Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.
Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

dinsdag 16 juli 2019 om 08:32
Jane-Ice schreef: ↑16-07-2019 06:38Ik heb nu kwasten van Aliexpress,real techniques (2 mini’s), Hema, Primarkt, Essence.
Trouwens leuk om te horen dat jullie the samples review fijn vinden.
Voor degene die het niet zo leuk vinden, scrol lekker door.Heb nog een hoop dus jullie zijn niet 1,2,3 van me af. :proud:

dinsdag 16 juli 2019 om 08:40
Hee CaafD, mijn truc is bestellen bij Douglas... en dan niet een paar dingen in één keer tegelijk maar één ding laten bezorgen = 2 samples. Niet heel milieuvriendelijk natuurlijk maar die methode dwingt me wel over sommige items een weekje langer na te denken. Oh en in winkels vraag ik bij het afrekenen soms of ze proefjes hebben.
Lorem Ipsum
dinsdag 16 juli 2019 om 09:20
Je hebt speciale long-wear foundations, die draag je uren zonder dat die gaan zwemmen en glimmen. Toevallig draag ik ook BareMinerals! Maar wel een vloeibare foundation van ze.Emma95 schreef: ↑16-07-2019 07:31Ik heb door een filmpje van Wayne Goss mijn nogal diepliggende ogen heel mooi op leren maken.
Vloeibare foundation vind ik een ramp. Bij mij gaat het altijd op mijn huid “zwemmen”. Ik voel het altijd zitten, krijg na verloop van tijd een glimmende huid of het verdwijnt gewoon. En ik houd niet can een heleboel laagjes eronder.
Ben nu verslaafd aan Bare Minerals, minerale poeder. Heb er foundations, bronzers, concealers van. Je kunt alles mengen. En het zit de hele dag mooi zonder dat je huid vet wordt en je voelt het niet zitten.

dinsdag 16 juli 2019 om 10:15
dinsdag 16 juli 2019 om 10:26
Ik woon bij een Bijenkorf in de buurt dus CT is voor mij binnen handbereik.

Het is ook online te bestellen maar met foundation neem ik die gok niet.
dinsdag 16 juli 2019 om 11:31
Bedankt voor de tips
In het kader alle begin is moeilijk, heb ik mijn gezicht vanmorgen opgemaakt met foundation.
Ik zag er niet uit al zeg ik het zelf
je zag heel goed Mn lijntjes en poriën.
Nu kom ik er net achter dat je een primer moet gebruiken.
Weet iemand een goede primer die niet zo kostbaar is?
Wat vinden jullie van de Hema make up?
In het kader alle begin is moeilijk, heb ik mijn gezicht vanmorgen opgemaakt met foundation.
Ik zag er niet uit al zeg ik het zelf

Nu kom ik er net achter dat je een primer moet gebruiken.
Weet iemand een goede primer die niet zo kostbaar is?
Wat vinden jullie van de Hema make up?
anoniem_387744 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 11:35
1.55% gewijzigd
dinsdag 16 juli 2019 om 11:35
Dit is een goede tipturquasi schreef: ↑16-07-2019 08:40Hee CaafD, mijn truc is bestellen bij Douglas... en dan niet een paar dingen in één keer tegelijk maar één ding laten bezorgen = 2 samples. Niet heel milieuvriendelijk natuurlijk maar die methode dwingt me wel over sommige items een weekje langer na te denken. Oh en in winkels vraag ik bij het afrekenen soms of ze proefjes hebben.
dinsdag 16 juli 2019 om 13:26
Ik kom ook even binnenvallen.

Ik ben zelf pas overgestapt van de hema/etos ed make-up naar de duurdere merken. Was even slikken, maar het is zoveel mooier. Ik vind het iedere cent waard. Wel houd ik er van om natuurlijk opgemaakt te zijn.
Ik gebruik als primer de glowing base van sensai aanrader!!!!!
De poeder, blush en foundation van chanel (les beiges)
Bruine mascara (le volume) van chanel
Mag het wat zwaarder, dan de zwarte smokey eye mascara van bobbi brown
En de setting spray dewy set van anastasia (ben hier nog niet helemaal overuit wat ik er van vind)
Ben heel blij dat ik overgestapt ben. Krijg veel opmerkingen dat ik er zo gezond en fris uitzie (begin een beetje mijn twijfels te krijgen hoe ik er eerder uitzag

Ik ben trouwens 34 en er zijn al aardig wat lijntjes zichtbaar.
waaromzijndebananenkrom wijzigde dit bericht op 16-07-2019 13:38
2.89% gewijzigd

dinsdag 16 juli 2019 om 16:03
Oh super leuk topic! Ik schrijf mee!!waaromzijndebananenkrom schreef: ↑16-07-2019 13:33Vraagje
Ik gebruik nu altijd maar eerst de settingspray en dan mascara. Anders wordt het altijd een rommeltje bij mij.
Hoe doen jullie dat?
En tips welke spray jullie gebruiken?
Ik gebruik de spray van Oriflame. Bevalt mij heel goed

Ik doe wel eerst mascara op, bij mij loopt het gelukkig nooit uit! Misschien je ogen niet té dicht knijpen, dit deed ik eerst altijd en toen liep het inderdaad steeds uit.
dinsdag 16 juli 2019 om 17:37
Ik gebruik echt nooit een setting spray over mijn foundation heen, het ziet er bij mij nooit mooier uit.
Ik gebruik ze wel graag onder mijn make-up. Ik gebruik Mac Fix of Becca skin love shield. Die laatste helpt trouwens wel goed om te zorgen dat je huid gladder lijkt. Het valt me op dat mijn concealer nu helemaal nooit meer creast, ook niet minimaal, wat het weleens kon doen als ik teveel had aangebracht.
Ik gebruik ze wel graag onder mijn make-up. Ik gebruik Mac Fix of Becca skin love shield. Die laatste helpt trouwens wel goed om te zorgen dat je huid gladder lijkt. Het valt me op dat mijn concealer nu helemaal nooit meer creast, ook niet minimaal, wat het weleens kon doen als ik teveel had aangebracht.

dinsdag 16 juli 2019 om 18:57
Goed te horen dat je ook echt veel verschil ziet bij het gebruik van de duurdere producten.waaromzijndebananenkrom schreef: ↑16-07-2019 13:26Ik kom ook even binnenvallen.
Ik ben zelf pas overgestapt van de hema/etos ed make-up naar de duurdere merken. Was even slikken, maar het is zoveel mooier. Ik vind het iedere cent waard. Wel houd ik er van om natuurlijk opgemaakt te zijn.
Ik gebruik als primer de glowing base van sensai aanrader!!!!!
De poeder, blush en foundation van chanel (les beiges)
Bruine mascara (le volume) van chanel
Mag het wat zwaarder, dan de zwarte smokey eye mascara van bobbi brown
En de setting spray dewy set van anastasia (ben hier nog niet helemaal overuit wat ik er van vind)
Ben heel blij dat ik overgestapt ben. Krijg veel opmerkingen dat ik er zo gezond en fris uitzie (begin een beetje mijn twijfels te krijgen hoe ik er eerder uitzag)
Ik ben trouwens 34 en er zijn al aardig wat lijntjes zichtbaar.
Hoe kwam je op het idee om te switchen van goedkoop naar duur?
En ben je dan gewoon naar de Douglas gegaan ofzo om alles uit te testen?
Ik ben wel nieuwsgierig naar de foundation van Chanel.
Als make up er echt heel mooi uitziet en erg duurzaam is, heb ik er wel geld voor over.
Ik gebruik nu Clinique foundation en bronzer.
Ben zeer tevreden, maar kan misschien altijd beter

En nog op zoek naar een goede primer en highlighter ook.
Heb nu de babyskin primer en bourjous highlighter.
Ook zoek ik een goede dagcrème, die echt iets voor je huid doet.
Iemand tips?
Ik heb nu een mini van Paula's choice met spf maar ik vind m niet fijn onder make up.
Verder gebruik ik producten van Zarqa (prima producten maar doen niks extra's voor mijn huid) en heb twee serums van the ordinary waar ik tevreden over ben.
Wat is jullie routine qua gezichtsverzorging?
dinsdag 16 juli 2019 om 19:03
De beste crème onder foundation is embroylisse. Veel visagisten gebruiken die ook. Elke foundation zit mooier. Wel even laten intrekken, je hebt er ook maar weinig van nodig. Ik ben groot fan van Paula’s choice maar onder make-up ziet het er idd niet mooi uit. Deze dus; https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 54674.html

dinsdag 16 juli 2019 om 19:08
Ik gebruik deze en het werkt: aan het einde van de dag zit alles er nog op.
https://www.douglas.nl/Make-up-Teint-Fi ... 79744.html.
Ik heb een vraag voor jullie
. Ik heb hangende oogleden, dit is niets nieuws, die heb ik al van kinds af aan. Oogschaduw heeft nooit zin, want dat zie je amper en ik heb geen arcadeboog. Soort van aziatisch (wat ik niet ben). In elk geval: ik gebruik al 30 jaar eyeliner (mnja, zo oud dus), en dat bevalt me prima. Het maakt de modderige kleur van mn ogen enorm veel sprekender. Maar, ik lees overal dat je met dit soort ogen, vooral NIET eyeliner moet doen. Alleen, als ik alleen mascara doe, heb ik heel treurige oogjes. En, wat ik al zei, oogschaduw doet weinig, omdat er zo weinig ruimte is om er echt iets van te maken. Beetje vergelijkbaar met dit: https://behealthiers.com/files/439/1718689/2369606.jpg
En om t helemaal af te maken: de ene is iets opener dan de andere. Hoe krijg ik dat gelijk?
Hebben jullie tips?
Ik heb een vraag voor jullie

En om t helemaal af te maken: de ene is iets opener dan de andere. Hoe krijg ik dat gelijk?
Hebben jullie tips?

dinsdag 16 juli 2019 om 19:11
Hiier ook een Paula-fan, ik gebruik de resist dagcreme met beschermingsfactor 50. Voor mij werkt het in combinatie met de minerale poeder van Mac, wat trouwens echt een geweldig product is.Sjulia schreef: ↑16-07-2019 19:03De beste crème onder foundation is embroylisse. Veel visagisten gebruiken die ook. Elke foundation zit mooier. Wel even laten intrekken, je hebt er ook maar weinig van nodig. Ik ben groot fan van Paula’s choice maar onder make-up ziet het er idd niet mooi uit. Deze dus; https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 54674.html
Over de Embryolisse: is deze ook parfumvrij?

dinsdag 16 juli 2019 om 19:14
Oh joh Sjulia, die is helemaal niet zo duur .Sjulia schreef: ↑16-07-2019 19:03De beste crème onder foundation is embroylisse. Veel visagisten gebruiken die ook. Elke foundation zit mooier. Wel even laten intrekken, je hebt er ook maar weinig van nodig. Ik ben groot fan van Paula’s choice maar onder make-up ziet het er idd niet mooi uit. Deze dus; https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 54674.html
Die gaat op mijn lijstje

Gezien jij al wat primers hebt getest: heb je de primer van urban decay getest ? En van Laura Mercier?

dinsdag 16 juli 2019 om 19:18
Ik heb dat helaas ook!Piratesse schreef: ↑16-07-2019 19:08Ik gebruik deze en het werkt: aan het einde van de dag zit alles er nog op.
Ik heb een vraag voor jullie. Ik heb hangende oogleden, dit is niets nieuws, die heb ik al van kinds af aan. Oogschaduw heeft nooit zin, want dat zie je amper en ik heb geen arcadeboog. Soort van aziatisch (wat ik niet ben). In elk geval: ik gebruik al 30 jaar eyeliner (mnja, zo oud dus), en dat bevalt me prima. Het maakt de modderige kleur van mn ogen enorm veel sprekender. Maar, ik lees overal dat je met dit soort ogen, vooral NIET eyeliner moet doen. Alleen, als ik alleen mascara doe, heb ik heel treurige oogjes. En, wat ik al zei, oogschaduw doet weinig, omdat er zo weinig ruimte is om er echt iets van te maken. Beetje vergelijkbaar met dit: https://behealthiers.com/files/439/1718689/2369606.jpg
Hebben jullie tips?
Bij mij zie je mijn bewegend ooglid ook niet.
Hierdoor heb ik ook nooit oogschaduw op.
In tutorials zeggen ze dat je met een wing een mooi optisch resultaat kunt krijgen.
Je hebt ook ooglid stickers (wonderstripes) en je kunt een ooglid correctie overwegen.
Dat laatste twijfel ik al jaren over.
Bij mij is het ook aangeboren.