Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Minerale bronzer gebruik ik van Bare Minerals (Warmth).
Met een grote kwast langs je voorhoofd, slapen, jukbeenderen naar je kin.
Is echt heel mooi. Lijkt net of je in de zon gezeten hebt.
Juliette schreef:
27-03-2022 08:53
Kijk, dank jullie wel!

Dit was ook idd wat ik niet begreep. Een bronzer is normaal gesproken iets donkerder dan je eigen huidskleur of foundation, zeg 2 tinten en met deze poeder ga je over het hele gezicht of te wel je ziet er dan waarschijnlijk uit als Samantha de Jong en Michael van der Plas.
Net of je dagelijks onder de zonnebank gaat en dat is dus wat ik niet wil.
Ze hebben echt heel veel goede reviews,mensen die het al jaren gebruiken daarom was ik ook nieuwsgierig hiernaar.
Dat laatste zegt niet zoveel, ik zie heel veel dames met de verkeerde kleur foundation/poeder rondlopen op straat :proud: het wordt ook snel cakey.

Het allermooiste vind ik zelf je eigen huid maar dan egaal. In de periodes dat mijn huid goed gaat gebruik ik ook alleen concealer en een beetje bronzer/highlighter, geen foundation.
Deze potloden zijn ook heel mooi. Ik zou dit als mosgroen labelen, maar weet niet of het de goede kleur groen is.

Afbeelding

Is geen eyeliner potlood (kan wel natuurlijk), maar meer oogshaduw. Heel zacht met een glittertje en waterproof.
Satchikoo schreef:
27-03-2022 10:36
Dat laatste zegt niet zoveel, ik zie heel veel dames met de verkeerde kleur foundation/poeder rondlopen op straat :proud: het wordt ook snel cakey.

Het allermooiste vind ik zelf je eigen huid maar dan egaal. In de periodes dat mijn huid goed gaat gebruik ik ook alleen concealer en een beetje bronzer/highlighter, geen foundation.

Ja daar heb je ook gelijk in. Ik zie dat ook vaak van die veel te bruine zongebrande onnatuurlijke gezichten. Ik zou bijna trappen in de opmerking dat het zich aanpast aan de huid.

Ik hou het bij de Bisque van mintenz, komt helemaal overeen met mijn eigen kleur.
Emma95 schreef:
27-03-2022 10:31
Minerale bronzer gebruik ik van Bare Minerals (Warmth).
Met een grote kwast langs je voorhoofd, slapen, jukbeenderen naar je kin.
Is echt heel mooi. Lijkt net of je in de zon gezeten hebt.

Ja deze heb ik al eerder van jou gelezen. Lijkt denk ik op de Mocca bronzer van mintenz. Is ook heel mooi, wel met wat glans. Heeft de BM warmth ook glans of is deze mat?
Net zoals ik zojuist in het huidverzorgingstopic al heb geplaatst, ben ik een echte beginner als het gaat om huidverzorging en make up. Nu heb ik, naar aanleiding van het andere topic, bedacht om wat huidverzorgingsproducten van The Ordinary te gaan gebruiken. Maar daarnaast wil ik ook wat make up gaan gebruiken om mijn gezicht er iets frisser uit te laten zien.
Ik heb een gemengde huid, met wat lijntjes, soms wat pukkeltjes en rode vlekjes. En ik vind het soms wat dof/grauw.

Ik heb het topic doorgelezen en ook wat advies gevraagd bij Douglas, en daar werd Clinique ID bb gel aangeraden. Hebben jullie daar ervaring mee? En zou ik daarna dan nog een bronzer kunnen gebruiken voor wat extra “glans”? En welke raden jullie aan? Ook las ik over een primer, maar is dat handig als extra stap na de producten van The Ordinary?

Kortom, veel vragen :-$ Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

Die oogschaduwpalletten die ik in het topic voorbij zag komen zien er prachtig uit, maar daarvoor moet ik nog even wat extra tutorials op you tube kijken :$
zomerdag1984 schreef:
31-03-2022 14:46
Net zoals ik zojuist in het huidverzorgingstopic al heb geplaatst, ben ik een echte beginner als het gaat om huidverzorging en make up. Nu heb ik, naar aanleiding van het andere topic, bedacht om wat huidverzorgingsproducten van The Ordinary te gaan gebruiken. Maar daarnaast wil ik ook wat make up gaan gebruiken om mijn gezicht er iets frisser uit te laten zien.
Ik heb een gemengde huid, met wat lijntjes, soms wat pukkeltjes en rode vlekjes. En ik vind het soms wat dof/grauw.

Ik heb het topic doorgelezen en ook wat advies gevraagd bij Douglas, en daar werd Clinique ID bb gel aangeraden. Hebben jullie daar ervaring mee? En zou ik daarna dan nog een bronzer kunnen gebruiken voor wat extra “glans”? En welke raden jullie aan? Ook las ik over een primer, maar is dat handig als extra stap na de producten van The Ordinary?

Kortom, veel vragen :-$ Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

Die oogschaduwpalletten die ik in het topic voorbij zag komen zien er prachtig uit, maar daarvoor moet ik nog even wat extra tutorials op you tube kijken :$
Ik zou niet per se meteen beginnen met een primer. Een primer dient een specifiek doel, en je weet nog niet of je dat wel nodig hebt. Je hebt hydraterende primers (waarvan ik zelf denk: waarom niet gewoon een moisturizer?) Je hebt porefilling primers, die je poriën iets minder zichtbaar maken. Je hebt primers die je make up langer houdbaar maken of makkelijker doen opbrengen. Als je niet weet of er überhaupt een 'probleem' is wat een primer mogelijk zou kunnen oplossen, is het lastig om er één te kiezen. Ik zou dus eerst kijken hoe dit Clinique product je bevalt zonder primer.
Dit is de Warmth bronzer.
Er zit niet echt glans in maar na een tijdje op je huid is het wel zacht glanzend.
Het lijkt erg donker maar op de huid is het heel mooi en je moet maar weinig gebruiken.

https://www.bareminerals.com/makeup/fac ... 50466.html
@Zomerdag, voor een make up tutorial waar je niet gelijk een halve youtuber/insta/cake-hoofd van krijgt, kun je deze tutorial eens kijken, is een iets oudere vrouw dan de gemiddelde youtuber en geeft een redelijk 'echt' beeld. Rond de 12e minuut gaat ze 'tightlinen', met een potlood in de waterlijn, dat zou ik niet aanraden zeker niet voor een beginner maar ook niet als je gevoelige ogen hebt of bijv lenzen draagt.
https://youtu.be/ndRHqdnGAZ4
Super fijn die uitgebreide reacties! En dan laat ik een primer inderdaad voorlopig achterwege :)

Die bronzer ziet er prachtig uit, die gaat op mijn lijstje! En ik ga morgen meteen even kijken naar die tutorial, bedankt!!
helena2 schreef:
27-03-2022 10:54
Deze potloden zijn ook heel mooi. Ik zou dit als mosgroen labelen, maar weet niet of het de goede kleur groen is.

Afbeelding

Is geen eyeliner potlood (kan wel natuurlijk), maar meer oogshaduw. Heel zacht met een glittertje en waterproof.
Dat vind ik een hele mooie kleur. Die gebruik ik ook sinds kort als oogpotlood. Is een keer iets anders. :)
Je pense donc je suis
Goedemorgen. Zou ik hier om jullie advies mogen vragen?

Ik ben weg van de IT Cosmetics CC cream. Ik vroeg me af of dit een juist product is voor een wat gevoelige huid met wat puistjes:

:TITANIUM DIOXIDE 9.0%, ZINC OXIDE 6.3%INGREDIENTS INACTIFS: WATER, SNAIL SECRETION FILTRATE, PHENYL TRIMETHICONE, DIMETHICONE, BUTYLENE GLYCOL, BUTYLENE GLYCOL DICAPRYLATE/DICAPRATE, ORBIGNYA OLEIFERA SEED OIL, BUTYLOCTYL SALICYLATE, CETYL PEG/PPG-10/1 DIMETHICONE, CYCLOPENTASILOXANE, CYCLOHEXASILOXANE, MAGNESIUM SULFATE, POLYGLYCERYL-4 ISOSTEARATE, DIMETHICONE/VINYL DIMETHICONE CROSSPOLYMER, ALUMINUM HYDROXIDE, HEXYL LAURATE, STEARIC ACID, CALCIUM STEARATE, CAPRYLYL GLYCOL, TRIETHOXYCAPRYLYLSILANE, ETHYLHEXYLGLYCERIN, CITRUS MEDICA LIMONUM (LEMON) PEEL OIL, TOCOPHERYL ACETATE, SORBITAN ISOSTEARATE, PHENOXYETHANOL, CITRUS AURANTIUM BERGAMIA (BERGAMOT) FRUIT OIL, 1,2-HEXANEDIOL, DISODIUM EDTA, CITRUS AURANTIUM DULCIS (ORANGE) PEEL OIL, CITRUS AURANTIFOLIA (LIME) OIL, VITIS VINIFERA (GRAPE) SEED OIL, PUNICA GRANATUM SEED OIL, PINUS SYLVESTRIS LEAF OIL, PERSEA GRATISSIMA (AVOCADO) OIL, NIACINAMIDE, CITRUS GRANDIS (GRAPEFRUIT) PEEL OIL, CHOLESTEROL, ANTHEMIS NOBILIS FLOWER WATER, LACTOBACILLUS/HONEYSUCKLE FLOWER/LICORICE ROOT/MORUS ALBA ROOT/PUERARIA LOBATA ROOT/SCHIZANDRA CHINENSIS FRUIT/SCUTELLARIA BAICALENSIS ROOT/SOPHORA JAPONICA FLOWER EXTRACT FERMENT FILTRATE, PERFLUOROHEXANE, OLEA EUROPAEA (OLIVE) LEAF EXTRACT, GLYCERIN, EUCALYPTUS GLOBULUS LEAF OIL, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT, CHRYSANTHEMUM INDICUM FLOWER EXTRACT, PUERARIA LOBATA ROOT EXTRACT, PERFLUORODECALIN, MORUS ALBA FRUIT EXTRACT, MAGNOLIA KOBUS BARK EXTRACT, GLYCINE SOJA (SOYBEAN) SPROUT EXTRACT, DIOSPYROS KAKI LEAF EXTRACT, CINNAMOMUM CASSIA BARK EXTRACT, ARTEMISIA PRINCEPS LEAF EXTRACT, PENTAFLUOROPROPANE, CURCUMA LONGA (TURMERIC) ROOT EXTRACT, STEARETH-20, HYDROLYZED HYALURONIC ACID, COLLOIDAL OATMEAL, HYDROLYZED SILK, CITRIC ACID, SODIUM BENZOATE, POTASSIUM SORBATE, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT, N-HYDROXYSUCCINIMIDE, HYDROLYZED COLLAGEN, CAPRYLHYDROXAMIC ACID, TOCOPHEROL, THIAMINE HCL, RIBOFLAVIN, RETINYL PALMITATE, PANTOTHENIC ACID, PALMITOYL OLIGOPEPTIDE, NIACIN, FOLIC ACID, CHRYSIN, CARNITINE HCL, BIOTIN, ASCORBIC ACID, PALMITOYL TETRAPEPTIDE-7, CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE. MAY CONTAIN: IRON OXIDES (CI 77492, CI 77491, CI 77499).

Alvast bedankt voor met meekijken :)
En nu we toch bezig zijn… Ik gebruik graag een zelfbruiner in het gezicht en heb mijn zinnen gezet op The Face van Tan Luxe. Ik zie dat er alcohol denat in zit. Is dat heel erg als je er maar enkele druppels van gebruikt per keer?

Wat vinden jullie verder van deze ingrediëntenlijst en hebben jullie nog aanraders voor andere zelfbruiners als deze ingrediënten niet goed zijn?

1. Aqua (water) 2. Dihydroxyacetone 3. Alcohol Denat. (sd Alcohol 40-b) 4. Glycerin 5. Erythrulose 6. Rubus Idaeus (raspberry) Seed Oil 7. Aloe Barbadensis (aloe) Leaf Juice 8. Xanthan Gum 9. Caramel 10. Tocopheryl Acetate (vitamin E Acetate) 11. Polysorbate 80 12. Parfum (fragrance) 13. Limonene 14. Geraniol 15. Hexyl Cinnamal 16. Benzyl Salicylate 17. Sodium Hydroxide 18. Benzoic Acid 19. Dehydroacetic Acid 20. Phenoxyethanol
anoniem_411487 wijzigde dit bericht op 08-04-2022 08:16
4.57% gewijzigd
Hier kun je kijken naar de ingredienten en in jouw CC creme zit wel heel veel.

https://incidecoder.com/products/it-cos ... ion-spf-50

Niacinamide werkt o.a. goed tegen puistjes.

En er zit een fijne spf in, titaniumdioxide en zinkoxide.
Maanmeisje schreef:
08-04-2022 07:50
Goedemorgen. Zou ik hier om jullie advies mogen vragen?

Ik ben weg van de IT Cosmetics CC cream. Ik vroeg me af of dit een juist product is voor een wat gevoelige huid met wat puistjes:

:TITANIUM DIOXIDE 9.0%, ZINC OXIDE 6.3%INGREDIENTS INACTIFS: WATER, SNAIL SECRETION FILTRATE, PHENYL TRIMETHICONE, DIMETHICONE, BUTYLENE GLYCOL, BUTYLENE GLYCOL DICAPRYLATE/DICAPRATE, ORBIGNYA OLEIFERA SEED OIL, BUTYLOCTYL SALICYLATE, CETYL PEG/PPG-10/1 DIMETHICONE, CYCLOPENTASILOXANE, CYCLOHEXASILOXANE, MAGNESIUM SULFATE, POLYGLYCERYL-4 ISOSTEARATE, DIMETHICONE/VINYL DIMETHICONE CROSSPOLYMER, ALUMINUM HYDROXIDE, HEXYL LAURATE, STEARIC ACID, CALCIUM STEARATE, CAPRYLYL GLYCOL, TRIETHOXYCAPRYLYLSILANE, ETHYLHEXYLGLYCERIN, CITRUS MEDICA LIMONUM (LEMON) PEEL OIL, TOCOPHERYL ACETATE, SORBITAN ISOSTEARATE, PHENOXYETHANOL, CITRUS AURANTIUM BERGAMIA (BERGAMOT) FRUIT OIL, 1,2-HEXANEDIOL, DISODIUM EDTA, CITRUS AURANTIUM DULCIS (ORANGE) PEEL OIL, CITRUS AURANTIFOLIA (LIME) OIL, VITIS VINIFERA (GRAPE) SEED OIL, PUNICA GRANATUM SEED OIL, PINUS SYLVESTRIS LEAF OIL, PERSEA GRATISSIMA (AVOCADO) OIL, NIACINAMIDE, CITRUS GRANDIS (GRAPEFRUIT) PEEL OIL, CHOLESTEROL, ANTHEMIS NOBILIS FLOWER WATER, LACTOBACILLUS/HONEYSUCKLE FLOWER/LICORICE ROOT/MORUS ALBA ROOT/PUERARIA LOBATA ROOT/SCHIZANDRA CHINENSIS FRUIT/SCUTELLARIA BAICALENSIS ROOT/SOPHORA JAPONICA FLOWER EXTRACT FERMENT FILTRATE, PERFLUOROHEXANE, OLEA EUROPAEA (OLIVE) LEAF EXTRACT, GLYCERIN, EUCALYPTUS GLOBULUS LEAF OIL, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT, CHRYSANTHEMUM INDICUM FLOWER EXTRACT, PUERARIA LOBATA ROOT EXTRACT, PERFLUORODECALIN, MORUS ALBA FRUIT EXTRACT, MAGNOLIA KOBUS BARK EXTRACT, GLYCINE SOJA (SOYBEAN) SPROUT EXTRACT, DIOSPYROS KAKI LEAF EXTRACT, CINNAMOMUM CASSIA BARK EXTRACT, ARTEMISIA PRINCEPS LEAF EXTRACT, PENTAFLUOROPROPANE, CURCUMA LONGA (TURMERIC) ROOT EXTRACT, STEARETH-20, HYDROLYZED HYALURONIC ACID, COLLOIDAL OATMEAL, HYDROLYZED SILK, CITRIC ACID, SODIUM BENZOATE, POTASSIUM SORBATE, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT, N-HYDROXYSUCCINIMIDE, HYDROLYZED COLLAGEN, CAPRYLHYDROXAMIC ACID, TOCOPHEROL, THIAMINE HCL, RIBOFLAVIN, RETINYL PALMITATE, PANTOTHENIC ACID, PALMITOYL OLIGOPEPTIDE, NIACIN, FOLIC ACID, CHRYSIN, CARNITINE HCL, BIOTIN, ASCORBIC ACID, PALMITOYL TETRAPEPTIDE-7, CHLORHEXIDINE DIGLUCONATE. MAY CONTAIN: IRON OXIDES (CI 77492, CI 77491, CI 77499).

Alvast bedankt voor met meekijken :)
Maanmeisje, ik weet dat dit product echt een klassieker aan het worden is, met een grote fanbase. Maar zelf ben ik er geen fan van. Voor de gevoelige huid zijn er namelijk wel een paar dingen die een probleem zouden kunnen zijn en/of worden.
Ten eerste is de ingrediënten lijst echt enorm lang. Onnodig lang. Hoe meer ingrediënten, hoe groter de kans dat de gevoelige huid ergens op reageert.
Ten tweede bevat het wat ingrediënten die ik niet zou adviseren voor de gevoelige huid, zoals Lemon peel extract, cinnamon cassia bark extract, eucalyptus, bergamot, en diverse andere citrus extracten.
Maanmeisje schreef:
08-04-2022 08:15
En nu we toch bezig zijn… Ik gebruik graag een zelfbruiner in het gezicht en heb mijn zinnen gezet op The Face van Tan Luxe. Ik zie dat er alcohol denat in zit. Is dat heel erg als je er maar enkele druppels van gebruikt per keer?

Wat vinden jullie verder van deze ingrediëntenlijst en hebben jullie nog aanraders voor andere zelfbruiners als deze ingrediënten niet goed zijn?

1. Aqua (water) 2. Dihydroxyacetone 3. Alcohol Denat. (sd Alcohol 40-b) 4. Glycerin 5. Erythrulose 6. Rubus Idaeus (raspberry) Seed Oil 7. Aloe Barbadensis (aloe) Leaf Juice 8. Xanthan Gum 9. Caramel 10. Tocopheryl Acetate (vitamin E Acetate) 11. Polysorbate 80 12. Parfum (fragrance) 13. Limonene 14. Geraniol 15. Hexyl Cinnamal 16. Benzyl Salicylate 17. Sodium Hydroxide 18. Benzoic Acid 19. Dehydroacetic Acid 20. Phenoxyethanol
Veel alcohol inderdaad. Ook veel geurstoffen. Op zich hoeft dat niet meteen een groot probleem te zijn. Je gebruikt zoiets vaak niet dagelijks, en maar een heel klein beetje per keer. Het mogelijk uitdrogende effect van de alcohol wordt al deels opgevangen door de glycerine in het product. In de avond een lekkere moisturizer en dan is er niet zo veel aan de hand, tenzij je echt een heel droge huid hebt.
The body shop heeft wel een tanner zonder alcohol, als je dat liever hebt. Er zullen er vast wel meer zijn.

https://www.thebodyshop.com/nl-nl/make- ... lsrc=aw.ds
Bedankt!

Voortaan zal ik maar wat beter onderzoek doen voordat ik een duur product aanschaf. Van de CC Cream van IT heb ik nog 2 bijna volle tubes liggen :(

Ik probeer graag verschillende dingen op zoek naar het perfecte product.

Zo heb ik ook nog een halve tube staan van Laura Mercier Tinted Moisturizer oil free. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Ik ben fan van de Laura Mercier tinted moisturizer. Gebruik het vaak als ik geen foundation op wil en mijn huid niet al te vlekkerig is. Het is geen wondermiddel maar wel een fijn product.
Lady_Day schreef:
10-04-2022 10:18
Ik ben fan van de Laura Mercier tinted moisturizer. Gebruik het vaak als ik geen foundation op wil en mijn huid niet al te vlekkerig is. Het is geen wondermiddel maar wel een fijn product.
Bedankt voor je reactie. Ik vind hem zelf ook heel fijn. Maar ik bedoelde eigenlijk wat is de kijk op de ingrediënten?

Ik probeer graag van alles en mijn huid is de ene dag beter dan de andere. Ik heb wat rode vlekjes en hyperpigmentatie. Maar ik wil ook geen producten die niet goed zijn voor een gevoelige huid met soms puistjes.
Maanmeisje schreef:
10-04-2022 10:22
Bedankt voor je reactie. Ik vind hem zelf ook heel fijn. Maar ik bedoelde eigenlijk wat is de kijk op de ingrediënten?

Ik probeer graag van alles en mijn huid is de ene dag beter dan de andere. Ik heb wat rode vlekjes en hyperpigmentatie. Maar ik wil ook geen producten die niet goed zijn voor een gevoelige huid met soms puistjes.
Ingrediënten daarvan zijn prima, al is ook die lijst vrij lang. Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd, ik had een sample ervan. Prima spul, vrij veel dekking, voor mij prima maar niet zo buitengewoon dat ik het het hoge prijskaartje waard vond.
Jufjoke schreef:
10-04-2022 10:47
Ingrediënten daarvan zijn prima, al is ook die lijst vrij lang. Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd, ik had een sample ervan. Prima spul, vrij veel dekking, voor mij prima maar niet zo buitengewoon dat ik het het hoge prijskaartje waard vond.
Fijn zeg. Dan ga ik die weer eens uit de kast trekken en mixen met mijn strobe Cream!

Welke getinte dagcreme/BB- of CC cream is voor jou wel buitengewoon als ik mag vragen?
Ik ben bijna 30 maar word vaak rond de 20 geschat. Op zich geen ramp, maar ik ben toch benieuwd naar manieren om er ouder uit te zien.

Ik ben blond, ik heb kleine ogen(zoiets zoals Geraldine Kemper) en ik heb appelwangen. Meestal draag ik wat foundation, mascara en een eyeliner.

Ik ben benieuwd of jullie nog wat make-up tips hebben!
Kikix schreef:
10-04-2022 13:48
Ik ben bijna 30 maar word vaak rond de 20 geschat. Op zich geen ramp, maar ik ben toch benieuwd naar manieren om er ouder uit te zien.

Ik ben blond, ik heb kleine ogen(zoiets zoals Geraldine Kemper) en ik heb appelwangen. Meestal draag ik wat foundation, mascara en een eyeliner.

Ik ben benieuwd of jullie nog wat make-up tips hebben!
Afbeelding

Hopelijk lukt dit plaatje maar highlighter! En wat mijn blonde collega wat meer 'stijl' gaf waren haar wenkbrauwen wat meer bijgewerkt.
Highlighter maakt toch niet ouder?

Qua make-up.. ik denk een together look. Dus professioneel, zorgvuldig aangebrachte make-up. Iemand die een beetje klooit met blush en mascara komt op mij jonger over, denk ik.
Sjulia schreef:
10-04-2022 15:52
Highlighter maakt toch niet ouder?

Qua make-up.. ik denk een together look. Dus professioneel, zorgvuldig aangebrachte make-up. Iemand die een beetje klooit met blush en mascara komt op mij jonger over, denk ik.
Oh ja dat is zo. Ik sloeg aan op de appelwangetjes :-D
Verder eens. En make up is niet perse ouder of jonger makend.
Meer een bepaalde haarstijl (verzorgd vs piekerig) en een coherent verhaal maakt wat ouder.
Verder geen expert, ik ben nog grijs ook en lijk niet echt jong maar iets aan mij zorgt ervoor dat ik in het voorbijgaan als scholier of jongere wordt aangezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven