Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Jufjoke schreef:
17-03-2022 11:23
Satchikoo, nee, je ziet niets over het hoofd. Er zit wat parfum in, maar linalool en limonene zijn ook geurstoffen.
Het bevat ook PVP, wat voor een soort filmlaagje zorgt. Ik heb geen idee of dat comfortabel aanvoelt, maar ik denk dat dat ook hetgeen is dat de houdbaarheid van je make up verhoogt.
Dank. Ik ben wel erg te spreken over de Morphe. Die van Milk en Mac doen voor mij niet zoveel. Die van Urban Decay wel maar daar krijg ik een geïrriteerde huid en droge vlekjes van jammer genoeg. Want het zit wel als een huis met dat spul. Ik gebruik het daarom alleen op bijzondere momenten zoals een bruiloft.
Sjulia schreef:
17-03-2022 11:25
Ik snap de voordelen van een settingspray gewoon echt niet, het maakt mijn make-up juist minder mooi, minder perfect vanaf the get go. En ik (vette huid) ga ook elke keer glanzen ervan, wat zonder niet zo gebeurd.
Misschien net pech met de sprays die ik geprobeerd heb?
Of is het gewoon echt beter voor de droge huid?
Ik gebruik het ook niet. In ieder geval dus niet voor mijn gezicht. Nog nooit gemerkt dat mijn make up er mooier van werd, dus ik ervaar hetzelfde. Ik heb geen vette huid, maar ook geen droge. Ik neem aan dat je net zo makkelijk de finish van je foundation kan aanpassen op je voorkeuren en huidtype, dus een droge huid kan ook een iets meer hydraterende en/of glanzende foundation kiezen. Ik weet niet of een settingspray dan wel een must is.
Ik geloof dat YouTube ons heeft wijsgemaakt dat er een hoop producten echte musthaves zijn, waarvan ik vaak denk: mwah, is dat zo?
Sjulia schreef:
17-03-2022 11:25
Ik snap de voordelen van een settingspray gewoon echt niet, het maakt mijn make-up juist minder mooi, minder perfect vanaf the get go. En ik (vette huid) ga ook elke keer glanzen ervan, wat zonder niet zo gebeurd.
Misschien net pech met de sprays die ik geprobeerd heb?
Of is het gewoon echt beter voor de droge huid?
Het haalt het poederige/matte van de make up af en laat het wat meer samensmelten. Ik houd niet van een matte look en het geeft wat meer glow.

Ik heb ook vette zones maar over mijn voorhoofd en neus haal ik soms nadien nog een mini laagje poeder en op de een of andere manier werkt dat beter dan het gewoon laten zonder setting spray.
Jufjoke schreef:
17-03-2022 11:36
Ik gebruik het ook niet. In ieder geval dus niet voor mijn gezicht. Nog nooit gemerkt dat mijn make up er mooier van werd, dus ik ervaar hetzelfde. Ik heb geen vette huid, maar ook geen droge. Ik neem aan dat je net zo makkelijk de finish van je foundation kan aanpassen op je voorkeuren en huidtype, dus een droge huid kan ook een iets meer hydraterende en/of glanzende foundation kiezen. Ik weet niet of een settingspray dan wel een must is.
Ik geloof dat YouTube ons heeft wijsgemaakt dat er een hoop producten echte musthaves zijn, waarvan ik vaak denk: mwah, is dat zo?
Ik heb dat met primers. Ik heb er niet zoveel geprobeerd maar degene die ik heb geprobeerd vond ik niet fijn. Dat ware de poreless van Benefit (te veel glijmiddel gevoel) en die van Milk. Die laatste is wat plakkeriger en werkt wel heel goed maar mijn make up kwam er echt door op mijn huid te liggen als een soort masker. Dit was wel met een hele dekkende foundation (Estee Lauder DW de meest dekkende variant uit een tube). Misschien dat ik het eens ga proberen met Mintenz.
ranjaa schreef:
13-03-2022 20:57
Ik zou even het topic over huidverzorging induiken. Je krijgt daar geweldige tips! Zelf net begonnen met “A Game” van Geek&Gorgeous via Boozyshop gekocht. Dus geen ervaringen nog, net 1 keer gebruikt, maar ik ben tot nu toe onwijs blij met alle tips uit dit topic.
Dank Ranja voor je antwoord. Ik duik even het andere topic in!
Satchikoo schreef:
17-03-2022 11:39
Ik heb dat met primers. Ik heb er niet zoveel geprobeerd maar degene die ik heb geprobeerd vond ik niet fijn. Dat ware de poreless van Benefit (te veel glijmiddel gevoel) en die van Milk. Die laatste is wat plakkeriger en werkt wel heel goed maar mijn make up kwam er echt door op mijn huid te liggen als een soort masker. Dit was wel met een hele dekkende foundation (Estee Lauder DW de meest dekkende variant uit een tube). Misschien dat ik het eens ga proberen met Mintenz.
Ik gebruik niet vaak primer. Als ik het doe, dan de favoriete van Sjulia, de Tarte smoothing primer. En die werkt absoluut, maar na een laagje poeder zijn mijn poriën, ook zonder die primer, best wel minimaal. Dus ik neem niet altijd de extra moeite.

Ik ben dol op make up tutorials kijken, maar ik zie een scala aan producten aangeprezen worden als absolute noodzaak, die ik zelf eigenlijk nooit gebruik en ook echt denk niet nodig te hebben. Voor mij is dat:

- meestal primer, hoewel ik dat dus soms wél gebruik. Overigens ook al veel totaal nutteloze primers geprobeerd.
- tig verschillende producten voor in de wenkbrauwen
- settingspray
- een aparte poeder voor onder de ogen en dan een andere voor de rest van het gezicht
- een finishing powder (naast andere poeder, dus er extra bij. Waarom?)
- een oogprimer gebruik ik zelf trouwens ook nooit, al zie ik er op zich wel het nut van in.
- ik zie ook vaak dat mensen een cream blush en bronzer gebruiken, en er daarna nog overheen gaan met een poeder blush en bronzer. Ook weer, waarom dan toch?
Jufjoke schreef:
17-03-2022 11:49
Ik gebruik niet vaak primer. Als ik het doe, dan de favoriete van Sjulia, de Tarte smoothing primer. En die werkt absoluut, maar na een laagje poeder zijn mijn poriën, ook zonder die primer, best wel minimaal. Dus ik neem niet altijd de extra moeite.

Ik ben dol op make up tutorials kijken, maar ik zie een scala aan producten aangeprezen worden als absolute noodzaak, die ik zelf eigenlijk nooit gebruik en ook echt denk niet nodig te hebben. Voor mij is dat:

- meestal primer, hoewel ik dat dus soms wél gebruik. Overigens ook al veel totaal nutteloze primers geprobeerd.
- tig verschillende producten voor in de wenkbrauwen
- settingspray
- een aparte poeder voor onder de ogen en dan een andere voor de rest van het gezicht
- een finishing powder (naast andere poeder, dus er extra bij. Waarom?)
- een oogprimer gebruik ik zelf trouwens ook nooit, al zie ik er op zich wel het nut van in.
- ik zie ook vaak dat mensen een cream blush en bronzer gebruiken, en er daarna nog overheen gaan met een poeder blush en bronzer. Ook weer, waarom dan toch?
Ik ben een sucker voor make up en probeer heel veel. Heb dus ook veel in mijn la liggen en ik merk dat ik bepaalde producten met fases gebruik. Dan weer een hele tijd iets anders maar opeens grijp ik dan weer terug naar iets. Het ligt aan het seizoen, mijn huidconditie op dat moment en hoeveel tijd ik heb. Soms heb ik een hele periode een specifieke voorkeur.

Zo heb ik zowel wenkbrauwpotloden als poeder als gel met een kleurtje als een pommade liggen. Een paar weken geleden heb ik de pommade weer eens uit de kast gehaald terwijl het al zeker voor Corona was dat ik die had gebruikt. Het kost wel iets meer tijd dan een potlood maar blijft beter zitten. Maar het is dan wel weer lastiger meenemen op reis omdat je dan ook weer een kwastje nodig hebt.

Hetzelfde voor highlighter. Ik heb verschillende tinten voor verschillende seizoenen, vloeibaar en poeder. Paletten waarbij ook glimmende bronzer en blush zit en enkele kleuren. Vloeibaar is handig voor op reis. Want hoe minder kwasten hoe beter vind ik. Hoef ik ze ook niet schoon te maken. Dat doe ik namelijk meermaals per week.

Oogschaduw heb ik best veel maar gebruik ik zelden. Dan wel altijd met een primer die zorgt dat het tot in de late uurtjes muurvast zit. Anders gaat het ophopen.

Af en toe ga ik door de la om de houdbaarheid te checken en uit te mesten. Maar voor potloden en poeders doe ik daar niet zo moeilijk over.
Ik heb een zo'n gek droger plekje op mijn gezicht waardoor mijn foundation er daar een beetje als een plakaat uitziet.

Erg vervelend.
Ik ben daar nu extra aan het smeren met (olie) hyloronic, maar iemand nog andere tips?
Satchikoo schreef:
17-03-2022 11:37
Het haalt het poederige/matte van de make up af en laat het wat meer samensmelten. Ik houd niet van een matte look en het geeft wat meer glow.

Ik heb ook vette zones maar over mijn voorhoofd en neus haal ik soms nadien nog een mini laagje poeder en op de een of andere manier werkt dat beter dan het gewoon laten zonder setting spray.
Ja dat is denk ik het verschil. Ik hou van mat én een poederige finish, maar met een vette huid smelt alles binnen een half uur samen. Dus dan heb je niet echt zo’n spray nodig. En mijn primer werkt verder wel goed om alles op z’n plek te houden.
Jufjoke schreef:
17-03-2022 11:36
Ja dat denk ik ook. Soms vind ik het ook gewoon leuk omdat er dan weer iets *nieuws* is om te gebruiken en ik vind al dat getut ook leuk. Maar echt nodig is het niet.
Felidaes schreef:
17-03-2022 12:06
Ik heb een zo'n gek droger plekje op mijn gezicht waardoor mijn foundation er daar een beetje als een plakaat uitziet.

Erg vervelend.
Ik ben daar nu extra aan het smeren met (olie) hyloronic, maar iemand nog andere tips?
Een vingertopje extra moisturizer over dat plekje voor je je foundation opbrengt? Of, als dat niet genoeg is, een vingertopje vaseline. Moet je wel voorzichtig zijn met foundation eroverheen, dat je niet vaseline over je hele gezicht gaat uitblenden. Vingertopje vaseline en dan het plekje als laatste doen met foundation?
Ik heb het niet kunnen laten en heb uit pure quarantaine-verveling een foundation besteld van Chanel.
Al met al door gebruik en opruiming is mijn foundation collectie echt heus wel wat gekrompen, dus vooruit... maar eigenlijk, was het nodig? Nee, dat niet natuurlijk. Het was een impulsaankoop. Wel afgeprijsd gelukkig.

Maar nu is hij binnengekomen en ik ben bang dat hij te licht is. En ik denk ook te roze :cry: :cry:
Ooit kan dat meevallen als je het eenmaal op je gezicht hebt, maar ik ben er bang voor..
Nou heb ik genoeg andere foundations, dus ik kan de kleur wel mengen als hij echt niet goed is, maar eigenlijk heb ik nu al een klein beetje spijt van mijn impulsiviteit.
Terug kan het al niet meer, want ik heb natuurlijk een beetje op mijn hand gepompt om de kleur te zien.
Jufjoke schreef:
17-03-2022 14:20
Een vingertopje extra moisturizer over dat plekje voor je je foundation opbrengt? Of, als dat niet genoeg is, een vingertopje vaseline. Moet je wel voorzichtig zijn met foundation eroverheen, dat je niet vaseline over je hele gezicht gaat uitblenden. Vingertopje vaseline en dan het plekje als laatste doen met foundation?
Ja, ga ik eens een paar dagen proberen.
Oh wat zou dan balen zijn Juf Joke! Had je hem niet geprobeerd in de winkel?

Ik vind foundationkleuren toch zo lastig. Zeker met het wisselen van de seizoenen. Nu ik niet meer actief zonnebaad en altijd SPF gebruik heb ik echt een lichtere kleur nodig.
Satchikoo schreef:
17-03-2022 14:53
Oh wat zou dan balen zijn Juf Joke! Had je hem niet geprobeerd in de winkel?

Ik vind foundationkleuren toch zo lastig. Zeker met het wisselen van de seizoenen. Nu ik niet meer actief zonnebaad en altijd SPF gebruik heb ik echt een lichtere kleur nodig.
Nee, niet geprobeerd in de winkel. Ik zit in quarantaine.

En ik moet zeggen dat ik heel regelmatig een foundation online koop en ik vergis me eigenlijk nooit zo sterk dat een kleur echt niet draagbaar is. Ik heb ook een 'makkelijke' kleur, denk ik. Licht, maar niet het bleekste wat verkrijgbaar is, ondertoon neutraal, dus met iets warm, iets koel of ronduit neutraal kom ik allemaal weg. Zelfs die grijzige ondertoon van bijvoorbeeld de Missha bb-cream kan bij mij.

Bovendien heb ik één keer eerder een foundation van Chanel gehad, die was werkbaar maar net een tikje aan de donkere kant. Deze was een halve tint lichter. Maar toch lichter dan verwacht dus, plus de koele ondertoon is sterker dan ik dacht, echt ronduit roze. Ik had dat niet verwacht, zeker omdat dat bij mij dus eigenlijk nooit fout gaat.

Wisselende seizoenen heeft bij mij ook al geen invloed, ik ben het hele jaar door dezelfde kleur.
Jufjoke schreef:
17-03-2022 15:01
Nee, niet geprobeerd in de winkel. Ik zit in quarantaine.

En ik moet zeggen dat ik heel regelmatig een foundation online koop en ik vergis me eigenlijk nooit zo sterk dat een kleur echt niet draagbaar is. Ik heb ook een 'makkelijke' kleur, denk ik. Licht, maar niet het bleekste wat verkrijgbaar is, ondertoon neutraal, dus met iets warm, iets koel of ronduit neutraal kom ik allemaal weg. Zelfs die grijzige ondertoon van bijvoorbeeld de Missha bb-cream kan bij mij.

Bovendien heb ik één keer eerder een foundation van Chanel gehad, die was werkbaar maar net een tikje aan de donkere kant. Deze was een halve tint lichter. Maar toch lichter dan verwacht dus, plus de koele ondertoon is sterker dan ik dacht, echt ronduit roze. Ik had dat niet verwacht, zeker omdat dat bij mij dus eigenlijk nooit fout gaat.

Wisselende seizoenen heeft bij mij ook al geen invloed, ik ben het hele jaar door dezelfde kleur.
Oeps! Dat schreef je hierboven gewoon zie ik. Vervelend van je quarantaine, hopelijk kun je snel weer de deur uit :)

Ik heb wel eens zo’n online tool gezien waarin je de juiste kleur kunt zoeken op basis van andere foundations die je eerder hebt gebruikt.

Ik laat zelf me toch meestal adviseren in de winkel. Vraag vaak een testertje mee. Het is zo prijzig allemaal want ik houd van luxe merken.

Hoe zit dat met merken als Chanel? Bevatten die niet juist ook parfum en dergelijke?
Satchikoo schreef:
17-03-2022 15:06
Oeps! Dat schreef je hierboven gewoon zie ik. Vervelend van je quarantaine, hopelijk kun je snel weer de deur uit :)

Ik heb wel eens zo’n online tool gezien waarin je de juiste kleur kunt zoeken op basis van andere foundations die je eerder hebt gebruikt.

Ik laat zelf me toch meestal adviseren in de winkel. Vraag vaak een testertje mee. Het is zo prijzig allemaal want ik houd van luxe merken.

Hoe zit dat met merken als Chanel? Bevatten die niet juist ook parfum en dergelijke?
Jazeker. En veel ook. Ook daarom was dit niet per se een heel goede beslissing. Ik gebruik meestal foundation zonder parfum (en zonder de andere dingen die ik ook niet in mijn huidverzorging wil) maar ik heb er wel een paar met parfum. Ik rouleert ze, dus dat vind ik geen grote ramp.

Een tester was een beter idee inderdaad. Dat kan nu even niet, maar geduld was hier beter geweest. Nadeel is dat ik best een aantal filialen van Douglas in de buurt heb, althans in een straal van een kilometer of twintig, maar daar hebben ze dan niet alles wat ze online hebben. Dus dan heb ik mijn zinnen ergens op gezet, en dan blijken ze het in die winkels niet te hebben. Dat is jammer, want zo kun je niet alles testen wat ze verkopen.
Maar goed, desondanks had ik natuurlijk óf kunnen wachten of überhaupt geen foundation kunnen kopen. Dat was beter geweest.
Jufjoke schreef:
17-03-2022 15:15
Jazeker. En veel ook. Ook daarom was dit niet per se een heel goede beslissing. Ik gebruik meestal foundation zonder parfum (en zonder de andere dingen die ik ook niet in mijn huidverzorging wil) maar ik heb er wel een paar met parfum. Ik rouleert ze, dus dat vind ik geen grote ramp.

Een tester was een beter idee inderdaad. Dat kan nu even niet, maar geduld was hier beter geweest. Nadeel is dat ik best een aantal filialen van Douglas in de buurt heb, althans in een straal van een kilometer of twintig, maar daar hebben ze dan niet alles wat ze online hebben. Dus dan heb ik mijn zinnen ergens op gezet, en dan blijken ze het in die winkels niet te hebben. Dat is jammer, want zo kun je niet alles testen wat ze verkopen.
Maar goed, desondanks had ik natuurlijk óf kunnen wachten of überhaupt geen foundation kunnen kopen. Dat was beter geweest.
Het is anders wel heel herkenbaar :proud:

Ik kan helemaal in een hyperfocus gaan bij een product wat ik wil proberen. YouTube filmpjes kijken, reviews lezen op MakeUpAlley en Influenster zoeken en dat soort dingen. Ik word ook altijd heel blij van buitenlandse (zeker Franse) Apotheken en parfumeries. En vliegvelden :D

Dan heb ik het eenmaal en dan blijft het na twee keer proberen in de la liggen tot een paar maanden later. Maar het blijft leuk en je leert steeds beter kennen wat goed bij je past en wat fijn is in gebruik.

Ik zie het maar als een soms iets te prijzige hobby :)
Ik vind de juiste kleur uitkiezen ook erg moeilijk. Ik heb nu pebble, maar volgens mij is die ietsje te gelig.
Zonde Joke! Welke van Chanel? Ik gebruik momenteel een Chanel foundation,
Ik vind het echt de mooiste foundation ooit. Chanel ultra le teint.

In Amerika kan je alles gebruiken en gewoon ruilen. Dat lijkt me ook wel wat :-D
Wat jammer Jufjoke van die kleur. Doorverkopen dan maar?

Met droge plekjes doe ik meestal lanette creme eronder, maar meestal werkt dat slechts tijdelijk...helaas.

Ik heb inmiddels mijn Viseart palet en Sigma kwast binnen. Beide zijn fijn. Zelfs de lichte kleuren, die bij mij vaak wegvallen op mijn huid, doen het goed. Ben er blij mee!
Sjulia schreef:
17-03-2022 17:13
Zonde Joke! Welke van Chanel? Ik gebruik momenteel een Chanel foundation,
Ik vind het echt de mooiste foundation ooit. Chanel ultra le teint.

In Amerika kan je alles gebruiken en gewoon ruilen. Dat lijkt me ook wel wat :-D
De Chanel nr. 1 foundation.
Ultra le teint heb ik ook ooit gehad, zeker ook een mooie. Die had ik in B20, die net een heel klein tikje te donker was. Nu heb ik B12 gekocht, die zit daar net onder, er zit niets meer tussen. Ik was dus best zeker van mijn zaak.
maxi14 schreef:
17-03-2022 17:41
Wat jammer Jufjoke van die kleur. Doorverkopen dan maar?

Met droge plekjes doe ik meestal lanette creme eronder, maar meestal werkt dat slechts tijdelijk...helaas.

Ik heb inmiddels mijn Viseart palet en Sigma kwast binnen. Beide zijn fijn. Zelfs de lichte kleuren, die bij mij vaak wegvallen op mijn huid, doen het goed. Ben er blij mee!
Doorverkopen is nog niet zo'n slecht idee. Gek, daar zou ik zelf niet eens aan gedacht hebben. Geen idee waarom niet. Maar bedankt voor de tip dus.

Ik ga het morgen wel gewoon eerst proberen; soms valt het uiteindelijk toch wel mee als alles klaar is. Dus misschien maak ik me wel druk om niets. Of misschien oxideert het wel een beetje, dat zou me ook goed uitkomen.

Viseart :flirting:
Jammer van de foundation JufJ maar ook voor mij heel herkenbaar, het er toch op willen gokken en het ongeduld ;-D

Overigens zit ik ook in quarantaine, maar ik had begin Vd week al iets besteld voor mijn handwerk hobby dus kan mijn lol op zolang mijn lijf (en vooral handen) meewerken. Jammer genoeg nog altijd ook veel last van long covid klachten dus mijn handen gaan gauw trillen en mijn concentratie is ruk.
Maar ik ga geen make up kopen, ik draag de laatste tijd sowieso weinig tot geen make up. Teveel werk om het ook weer netjes eraf te halen en dat vindt mijn huid niet zo leuk.
Jufjoke schreef:
17-03-2022 17:51
De Chanel nr. 1 foundation.
Ultra le teint heb ik ook ooit gehad, zeker ook een mooie. Die had ik in B20, die net een heel klein tikje te donker was. Nu heb ik B12 gekocht, die zit daar net onder, er zit niets meer tussen. Ik was dus best zeker van mijn zaak.
Oh daar had Angie een goed review over! Leek me ook goed. Ben sowieso fan van de foundations van Chanel.

Je moet hem idd doorverkopen. Ik doe dit regelmatig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven