 euro.
Ik heb een normale tot vette huid en vitamine A zou helpen bij fijne lijntjes, pigmentvlekjes en grove poriën.
Nou lees ik bij jullie ook veel enthousiaste verhalen over “the ordinary” en ik zie dat dat een stuk betaalbaarder is.
Zou ik ipv het vitamine A serum van Jetske (ja ik mag al Jetske zeggen 🤦🏼‍♀️) het vitamine A serum van the ordinary gebruiken en zo ja, welke heb ik dan nodig? Ik heb een beetje lopen zoeken maar ik twijfel teveel. Kwam een olie tegen met vitamine A maar weer niet of dat de goede is.
Wellicht wil ik in de toekomst in zijn geheel overstappen naar the ordinary (ik hou gewoon niet zo van een face wash zoals Jetske heeft) maar met 1 product eerst starten lijkt me verstandig.
Hoor graag of jullie tips hebben :-) dank alvast!
Zanahoria schreef:
13-03-2022 14:26
Ik gebruik nu de cc cream van it cosmetics. Was even wennen, want vond hem eerst erg vettig, maar vind hem nu wel fijn.
BEHALVE de verpakking. Grrrrr wat een onding. Dertig keer pompen en soms komt er wel wat uit, meestal niet.
Weet iemand een andere fijne, vergelijkbare cc cream met een wel-werkende verpakking?
Ik heb hetzelfde met de Kylie skin moisturizer, echt irritant ja. Schudden helpt wel.

Maar it cosmetics is wel de king van de cc creams geloof ik.
Discobar schreef:
13-03-2022 12:15
Is dit topic nog actief? Ik hoop het want ik heb een aantal prangende make up vragen. Zij zijn al eens voorbij gekomen maar het is wat veel teruglezen :-D

Ik heb grove poriën en een paar rode vlekjes in mijn gezicht en ik zoek producten en een manier om dit een beetje beter te verdoezelen. Ik weet niet veel over make up, ik gebruik nu alleen een foundation, en een beetje poeder, maar die poriën blijven dan zichtbaar. Als ik dan lees over allerlei soorten producten die er zijn zie ik door de boen het bos niet meer. Dus heeft iemand een tip wat te gebruiken?
Ik heb veel baat bij goed reinigen (gebruik nu zeep van een Italiaans merk dat bij Kruidvat ligt, en s avonds micellair water van Garnier. Nae zeep is ook fijn of simple).
Even skin drops van Kruidvat is ook echt fijn. Ik heb ook een paar zuren van the ordinary maar die voelen vind ik redelijk fanatiek, ik durf dat niet elke dag te gebruiken. Je hebt een rode met echt spectaculair resultaat maar die is echt wel pittig vind ik.
Caudalie instant detox werkt bij mij ook heel goed, heerlijk masker.

Make-up is bij mij less is more. Een cc crème of niet dekkende werkt bij mij optisch beter om porieen kleiner te laten lijken.
Bij deze routine verdwijnen mijn porieen maar ik vind het zelf een te 'opgemaakt' effect geven. Maar het werkt wel.

Moisturizer
Setting powder
Primer
Foundation
Elizaar schreef:
13-03-2022 16:16
Hi allemaal,

Stille meelezer hier. Nav enthousiaste verhalen ben ik gestart met jetske ultee. Producten bevallen heel erg goed, ik heb nog nooit zo’n mooie huid gehad. Nou vind ik de producten wel aan de prijs maar jetske raadt ook de vitamine A serum aan a 50 euro.
Ik heb een normale tot vette huid en vitamine A zou helpen bij fijne lijntjes, pigmentvlekjes en grove poriën.
Nou lees ik bij jullie ook veel enthousiaste verhalen over “the ordinary” en ik zie dat dat een stuk betaalbaarder is.
Zou ik ipv het vitamine A serum van Jetske (ja ik mag al Jetske zeggen 🤦🏼‍♀️) het vitamine A serum van the ordinary gebruiken en zo ja, welke heb ik dan nodig? Ik heb een beetje lopen zoeken maar ik twijfel teveel. Kwam een olie tegen met vitamine A maar weer niet of dat de goede is.
Wellicht wil ik in de toekomst in zijn geheel overstappen naar the ordinary (ik hou gewoon niet zo van een face wash zoals Jetske heeft) maar met 1 product eerst starten lijkt me verstandig.
Hoor graag of jullie tips hebben :-) dank alvast!
Ik zou even het topic over huidverzorging induiken. Je krijgt daar geweldige tips! Zelf net begonnen met “A Game” van Geek&Gorgeous via Boozyshop gekocht. Dus geen ervaringen nog, net 1 keer gebruikt, maar ik ben tot nu toe onwijs blij met alle tips uit dit topic.
Zanahoria schreef:
13-03-2022 14:26
Ik heb die ervaring niet met dit product. Tot nu toe twee tubes gekocht en beiden pompten gewoon prima. Misschien heb je net pech gehad?

Sommige webshops verkopen ook de mini versie en die heeft geen pompje maar gewoon een tube.
Discobar schreef:
13-03-2022 12:15

Ik heb zelf ook rode plekjes en heb veel geprobeerd. Wat het beste werkt (vind ik) is een dun laagje niet te dekkende foundation gebruiken en alleen op de plekjes die je echt wil aanpakken concealer aanbrengen. Hierdoor krijg je een niet te geplamuurd gezicht.

Sinds een paar weken gebruik ik op aanraden van de dames hier Mintenz minerale poederfoundation. Ik heb mijn huid nog niet eerder zo egaal gekregen als hiermee.
Vraagje! Ik gebruik nu sinds een paar weken bareminerals poederfoundation. Ik breng hem lang buffend aan met een BM kwast en in eerste instantie zit het echt práchtig. Na een paar uur lijkt het echter langzaam van mijn gezicht te verdwijnen, op wat kleine plekjes op mijn voorhoofd, neus en kin na. Daar lijkt het een beetje opgehoopt schilferig, maar het zijn dus geen droge schilfers want ik heb geen droge huid.
Finishing/setting spray van Urban Decay helpt niet en een primer eronder helaas ook niet.

Is het de combinatie van BM met mijn huidtype? Of misschien mijn dagverzorging (=dagcrème Nouvital en SPF La Roche Posay)?
Iemand enig idee? Liquid foundation was altijd al lastig en ik ben echt heel blij met de mooie finish die ik de eerste uren heb, dus het liefst stap ik niet over. Maarja, na een paar uur is het dus niks meer en dat is ook niet fijn.
Kan van alles zijn. De producten die je eronder doet of misschien gebruik je teveel of misschien breng je het niet goed aan. Wat bedoel je met buffend, is dat stempelend?
Sowieso heel weing foundation aanbrengen, beter meerdere dunne laagjes in ronddraaiende bewegingen op je gezicht.

Ik heb het ook wel eens gehad, vlekkerig en ophopingen op paar plekjes in mijn gezicht. Leek ook wel schilferig. Mijn dagcrème bleek te vet te zijn. Het is even uitzoeken wat werkt. De spf van LRP heb ik ook en die is idd vrij vet.
Bij mij blijft het de hele dag prachtig zitten.
Vloeibare foundation ging altijd ‘zwemmen’ op mijn gezicht. (Heb een gecombineerde huid)

Het is wel zo dat je creme echt helemaal in je huid moet zijn getrokken.
Waarschijnlijk heb je een te vettige onderlaag.
Ik ben ook altijd verbaasd hoe goed het blijft zitten. Ik ben best actief vanwege werk en veel reizen onderweg maar het zit er altijd nog heel goed op. Ik heb altijd wat bij me voor eventueel bij te werken maar slechts een enkele keer bij hoeven te werken. Regen, wind en kou en op de fiets bijvoorbeeld.
Vorig jaar een schoonmaakbaantje en met 25 graden stond ik te boenen maar zelfs toen bleef het goed zitten.

In de avond is het er ook weer zo vanaf. Voor mij niets anders meer.
Hmm. Ja, dit soort succesverhalen hoopte ik bij BM dus ook op!

Ik zal mijn crème proberen nog wat langer in te laten trekken. Meestal doe ik mijn gezicht en trekt dat in terwijl ik tanden poetsen en naar het toilet ga. Daarna makeup, maar ik zou evt eerst nog mijn ontbijt kunnen maken o.i.d. Kijken of dat helpt. Eventueel kan ik een andere SPF proberen, maar ik ben helaas verder wel heel blij met deze. Ik krijg al gauw puistjes van dat soort crèmes en van deze niet.

Met buffen bedoel ik met ronddraaiende bewegingen aanbrengen inderdaad.
KingsAndQueens schreef:
17-03-2022 09:42
Hmm. Ja, dit soort succesverhalen hoopte ik bij BM dus ook op!

Ik zal mijn crème proberen nog wat langer in te laten trekken. Meestal doe ik mijn gezicht en trekt dat in terwijl ik tanden poetsen en naar het toilet ga. Daarna makeup, maar ik zou evt eerst nog mijn ontbijt kunnen maken o.i.d. Kijken of dat helpt. Eventueel kan ik een andere SPF proberen, maar ik ben helaas verder wel heel blij met deze. Ik krijg al gauw puistjes van dat soort crèmes en van deze niet.

Met buffen bedoel ik met ronddraaiende bewegingen aanbrengen inderdaad.

Er hoeft geen 10 minuten tussen te zitten hoor.Bij mj meestal tussen de 2 en 5 minuten.

Is je dagcreme dan misschien te vet. Anders even 2 dagen uittrekken waarbij je de ene dag alleen de dagcreme gebruikt en de andere dag alleen de spf. Dan kom je er misschien achter waar het aan ligt.
Ik gebruik ook de SPF van LRP. Waarom gebruik je daaronder nog een dagcreme als ik vragen mag? De Effaclar variant die ik gebruik van LRP is gewoon dagcreme met een zonnefilter. Ik denk dat je die dagcreme rustig kunt weglaten en als nachtcrème kunt gaan gebruiken.

Voor mij is dagcreme mét SPF en nachtcrème zonder.

Ik heb een gecombineerde huid en bij mij gaat het ook schuiven in de loop van de dag.

Ik kan de Paula’s Choice resist dagcreme met een tintje aanraden als je iets minder vettigs zoekt.
KingsandQueens, het zou ook nog kunnen dat je (ongemerkt) vaak je gezicht aanraakt misschien ?
Bij mij is het Mintenz echt heel mooi als ik geen velletjes heb. Helaas heb ik daar in de winter wel altijd wat meer last van, ik ben nu aan het experimenteren met gezichtsolie en heb de vitamine C serum een tijde laten staan en mijn huid ziet er gelukkig weer wat beter uit dus ik kan hopelijk binnenkort de Mintenz weer gaan dragen.

Overigens vind ik heel veel fixing sprays (oa Mac) een wat uitdrogend effect hebben, die van Etos eigen merk hydraterend heeft dat voor mij niet.
HobbeltVerder schreef:
17-03-2022 09:56

Overigens vind ik heel veel fixing sprays (oa Mac) een wat uitdrogend effect hebben, die van Etos eigen merk hydraterend heeft dat voor mij niet.
Helemaal eens. Veel settingspray of fixingspray (of is dat hetzelfde?) heeft gedenatureerde alcohol als eerste, tweede of derde ingrediënt. Je sprayt dus een relatief grote hoeveelheid alcohol op je gezicht. Niet zo gek dat dat inderdaad een uitdrogend effect heeft.
Het is best wel zoeken naar een spray zonder alcohol.
Al moet ik zeggen dat ik het niet zo'n probleem vind omdat ik mijn settingspray alleen gebruik om mijn kwast te bevochtigen voor glanzende oogschaduw.

Ik gebruik deze, van Mac, maar die bevat geen alcohol. Wel een klein beetje parfum.

https://m.maccosmetics.nl/nl/nl/product ... e=Original
Jufjoke schreef:
17-03-2022 10:50
Helemaal eens. Veel settingspray of fixingspray (of is dat hetzelfde?) heeft gedenatureerde alcohol als eerste, tweede of derde ingrediënt. Je sprayt dus een relatief grote hoeveelheid alcohol op je gezicht. Niet zo gek dat dat inderdaad een uitdrogend effect heeft.
Het is best wel zoeken naar een spray zonder alcohol.
Al moet ik zeggen dat ik het niet zo'n probleem vind omdat ik mijn settingspray alleen gebruik om mijn kwast te bevochtigen voor glanzende oogschaduw.

Ik gebruik deze, van Mac, maar die bevat geen alcohol. Wel een klein beetje parfum.

https://m.maccosmetics.nl/nl/nl/product ... e=Original
Breng je die met een natte kwast aan? Blend het dan nog wel goed? Ga ik eens proberen :)
Ik heb een setting spray van Morphe, dit zijn de ingrediënten:

Water (Aqua, Eau), Propanediol, Glycerin, Pyrus Malus (Apple) Fruit Extract, Dipropylene Glycol, Polysilicone-29, Tocopherol, Cocos Nucifera (Coconut) Fruit Water, PVP, Polysorbate 20, Ethylhexylglycerin, Disodium EDTA, BHT, Glycolic Acid, Phenoxyethanol, Citric Acid, Leuconostoc/Radish Root Ferment Filtrate, Fragrance (Parfum), Linalool, Limonene.

Beetje parfum dus, maar geen alcohol beloop ik, of zie ik iets over het hoofd?

In die van Milk Make-up die ik ook wel eens gebruik zit dit. Wat een lijst!

Water (Aqua, Eau), Hydrogenated Ethylhexyl Olivate, Caprylyl Methicone, Octyldodecanol, Isononyl Isononanoate, Isopropyl Palmitate, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Cannabis Sativa (Hemp) Seed Extract, Agave Tequilana Leaf Extract, Prunus Avium (Sweet Cherry) Flower Extract, Melia Azadirachta Leaf Extract, Melia Azadirachta Flower Extract, Corallina Officinalis Extract, Orchis Mascula Extract, Coccinia Indica Fruit Extract, Solanum Melongena (Eggplant) Fruit Extract, Opuntia Ficus-Indica Flower Extract, Ocimum Sanctum Leaf Extract, Curcuma Longa (Turmeric) Leaf Extract, Cannabis Sativa (Hemp) Seed Oil, Moringa Oleifera Seed Oil, Niacinamide, Panthenol, Sodium Hyaluronate, Vegetable Amino Acids, Hydrogenated Olive Oil Unsaponifiables, Maltose, Sodium Phytate, Glycerin, Erythritol, Methyl Gluceth-10, Pentylene Glycol, Polyester-5, PVP, Sorbitol, Propylene Glycol, Pentaerythrityl Tetra-Di-T-Butyl Hydroxyhydrocinnamate, Amber Powder, Homarine HCl, Hydroxyacetophenone, Sodium Chloride, Citric Acid, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Sodium Acetate, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Phenoxyethanol, Blue 1 (CI 42090)
apppie schreef:
17-03-2022 11:10
Breng je die met een natte kwast aan? Blend het dan nog wel goed? Ga ik eens proberen :)
Ik gebruik het alleen voor shimmer en metallic oogschaduw, die plaats ik op mijn bewegende ooglid, en hoeft dus niet volledig uitgeblend te worden. Het verhoogt de glans en maakt dat dit soort producten minder onder je ogen en op je wangen terecht komen. Ik maak mijn kwast niet doornat, gewoon een beetje vochtig.
Satchikoo, nee, je ziet niets over het hoofd. Er zit wat parfum in, maar linalool en limonene zijn ook geurstoffen.
Het bevat ook PVP, wat voor een soort filmlaagje zorgt. Ik heb geen idee of dat comfortabel aanvoelt, maar ik denk dat dat ook hetgeen is dat de houdbaarheid van je make up verhoogt.
Ik snap de voordelen van een settingspray gewoon echt niet, het maakt mijn make-up juist minder mooi, minder perfect vanaf the get go. En ik (vette huid) ga ook elke keer glanzen ervan, wat zonder niet zo gebeurd.
Misschien net pech met de sprays die ik geprobeerd heb?
Of is het gewoon echt beter voor de droge huid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven