Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Ik heb de testers van Lisa Eldridge geprobeerd. Ik ben er nog niet kapot van, maar heb nog maar 2 kleuren (de donkerste van de twee setjes van 4) geprobeerd.
Het doet voor mij weinig. Maar wie weet komt het wonder nog met een andere tint.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
03-06-2022 20:33
Ik heb de testers van Lisa Eldridge geprobeerd. Ik ben er nog niet kapot van, maar heb nog maar 2 kleuren (de donkerste van de twee setjes van 4) geprobeerd.
Het doet voor mij weinig. Maar wie weet komt het wonder nog met een andere tint.
Die liggen klaar om van het weekend te testen (gekocht door/dankzij jou 😁 ). Ik zal het hier laten weten wat mijn ervaring is.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
03-06-2022 21:21
Die liggen klaar om van het weekend te testen (gekocht door/dankzij jou 😁 ). Ik zal het hier laten weten wat mijn ervaring is.
Nog niet aan toe gekomen. Gisteren ineens haast waardoor ik mijn vertrouwde routine deed en vandaag een no-make-up-day.

Wel heb ik een andere vraag. Heeft iemand ervaring met de it cosmetics foundations? Ik heb nog een ici Paris cadeaukaart liggen en zit te kijken naar de cc-cream of de your skin but better foundation. Zijn echt van die populaire producten die ik weleens wil proberen.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
03-06-2022 20:33
Ik heb de testers van Lisa Eldridge geprobeerd. Ik ben er nog niet kapot van, maar heb nog maar 2 kleuren (de donkerste van de twee setjes van 4) geprobeerd.
Het doet voor mij weinig. Maar wie weet komt het wonder nog met een andere tint.
Die foundation? Ik heb er ook samples van besteld, maar ik ga er al vanuit dat het niet écht long wear gaat zijn.


Ik vond de it cosmetics foundation echt tegenvallen, beetje plakkerig goedje dat maar niet mat wou blijven. Ik had dus die matte versie van de cc cream. Heb wel een hele vette huid.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
05-06-2022 19:44
Nog niet aan toe gekomen. Gisteren ineens haast waardoor ik mijn vertrouwde routine deed en vandaag een no-make-up-day.

Wel heb ik een andere vraag. Heeft iemand ervaring met de it cosmetics foundations? Ik heb nog een ici Paris cadeaukaart liggen en zit te kijken naar de cc-cream of de your skin but better foundation. Zijn echt van die populaire producten die ik weleens wil proberen.
Ik heb een sample gehad van de klassieker, de cc cream. Niet heel erg van onder de indruk, ook niet van de vijf pagina's lange ingrediënten lijst. De your skin but better foundation beviel me een stuk beter. Geen parfum als ik me niet vergis, veel meer kleuren, mooie natuurlijke look, goed op te bouwen. Ja, die heb ik met plezier opgemaakt. Ook veel dunner dan de cc cream.
Alle reacties Link kopieren
Ah dank! Daar kan ik wat mee. Ik houd van een dunne foundation, daar voel ik me prettiger bij. Ik denk dat ik toch maar een ritje naartoe stad doe morgen, voor een goede kleurenmatch.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
05-06-2022 21:43
Ah dank! Daar kan ik wat mee. Ik houd van een dunne foundation, daar voel ik me prettiger bij. Ik denk dat ik toch maar een ritje naartoe stad doe morgen, voor een goede kleurenmatch.
Ik hou ook van wat dunner. Uitzondering is die van Sephora best skin ever: dik spul, maar hoe vaker ik het nu heb gebruikt, hoe meer ik het ga waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na heel veel lekker makende filmpjes de Sensual Skin Enhancer van Kevin Aucoin besteld. Komt als het goed is morgen binnen, super benieuwd naar!
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
06-06-2022 10:23
Ik heb na heel veel lekker makende filmpjes de Sensual Skin Enhancer van Kevin Aucoin besteld. Komt als het goed is morgen binnen, super benieuwd naar!
Ah, een cult classic. Daar ben ik ook benieuwd naar. Laat je het weten?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
06-06-2022 10:32
Ah, een cult classic. Daar ben ik ook benieuwd naar. Laat je het weten?
Uiteraard :D
Denk dat ik wel even moet oefenen, schijnt een lastig product te zijn om mee te werken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn topic! En slecht voor mijn uitgavenpatroon haha.
Heeft iemand een tip voor foundation voor mijn benen? Hoeft niet met zelf tan te zijn. Vooral belangrijk dat het niet afgeeft. Ik wil de ergste adertjes e.d. camoufleren maar wel op een natuurlijke manier.
En ik ben fan van de bobbi brown eyeshadow stick, maar wil weer eens iets anders proberen ook omdat de ideale kleur er voor mij niet bij zit. Zoek iets lichter dan ‘bark’. En iets goedkoper is ook welkom want vind de sticks vrij snel op.
Iemand suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Las trouwens ergens een tip om je wenkbrauwen wat voller en rommeliger te laten lijken door zigzaggend een primer met een mascara borsteltje door je wenkbrauwen te borstelen. Zie het nog niet helemaal voor me maar ik ga het proberen.
Alle reacties Link kopieren
Babette25 schreef:
06-06-2022 12:34
Fijn topic! En slecht voor mijn uitgavenpatroon haha.
Heeft iemand een tip voor foundation voor mijn benen? Hoeft niet met zelf tan te zijn. Vooral belangrijk dat het niet afgeeft. Ik wil de ergste adertjes e.d. camoufleren maar wel op een natuurlijke manier.
En ik ben fan van de bobbi brown eyeshadow stick, maar wil weer eens iets anders proberen ook omdat de ideale kleur er voor mij niet bij zit. Zoek iets lichter dan ‘bark’. En iets goedkoper is ook welkom want vind de sticks vrij snel op.
Iemand suggesties?
Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, maar ben je bekend met Airbrush Legs van Sally Hansen?
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
07-06-2022 13:35
Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, maar ben je bekend met Airbrush Legs van Sally Hansen?
Ik heb dat wel gebruikt en vond het heel goed :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen, heb het topic doorgelezen. Ik heb eigenlijk altijd alleen wat oogschaduw, eyeliner, mascara en wat blush gebruikt. Vorige week heb ik een ooglidcorrectie laten doen en ik wil, als ik over 2 weken weer make-up op mag, mijn ogen echt mooi leren opmaken. Daarvoor zoek ik eigenlijk een pallet dat mooi gemengd kan worden bij mijn groen/bruine ogen. Ook vind ik mijn huid minder mooi worden, kan ik de Sensai Glowing Base ook gebruiken zonder er nog een foundation over te doen? Ik zoek iets wat mijn huid een beetje ophaalt en een warmere uitstraling geeft, maar ben het niet gewend om foundation e.d. te gebruiken en ben bang dat het dan gaat afgeven op de kraag van blouses/kleding
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
05-06-2022 21:43
Ah dank! Daar kan ik wat mee. Ik houd van een dunne foundation, daar voel ik me prettiger bij.


Ik heb meerdere foundations, maar met stip op nummer 1 staat de luminous sheer foundation van Sensai. Die is dun, brengt heel mooi aan, is goed op te bouwen en zelfs met een heel dun laagje ziet mijn huid eruit als huid, maar dan mooier. Dit is echt mijn favoriete make-up product, vergeleken bij deze foundation vallen werkelijk alle andere foundations tegen, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp, sensai, volgende keer als ik bij de Douglas ben zal ik eens kijken.

Dropsleutel, wat fijn een ooglidcorrectie! Iemand in mijn omgeving heeft dit ook laten doen en is erg blij! Qua oogschaduw is er zoveel keus en zoveel meningen! Ik vind de Anastasia paletten erg fijn en colourpop vind ik ook leuk.

Ik heb mijn cadeaukaart uitgegeven aan de IT bye bye under eye concealer en daar ben ik erg blij mee! Dekt heel goed, beter nog dan de tarte shape tape. En het bye bye pores poeder van IT, de compact. Ook mooi product. Ik zie echt een groot verschil, mijn huid ziet er echt mooi uit. Blij met deze nieuwe producten (minder goed voor mijn portemonnee want ik zat gelijk al te denken dat ik van de winter een lichtere versie van de concealer wil. En het poeder vind ik nu al zo fijn dat als deze op is er zeker een nieuwe komt....).
Alle reacties Link kopieren
Dank, ga Sally Hansen bestellen.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
06-06-2022 10:23
Ik heb na heel veel lekker makende filmpjes de Sensual Skin Enhancer van Kevin Aucoin besteld. Komt als het goed is morgen binnen, super benieuwd naar!
Oké, getest :D

De dekking is echt belachelijk goed. Ik was eigenwijs en probeerde eerst een klein beetje onverdund, maar dat is als foundation geen gezicht - eerder om moedervlekjes oid weg te werken of als heel dekkende concealer.

Daarna gedaan wat wordt aangeraden (1 rijstkorrel foundation en 2 rijstkorrels moisturizer) en dat is wel heel mooi. Ik ben er vanavond baantjes mee gaan trekken en hij houdt ook goed. Ga er nog een beetje mee spelen de komende dagen, blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Babette25 schreef:
06-06-2022 12:34
Fijn topic! En slecht voor mijn uitgavenpatroon haha.
Heeft iemand een tip voor foundation voor mijn benen? Hoeft niet met zelf tan te zijn. Vooral belangrijk dat het niet afgeeft. Ik wil de ergste adertjes e.d. camoufleren maar wel op een natuurlijke manier.
En ik ben fan van de bobbi brown eyeshadow stick, maar wil weer eens iets anders proberen ook omdat de ideale kleur er voor mij niet bij zit. Zoek iets lichter dan ‘bark’. En iets goedkoper is ook welkom want vind de sticks vrij snel op.
Iemand suggesties?
Ik heb laatst deze eyeshadow stick gekocht:


https://www.zalando.nl/kiko-long-lastin ... n-j12.html

Ik zie hier even niet de kleur bij staan die ik heb, maar dat maakt niet zoveel verschil. Fijne stick! Geeft goed kleur af en blijft lang zitten.

Voor mijn benen gebruik ik soms een getinte spf, in dat geval de Australian gold botanical spf 50 tinted of de tinted sunscreen van Avène, die is voor mijn gezicht iets te donker.
Ik heb ook ooit deze gehad:

https://www.bol.com/nl/nl/p/l-oreal-par ... gLYPvD_BwE

Die is best fijn in de zin dat het heel de dag blijft zitten en niet afgeeft, al moet je natuurlijk wel een beetje voorzichtig doen en niet met je benen over elkaar gaan zitten. Ik weet niet of dat ook echt niet kan, maar ik durf dat niet als ik dit gebruikte.
Nadeel is dat dit maar in één kleur bestaat, althans destijds wel. Voor mij is dat dan snel te donker en het kostte dan ook wel even wat tijd om het product mooi gelijkmatig uit te smeren over mijn benen. Als je een iets minder lichte huid hebt (de meeste mensen hebben een minder lichte huid dan ik) zal dat vast wat makkelijker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Babette25 schreef:
06-06-2022 12:36
Las trouwens ergens een tip om je wenkbrauwen wat voller en rommeliger te laten lijken door zigzaggend een primer met een mascara borsteltje door je wenkbrauwen te borstelen. Zie het nog niet helemaal voor me maar ik ga het proberen.
Ben benieuwd! Zou zeker kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren
Over de eyeshadowstick, realiseer je dat goedkoop waarschijnlijk duurkoop gaat zijn. Die van Bobbi Brown zijn niet te vergelijken met die van kiko. Die van kiko zijn droger als die van bobbi Brown, voelt (bij mij) droger aan op mijn ooglid. Misschien moet ik er een base onder doen vraag ik me nu af? Laat je overigens niet verleiden tot een hemaatje. Die hebben weinig pigment en vervagen echt heel snel op je ooglid. Ik heb er ook 1 van Lancôme, prachtig is die! Maar ja, dan zit je weer in de hogere prijsklasse. En ik heb er ook 2 van colourpop, vind ik ook niet fijn. Moet zo hard drukken om kleur te krijgen dat het pijnlijk wordt 🤪 .
Alle reacties Link kopieren
Dank juf Joke, die kiko eyshadow sticks zien er goed uit en vele malen goedkoper!
Alle reacties Link kopieren
Oh.. die foundation van Sensai van Ladytramp, blijft door mijn hoofd spoken. Ben benieuwd hoe lang ik weerstand kan bieden..
Weet alleen noiit precies welk kleur ondertoon mijn huid heeft, heb ook al verschillende meningen gehoord in de douglas winkels etc. Ms ga ik toch maar weer eens live paar parfumerieën bezoeken. Kan ik de kleuren ook zien.
Ben zelf trouwens fan van de cc cream van Chanel, gebruik ik al jaren met wat uitstappers tussendoor. Blijft tot nu toe mijn nr 1.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
08-06-2022 21:12
Oké, getest :D

De dekking is echt belachelijk goed. Ik was eigenwijs en probeerde eerst een klein beetje onverdund, maar dat is als foundation geen gezicht - eerder om moedervlekjes oid weg te werken of als heel dekkende concealer.

Daarna gedaan wat wordt aangeraden (1 rijstkorrel foundation en 2 rijstkorrels moisturizer) en dat is wel heel mooi. Ik ben er vanavond baantjes mee gaan trekken en hij houdt ook goed. Ga er nog een beetje mee spelen de komende dagen, blij mee!
Ja, ik heb wel gehoord dat dit een soort concealer/foundation combinatie is.
Bedankt voor je terugkoppeling, leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven