Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Zet een bril op! Dan lijk je gelijk ouder.
Sinds ik geen bril meer draag heb ik ineens weer sjans met jongens van net 20 enzow
Heb het weer gedaan, een oogschaduwpalette besteld. :facepalm: . Die van BE creative cosmetics, pastel getaway. Vond de pastel paarse kleur zo mooi (en in de aanbieding) heel benieuwd!
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Haha, ja als ik mijn appelwangen ga highlighten dan zie ik er nog een paar jaar jonger uit. :lol:

Ik zorg er inderdaad voor dat ik er netjes en verzorgd uitzie. Ik heb ook een bril :)

Daarnaast gebruik ik een wenkbrauwpotlood. Dit geeft wat meer uitdrukking waardoor ik er ook wat ouder uitzie. Maar ik vind een potlood niet heel fijn werken.. wat raden jullie aan om te gebruiken voor de wenkbrauwen?
Ik gebruik dit voor mijn wenkbrauwen. Die zijn van nature heel licht.
https://www.kruidvat.nl/essence-make-me ... gIVqvD_BwE

Wel oppassen dat je het niet te dik doet de eerste keer.
Browny Brows past het beste bij mij. Er zijn verschillende kleuren.
Ligt aan wat voor soort wenkbrauwen je hebt vind ik.

Ik teken zelf kleine haartjes met een potlood (benefit precisely my brow) en vul kale plekken ertussen op met een poeder (anastasia duo brow powder) en daarna kam ik ze lichtjes door met kleurloze wenkbrauw gel van anastasia.
En super mooi als je met concealer subtiel je wenkbrauwen uit carved.

Maar het ligt echt aan je eigen wenkbrauw. Als je heeeeel weinig haar staat een wenkbrauw gel alleen niet zo mooi, vind ik. En een pomade maakt dan echt heel hard en nep.
En het ligt ook aan je techniek. Als je er niet handig in bent, zou ik niet teveel doen.
Ik vul mijn wenkbrauwen in met een beetje oogschaduw (een koelbruine kleur van Viseart).
Lady_Day schreef:
17-04-2022 09:02
Ik vul mijn wenkbrauwen in met een beetje oogschaduw (een koelbruine kleur van Viseart).
Ik ook. Niet van Viseart, maar gewoon een matte bruintint. Ik gebruik een warme kleur omdat mijn haar in een warme kleur geverfd is.
Nou moet ik wel zeggen dat ik gezegend ben met goede wenkbrauwen. Als er echt serieus ingekleurd moet worden of je wil de vorm wat aanpassen, dan zou ik hier niet voor kiezen. Dan zou ik eerder voor een browpen of potlood gaan, met zo'n heel dun puntje om haartjes te tekenen.
Ik moest even dit topic terugzoeken want het was helemaal naar beneden gezakt, maar ik vind dit zo'n leuk topic om door te lezen en er zitten hier allemaal mensen die zoveel verstand ervan hebben, dus stel ik m'n make-up vraag ook graag hier.

Ik ben op zoek naar een nieuwe bronzer. Geen glitters/shimmering, maar mag wel een natuurlijk glans geven of net van het mat af (en anders mat). Heeft iemand een tip? Ik heb nu een van Guerlain, die is fijn maar nu bijna op en een nieuwe kost 50 euro en ik wil eigenlijk niet meer zo'n dure.

Heeft iemand een tip?
acceptieme schreef:
02-06-2022 10:29
Ik moest even dit topic terugzoeken want het was helemaal naar beneden gezakt, maar ik vind dit zo'n leuk topic om door te lezen en er zitten hier allemaal mensen die zoveel verstand ervan hebben, dus stel ik m'n make-up vraag ook graag hier.

Ik ben op zoek naar een nieuwe bronzer. Geen glitters/shimmering, maar mag wel een natuurlijk glans geven of net van het mat af (en anders mat). Heeft iemand een tip? Ik heb nu een van Guerlain, die is fijn maar nu bijna op en een nieuwe kost 50 euro en ik wil eigenlijk niet meer zo'n dure.

Heeft iemand een tip?
De Soleil Bronzer van Too Faced :cheer:
acceptieme schreef:

Heeft iemand een tip?
Ik vind de butter bronzer van Physicians Formula fijn. Voldoet wat mij betreft aan je eisen. Zit wel een opvallende geur aan die je niet meer ruikt als je het eenmaal draagt, maar die wel in je kwast blijft hangen.

Verder krijgt de nieuwe cream bronzer van Charlotte Tilbury goede recensies, maar die heb ik zelf niet geprobeerd. Wel duurder dan de eerste suggestie.
Ik heb een nieuwe foundation/tinted moisturizer gekocht (jaja, what else is new...). De tinted hydrator van Wet 'n Wild. Koopje en hij bevalt tot nu toe ontzettend goed. Lichte dekking, eventueel nog iets op te bouwen, mooie finish, natuurlijk maar niet te glanzend, mooi met poeder of zonder, en blijft de hele dag mooi. Top aankoop.
acceptieme schreef:

Heeft iemand een tip?
L.A. Girl Velvet Bronzer Stick.
Jufjoke schreef:
02-06-2022 13:53
Ik heb een nieuwe foundation/tinted moisturizer gekocht (jaja, what else is new...). De tinted hydrator van Wet 'n Wild. Koopje en hij bevalt tot nu toe ontzettend goed. Lichte dekking, eventueel nog iets op te bouwen, mooie finish, natuurlijk maar niet te glanzend, mooi met poeder of zonder, en blijft de hele dag mooi. Top aankoop.
Hé, wat fijn! Ik heb laatst die nieuwe van Max factor gekocht: miracle pur met hyaluronzuur en vit c. Niet te doen. Weinig dekking en bij mij brandde het op de huid, heel onaangenaam. Bovendien kwam hij uit de tube gesputterd, ook niet fijn.
Supersas09 schreef:
02-06-2022 21:03
Hé, wat fijn! Ik heb laatst die nieuwe van Max factor gekocht: miracle pur met hyaluronzuur en vit c. Niet te doen. Weinig dekking en bij mij brandde het op de huid, heel onaangenaam. Bovendien kwam hij uit de tube gesputterd, ook niet fijn.
Oh bah, dat is niet leuk. Ik heb sowieso niet zo'n hoge pet op van Max Factor. Ik weet dat dit dé grote pionier was op het gebied van make up, maar ik heb er nog nooit een blijvertje getroffen.
acceptieme schreef:

Heeft iemand een tip?
De Les Beiges crème bronzer van Chanel:

https://www.douglas.nl/nl/p/5002391019
De bronzer Warmth van Bare Minerals is geweldig.
Ik zoek een contouring palette in creme, geen poeder. En ik ben een totale nitwit op het gebied van contouring, dus het hoeft niet gelijk de allerduurste te zijn. Heeft iemand een goede tip?
Jufjoke schreef:
02-06-2022 21:25
Oh bah, dat is niet leuk. Ik heb sowieso niet zo'n hoge pet op van Max Factor. Ik weet dat dit dé grote pionier was op het gebied van make up, maar ik heb er nog nooit een blijvertje getroffen.
Ik heb jaren de creme puff gebruikt om af te poederen. Maar die is langzaam in de vergetelheid geraakt.

Contouren of bronzen doe ik dus nooit. Zal eens snuffelen bij mijn middelste, volgens mij ligt daar bronzer en ga ik van het weekend eens testen. Tijdje terug had ik bronzer gekocht maar natuurlijk te licht voor mijn huid omdat ik te schijterig was om een donkere kleur te pakken....
De Hoola van Benefit is de beste bronzer vind ik. Volgens mij in 2 kleuren te krijgen nu maar de donkerste doet het bij mijn bleke huid winters ook prima als ik niet teveel pak.
Ik kom er net achter dat een nude gekleurde lipbalm van wet en wild die te licht is voor mijn lippen het fantastisch doet op mijn altijd droge wangen. Nu ook maar even de tinted moisturizer aanschaffen dan haha....
Lorem Ipsum
LadyTramp schreef:
03-06-2022 13:29
Ik zoek een contouring palette in creme, geen poeder. En ik ben een totale nitwit op het gebied van contouring, dus het hoeft niet gelijk de allerduurste te zijn. Heeft iemand een goede tip?
https://www.zalando.nl/sleek-sl-cream-c ... lsrc=aw.ds&

Misschien zoiets? Maar geen idee of dit een goed product is, zelf gebruik ik geen cream contour.
turquasi schreef:
03-06-2022 14:54
De Hoola van Benefit is de beste bronzer vind ik. Volgens mij in 2 kleuren te krijgen nu maar de donkerste doet het bij mijn bleke huid winters ook prima als ik niet teveel pak.
Ik kom er net achter dat een nude gekleurde lipbalm van wet en wild die te licht is voor mijn lippen het fantastisch doet op mijn altijd droge wangen. Nu ook maar even de tinted moisturizer aanschaffen dan haha....
Ik vind Hoola van Benefit ook een topper. De oorspronkelijke kleur. Wel mat, maar voor mij een fijne kleur omdat hij niet super warm van ondertoon is. Ik geloof dat ze ook een glanzende versie hiervan hebben, maar die heb ik zelf nooit geprobeerd. Ik hou niet zo van glanzende bronzer.
Hier ook fan van Hoola. Ik mix de lichte met de donkere. Hoola heeft inderdaad een neutrale ondertoon.
En ik vind Hoola ook fijn. Ik heb zo'n palette van Benefit waar Hoola en Hoola light inzitten (en Rockateur, Galifornia, Dandelion blushes). Die gebruik ik nu al jaren als.met veel plezier. In de winter iets meer light en in de zomer iets meer de gewone. Die blushlijn hebben ze trouwens vernieuwd bij Benefit. Hebben ze toch Rockateur er uit gegooid... :frusty:
Als je nou bronzers hebt liggen die je niet gebruikt omdat het te veel glanst of glittert voor je gezicht, probeer er dan eens je decolleté mee te sculpten of wapper eens wat ervan over je benen als je een panty wil skippen die dag :hyper:
Lorem Ipsum
Jufjoke schreef:
02-06-2022 21:25
Mijn eerste favoriete product was een poeder van max factor. Ik wilde perse niet glimmen dus was er de hele dag druk mee, en ik vrees dat ik niet helemaal een aansluitende kleur had, maar ik was er dol op. Net als een bepaalde lipstick van het merk.
Maar dat is nu wel voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven